stefanos 15 Μαίου 2006 #1 Share 15 Μαίου 2006 Hi again! Λοιπόν κατ αρχήν δεν βιάζομαι! Έχω διαβάσει αρκετά όλο αυτόν τον καιρό αλλα έχω αρκετές απορίες και διλλήματα. Αρχική σκέψη είναι οι πρώτοι κάτοικοι (που θα αργήσει αυτή η μέρα) να είναι μεσογειακοί και έπειτα να επιστραφούν οι οργανισμοί στην θάλασσα και να προχωρήσω σε τροπικό. Δεν ξέρω εάν είναι εφικτό μεσογειακοί βράχοι να συνυπάρξουν με τροπικούς οργανισμούς σε τροπικές συνθήκες. Αρχικά θα ήθελα να ρωτήσω τι εξοπλισμό χρειάζομαι για τις μετρήσεις μου? refractometer , ph meters κτλ.Ερώτηση: Υπάρχει κάποια αξιόπιστη ολοκληρωμένη λύση σαν “Set”? Ο σχεδιασμός μου θα είναι ένας από τους παρακάτω δύο και θα συνοδεύεται από sump και εξωτερικό skimmer (DIY). Παραθέτω τις δύο πιθανές λύσεις με πιο πιθανή έκδοση το 200λιτρο λόγο χώρου. Τα σχέδια είναι με 1cm πάχος γυαλί αλλά νομιζω ότι εάν πάω για το μεγάλο θα χρησιμοποιήσω 1.5cm. Αντίστοιχα στο 200άρι ο πάτος θα έιναι 1.5cm. Ερώτηση: Έχω διαβάσει ότι εάν τοποθετήσουμε πυθμένα από μεσογειακή πηγή έχουμε πρόβλημα με την σιλικόνη, εάν λιώσουμε και επικαλύψουμε με παραφίνη - κερί λύνει εν μέρη το πρόβλημα αυτό? Είναι μη τοξικό? Για τον φωτισμό, στην κατασκευή μου όπου θα είναι περίπου 48cm+8cm(βυθός) θα πρέπει να έχω 1με2 watt / lt ισχύ φωτισμού? Ερώτηση: Με τους βαθμούς Kelvin τι γίνεται? Οι T5,T8, Power Compat και Metal Halide σε τι διαφέρουν? Φιλτράρισμα: Θα γίνει με symp και το πρόβλημα είναι τι αλλά και πόσο (υλικο ανά λίτρο) θα πρέπει να έχω στα διάφορα διαμερίσματα. Το refugium τι εξυπηρετεί συνήθως? Εφτιαξα ένα πρόχειρο σχήμα για να μπορούμε να αναφέρουμε τη σειρά των υλικών αλλά και τον σχεδιασμό. Δεν είναι η τελική μορφή του sump. Ερώτηση: Εάν βάλω αρκετή ποσότητα live rock χρειάζεται και η βιολογία? Τα bactoballs, bioballs, ceramic noodles σε τί ποσότητες είναι αρκετά? Ερώτηση: calcium reactor και Nitrate reductor είναι από την αρχή απαραίτητα? Ερώτηση: Θα μπορούσε να συνυπάρξει fiji rock με μεσογειακό? Ερώτηση: Γιατί πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα αλάτια ειδικά για αυτόν τον σκοπό και όχι παράδειγμα έτοιμο αλάτι από τις δικές μας αλυκές? Ας σταματήσω κάπου εδώ για σήμερα γιατί αλλίως θα έχετε να διαβάζετε για μέρες! Ερώτηση: Σας ζάλισα εεεεεε? Στεφανός! Link to comment Share on other sites More sharing options...
george hmmy 15 Μαίου 2006 #2 Share 15 Μαίου 2006 Γεια σου φίλε Στέφανε και καλώς όρισες στο αλάτι! Αρχικά θα ήθελα να ρωτήσω τι εξοπλισμό χρειάζομαι για τις μετρήσεις μου? refractometer , ph meters κτλ.Ερώτηση: Υπάρχει κάποια αξιόπιστη ολοκληρωμένη λύση σαν “Set”? Όχι, δεν υπάρχει σετ αλλά το φτιάχνεις μόνος σου. Ανάλογα με το πόσα θες να διαθέσεις και τι επιπέδου ενυδρείο θες να κάνεις υπάρχουν και οι ανάλογοι εξοπλισμοί. Κάθε τι σου διυκολύνει τη ζωή, το τι θα πάρεις όμως είναι δικό σου θέμα. Για το refractometer που το αναφέρεις το θεωρώ απαραίτητο σε κάθε θαλασσινό ενυδρείο πάντως! Έχω διαβάσει ότι εάν τοποθετήσουμε πυθμένα από μεσογειακή πηγή έχουμε πρόβλημα με την σιλικόνη, εάν λιώσουμε και επικαλύψουμε με παραφίνη - κερί λύνει εν μέρη το πρόβλημα αυτό? Είναι μη τοξικό? Δεν ξέρω να σου απαντήσω σίγουρα αλλά αν θες εξηγείς λίγο καλύτερα τι εννοείς με το "εάν τοποθετήσουμε πυθμένα από μεσογειακή πηγή έχουμε πρόβλημα με την σιλικόνη"? Με τους βαθμούς Kelvin τι γίνεται? Οι T5,T8, Power Compat και Metal Halide σε τι διαφέρουν? Διαφέρουν στο φάσμα και στην απόδοση (κυρίως). Η σειρά που υποτίθεται ότι ακολοθούν από τις χειρότερες προς τις καλύτερες είναι: T8,T5,PC,Metal Halide. Συνήθως γίνεται συνδυασμός ΜΗ με κάποιες από τις άλλες. Η ΜΗ βγάζουν φως που πλησιάζει περισσότερο από όλους τους τύπους λαμπών στο ηλιακό φως. Εάν βάλω αρκετή ποσότητα live rock χρειάζεται και η βιολογία? Τα bactoballs, bioballs, ceramic noodles σε τί ποσότητες είναι αρκετά? Όχι, αν βάλεις αρκετό LV και LS δε χρειάζεται να έχεις άλλη βιολογική υποστήριξη. calcium reactor και Nitrate reductor είναι απότην αρχή απαραίτητα? Ο CR είναι σχεδόν απαραίτητος σε ενυδρεία reef, γλιτώνει κόπο και χρήμα. Το Nitrate reductor δεν είναι απαραίτητο ούτε στην αρχή, ούτε στη μέση. Θα μπορούσε να συνυπάρξει fiji rock με μεσογειακό? Φίλος το έκανε χωρίς προβλήματα αλλά το οπτικό αποτέλεσμα δεν ήταν καλό. Επίσης ο μεσογειακός βράχος είναι συμπαγής και απέχει από τον τροπικό. Γιατί πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα αλάτια ειδικά για αυτόν τον σκοπό και όχι παράδειγμα έτοιμο αλάτι από τις δικές μας αλυκές? Τα αλάτια που είναι για θαλασσινά ενυδρεία είναι ραμένα στα μέτρα των αναγκών μας. Δηλαδή: το αλάτι για reef είναι εμπλουτισμένο με χημικά στοιχεία απαραίτητα για την ανάπτυξη των κοραλλιών μας, για fish only πιο απλό αλάτι κλπ. Το αλάτι που θα μαζέψεις δε νομίζω ότι θα ικανοποιεί τις ανάγκες των οργανισμών που θα φιλοξενείς. Φιλικά, Γιώργος Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 15 Μαίου 2006 Author #3 Share 15 Μαίου 2006 Σε ευχαριστώ έχω κοιτάξει και αυτά ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΕΝΥΔΡΕΙΟ - Μέρος Ά ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΕΝΥΔΡΕΙΟ - Μέρος Β΄ ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΕΝΥΔΡΕΙΟ - Μέρος Γ΄ οπότε σιγα σιγα συμπληρώνω τα κενά! Αυτό που εννοώ με την σιλικόνη και το μεσογειακο βυθό είναι ότι κάπου διάασα οτι στη περίπτωση που βάλεις άμμο που θα συλέξεις από ελληνική ακτή προκαλεί αντιδραση με την σιλικονη και σιγα σιγα εισχωρει σε αυτή. Νομιζω έλεγε παρουσια πυριτιου ή κάτι τετοιο. θα επανέλθω με νεες ερωτήσεις Link to comment Share on other sites More sharing options...
TAN 15 Μαίου 2006 #4 Share 15 Μαίου 2006 Καλώς ήρθες στον κόσμο του Θαλασσινού ενυδρείο φίλε Στέφανε.. Από τα σχέδια σου βλέπω ότι έχεις αρκετή όρεξη για ένα καλό ξεκίνημα και αυτό είναι το βασικότερο στο χόμπι μας. Καλό είναι να χρησιμοποιήσεις αραγωνίτη και όχι δικιά μας άμμο για υπόστρωμα. Πραγματικά προκαλεί μακροπρόθεσμα διάβρωση στην σιλικόνη του ενυδρείου μας.Περα από αυτό ο αραγωνιτης βοηθάει και στην σταθεροποίηση του ph μας μιας και είναι ένα είδος φυσικού buffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 16 Μαίου 2006 #5 Share 16 Μαίου 2006 Αγαπητέ Φίλε stefanos Θα συμπληρώσω και εγώ με τη σειρά μου -Ωραία δείχνει η κατασκευή σου, δεν πρόσεξα όμως κόντρες στον πάτο. Ειδικά τις κόντρες του πάτου θα τις βάλεις διπλές από αυτές που θα χρησιμοποιούσες για ένα τροπικό ενυδρείο και θα τις παστώσεις με πολύ σιλικόνη. Πρόσφατα άνοιξε ενυδρείο Φίλου που είχε DSB με Μεσογειακή άμμο χωρίς τις απαραίτητες ενισχύσεις. Μην ξεχνάς ότι η Μεσογειακή άμμος, εκτός από την πιθανή αντίδραση με την κόλλα, έχει και υπερτριπλάσιο βάρος από τον αντίστοιχο όγκο τροπικής. Την πατέντα με την παραφίνη-κερί δεν την γνωρίζω, αλλά δεν νομίζω ότι θα αντέξει τις πιέσεις από την οποιαδήποτε άμμο, μία τέτοια επίστρωση. -Εφόσον το ενυδρείο σου θα δουλέψει σαν Μεσογειακό, δεν απαιτείται εξειδικευμένα φωτιστικά συστήματα. Λάμπες Τ8 είναι υπεραρκετές. -Πληροφορίες για sump θα βρεις στο http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=3233 όπως και στα άρθρα και σε άλλες συζητήσεις. Ο βασικός του ρόλος είναι να μπορείς να έχεις τις συσκευές σου έξω από το κυρίως ενυδρείο, τα χημικά σου κλπ, βοηθάει στις αλλαγές νερού, στην οξυγόνωση και γενικά στις επεμβάσεις χωρίς να βάζεις τα χέρια σου συχνά στο ενυδρείο. -Συνδυασμό τροπικού και Μεσογειακού βράχου μπορείς να κάνεις αρκεί να διαλέξεις το σωστό Μεσογειακό. Βιολογικά υλικά σαν αυτά που αναφέρεις δεν χρειάζονται εφόσον υπάρχει επάρκεια ζωντανού βράχου και άμμου και είναι σωστά τοποθετημένα. -Τα αλάτια των αλυκών δεν περιέχουν τα απαραίτητα συστατικά για δημιουργία θαλασσινού νερού. Κατά την εξάτμιση του νερού στις αλυκές ένα μέρος των συστατικών χάνεται σαν αέρια μορφή και ένα άλλο σημαντικό μέρος χάνεται ή μετατρέπεται σε άλλες ενώσεις με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας και κυρίως της UV. Καλή συνέχεια Νίκος Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 16 Μαίου 2006 Author #6 Share 16 Μαίου 2006 Αγαπητέ Φίλε stefanosΘα συμπληρώσω και εγώ με τη σειρά μου -Ωραία δείχνει η κατασκευή σου, δεν πρόσεξα όμως κόντρες στον πάτο. Ειδικά τις κόντρες του πάτου θα τις βάλεις διπλές από αυτές που θα χρησιμοποιούσες για ένα τροπικό ενυδρείο και θα τις παστώσεις με πολύ σιλικόνη. Πρόσφατα άνοιξε ενυδρείο Φίλου που είχε DSB με Μεσογειακή άμμο χωρίς τις απαραίτητες ενισχύσεις. Μην ξεχνάς ότι η Μεσογειακή άμμος, εκτός από την πιθανή αντίδραση με την κόλλα, έχει και υπερτριπλάσιο βάρος από τον αντίστοιχο όγκο τροπικής. Πράγματι δεν είχα προβλέψει κόντρες για τον βυθό, εννοείς διπλές σε πάχος τζαμιού 2cm ή να είναι 2 ζεύγη διαμήκης και 2 ζεύγη διαπλάτους? ΘΑ το διορθώσω. Για μεσογειακή πηγή είχα κατα νου τη συλλογή από σπασμένα κοχύλια τα οποία εκβάλουν στην άμμο. Υπαρχουν παραλίες στον αμβρακικό οι οποίες είναι γεμάτες από αυτα τα σπασμένα κοχύλια. Η περίπτωση να έβαζα κάτι από μεσογειο θα είχε αρκετό έλενχο πρώτα σε ένα κουβα να δώ σκληρότητα κτλ. Μια ιδέα (μαλλον κουτή) είναι να συλέξω και μερικά κιλά από "κοκλομεράτ" από την περιοχή των μετεώρων για να τεστάρω στο νερό τι συμβαίνει με αυτά. Ναι πρόκειτε για νεκρό βράχο αλλά είναι και αυτό μια ιδέα για δοκιμή. Την πατέντα με την παραφίνη-κερί δεν την γνωρίζω, αλλά δεν νομίζω ότι θα αντέξει τις πιέσεις από την οποιαδήποτε άμμο, μία τέτοια επίστρωση. Μια πρόταση - σκέψη είναι δική μου. Απλά δεν το είδα πουθενα σαν εφαρμογή και σκέφτηκα ότι το κερι θα μπορούσε όντως να προστατέψει τη σιλικόνη. -Εφόσον το ενυδρείο σου θα δουλέψει σαν Μεσογειακό, δεν απαιτείται εξειδικευμένα φωτιστικά συστήματα. Λάμπες Τ8 είναι υπεραρκετές.-Πληροφορίες για sump θα βρεις στο http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=3233 όπως και στα άρθρα και σε άλλες συζητήσεις. Μάλλον τα πρώτα βήματα θα είναι με μεσογειακά είδη και μετά όταν τα οικονομικά αλλά και η αυτοπεπιθεση μου ανέβει θα γίνει τροπικό. Αφου εκτός από λάμπες θέλω calcium reactors κτλ Ο βασικός του ρόλος είναι να μπορείς να έχεις τις συσκευές σου έξω από το κυρίως ενυδρείο, τα χημικά σου κλπ, βοηθάει στις αλλαγές νερού, στην οξυγόνωση και γενικά στις επεμβάσεις χωρίς να βάζεις τα χέρια σου συχνά στο ενυδρείο.-Συνδυασμό τροπικού και Μεσογειακού βράχου μπορείς να κάνεις αρκεί να διαλέξεις το σωστό Μεσογειακό. Βιολογικά υλικά σαν αυτά που αναφέρεις δεν χρειάζονται εφόσον υπάρχει επάρκεια ζωντανού βράχου και άμμου και είναι σωστά τοποθετημένα. Σιγουρα με sump θα κινηθώ, μου κίνησε την περιέργεια το φίλτρο άλγης στο "ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΕΝΥΔΡΕΙΟ - Μέρος Γ΄" και θα ήθελα λίγα περισσότερα στοιχεία. Επίσης έχω σκεφτεί το sump να το βάλω στο μπαλκόνι μου για λόγους χωροτα- ξικούς, ευκολίας, καθαριότητας και πάνω από όλα για ησυχία! Εάν το αφήσω να το βλέπει ο ήλιος θα έχω προβλήματα με "κακή" άλγη? Μπορεί σε κάτι να χρησιμεύσει ο ήλιος ή μονο κακό θα προκαλέσει? (οπότε να κάνω τις σχετικές διορθώσεις στο σχεδιασμό) -Τα αλάτια των αλυκών δεν περιέχουν τα απαραίτητα συστατικά για δημιουργία θαλασσινού νερού. Κατά την εξάτμιση του νερού στις αλυκές ένα μέρος των συστατικών χάνεται σαν αέρια μορφή και ένα άλλο σημαντικό μέρος χάνεται ή μετατρέπεται σε άλλες ενώσεις με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας και κυρίως της UV. Καλή συνέχεια Νίκος 22370[/snapback] Οκ κρίμα παντως Ας κάνω μερικές ακόμη ερωτήσεις! Τον ζωντανό βράχο τον μεταφέρουμε σε ειδικές συνθήκες? Σαν να ήταν ζωντανό ψάρι? αρκεί να μπεί σε ένα μεγάλο κουβα με νερό? Αν ναι, πόσο χρόνο μπορούμε να το έχουμε έτσι? Αντίστοιχα με τα πως SPS γίνεται? Η ερώτηση γίνεται διότι μπορεί κάποια στιγμή να ταξιδέψω από Αγγλια ελλάδα και έλεγα μηπως έφερνα και τιποτε βράχο ζωντανο εαν εβρισκα κάποια καλή περίπτωση. Αν και θα μου χρειαστεί και για να φέρω πράγματα από αθηνα γιάννενα. Εάν έφτιαχνα κάτι σε μορφή σκαλοπατιού (3-4 σκαλια) - αναβαθμίδες στο εσωτερικο του ενυδρείου ως βάση για να κάτσουν βράχοι πάνω τους και αραγωνίτη με σκοπό να επιτύχω τέλεια κυκλοφορεία νερού, με κάποιο πιθανό οπτικό αποτέλεσμα κάπως περίεργο, θα κάνει καλό στο σύστημα? και εννοώ στο τροπικό την ταχεία και καλή ανάπτυξη κοραλιων? Κρίμα που δεν μπορώ να έρθω άμεσα σε συνάντηση να μην σας πρίζω με χαζές ερωτήσεις από νετ. Ευχαριστώ για τις διορθώσεις Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 16 Μαίου 2006 #7 Share 16 Μαίου 2006 -Οι κόντρες καλό είναι να είναι ζύγη και πάχους 1cm (2Χ1cm) είναι καλές. -Η άμμος που θα προτιμήσεις πρέπει να είναι ζωντανή. Εάν είναι πολύ λεπτή θα χρειαστείς περίπου 6 cm, εάν είναι χαλικάκι υπολόγιζε 10-12 cm. Την άμμο αυτή θα τη μαζέψεις μέσα από τη θάλασσα. -Το sump στο μπαλκόνι είναι μια πολύ καλή λύση, εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα, και ήδη το έχουν κάνει αρκετοί Φίλοι. Για προστασία από τον ήλιο-ζέστη μπορείς να φτιάξεις ξύλινο ντουλάπι και να το επενδύσεις εσωτερικά με roof mate. -Πληροφορίες για μεταφορά ζωντανού βράχου-άμμου θα βρεις αναλυτικά στο αντίστοιχο άρθρο. -Τοποθέτηση του βράχου σε βάση τύπου κερκίδας είναι μια καλή και δοκιμασμένη λύση και δουλεύει πολύ καλά. -Βράχο από το εξωτερικό μπορείς να μεταφέρει χωρίς νερό αλλά μετά θα πρέπει να τον "κουράρεις" Καλή συνέχεια Φιλικά Νίκος Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 17 Μαίου 2006 Author #8 Share 17 Μαίου 2006 -Πληροφορίες για μεταφορά ζωντανού βράχου-άμμου θα βρεις αναλυτικά στο αντίστοιχο άρθρο.-Τοποθέτηση του βράχου σε βάση τύπου κερκίδας είναι μια καλή και δοκιμασμένη λύση και δουλεύει πολύ καλά. -Βράχο από το εξωτερικό μπορείς να μεταφέρει χωρίς νερό αλλά μετά θα πρέπει να τον "κουράρεις" Καλή συνέχεια Φιλικά Νίκος Νίκο μήπως είναι εύκολο να μου παραθέσεις το λίνκ μιας και δεν έχω βρει ακόμη το λίνκ-αρθρο όσο και εάν έψαξα? Οι κόντρες είπες θα είναι 2cm x 1cm σε όλες τις ακμές όπως αυτή του reefdaddy στις φωτογραφίες του Link αυτού (Μήνυμα Νο: #9)? και να βάλω μόνο τις διαπλάτους κόντρες (10cm) πάνω πάνω έτσι ώστε να ακουμπάω λάμπες κτλ? Και να γίνει κάπως έτσι Ευχαριστώ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 17 Μαίου 2006 #9 Share 17 Μαίου 2006 Ξεκινάω από το βασικότερο. Οι κόντρες θα έχουν πλάτος 10cm ( το λιγότερο) και πάχος 1cm η κάθε μία, σε όλη την περίμετρο του πάτου και είπαμε να είναι διπλές και παστωμένες με σιλικόνη. Στην κατασκευή του reefdaddy παρατήρησα ότι είναι αρκετά στενές. Προσωπικά δεν συμφωνώ. Το άρθρο θα το βρεις εδω http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=3076 πιστεύω να σε βοηθήσει αρκετά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 17 Μαίου 2006 Author #10 Share 17 Μαίου 2006 Μόνο! Ευχαριστώ! Συγνώμη που σε ταλαιπωρώ! ΈΡχονται και άλλα με σχεδιασμό της υπερχείλησης και σύντομα του skimmer Μη τρομάζεις θεωρητικά τα γνωρίζω εκεί! Πρακτικά είναι το πρόβλημα Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 18 Μαίου 2006 Author #11 Share 18 Μαίου 2006 Τεχνική ερώτηση μιλώντας για το ενυδρείο στα 200λτ και ένα sump 70άρι για την επιστροφή από το sump στο ενυδρείο με λάστιχο περί τα 1.5m με 2m αρκεί μία eheim 1250 ή να πάω σε 1260? Επείσης για το σκίμμερ 1000 lt/h είναι αρκετά? Δλδ θα κάνει σε μία ώρα θεωρητικά 4 φορές τον όγκο του ενυδρείου φιλτρανση. Επίσης για τους βράχους πόσοι κυκλοφορητές είναι αρκετοί, στο περίπου, για να μην έχουμε στάσιμα νερά? 4 με 500lt/h είναι αρκετοί? Η υπερβολική ροή μπορεί να προκαλέσει κακό? Ευχαριστώ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 19 Μαίου 2006 #12 Share 19 Μαίου 2006 αρκεί μία eheim 1250 ή να πάω σε 1260? Θα πρότεινα την 1260 ή και την 1262 και στον σωλήνα να βάλεις "Τ" ώστε να διοχετεύεις το νερό στο ενυδρείο από δύο εξόδους στις μπροστινές γωνίες με κατεύθυνση προς το βράχο. Έτσι θα εξασφαλίσεις μία επιπλέον ροή 1000-1400 λίτρα αντίστοιχα. Επείσης για το σκίμμερ 1000 lt/h είναι αρκετά? Δλδ θα κάνει σε μία ώρα θεωρητικά 4 φορές τον όγκο του ενυδρείου φιλτρανση. Η ροή του νερού μέσα από το Skimmer δεν είναι ανάλογη των δυνατοτήτων του κυκλοφορητή λόγω, της μεγάλης αντίστασης. Το μέγεθος του κυκλοφορητή πρέπει να είναι σύμφωνα με τον συνιστώμενο στις οδηγίες του skimmer. Επίσης για τους βράχους πόσοι κυκλοφορητές είναι αρκετοί, στο περίπου, για να μην έχουμε στάσιμα νερά? 4 με 500lt/h είναι αρκετοί? Η υπερβολική ροή μπορεί να προκαλέσει κακό? Οι κυκλοφορητές πρέπει να είναι τόσοι ώστε να εξασφαλίζουν την καλύτερη ροή νερού σε όλα τα σημεία του βράχου. Μην ξεχάσεις να εξασφαλίσεις ροή και στα κρυφά μέρη. Δηλαδή πίσω από το βράχο, ανάλογα με τη διάταξη που έχεις κάνει και να μπορείς να τον αφαιρείς, για να τον καθαρίζεις, χωρίς να χρειάζεται να ξεστήνεις τον βράχο. Στο μήκος του ενυδρείου σου, δυο κυκλοφορητές 1000 λίτρων /ώρα στην μπροστινή επιφάνεια συν τις δύο επιστροφές που σου προανάφερα, θεωρώ ότι θα σου εξασφαλίσει μια πολύ καλή κυκλοφορία. Αργότερα αν διαπιστώσεις ότι κάποια περιοχή δεν έχει καλή κυκλοφορία, μπορείς να την ενισχύσεις, τοποθετώντας επιπλέον κάποιον μικρότερο. Κυκλοφορητές σου προτείνω τους maxi jet, οι οποίοι έχουν δοκιμαστεί για πολλά χρόνια σε συνεχή λειτουργία, από πολλούς χομπίστες, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Η υπερβολική ροή το δεν προκαλεί προβλήματα, μπορεί όμως να στρεσσάρει κάποιο κοράλλι (εκτός των SPS) που το κτυπάει απ΄ευθείας. Καλή συνέχεια Φιλικά Νίκος Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 19 Μαίου 2006 Author #13 Share 19 Μαίου 2006 Ευχαριστώ!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 21 Μαίου 2006 Author #14 Share 21 Μαίου 2006 Βρήκα μεταχειρισμένους Eheim 2048 10L/min Eheim 1250 20L/min και Eheim 1060 38L/min επιστροφή από σαμπ, σκίμμερ DIY και κυκλοφορητής για αρκετή ροή στο ενυδρείο. Ελπίζω να είναι αρκετοί! Θα ήθελα να αναφέρω και τιμές αλλά μήπως είναι ενάντια στους κανόνες? Έτσι για να κρατήσω ιστορικό από έξοδα Παραλίγο να έπερνα και τα οργανάκια Deltec Refractometer,pH scan 2 και TDS scan meter... αλλά έκανα πατάτα και τα έχασα Link to comment Share on other sites More sharing options...
TAN 23 Μαίου 2006 #15 Share 23 Μαίου 2006 Καλορίζικα τα νέα καλούδια. Φυσικά και μπορείς να αναφέρεις τις τιμές δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός στο aquazone.Παντός συμφωνώ με τον Νίκο όσον αφορά τη 1260 και όχι την 1250.Οι αντλίες έτσι και αλλιώς χάνουν αρκετά στο μανομετρικό τους και ίσως να μην έχεις την προσδοκώμενοι απόδοση με την 1250. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 25 Μαίου 2006 Author #16 Share 25 Μαίου 2006 (edited) Καλορίζικα τα νέα καλούδια. Φυσικά και μπορείς να αναφέρεις τις τιμές δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός στο aquazone.Παντός συμφωνώ με τον Νίκο όσον αφορά τη 1260 και όχι την 1250.Οι αντλίες έτσι και αλλιώς χάνουν αρκετά στο μανομετρικό τους και ίσως να μην έχεις την προσδοκώμενοι απόδοση με την 1250. 23282[/snapback] Μακάρι να μου έρθουνε! Τα πήρα από ebay μερια! Ναι ναι έχω μπει στο τρυπάκι του ebay εδώ και αρκετούς μήνες! Φυσικά και η 1260 είναι η επιλογή αλλά αγόρασα το παλαιότερο μοντέλο την 1060 που έχει παραπλήσια θεωρητική ικανότητα περί τα 2200 λίτρα! Προς το παρόν είμαι 120ευρό μείον! Περιμένω 2*eheim 1060, 1*eheim 1250 και μία eheim 2048! Νίκο τα φώτα σου!!!!! στο εξής: η υπερχείλιση τι παροχή θα πρέπει να έχει ο σωλήνας? έχω κάτι στο μυαλό μου για το πως θα σχεδιάσω την υπερχείληση (όχι δεν θα κάνω τρύπα στον πάτο αλλά στο πίσω μέρος, αναλυτική παρουσίαση σύντομα). Δλδ αφού η επιστροφή του sump μέσω της eheim 1060 θα γίνεται με 3/4" λάστιχο αρκεί μία υπερχείληση που έρχεται με σωλήνα 1" ? δεν θα ήθελα να βάλω μεγαλύτερο της 1" γιατί θα πρέπει να περάσει και τοίχο για πείτε μου! Έγινε επεξεργασία 25 Μαίου 2006 - stefanos Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 26 Μαίου 2006 #17 Share 26 Μαίου 2006 η υπερχείλιση τι παροχή θα πρέπει να έχει ο σωλήνας? έχω κάτι στο μυαλό μου για το πως θα σχεδιάσω την υπερχείληση (όχι δεν θα κάνω τρύπα στον πάτο αλλά στο πίσω μέρος, αναλυτική παρουσίαση σύντομα). Δλδ αφού η επιστροφή του sump μέσω της eheim 1060 θα γίνεται με 3/4" λάστιχο αρκεί μία υπερχείληση που έρχεται με σωλήνα 1" ? δεν θα ήθελα να βάλω μεγαλύτερο της 1" γιατί θα πρέπει να περάσει και τοίχο για πείτε μου! 23606[/snapback] Σωλήνας σιλικονούχος Eheim 35/25 είναι αρκετός για επιστροφή περισσότερη από 3000lt όταν η τρύπα είναι στον πάτο ή πολύ κοντά στον πάτο ( αν πρόκειται για το πλάι ή την πίσω μεριά, όπως σκέφτεσαι να το κάνεις). Απαραίτητη είναι και η τοποθέτηση ανάλογης βάνας 35/25. Μην ξεχάσεις να δημιουργήσεις τις προυποθέσεις για να μπορείς να επεμβαίνεις όταν χρειάζεται. Για παράδειγμα να μπορείς να βάζεις τα χέρια σου στο πίσω μέρος και να σφίξεις την μούφα αν χρειαστεί. Φιλικά Νίκος Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 2 Ιουνίου 2006 Author #18 Share 2 Ιουνίου 2006 Για πάλι να σας πρίξω λίγο με 2 θέματα, φωτισμό (για κοράλια) και τι υλικά χρειάζομαι για το sump. Εάν έχω καταλάβει καλά το φως στα 20.000κέλβιν είναι μπλε? Για κοράλια καλύτερα είναι να έχεις σε 200lt ενυδρείο 150watt 20.000κέλβιν και 2 ακτινικές μπλέ Τ5? ή 150watt 14.oooκέλβιν και πάλι 2 ακτινικές μπλε Τ5? Αυτα θα είναι όλα μπλέ? κάπου μπερδεύτικα με τα κέλβιν και ποια η σημασία τους. Πάμε στα υλικά, βιολογία κρατάει ο βράχος είπαμε αλλά καλό είναι στην αρχή μέχρι καποιο καιρο να υπάρχει και σιποραξ ωστε να βοηθήσει την κατάσταση και μετα αφαιρείτε σταδιακά? επίσης θέλουμε υλικό ενεργού άνθρακα και για αντιφωσφορικά? το Seachem Seagel 500ml για 200lt με λίγα πράγματα στο ενυδρείο αρκεί για περίπου 3 μήνες και μετά θέλει αλλάγη? Εκτός αυτών εάν έχουμε κοράλια καλό είναι να υπάρχει calc reactor ώστε να "ταίζει" τα κοράλια. Πως ονομάζεται μάρκα/τύπος/χαρακτηριστικό. Τα eggcrates είναι υλικό που θέλει αλλαγή ή διασφαλίζει την αποτροπή CO2 να εισέλθει στο ενυδρείο? Καλά αυτά είναι προκαταρκτικά αλλά για να μπώ στη λογική λίγο με ενδιαφέρει. Link to comment Share on other sites More sharing options...
george hmmy 2 Ιουνίου 2006 #19 Share 2 Ιουνίου 2006 Η θερμοκρασία χρώματος φαίνεται στον παρακάτω πίνακα Στέφανε, και ναι στα 20000Κ το χρώμα είναι έντονα μπλε. Συνήθως βάζεις συνδυασμό λαμπών, εσύ με αυτά που λες μαζεύεις πολύ μπλε. Μία Τ5 ακτινική, μία στα 10000Κ και μια ΜΗ στα 12500Κ είναι ένας συνηθισμένος συνδυασμός, απλά σου λέω πάλι ότι έγκειται στο προσωπικό γούστο τι χρώμα θες να δώσεις στο ενυδρείο σου. Εγώ που είχα την 20000Κ είχα κανονική ανάπτυξη σε sps... Το siporax έχει νόημα αν το πάρεις από κάπου στρωμένο, να βάλεις καινούργιο σε ένα ενυδρείο δε θα σου προσφέρει κάτι εφόσον δε θα υπάρχουν βακτηρίδια! Για τον άνθρακα έχει γίνει αρκετή συζήτηση, κατά την προσωπική μου άποψη είναι απαραίτητος συνέχεια μέσα στο ενυδρείο. Υπάρχουν φίλοι που δεν έχουν καθόλου ή που βάζουν μια φορά την εβδομάδα. Για το seachem όπως τα είπες. Για CR θα ψάξεις μόνος σου ανάλογα με το βαλάντιό σου και ρωτάς για κάποιον συγκεκριμένο. Να σου πει τώρα φίλος πάρε αυτόν ή εκείνον χωρίς να γνωρίζει τι θες να διαθέσεις είναι λίγο δύσκολο. Επίσης η επιλογή σου θα εξαρτηθεί από το τι στοκάρισμα θα έχεις σε sps. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 2 Ιουνίου 2006 Author #20 Share 2 Ιουνίου 2006 εαν εξερεσουμε τι μας αρέσει στο μάτι μας και λάβουμε υπόψη τι αρέσει στα κοράλια μας τι 8α πέρναμε? και εάν κάποιος έχει 20.οοο kelvin με 1watt/lt μπορεί να έχει sps και στους -50cm ή θα πρέπει να είναι κοντά στην επιφάνεια? υπάρχουν τέτοιες δεσμεύσεις? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 3 Ιουνίου 2006 #21 Share 3 Ιουνίου 2006 Αγαπητέ Φίλε Στέφανε Για τον φωτισμό σου αναφέρω ότι όσο περισσότερα Kelvin έχει η λάμπα τόσο περισσότερο μπλεδίζει το ορατό φάσμα (ψυχρός φωτισμός). Αυτό σημαίνει ότι το μήκος κύματος των φωτεινών ακτίνων είναι μικρότερο, στα περισσότερα Kelvin, και η διείσδυση είναι μεγαλύτερη σε μεγαλύτερα βάθη, άρα και η φωτοσύνθεση σε αυτά. Αν το ενυδρείο σου δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό ή δεν σε ενδιαφέρει να τοποθετήσεις απαιτητικά κοράλλια κοντά στον πυθμένα, θα σου έλεγα ότι προσωπική μου άποψη είναι τα 10.000 Κ σε συνδυασμό με δύο μπλε ακτινικές ή και επιπλέον μία λευκή Τ5, οι οποία να ανάβει κάποιες ώρες το μεσημέρι, για προσομοίωση του ήλιου του μεσημεριού. Αυτό είναι θέμα προσωπικής αισθητικής. Βιολογία κρατάει ο ζωντανός βράχος-άμμος και μόνο. Ο συνδυασμός με εξωτερικά βιολογικά φίλτρα είναι εντελώς λάθος και έχει σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση της βιολογικής ωρίμανσης του βράχου και γενικά την υπολειτουργία του. Μπορείς να διαβάσεις σχετικό άρθρο στο κεφάλαιο "κλειστά κυκλώματα" όπου αναφέρονται οι λόγοι. Θα πρέπει να δώσεις τη δυνατότητα στον βράχο σου να αναπτυχθεί βιολογικά. Αφού περάσει το στάδιο θεραπείας και τοποθετηθεί σωστά στο ενυδρείο, θα πρέπει το βιολογικό φορτίο να αυξάνει σταδιακά ώστε να γίνεται ταυτόχρονα και η βιολογική ωρίμανση του βράχου-άμμου η οποία είναι αρκετά αργή σε σχέση με τα τεχνητά βιολογικά υλικά. Η χρήση ενεργού άνθρακα και αντιφωσφορικού κρίνεται απαραίτητη. Την ακριβή ποσότητα όπως και τον τρόπο χρήσης, θα την καθορίσεις εσύ παρακολουθώντας την εξέλιξη του συστήματός σου. Η μάρκα που ανέφερες είναι αρκετέ καλή αν και νομίζω ότι ο καλύτερος ενεργός άνθρακας, που έχω βρει κατόπιν πολλών δοκιμών στο σύστημά μου, είναι ο super activated carbon της aquarium pharmaceutical. Ο Ca reactor βοηθάει την ανάπτυξη των σκληρών κοραλλιών δίνοντας το απαραίτητα στοιχεία και ιχνοστοιχεία για την ανάπτυξή τους και διατηρώντας ταυτόχρονα την alkalinity του συστήματος σταθερή. Μεγάλη σημασία διαδραματίζει το υλικό του reactor. Το υλικό συνέχεια διαλύεται και όταν μείνει λίγο ή διαπιστώσουμε ότι δεν αποδίδει πλέον το αντικαθιστούμε. CO2 πάντα εισέρχεται στο ενυδρείο όταν χρησιμοποιούμε C/R για αυτό και οι τιμές το ΡΗ είναι πάντα χαμηλότερες. Η διείσδυση του παραγωγικού νερού του C/R μέσω αραγωνίτη πριν πέσει στο ενυδρείο, δεσμεύει αρκετό CO2. Καλή συνέχεια Φιλικά Νίκος Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 3 Ιουνίου 2006 Author #22 Share 3 Ιουνίου 2006 ok got it! Ευχαριστώ! Θα επανέλθω ομώς Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 4 Ιουνίου 2006 #23 Share 4 Ιουνίου 2006 βιολογία κρατάει ο βράχος είπαμε αλλά καλό είναι στην αρχή μέχρι καποιο καιρο να υπάρχει και σιποραξ ωστε να βοηθήσει την κατάσταση και μετα αφαιρείτε σταδιακά? Αγαπητέ Φίλε stefanos Υπάρχουν διαφορετικές γνώμες πάνω σ' αυτό. Μερικοί χομπίστες πιστεύουν ότι η εξωτερική βιολογική υποβοήθηση θα βοηθήσει την ωρίμανση του βράχου. Προσωπικά αυτό με βρίσκει εντελώς αντίθετο. Τους λόγους τους έχω αναπτύξει πολλές φορές. Το αντίστροφο θα μπορούσε να συμβεί, δηλαδή ένα τεχνητό βιολογικό υλικό θα μπορούσε να βοηθηθεί ώστε να ωριμάσει βιολογικά, με την συνύπαρξη ζωντανού βράχου-άμμου. Η μόνη εξαίρεση, που θα μπορούσε να συνδυαστεί φυσική βιολογία με τεχνητή, είναι η περίπτωση κατά την οποία έχουμε ένα υπερφορτωμένο σε οργανισμούς σύστημα, όπου ή αύξηση της ποσότητας του βράχου-άμμου, κρίνεται αδύνατη λόγω αδυναμίας να χωρέσει στο συγκεκριμένων διαστάσεων ενυδρείο που διαθέτουμε. Αναγκαστικά τότε καταφεύγουμε στην εξωτερική βιολογική υποβοήθηση, αλλά όπως καταλαβαίνεις στην περίπτωση αυτή δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον, για natural system. Φιλικά Νίκος Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 8 Ιουνίου 2006 Author #24 Share 8 Ιουνίου 2006 Να μαι πάλι! Τελικά νίκο κάπως ψήθικα στο μυαλό μου να πάω για τροπικό ύφαλο από την αρχή. Είναι ευκαιρία ο αραγωνίτης του george αλλά δυστυχώς δεν είμαι ετοιμος να τον υποδεχτώ! (εάν υπάρχει καποιος καλός σαμαριτής να μου τον κρατήσει ζωντανό για κανα μηνα ας φανερωθεί!) Επειδή θα πάω Αγγλία και θα γυρίσω με αμάξι οποιος θέλει τπτ περίεργο να αγοράσει ας το ζητήσει!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefanos 9 Ιουνίου 2006 Author #25 Share 9 Ιουνίου 2006 Μου ήρθανε οι 4 τρόμπες και μαζί μου είχε και δωράκι μία αντίσταση 300W Juwel! αλλά θέλουν καλή συντήρηση! είναι γεμάτες αλατι! Να βράσω νερό και να τις βάλω μεσα ή να πάω σε κανα βενζινάδικο να τις πλύνω στην πίεση? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος