filoxenos 9 Φεβρουαρίου 2007 #1 Share 9 Φεβρουαρίου 2007 Χθες το απόγευμα, η "αρχαιολογική σκαπάνη" έφερε στο φως μετά από "τυχαία ανασκαφή" σε αποθήκη πολυκατοικίας, το παρακάτω εύρημα... Λόγω του ότι βρισκόταν δίπλα στον καυστήρα και ανάμεσα σε σωρό από άχρηστα, ήταν κατάμαυρο, γεμάτο πετρέλαια, βρόμες και σκόνη τουλάχιστον 5ετίας (τόσο περίπου βρισκόταν εκεί απ' ότι έμαθα αργότερα). Ειδικό συνεργείο "αποκατάστασης και συντήρησης έργων τέχνης" ανέλαβε τον καθαρισμό του και μετά από επίπονη προσπάθεια, απέδωσε τελικά το αποτέλεσμα των φωτογραφιών, στο "Μουσείο Φιλόξενος" για ότι χρήση ήθελε προκύψει... Ως γνωστόν, δεν χρησιμοποιώ (μέχρι στιγμής τουλάχιστον ) εξωτερικά φίλτρα στα ενυδρεία μου, αλλά μόνο εσωτερικά, καθώς και διάφορες ιδιοκατασκευές με κυκλοφορητές (Αμβούργου κλπ) . Ετσι, δεν είμαι σε θέση ούτε να το αναγνωρίσω, ούτε να το εκτιμήσω από πλευράς δυναμικότητας ή άλλης. Και με δεδομένο ότι έχουν σβηστεί τα γράμματα της... σφηνοειδούς γραφής ( !!! ) από τις ταμπέλες του, μου είναι αδύνατον να εκτιμήσω τη δυναμικότητά του, τον τύπο του κλπ. Επειδή έχω σκοπό να δοκιμάσω να το χρησιμοποιήσω - είτε ως έχει, είτε με "πατέντα" εφ' όσον βέβαια δουλεύει η αντλία του - παρακαλώ τους "αρχαιότερους" αν γνωρίζουν κάτι σχετικά, να βοηθήσουν λίγο τη κατάσταση... Υ.Σ.: Το ενυδρείο 200 λίτρων που βρέθηκε σε διπλανό "τάφο" λίγο πιο πέρα, ξέρω ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ τι να το κάνω και πως να να το χειριστώ..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 9 Φεβρουαρίου 2007 #2 Share 9 Φεβρουαρίου 2007 Έχω το παλαιότερο μοντέλο της Eheim, από αυτό της φωτογραφίας. Τα έχω αποσύρει βέβαια εδώ και αρκετά χρόνια και σε πληροφορώ ότι λειτουργεί άψογα. Πρόκειται για τα πρώτα αερόψυκτα εξωτερικά φίλτρα της εταιρείας. Η μετάδοση κίνησης στη φτερωτή, γίνεται με τη βοήθεια μαγνήτη, ώστε το αερόψυκτο μοτέρ να μην έρχεται καθόλου σε επαφή με το νερό. Για την καλή λειτουργία του μοτέρ, απαιτείται μια σταγόνα λάδι, το μήνα, στα ειδικά σημεία λίπανσης. Το μειονέκτημα είναι ότι βγάζει λίγα λίτρα ανά ώρα. Το δικό μου γράφει 200lt/h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filoxenos 9 Φεβρουαρίου 2007 Author #3 Share 9 Φεβρουαρίου 2007 Αν μπορούσαν να απαντηθούν μερικές ερωτήσεις θα με βοηθούσε πολύ, καθ' ότι άσχετος με εξωτερικά φίλτρα... 1. Το σωληνάκι που είναι δεξιά κάτω στο πάτωμα, για τι είναι, τι κάνει και που συνδέεται? 2. Σε ποιο σημείο γράφει το δικό σου το 200/h, γιατί ίσως με φακό να μπορέσω να βγάλω άκρη. Βρήκα ένα σημείο που γράφει : l/min=6. Εάν αυτό είναι λίτρα ανά λεπτό, τότε 6χ60=360 λίτρα την ώρα? 3. Ξέρουμε πιο μοντέλο είναι? Και αν ναι που θα μπορούσα να βρω πχ το μάνιουαλ? Στο καπάκι γράφει με ανάγλυφα γράμματα : EHEIM Best. Nr. 2021 Αν αυτός είναι ο τύπος του φίλτρου, στο site της εταιρείας δεν υπάρχει τίποτα σχετικό... 4. Ο σωλήνας εισαγωγής μάλλον δείχνει να μην είναι στεγανός στο σημείο που μπαίνει στον κάδο (πολύ φθαρμένη φλάτζα/λάστιχο και "παίζει" πολύ). Υπάρχει κάποιο ανταλλακτικό που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ή πρέπει να το φτιάξω μόνος μου? (πχ σιλικόνη). 5. Μέσα στον κάδο, πρέπει να υπάρχει μικρό κομμάτι λάστιχο ή σωλήνας που να κατεβαίνει από το εσωτερικό του καπακιού προς τα κάτω ή όχι? Ρωτάω γιατί έχει μόνο μία τρύπα ψηλά και μου φαίνεται παράξενο να μπορεί να τραβάει το νερό από εκεί. Δεν ξέρω δηλαδή μήπως του λείπει κάποιο εξάρτημα. 6. Τα σημεία λίπανσης που λες δεν κατάφερα να τα βρω. Θα πρέπει μήπως να ανοίγω/ξεβιδώνω το πίσω καπάκι του μοτέρ για να έχω πρόσβαση σε αυτά? 7. Στο καπάκι υπάρχει και μία ακόμα "τρύπα" (προεξέχει), που είναι κλεισμένη με πλαστική τάπα χωνευτή. Προσπάθησα να τη βγάλω και δεν τα κατάφερα με το χέρι. Τι είναι αυτό και τι κάνει? (στη 2η φωτογραφία φαίνεται δεξιά του μοτέρ, λίγο κρυμμένη, ενώ στην πρώτη φαίνεται πιο καθαρά, να προεξέχει στα δεξιά της εξαγωγής). Είναι κάτι σαν εξαέρωση? ...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
george hmmy 9 Φεβρουαρίου 2007 #4 Share 9 Φεβρουαρίου 2007 Εσύ και ο Ανδρόνικος Ντίνο, τι ξέθαψε η αρχαιολογική σκαπάνη.... 1)Μάλλον για την επιστροφή ή την εισαγωγή του φίλτρου, από όσο βλέπω απλώς μια γωνιά έχει πάνω του. 2)Συνήθως η EHEIM αναγράφει τις τιμές κυκλοφορίας με μηδέν υψόμετρο, οπότε αν είναι 360λτ/ώρα όταν συνδέσεις το φίλτρο στο ενυδρείο (που θα έχει γύρω στο ένα μέτρο μανομετρικό ύψος) η απόδοση θα πέσει και θα φτάσει κοντά στα 200λτ/ώρα που σου είπε ο Νικόλας παραπάνω. 3)Δεν έχω ιδέα ποιο μοντέλο είναι, αλλά η EHEIM συνήθως αποσύρει πολύ νωρίς τα manual της. 4)Μπορείς να πας σε ένα οποιοδήποτε ενυδρειομάγαζο, το πιθανότερο είναι ότι θα βρεις έτοιμο. Για τη φτηνή και εύκολη λύση, ξεβίδωσέ το και πάρε από ένα μαγαζί υδραυλικών λίγο τεφλόν, κάνει χρυσές δουλειές! 5)Όχι, έχει εισαγωγή νερού από χαμηλά οπότε το νερό περνάει από τα υλικά και η αντλία ρουφάει το φιλτραρισμένο νερό από πάνω. Οι σωλήνες θα γεμίσουν και οι δύο νερό όταν το συνδέσεις, ρούφα με το στόμα λίγο από την επιστροφή και με την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων θα γεμίσει και το φίλτρο και η σωλήνα επιστροφής. Φυσικά θα πρέπει να συμπληρώσεις το νερό που θα "πάρει" το φίλτρο. 6)Χμφ, αν το είχα μπροστά μου θα μπορούσα να σου απαντήσω. Αυτό που λέει ο Νικόλας είναι το εξής, καθότι αυτό δεν έχει κεραμικά μέρη (άξονα κλπ) έχει ανάγκη από λίπανση στα σημεία έδρασης και περιστροφής, κουζινέτα τα λένε. Λογικά πρέπει να έχεις πρόσβαση χωρίς να ανοίγεις την αντλία, θα τρέχει νερό κάθε φορά και δεν είναι καθόλου πρακτικό. Ας απαντήσει ο Νικόλας που το έχει για πιο σίγουρα.... 7)Πρέπει να είναι για να βάλεις και δεύτερη αντλία. Λογικά είναι κολλημένη και αν την ξεκόλλησες να την ξανακολλήσεις γιατί θα χάνεις νερό από κει! Μπορείς επίσης να βάλεις μια μικρή βάνα ώστε όταν καθαρίζεις το φίλτρο να την ανοίγεις και να φεύγει ο αέρας. Με μικρή επιφύλαξη, αν και το βλέπω δύσκολο, μήπως είναι αυτόματο εξαεριστικό??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 9 Φεβρουαρίου 2007 #5 Share 9 Φεβρουαρίου 2007 Αν μπορούσαν να απαντηθούν μερικές ερωτήσεις θα με βοηθούσε πολύ, καθ' ότι άσχετος με εξωτερικά φίλτρα... 1. Το σωληνάκι που είναι δεξιά κάτω στο πάτωμα, για τι είναι, τι κάνει και που συνδέεται? Δεν χρησιμεύει σε τίποτα, μάλλον για χρήση συστολής πρέπει να το είχε ο προηγούμενος. 2. Σε ποιο σημείο γράφει το δικό σου το 200/h, γιατί ίσως με φακό να μπορέσω να βγάλω άκρη. Βρήκα ένα σημείο που γράφει : l/min=6. Εάν αυτό είναι λίτρα ανά λεπτό, τότε 6χ60=360 λίτρα την ώρα? Δεν θυμάμαι, ούτε μπορώ να το κοιτάξω, γιατί για να το βρω χρειάζονται....ανασκαφές. 3. Ξέρουμε πιο μοντέλο είναι? Και αν ναι που θα μπορούσα να βρω πχ το μάνιουαλ? Στο καπάκι γράφει με ανάγλυφα γράμματα : EHEIM Best. Nr. 2021 Αν αυτός είναι ο τύπος του φίλτρου, στο site της εταιρείας δεν υπάρχει τίποτα σχετικό... Δεν νομίζω να βρεις μάνουαλ, εκτός αν απευθυνθείς στην Eheim. 4. Ο σωλήνας εισαγωγής μάλλον δείχνει να μην είναι στεγανός στο σημείο που μπαίνει στον κάδο (πολύ φθαρμένη φλάτζα/λάστιχο και "παίζει" πολύ). Υπάρχει κάποιο ανταλλακτικό που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω ή πρέπει να το φτιάξω μόνος μου? (πχ σιλικόνη). Μην βάλεις συλικόνη. Η στεγανοποίηση γίνεται με τεφλόν και γυρίζει ελεύθερα. 5. Μέσα στον κάδο, πρέπει να υπάρχει μικρό κομμάτι λάστιχο ή σωλήνας που να κατεβαίνει από το εσωτερικό του καπακιού προς τα κάτω ή όχι? Ρωτάω γιατί έχει μόνο μία τρύπα ψηλά και μου φαίνεται παράξενο να μπορεί να τραβάει το νερό από εκεί. Δεν ξέρω δηλαδή μήπως του λείπει κάποιο εξάρτημα. Δεν υπάρχει εσωτερικό σωληνάκι. Το μεγάλο O-ring του καπακιού, μπορείς να το βρέις εύκολα για στεγανοποίηση. 6. Τα σημεία λίπανσης που λες δεν κατάφερα να τα βρω. Θα πρέπει μήπως να ανοίγω/ξεβιδώνω το πίσω καπάκι του μοτέρ για να έχω πρόσβαση σε αυτά? Ακριβώς. Πρέπει να ξεβιδώσεις το καπάκι και θα βρεις δυο μικρές τρυπούλες για αυτή τη δουλειά. Χρειάζεται μία σταγόνα τη φορά κάθε μήνα. Πρόσεξε μη το παστώσεις με λάδι οπουδήποτε, γιατί κατόπιν θα γεμίσει σκόνη, καθότι αερόψυκτο, και θα κολλήσει. 7. Στο καπάκι υπάρχει και μία ακόμα "τρύπα" (προεξέχει), που είναι κλεισμένη με πλαστική τάπα χωνευτή. Προσπάθησα να τη βγάλω και δεν τα κατάφερα με το χέρι. Τι είναι αυτό και τι κάνει? (στη 2η φωτογραφία φαίνεται δεξιά του μοτέρ, λίγο κρυμμένη, ενώ στην πρώτη φαίνεται πιο καθαρά, να προεξέχει στα δεξιά της εξαγωγής). Είναι κάτι σαν εξαέρωση? Αυτή η έξοδος δεν χρησιμοποιείται. Είναι για μοντέλα με εξωτερικό κυκλοφορητή, που χρησιμοποιούσαν τον ίδιο κάδο....................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
filoxenos 9 Φεβρουαρίου 2007 Author #6 Share 9 Φεβρουαρίου 2007 Νομίζω ότι μάλλον προς το παρόν λύθηκαν οι απορίες μου και σας ευχαριστώ πολύ όλους όσους βοηθήσατε σε αυτό. Τώρα θα μπορέσω πιστεύω να προχωρήσω μόνος μου πλέον στην "Ανάσταση" αυτού του "Μηχανισμού των Αντικυθήρων" και ελπίζω να το κάνω να δουλέψει, "για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι καινούριοι"... Υ.Σ.: - Η σωλήνα με τη γωνία πρέπει να είναι το σημείο που έμπαινε στο ενυδρείο και μάλλον λείπει και άλλο ένα κομματάκι με δεύτερη γωνία... - "Το μεγάλο O-ring του καπακιού" δεν υπάρχει... Το "έφαγε" ο χρόνος... - Ανοιξα το πίσω καπάκι της αντλίας αλλά τρύπες για λίπανση δεν είδα. Θα το ξανακοιτάξω πιο ενδελεχώς αργότερα γιατί τώρα πρέπει να ξεκινήσω να αλλάζω περί τα 500 λίτρα νερό σε διάφορα ενυδρεία... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος