Jump to content

Diy High Power Led Και Οδηγος....


Akridas66

Recommended Posts

http://www.digikey.com/en-US/articles/techzone/2011/may/driving-leds-how-to-choose-the-right-power-supply

μπορείς να διαλέξεις μεταξύ cc cv ανάλογα με τον τρόπο που έχεις μελετήσει και θες να υλοποιήσεις

μεγαλύτερη ευελιξία έχεις με τo cv

και οι δυο τεχνικές είναι σωστές με τα + και τα - της κάθε μιας

We have stated that LEDs are current driven devices, so why do companies offer both Constant Current (CC) and Constant Voltage (CV) solutions for LED drivers?

The reason for this is to give the light fixture designers a number of options in optimizing their system. If many strings of LEDs are used in series, the most efficient way to drive them is to use a constant current power supply and connect the LEDs directly across the terminals of the power supply. However, if strings of LEDs are connected in parallel, there may be an issue in trying to match the current in all the strings. A possible alternative to this would be to place an external component or active circuit to control the current. This may result in a slightly less efficient overall number of lumens per watt, but it allows the user to have full flexibility in ensuring that an identical current flows though many LED strings in parallel.

Θεωρω οτι τα λεει σωστα. Μετα απο ψάξιμο που έκανα, και ρωτώντας ηλεκτρονικούς με πτυχία βαρβάτα στα ηλεκτρονικα κυκλώματα, ηλεκτρολογια και με σπουδές στο εξωτερικό.

Οι τύποι ειναι εδω. Ετσι και αλλιως οι τύποι υπολογισμού ειναι γνωστοί σε ολους.

V * A = W

W / V = A

W / A = V

Η διαφορα που βλεπω ειναι

Α) Αν πρεπει τα Α η τα W να ειναι παραπανω με τη λογική της ασφαλείας και ευκολότερης διαχείρισης του τροφοδοτικου αλλα παντα με βαση τη λογική οτι οτιδήποτε που δουλευει με ρευμα εχει ενα max που τραβαει.

Β) Αν πρεπει τα Α η τα W να ειναι ιδια η και παρακάτω απο αυτα που θελει το οτιδήποτε (power led στην περιπτωση μας ) να δουλέψει γιατι δεν μπορει να χειριστεί παραπανω Α η W οπως σχεδον ολες οι συσκευές η κυκλώματα στον πλανήτη.

Η διαφορα απο οσο βλεπω λοιπον εγγυτε η σταθερό voltage (σταθερή τάση) η constant current (σταθερό φορτιο). Το κειμενο που βλεπω εδω το εξέλιξη αυτο.

Τωρα γιατι πολλοί προτείνουν λιγοτερο ρευμα η αλλιως ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ φορτιο απο το max της συσκευής/power led, υπαρχουν κάποιοι λόγοι που μου έρχονται στο μυαλο αμεσα.

Οικονομία στο ρευμα. Προστασία της συσκευής απο το να δουλευει στο maximum της απόδοσης της. Ολα τα led δεν εχουν ίδιες ανοχές (τα παντα εχουν + - σε % ποσοστό), ισως να μην εχουν ενσωματωμένη αντίσταση στο κύκλωμα κτλ κτλ.

Μου φαινετε παράλογο μια συσκευη να τραβαει επ απείρου οτι watt η Α της δώσεις. Ολα τραβάνε αυτο που θέλουνε.

Ενα παράδειγμα. Το ενυδρειο του Αγγελου (Akridas).

Led (εκαστο)

10w 1A 12v

Ballast

36v 0,9A

Εν σειρά 3:

36v / 3 = 12v

12v * 0,9A = 10,8w εκαστο

Εν σειρά 2:

36v / 2 = 18v

18v * 0,9A = 16,2w εκαστο

Θεωρητικά ο Αγγελος εχει στο ενυδρειο του 10,8 *3 = 32,4 w συν 16,2 *2=32,4w

Δηλαδή 64,8w. Δεν νομίζω τα led του να δουλεύουν ετσι... Ημουν εκει και ειδα την παρόμοια θερμοκρασια στις ψυχτρες και το ιδιο ακριβώς φως απο καθε led. Δεν ειδα διαφορα. Και αν η διαφορα ηταν 6w παραπανω θα φαινόταν τουλαχιστον κατι.. Η θα είχαν καεί..

Ήδη πολλα φωτιστικά led δουλεύουν με λιγότερα watt απο όσα μπορει οντως να δωσει ο οδηγός / ballast. Παράδειγμα η Vertex. Εχει ήδη τα τροφοδοτικά πανω και μπορεις να κανεις update οχι περνοντας τροφοδοτικο αλλα περνοντας led clusters και προσθέτοντας τα στις αντίστοιχες θεσεις. Και στο Vertex εχουν τα led και τους οδηγούς ανα ενα πόδι (αμερικανικός τρόπος μέτρησης - 30,48 ποντους).

Ολα τα led ανάβουν με ρευμα, αν τα led δεν εχουν ενσωματωμένη αντίσταση τοτε ανάβουν με οποιαδηπωτε τάση, ειτε 6, ειτε 12 ειτε 24v. Απλα προσοχη στην ποσότητα ρευματος που περνάει για να μην καεί.

Τωρα άμα το led σου λεει ειναι 12v η 6v οτιδηπωτε αλλα δηλαδή ειναι συγκεκριμενη η τάση, εχει αντίσταση, παει και τελείωσε, και τραβαει αυτο που θελει.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 140
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Για αρχη δεν δινεις αμπερ, δινεις ταση και η συσκευη σου τραβαει τα αμπερ που θελει.Οταν μια συσκευη στα 12v τραβαει 1Α οτι και να κανεις τοσο θα τραβαει.

Τα driver ρυθμιζουν την ταση ετσι ωστε να κρατανε σταθερο ρευμα.

Ο βασικος λογος για να δουλεψεις τα led σε χαμηλοτερη απο την ονομαστικη μεγιστη υσχη ειναι η θερμοκρασια η οποια ισουτε με χρονο ζωης.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Για αρχη δεν δινεις αμπερ, δινεις ταση και η συσκευη σου τραβαει τα αμπερ που θελει.Οταν μια συσκευη στα 12v τραβαει 1Α οτι και να κανεις τοσο θα τραβαει.

Τα driver ρυθμιζουν την ταση ετσι ωστε να κρατανε σταθερο ρευμα.

Ο βασικος λογος για να δουλεψεις τα led σε χαμηλοτερη απο την ονομαστικη μεγιστη υσχη ειναι η θερμοκρασια η οποια ισουτε με χρονο ζωης.

Ετσι ακριβώς!! :)
Link to comment
Share on other sites

Επισης τα ecotech radion εχουν κιτ αναβαθμισεις που αλλαζουν μονο οι πλακετες των λεντ, αρα τα τροφοοτικα μενουν ιδια...

Ενας τροπος πιστευω που μπορω να δω ποσο δυνατα ειναι τα λεντ μου ειναι να τα μετρησω εν λειτουργεια με πολυμετρο, εκει θα μπορεσω να δω τι βολτ περνανε και ποσα βατ ειναι η καταναλωσει....

Εδω να ξαναπω οτι με οπιοδιποτε φωτιστηκο σωμα που ειναι 16.5βατ σε 120 λιτρα ενυδρειο δεν κρατας κοραλλια....

Υγ: με την πρωτη ευκαιρια θα μετρησω με το πολυμετρο και θα σας πω τι μετρησα...

Link to comment
Share on other sites

Επισης τα ecotech radion εχουν κιτ αναβαθμισεις που αλλαζουν μονο οι πλακετες των λεντ, αρα τα τροφοοτικα μενουν ιδια...

Ενας τροπος πιστευω που μπορω να δω ποσο δυνατα ειναι τα λεντ μου ειναι να τα μετρησω εν λειτουργεια με πολυμετρο, εκει θα μπορεσω να δω τι βολτ περνανε και ποσα βατ ειναι η καταναλωσει....

Εδω να ξαναπω οτι με οπιοδιποτε φωτιστηκο σωμα που ειναι 16.5βατ σε 120 λιτρα ενυδρειο δεν κρατας κοραλλια....

Υγ: με την πρωτη ευκαιρια θα μετρησω με το πολυμετρο και θα σας πω τι μετρησα...

Πιος φωτιζει 120 λιτρα ενυδρειο με 16.5w; ουτε γλυκο νερο.

Εχοντας κανει μια πολυ μεγαλη ερευνα με πολυ ψαξιμο και διαβασμα σου λεω οτι για 120 λιτρα θες περιπου 30 των 3w και αν πας για πολυ ευκολα κοραλια 22.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρω οτι τα λεει σωστα. Μετα απο ψάξιμο που έκανα, και ρωτώντας ηλεκτρονικούς με πτυχία βαρβάτα στα ηλεκτρονικα κυκλώματα, ηλεκτρολογια και με σπουδές στο εξωτερικό.

Οι τύποι ειναι εδω. Ετσι και αλλιως οι τύποι υπολογισμού ειναι γνωστοί σε ολους.

V * A = W

W / V = A

W / A = V

Η διαφορα που βλεπω ειναι

Α) Αν πρεπει τα Α η τα W να ειναι παραπανω με τη λογική της ασφαλείας και ευκολότερης διαχείρισης του τροφοδοτικου αλλα παντα με βαση τη λογική οτι οτιδήποτε που δουλευει με ρευμα εχει ενα max που τραβαει.

Β) Αν πρεπει τα Α η τα W να ειναι ιδια η και παρακάτω απο αυτα που θελει το οτιδήποτε (power led στην περιπτωση μας ) να δουλέψει γιατι δεν μπορει να χειριστεί παραπανω Α η W οπως σχεδον ολες οι συσκευές η κυκλώματα στον πλανήτη.

Η διαφορα απο οσο βλεπω λοιπον εγγυτε η σταθερό voltage (σταθερή τάση) η constant current (σταθερό φορτιο). Το κειμενο που βλεπω εδω το εξέλιξη αυτο.

Τωρα γιατι πολλοί προτείνουν λιγοτερο ρευμα η αλλιως ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ φορτιο απο το max της συσκευής/power led, υπαρχουν κάποιοι λόγοι που μου έρχονται στο μυαλο αμεσα.

Οικονομία στο ρευμα. Προστασία της συσκευής απο το να δουλευει στο maximum της απόδοσης της. Ολα τα led δεν εχουν ίδιες ανοχές (τα παντα εχουν + - σε % ποσοστό), ισως να μην εχουν ενσωματωμένη αντίσταση στο κύκλωμα κτλ κτλ.

Μου φαινετε παράλογο μια συσκευη να τραβαει επ απείρου οτι watt η Α της δώσεις. Ολα τραβάνε αυτο που θέλουνε.

Ενα παράδειγμα. Το ενυδρειο του Αγγελου (Akridas).

Led (εκαστο)

10w 1A 12v

Ballast

36v 0,9A

Εν σειρά 3:

36v / 3 = 12v

12v * 0,9A = 10,8w εκαστο

Εν σειρά 2:

36v / 2 = 18v

18v * 0,9A = 16,2w εκαστο

Θεωρητικά ο Αγγελος εχει στο ενυδρειο του 10,8 *3 = 32,4 w συν 16,2 *2=32,4w

Δηλαδή 64,8w. Δεν νομίζω τα led του να δουλεύουν ετσι... Ημουν εκει και ειδα την παρόμοια θερμοκρασια στις ψυχτρες και το ιδιο ακριβώς φως απο καθε led. Δεν ειδα διαφορα. Και αν η διαφορα ηταν 6w παραπανω θα φαινόταν τουλαχιστον κατι.. Η θα είχαν καεί..

Ήδη πολλα φωτιστικά led δουλεύουν με λιγότερα watt απο όσα μπορει οντως να δωσει ο οδηγός / ballast. Παράδειγμα η Vertex. Εχει ήδη τα τροφοδοτικά πανω και μπορεις να κανεις update οχι περνοντας τροφοδοτικο αλλα περνοντας led clusters και προσθέτοντας τα στις αντίστοιχες θεσεις. Και στο Vertex εχουν τα led και τους οδηγούς ανα ενα πόδι (αμερικανικός τρόπος μέτρησης - 30,48 ποντους).

Ολα τα led ανάβουν με ρευμα, αν τα led δεν εχουν ενσωματωμένη αντίσταση τοτε ανάβουν με οποιαδηπωτε τάση, ειτε 6, ειτε 12 ειτε 24v. Απλα προσοχη στην ποσότητα ρευματος που περνάει για να μην καεί.

Τωρα άμα το led σου λεει ειναι 12v η 6v οτιδηπωτε αλλα δηλαδή ειναι συγκεκριμενη η τάση, εχει αντίσταση, παει και τελείωσε, και τραβαει αυτο που θελει.

Toy Αγγελου τα λεντ αν ειναι αυτα http://www.ebay.com/itm/390600256265 οπως εγραψε , και αυτος ο οδηγος http://www.ebay.com/itm/181281159830

οπως εγραψε , ο τελευταιος δινει 300μα και οχι 900μα οπως γραφεις και υπολογισμοι συμφωνα με τα σωστα πραγματα που εγραψε ο kostasb einai

11v*0.3a=3.3watt(και τα 5 ετσι τροφοδοτουνται)*5=16,5watt συνολο απο τα 5.

Για αρχη δεν δινεις αμπερ, δινεις ταση και η συσκευη σου τραβαει τα αμπερ που θελει.Οταν μια συσκευη στα 12v τραβαει 1Α οτι και να κανεις τοσο θα τραβαει.

Τα driver ρυθμιζουν την ταση ετσι ωστε να κρατανε σταθερο ρευμα.

Ο βασικος λογος για να δουλεψεις τα led σε χαμηλοτερη απο την ονομαστικη μεγιστη υσχη ειναι η θερμοκρασια η οποια ισουτε με χρονο ζωης.

συμφωνα με αυτα που λεει ο Κωστας και ειναι σωστα , αν κανει καποιος αυτα που γραφεις εσυ και παραπανω ο αντωνης απλα θα τα καψει... bold εβαλα στα σημαντικα, και υπογραμμιση σε αυτο που διαφωνει καιρια με αυτα που γραφεις!

"Ο antonistt έχει λάθος. Αυτά που εξηγεί είναι ορθά αλλά αφορούν τροφοδοτικά (μετσχηματιστές απο 220V AC σε τάση DC) όπως στο στην φώτο του.Όλοι οι υπόλοιποι αναφέρονται σε τροφοδοτικά-οδηγούς Led (Constant Current Drivers ή Led Drivers).

Στην περιπτωσή μας λοιπόν και για σύνδεση σε σειρα μας ενδιαφέρει η μέγιστη ένταση (ρεύμα) εξόδου του Led Driver να είναι ίσή ή μικρότερη απο την μέγιστη ένταση λειτουργίας των Led π.χ 700mA και η τάση εξόδου του τουλάχιστον 5% με 10% μεγαλήτερη απο την συνολική απαιτούμενη τάση των Led. Το επιπλέον 10% το χρειαζόμαστε λόγο απωλειών στα καλώδια σύνδεσης.

Επίσης βασική αρχή των οδηγών είναι να δίνουν σταθερή ένταση και μόνο όση τάση τους ζητηθεί.

Παράδειγμα

Έχουμε 10 Cool White με χαρακτηριστικά 3.7V @ 700mA

Ο οδηγός μας θα πρέπει να έχει μεγιστο ρεύμα εξόδου 700mA και τάση εξόδου τουλάχιστον 3.7*10 + 10% = 41 V περίπου

Τα ονομαστικά W του driver θα είναι 30 (που δίνει κατά προσέγγιση ο κατασκευαστής) . 41V*0.7A= 29W

Υπάρχει και η παράλληλη σύνδεση των Led μόνο που σε αυτή την περίπτωση η μέγιστη ένταση (ρεύμα) εξόδου του Led Driver να είναι ίσή ή μικρότερη απο την διπλάσια της μέγιστης έντασης λειτουργίας των Led και η τάση εξόδου του τουλάχιστον 5% με 10% μεγαλήτερη απο την συνολική απαιτούμενη τάση των Led κάθε σειράς.

Σε αυτή την περίπτωση στο παραδειγμά μας τα led θα συνδεθούν σε δύο πενταδες.

Ο οδηγός μας μπορεί να έχει μέγιστο ρεύμα 1400mA (θα πάνε 700mA σε κάθε πεντάδα) και η τάση εξόδου θα πρέπει να είναι τουλαχιστον 3.7*5 +10%=21V.

Τα ονομαστικά W του driver θα είναι πάλι 30. Ο υπολογισμός όμως τώρα είναι 21V*1.4A=30W

Παρατήρηση.

ο ρεύμα και στις δυο περιπτώσεις μπορεί να ειναι μικρότερο απο αυτο που δουλεύουν τα led (π.χ 650mA για σύνδεση σε σειρά και 1300 για παράλληλη σύνδεση) με πλεονέκτημα την αύξηση του χρονου ζωής τους και χαμηλωτερη θερμοκρασία της ψύκτρας και μειονέκτημα την μείωση της μέγιστης αποδοσής τους σε ένταση φωτισμού (θα δουλεύουν περίπου στο 90%).

Ελπίζω τα είναι κατανοητά και να βοήθησαν."

και

"Αντώνη σωστά τα λές τα παραπάνω ΑΛΛΑ αφορούν κοινά Led (smd) και Led stripes (ταινίες Led) ΚΑΙ ΟΧΙ Power Led. Έχουν άλλη αρχή λειτουργίας.τα πρώτα θέλουν constant voltage (π.χ12V) ενώ τα δεύτερα constant current (π.χ 350,700,1050,1500mA).

Όλοι οι υπόλοιποι μιλάμε για Power Led."

Πιος φωτιζει 120 λιτρα ενυδρειο με 16.5w; ουτε γλυκο νερο.

Εχοντας κανει μια πολυ μεγαλη ερευνα με πολυ ψαξιμο και διαβασμα σου λεω οτι για 120 λιτρα θες περιπου 30 των 3w και αν πας για πολυ ευκολα κοραλια 22.

Ο αγγελος παραπανω, και ειχε και αναπτυξη, για τα υπολοιπα που γραφεις δες http://www.aquazone.gr/forums/topic/96732-led-oeuoeoiio/

YΓ Ηλεκρολογος δεν ειμαι, ειναι ο Κωστας μαλλον, αλλα ξερω οτι αυτα που γραφει ο Κωστας ειναι σωστα, και με τα αλλα που γραφονται, απλα θα παρει ο κοσμος λαθος driver και αν τροφοδοτησει λεντ με αυτους ή δεν θα αναψουν ή θα καουν. Προτεινω στο θαναση-TAN να κανει sticky και να κλειδωσει την απαντηση του Κωστα ωστε να μην γραφονται διαφορα αποπροσανατολιστικα απο κατω, ωστε να μπορει βγαλει μια ακρη ο κοσμος.

Έγινε επεξεργασία - gregkn73
Link to comment
Share on other sites

Εγω στον driver του Αγγελου βλεπω εισοδο 300 ma και εξοδο 900ma.Οποτε λογικα ειναι μια χαρα.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο το 300 που το ειδες;;

Ελα ντε! 900μα δινεις οποτε 11*0,9=9,9watt εκαστο, μια χαρα τα τροφοδοτεις και τοσο καιρο σου γραφω μακακιες, σορρυ τα αλλλαζω και αλλου ...

Link to comment
Share on other sites

Τιποτα αγορινα...

Ειδες που σου ελεγα οτι καπου το χανεις :) δεν το ελεγα με ασχημο, σαρκαστικο ή επιθετικο τροπο...

Το ελεγα γιατι ειμαστε ανθρωποι και τα λαθοι ειναι στο προγραμμα :)

Link to comment
Share on other sites

Για εμενα πηγενε οτι αν κανουν αυτα που λεω θα καψουν τα λεντ; γιατι εγω δεν ειπα σε κανενα τι να κανει,

απλα προσπαθησα οσο πιο απλα να πω πως δουλευει ενας driver.

Δεν ξερω ποιοι εδω ειναι ηλεκτρολογοι και ποιοι οχι αλλα εγω ειμαι και δουλευω led οχι μονο απο χομπι αλλα και επαγκελματικα

Link to comment
Share on other sites

Προσοχη ομως τα led οταν τα τρεχουμε με driver που εχει λιγοτερα max ma ,ο φωτισμος εχει μειωμενη ενταση (watt)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

δεν έχω να ψάξω κάτι , κάνω αυτη τη δουλειά

ουτε κανεις θα πάρει πτυχίο ηλεκτρολογίας απο εδω ουτε θα γίνει κανείς ηλεκτρονικός

το μόνο που χρειάζετε να ξέρει ενας aquarιστας απο τα DC είναι τα παρακάτω

1. πάντα τα ίδια V με αυτά που ζητά η συσκευή ή το αντικείμενο

2. πάντα περισσότερα A ή W απο αυτά που ζητά η συσκευή ή το αντικείμενο

αν τα ακολουθήσει αυτα έστω τυφλά ολα καλα δεν θα κάψεις ποτέ τίποτα

Στο κείμενο που παραθέτεις δεν υπολογίζει πουθενά τα mA που έχει όριο το κάθε led.

3.) Find the Wattage of the Product

τα w προκύπτουν απο τον πολλαπλασιασμό των v * Α.... πχ10 led των 0,1Α = 1Α χ 12v = 12w

3.) Do the math

πχ στην παραπάνω περίπτωση θέλουμε ενα τροφοδοτικό 12w με 20% ανοχή = 14,4w >>>>15w+ πάνω τροφοδοτικό

απο εκει και πέρα οταν σου λέει ο γιατρός κοψε το κάπνισμα

αποφασίζεις και ή ακους τυφλά τον επαγγελματία ή κάνεις του κεφαλιού σου

μπορεί να πεθάνεις απο καρκίνο μπορεί και όχι

και κλείνοντας για να μην αναλύουμε άλλο τα ηλεκτρονικά σε forum ενεργειακό

τι διαφορά υπάρχει αν παίξεις safe με αυτα που λεω?

οικονομική?...οχι η διαφορά χρημάτων για το αμέσως μεγαλύτερο τροφοδοτικό είναι μηδαμινή

διαδικαστική?...οχι μιας και οτι κάνεις με το μικρό θα κάνεις με το μεγάλο

χωροταξική?...οχι τα ιδια πράγματα είναι αντε 1εκ μεγαλύτερο κατα περίπτωση

αισθητική?..οχι τροφοδοτικό θα κρύψεις κάπου και δεν θα το ξανα δεις ποτέ

γιατί το συζητάμε ακόμα δεν καταλαβαίνω

και επαναλαμβάνω εδω είναι ενυδρειακό forum

παμε να γραφτούμε σε ενα forum ηλεκτρονικών και θα αναλύσουμε αντιστάσεις βάση της απόστασης και θερμοκρασίας καλωδίων και κατα πόσο επηρεάζουν την ακριβή επιλογή ενος τροφοδοτικού σε συνάρτηση με την διάρκεια λειτουργίας τους μέσα στην ημέρα

Εσύ ας πούμε έχεις χρησιμοποιήσει ποτέ μετασχηματιστή στα 1500ma να το συνδέσεις σε 1000mA led και να είναι όλα σε σειρά;

να σου πω την αλήθεια όχι δεν το έχω κάνει

στην περίπτωση μου το τροφοδοτικό 12v 240w 20A τρέχει οτι είναι 12v και οχι μόνο

led ενυδρείου - led καμπινας - controllers - ανεμιστήρες

επίσης με stepdown στα 3v θα παίξει και μια κινέζικη σκούπα βυθού ...με άλλο ενα στα 5v θα παίξει ενα switch και με ενα inverter στα 24v την μεγάλη αντλία επιστροφής

attachicon.gif20140512_215158.jpg

Έχοντας διαβάσει το θεμα οταν γράφτηκε δεν ειχα το χρονο να το ψάξω οπως επρεπε και το ειχα αφήσει για καποια αλλη στιγμη που θα ειχα χρονο και καθαρο μυαλο.

Τελικά αποδεικνύεται οτι ο φιλος μας ο antonist ειχε δίκιο σε ολα. Οτι έψαξα συμφωνεί μαζι του. Αυτο που λεει ο kostasb δεν ηταν ακριβώς σωστο και μας μπέρδεψε σχεδον ολους, μαζι και εμενα.

Η ουσια ειναι τελικά οτι ολα τα led τραβανε αυτο που θέλουν, δηλαδή τα Α η ma που χρειάζονται. Εμεις πρεπει να τους παρέχουμε την σωστη τάση. Ειτε παράλληλα ειτε εν σειρά.

Ο μόνος λόγος που οι εταιρίες προτείνουν λιγότερα ma για τα led τους ειναι οτι ετσι δεν λειτουργεί στο φουλ το εκάστοτε led και εχουμε καλυτερη διάρκεια ζωής λογο χαμηλότερης θερμοκρασίας κτλ.

Ο καλύτερος τρόπος να πάρουμε αυτο που θελουμε απο τα led μας τελικά ειναι τα dimmable ballast. Περνούμε τα λιγο ποιο δυνατά ballast που θελουμε σε dimmable και απο εκει ρυθμίζουμε οπως θελουμε την αποδοση των led μας.

Οτι αλλο υποθει θα ειναι λαθος και πιθανόν επικίνδυνο για το σωστο αποτέλεσμα που θελουμε. Μετα απο 4 μηνες ενα πολυ ενδιαφερων και επικερο θεμα στο aquazone κατέληξε. Γνωρίζουμε ακριβώς πια τι οδηγούς θελουμε και πως.

Καλές κατασκευές :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Τα εχετε μπερδεψει λιγο,

Αυτα που λεει ο antonistt ισχυουν για τροφοδοτικο συνεχους και οχι για driver. Που και αυτα δεν ειναι ακρηβος ετσι γιατι οταν μετα το τροφοδοτικο μπει ο driver αλλαζουν λιγο τα πραγματα.

Αυτα που λεει ο κωστας πολυ σωστα ειναι αυτα που ισχυουν για τους driver.

Ενα παραδειγμα εχω τρεια led που για να μου δοσουν 700mA απαιτουν 3.3V αν αυτα τα βαλω σε σειρα εχω παλι 700mA αλλα με απαιτηση για 9.9V.

Αν τωρα εγω εχω ενα τροφοδοτικο 48V και 3A (3000mA) ειμαι οκ. Το τροφοδοτικο μου πρεπει να υπερκαλυπτει τα led σε ταση και ενταση.

Μετα απο το τροφοδοτικο παρεμβαλω ενα driver (π.χ. LDD-700H) 9-56Vin και 2-52Vout 700mA. O driver λοιπον τι κανει και γιατι υπαρχει;

Ο driver θα σου ρυθμιζει συνεχως την ταση των led ωστε το ρευμα να ειναι σταθερο στα 700mA. Στην προκειμενη περιπτωση στα περιπου 9.9V (και λεω περιπου γιατι αυτος ειναι ο λογος που τα led θελουν driver εντασης και οχι σταθεροποιητες τασης γιατι μπορει ο κατασκευαστης να σου λεει οτι για να εχεις 700mA να θες 3.3V αλλα αυτο ειναι σε συνθηκες εργαστηριου και μονο. Σε πραγματικη εφαρμογη για να εχεις σταθερα 700mA η ταση πρεπει να ρυθμιζεται συνεχως γιατι εχει μηκος καλωδιου, θερμοκρασια καλωδιου θερμοκρασια led κ.α. τα οποια δεν ειναι σταθερα.

Αυτα υσχειουν και αν καποιος νομιζει κατι αλλο κακο του κεφαλιου του.

ΥΓ Αυτα δεν εψαξα στο νετ να τα βρω και να προσπαθησω να τα καταλαβω, εχω περασει καποια χρονια σε μια σχολη.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε petrossol όντως έχεις μπερδευτεί .

Κάθε driver έχει ΄΄output voltage ΄΄ π.χ 25 Volt-42 Volt , άρα το άθροισμα των Volt ΟΛΩΝ των led , δεν πρέπει να είναι λιγότερο από 25 Volt και περισσότερο από 42 volt

Επίσης κάθε driver DC Output Current αυτό σημαίνει ότι ο driver δίνει σε κάθε ένα led το output current που γράφει , έτσι αν βάλεις led που αντέχουν 700 ma max , και τα συνδέσεις με ένα driver που έχει dc output current 0,90 A , θα κάψεις όλα τα led , οπότε ψάχνεις driver με dc output current χαμηλότερο από το max ma των led και output voltage του συνολικού αθροίσματος του volt όλων των led.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Τα εχετε μπερδεψει λιγο,

Αυτα που λεει ο antonistt ισχυουν για τροφοδοτικο συνεχους και οχι για driver. Που και αυτα δεν ειναι ακρηβος ετσι γιατι οταν μετα το τροφοδοτικο μπει ο driver αλλαζουν λιγο τα πραγματα.

Αυτα που λεει ο κωστας πολυ σωστα ειναι αυτα που ισχυουν για τους driver.

Ενα παραδειγμα εχω τρεια led που για να μου δοσουν 700mA απαιτουν 3.3V αν αυτα τα βαλω σε σειρα εχω παλι 700mA αλλα με απαιτηση για 9.9V.

Αν τωρα εγω εχω ενα τροφοδοτικο 48V και 3A (3000mA) ειμαι οκ. Το τροφοδοτικο μου πρεπει να υπερκαλυπτει τα led σε ταση και ενταση.

Μετα απο το τροφοδοτικο παρεμβαλω ενα driver (π.χ. LDD-700H) 9-56Vin και 2-52Vout 700mA. O driver λοιπον τι κανει και γιατι υπαρχει;

Ο driver θα σου ρυθμιζει συνεχως την ταση των led ωστε το ρευμα να ειναι σταθερο στα 700mA. Στην προκειμενη περιπτωση στα περιπου 9.9V (και λεω περιπου γιατι αυτος ειναι ο λογος που τα led θελουν driver εντασης και οχι σταθεροποιητες τασης γιατι μπορει ο κατασκευαστης να σου λεει οτι για να εχεις 700mA να θες 3.3V αλλα αυτο ειναι σε συνθηκες εργαστηριου και μονο. Σε πραγματικη εφαρμογη για να εχεις σταθερα 700mA η ταση πρεπει να ρυθμιζεται συνεχως γιατι εχει μηκος καλωδιου, θερμοκρασια καλωδιου θερμοκρασια led κ.α. τα οποια δεν ειναι σταθερα.

Αυτα υσχειουν και αν καποιος νομιζει κατι αλλο κακο του κεφαλιου του.

ΥΓ Αυτα δεν εψαξα στο νετ να τα βρω και να προσπαθησω να τα καταλαβω, εχω περασει καποια χρονια σε μια σχολη.

Τωρα συμφωνω απολυτα! Αν αυτο ηθελες να γραψεις παραπανω και δεν το καταλαβα, συγνωμη γιατι την "γλωσσα των ηλεκτρολογων" τωρα προσπαθω να την μαθω:-)))

Έγινε επεξεργασία - gregkn73
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...