Rik 18 Αυγούστου 2013 #26 Share 18 Αυγούστου 2013 Baking Soda (Sodium Bi-Carbonate NaHCO3-), is often used for KH, Sodium Bi-Carbonate will buffer at 8.0 to 8.2. Just a little Sodium Carbonate will absorb free H+ ions, and this causes alkalinity (which is the lack of H+ ions). To stop the Sodium Carbonate ions from consuming too much H+ and to keep a pH of 7.0 we need to restrict the amount of Baking Soda used, as it is always looking for H+ ions to consume. This is why I often prefer using products that not only contain sodium carbonates (or sodium bi carbonates), but the proper ratios of other minor elements such as Calcium and Magnesium. The use of products such as Sea Chem Buffers; Marine, Goldfish, Malawi, Victoria for marine tanks and many freshwater tanks (such as livebearer, goldfish, rift lake cichlids) is an example of my preferred methods for KH maintenance in these tanks. Soft water or planted aquariums (or lower pH Community aquariums) are best served by SeaChem Alkaline Buffer for still important KH/pH (about 50 ppm for softwater; 100 for low KH/pH community) stability that even Discus, Bettas, etc need, as pH fluctuations caused by lack of KH buffering can be harmful to these fish as well (since the pH scale is logarithmic, please see the pH section). I recommend countering the KH Buffer with natural Acid Buffers such as Pillow Moss, Atison’s Spa, peat, or Driftwood etc. Or chemical Acid buffers such as SeaChem Acid Buffer, as a healthy lower pH has a “balanced equation” of both acid & alkaline buffers. Please note that the before mentioned "Natural" buffers often work very slowly as in many ways these counteract general hardness as much or more than carbonate hardness (KH). One or more of these buffers should also be employed for softwater aquariums for correct/balanced KH/pH chemistry (see the section later in this article dealing with Amazon River, SE Asia Water). SeaChem Alkaline Buffer is preferable and safer than baking soda, especially in planted, softwater or community aquariums where baking soda can effect mineral equilibrium in a negative way and may not maintain a stable KH. http://www.americanaquariumproducts.com/aquariumkh.html#kh http://www.seachem.com/Products/product_pages/AlkalineBuffer.html http://www.seachem.com/Products/product_pages/Equilibrium.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 18 Αυγούστου 2013 #27 Share 18 Αυγούστου 2013 (edited) Εν ολιγης συμφωνω και εγω με τον Χρηστο και εαν σε ενδιαφερει να φτιαξεις μια χημεια νερου την οποια να γνωριζεις καλυτερα αρχιζεις με οσμωση και χτιζεις στο παραγωμενο νερο της τα συστατικα του νερου με σκευασματα τα οποια σου δεινουν την σωστη ποσοτητα στοιχειων και αναλογιες για να ξερεις το τη ακριβως περιεχει το νερο σου αναλογα με το τη επιθυμης για τις απαιτησεις των φυτων και ψαριων. Σιγουρα τις ιδανικες τιμες δεν τις πετυχενεις απο την μια μερα στην αλλη, αλλα τουλαχιστων ξερεις που βαδιζεις μεχρι να βρεις καποια στιγμη την σωστη ισοροπια του ολου συστηματος. Στα λογια ειναι ευκολο στην πραξη σιγουρα θελει βημα βημα και υπομονη. Έγινε επεξεργασία 18 Αυγούστου 2013 - Rik Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicpapa 19 Αυγούστου 2013 Author #28 Share 19 Αυγούστου 2013 Με λίγο ψάξιμο, και αρκετη ζαλάδα βρηκα ενδιαφεροντα στο site http://www.thekrib.com http://www.thekrib.com/Plants/CO2/alkalinity.html Να επισημάνω μερικα ... "KH" is an obsolete term, and should be eradicated from the aquariumliterature. Tests for KH measure alkalinity. Other substances thancarbonate/bicarbonate can contribute to the alkalinity of the tank,for example, the "random buffer du jour" as George put it. They willshow up in your test for "KH" and the relationships expressed in thattable will no longer hold. I would strongly prefer that everyone start using the word "alkalinity"for the quantity measured by these tests. It is technically correct,"KH" isn't. Others object to KH based on the use of the word "hardness"to refer to the concentration of various anions. Alkalinity is measured by acid titration. There is nothing about acid titration that is selective for HCO3- or CO3--, the acid titrates any sufficiently strong base present in solution. IF there was a test that specifically identified HCO3- and/or CO3--, then it would be a genuine test for "carbonate" hardness. After a discussion with Wilson Angerson, I've realized the error in my caveat I include with the pH/KH/CO2 tables. The intent of the tablesis to allow you to determine CO2 concentration by measuring pH and KH.The table is accurate whether or not bicarbonate is the only bufferingagent in the water. The relation defined by the Henderson-Hasselbalchequation for bicarbonate is still valid with other buffers in the water,BUT you will have a difficult time determining KH with other buffers present. Most KH or alkalinity test kits measure total alkalinity, of which KHis only a part. In typical soft freshwater (no phosphates or other salts), bicarbonate is the predominate buffer and KH = alkalinity and the table can be used to determine CO2 from pH and KH. If you have high phosphates or other buffers present, the "KH" test kit will read high andthe table will give you incorrect values for CO2 based on pH and KH. However, if you have a CO2 test kit, you CAN determine the true carbonate hardness by measuring pH and CO2 and getting KH from the table There IS a relatively simple way to measure "true" Carbonate Hardness.It is based on the fact, that carbonate hardness equals to "temporaryhardness" (that's where the term "carbonate hardness" came from).Measuring Total Hardness and then Permanent Hardness, and thensubtracting the second from the first gives one temporary (carbonate)hardness.To get a measure of Permanent Hardness" -- measure water hardness on theoriginal sample. Then boil another water sample gently for about 15minutes, cool it without exposure to the atmosphere (so that CO2 doesnot get reabsorbed), filter out (or let settle out) any precipitatedcalcium carbonate and measure hardness again. Your second measurementwill be of Permanent Hardness.The difference between the initial reading and that done on the boiledsample IS "temporary" or "carbonate" hardness. Μην το αναιβάσω όλο... Και απο εδω.,λεέι για τον πινακα.. http://www.thekrib.com/Plants/CO2/hardness-larryfrank.html Great summary, Larry. I would only like to add the following for those who don't read between the lines: The pH/KH/CO2 table is based solely on "carbonate hardness". All KH test kits that I know of measure alkalinity, not true KH. The CO2 value you get from the table will NOT be accurate if there are other sources of alkalinity in your water besides bicarbonate. Even CO2 test kits are not accurate in the presence of other sources of alkalinity (phosphates, for sure). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 19 Αυγούστου 2013 #29 Share 19 Αυγούστου 2013 Εν ολιγης αν καταλαβα καλα, η εξισωση του πινακα ειναι αληθης οταν το ολο πειραμα γινεται με σοδα, ενω στην πραξη τα φυτα μας και τα ψαρια εχουν αναγκη ενα συμπλεγμα στοιχειων για να μπορεσουν να λειτουργησουν σωστα, αντε βγαλε ακρη!!!:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 19 Αυγούστου 2013 #30 Share 19 Αυγούστου 2013 http://www.seachem.com/Library/Articles.html#PlantChemistry Ριξε μια ματια και στο Understanding the general chemistry of planted aquarium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicpapa 19 Αυγούστου 2013 Author #31 Share 19 Αυγούστου 2013 Εν ολιγης αν καταλαβα καλα, η εξισωση του πινακα ειναι αληθης οταν το ολο πειραμα γινεται με σοδα, ενω στην πραξη τα φυτα μας και τα ψαρια εχουν αναγκη ενα συμπλεγμα στοιχειων για να μπορεσουν να λειτουργησουν σωστα, αντε βγαλε ακρη!!!:-) Η εξισωση ισχυει οταν η kh που μετράμε ειναι καθαρα ανθρακικη σκληροτητα , Οπου αν καταλαβα και εγώ σωστά ειναι αυτα: 1. CO2 + H20 <------> H2CO2 (Carbonic Acid) 2. H2CO2 <------> H+ + HCO3- (Bicarbonate) 3. HCO3- <------> H+ + CO32- (Carbonate) Οπως το είπες. Ναι αν εχεις σοδα στο νερό, ειναι καθαρη kh, αλλα παλι δεν ειναι καλό για τους οργανισμους. Και κάπως μπορώ να δικαιολογήσω τις μετρησεις που έκανα : Μετρησα kh 3 , ph με τον δικό μου controller 5.23 με φιλου 5,53 οποτε απο την σχεση ph-kh-co2 εχουμε με βάση τον calculator ( Αν δουμε τι μπορει να εινα λάθος απο την μεριά του ph μπορει να χανει ας πουμε 0.2 ? kh 3 ph 5.73 ---> co2 167.5 Kh 3 ph 5.93 --> co2 105.74 kh 3 ph 6.1 ---> co2 71.4 ας πουμε οτι τα 70 ppm ειναι ανεχτο απο τα ψάρια και τις γαρίδες , που πάλι ειναι πολυ. Οποτε καλιμπραρισμένος controller μπορει αν εχει διαφορα ph 0.6? Αν πάρουμε απο την μεριά της kh ,αν ισχυει αυτο με την πραγματικη ανθρακικη .. διαβαζουμε kh 3 παρακάτω υποθτουμε kh ειναι το ιδιο με την ανθρακικη. Kh3 ph 5.53 ----> co2 265.6 ppm Κh2 ph 5.53---> co2 177,0 kh1 ph 5.53 ---> co2 88.53 kh 0.5 ph 5.53 --> co2 44.26 Ακομη μπορει να ειναι και συνδυασμος λαθος ph και λαθος kh , δηλαδη να εχω τανινες στο νερο η πολλά οργανικα , και να μου κατεβάζουν το ph , και να μετράω kh οπου να μην αποτελειται ολοκληρη απο ανθρακική . Οποτε βγάλε ακρη :headonwall: . Θα συνεχισω με το συστημα του ματιου και οχι των μετρησεων μου φαινεται.... Ενας τροπος για να βρεις την πραγματικη ανθρακική σκληρότητα αναφερεται στο site του krib http://www.thekrib.com/Plants/CO2/alkalinity.html#7 You are, of course, right that measurement of alkalinity (the so-calledKH) in many cases does NOT measure "carbonate hardness" -- if otheralkalinity components are present in the sample and thus introduce anerror.There IS a relatively simple way to measure "true" Carbonate Hardness.It is based on the fact, that carbonate hardness equals to "temporaryhardness" (that's where the term "carbonate hardness" came from).Measuring Total Hardness and then Permanent Hardness, and thensubtracting the second from the first gives one temporary (carbonate)hardness.To get a measure of Permanent Hardness" -- measure water hardness on theoriginal sample. Then boil another water sample gently for about 15minutes, cool it without exposure to the atmosphere (so that CO2 doesnot get reabsorbed), filter out (or let settle out) any precipitatedcalcium carbonate and measure hardness again. Your second measurementwill be of Permanent Hardness.The difference between the initial reading and that done on the boiledsample IS "temporary" or "carbonate" hardness.Of course, many waters might not have any Permanent Hardness or anyCarbonate Hardness, but most will probably have a mixture of both.Waters in the South-Western US will probably have a relatively large"other alkalies" component that will add to the _alkalinity_measurement, but NOT to the water hardness value. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicpapa 19 Αυγούστου 2013 Author #32 Share 19 Αυγούστου 2013 http://www.seachem.com/Library/Articles.html#PlantChemistry Ριξε μια ματια και στο Understanding the general chemistry of planted aquarium. Κι αλλό καψιμο ... Πως θα μάθουμε τα τεστ της Api τι ακριβώς μετράνε ? Αναφέρω απο την seachem παραπάνω ειναι ο συνδεσμος. ALKALINITY and KH There is much confusion over these terms. We will not delve into the unfortunate reasons for this right now , but rather will try to simply clear the air by defining and clarifying these terms: Alkalinity: a measure of the ability of water to resist a decrease in pH upon the addition of an acid. The greater the number the gr eater the alkalinity (within a particular scale system). Alkalinity can be provided by any number of compounds (carbonate, bicarbonate, borate, phosphate, hydroxide). Thus a measure of alkalinity does not necessarily indicate the presence of any one of the above compounds KH:carbonate hardness. A measure of the amount of carbonate/bicarbonate in a given volume of water . In general this is typically thesame as the alkalinity value, but it is not necessarily al ways so. Temporary hardness: another name for KH. It is temporary because (as we read above) changes in CO2 concentration and acid levels can rapidly af fect this value. This is in contrast to GH(general hardness) which does not appreciably change inthe short term. General Hardness: a measure of the calcium and magnesium concentration. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skydiver 20 Αυγούστου 2013 #33 Share 20 Αυγούστου 2013 (edited) Με όλα αυτά που διαβάζω εδώ και αρκετές ώρες πηγαίνοντας από λινκ σε λινκ μπορώ να πω πως περισσότερο μπερδεύτηκα και τα έμπλεξα στο μυαλό μου ενώ πίστευα πως έχω καταλάβει κάποια πράγματα εδώ και καιρό...Οι απορίες πλέον που έχω όσο αφορά τα φυτεμένα είναι πολλές. Η βασικότερη όμως που με απασχολεί είναι:Τελικά τι είναι καλύτερο όσο αφορά την παροχή του CO2; Παροχή με controller; Σταθερή χαλαρή παροχή όλη την ημέρα Παροχή συγκεκριμένες ώρες (με τα φώτα) σε συνδυασμό με κάποιες ώρες ή λεπτά αεραντλίας; Τα έχω κάνει στο μυαλό μου όλα σούπα τώρα... Έγινε επεξεργασία 20 Αυγούστου 2013 - Skydiver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 20 Αυγούστου 2013 #34 Share 20 Αυγούστου 2013 Καταρχήν τα περισσότερα αγγλικά λινκ και κείμενα τα αγνοώ γιατί με κουράζουν. Όσο για τα τρία πράγματα που ρωτάς είναι απλά Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, το κάθε ενυδρείο θέλει τον τρόπο του, αυτή είναι η μαγεία στο χόμπι αυτό, δεν υπάρχουν στάνταρ βήματα αλλά ενδεικτικά βήματα. Ο ένας θα σου πει ότι είχε πρόβλημα και με τον κοντρολερ όλα του πάνε μέλι γάλα. Ο άλλος θα σου πει ότι το βράδυ το κλείνει το διοξείδιο και το ενυδρείο του είναι σταθερό. Και ενώ θα σου πω ότι έχω φυτεμένο κατά 80% και το διοξείδιο μέρα νύχτα δεν σταματά και δεν έχω αεραντλία και δεν αντιμετωπίζω προβλήματα και η μετρήσεις μου είναι σταθερές. Η λογική λέει ότι θα έπρεπε να είχα προβλήματα η πράξει όμως μας αποδεικνύει άλλα. θα αναρωτιέσαι ποιος έχει δίκαιο και σου απαντώ πως όλοι έχουν δίκαιο και όλοι οι τρόποι είναι αποδεκτοί από την στιγμή που δεν δημιουργούν προβλήματα. Εσύ θα βρεις τον δικό σου τρόπο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skydiver 21 Αυγούστου 2013 #35 Share 21 Αυγούστου 2013 Καταρχήν τα περισσότερα αγγλικά λινκ και κείμενα τα αγνοώ γιατί με κουράζουν. Όσο για τα τρία πράγματα που ρωτάς είναι απλά Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, το κάθε ενυδρείο θέλει τον τρόπο του, αυτή είναι η μαγεία στο χόμπι αυτό, δεν υπάρχουν στάνταρ βήματα αλλά ενδεικτικά βήματα. Ο ένας θα σου πει ότι είχε πρόβλημα και με τον κοντρολερ όλα του πάνε μέλι γάλα. Ο άλλος θα σου πει ότι το βράδυ το κλείνει το διοξείδιο και το ενυδρείο του είναι σταθερό. Και ενώ θα σου πω ότι έχω φυτεμένο κατά 80% και το διοξείδιο μέρα νύχτα δεν σταματά και δεν έχω αεραντλία και δεν αντιμετωπίζω προβλήματα και η μετρήσεις μου είναι σταθερές. Η λογική λέει ότι θα έπρεπε να είχα προβλήματα η πράξει όμως μας αποδεικνύει άλλα. θα αναρωτιέσαι ποιος έχει δίκαιο και σου απαντώ πως όλοι έχουν δίκαιο και όλοι οι τρόποι είναι αποδεκτοί από την στιγμή που δεν δημιουργούν προβλήματα. Εσύ θα βρεις τον δικό σου τρόπο. Καταλαβαίνω... βλέποντας και κάνοντας δηλαδή... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 21 Αυγούστου 2013 #36 Share 21 Αυγούστου 2013 Ακριβός εγώ τόσα χρόνια αυτό έχω καταλάβει, ακολουθούμε μια περπατημένη οδό όσο είμαστε αρχάριοι και μετά βρίσκουμε τον τρόμο μας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicpapa 21 Αυγούστου 2013 Author #37 Share 21 Αυγούστου 2013 (edited) Ακριβός εγώ τόσα χρόνια αυτό έχω καταλάβει, ακολουθούμε μια περπατημένη οδό όσο είμαστε αρχάριοι και μετά βρίσκουμε τον τρόμο μας. Ακριβώς οπως το έιπες.. χεχε.. Έγινε επεξεργασία 21 Αυγούστου 2013 - nicpapa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 21 Αυγούστου 2013 #38 Share 21 Αυγούστου 2013 Έχει διπλό υπονοούμενο νόημα βαθιά φιλοσοφημένο, έπρεπε πιο σωστά να έγραφα «τον (δ)τρομο μας» Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicpapa 21 Αυγούστου 2013 Author #39 Share 21 Αυγούστου 2013 Έχει διπλό υπονοούμενο νόημα βαθιά φιλοσοφημένο, έπρεπε πιο σωστά να έγραφα «τον (δ)τρομο μας» Χεχε το κατάλαβα... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skydiver 21 Αυγούστου 2013 #40 Share 21 Αυγούστου 2013 Βλέπω ότι είναι αρκετά διαδεδομένη η ασθένεια της αλγοφοβίας...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akridas66 23 Αυγούστου 2013 #41 Share 23 Αυγούστου 2013 Εγω ρε παιδες να ρωτησω κατι;; Η θερμοκραδια παιζει ρολο;; Με την μικρη εμπειρια με τις ενυδρειο/ζουγκλες καταλαβα οτι οπως πρεπει να ολε οι τιμε σταθερες, ετσι πρεπει να ειναι και η θερμοκρασια... Σε high tech ενυδρεια εχουμε Ph controllers, A/O, Co2, δεν πρεπει να εχουμε και ενα ψυκτικο;;δεν θα ημασταν πιο ηρεμοι σε οτι αναφορα την θερμοκρασια;; Γιατι εαν ξεκιναμε καθε καλοκαιρι: πρεπει να βαλω ανεμιστηρες, αλλα το Co2 μου πευτη, θελω κι αλλο οξυγονο, αλλα το ph μου ειναι χαμηλο, το kh μου ειναι οκ ομως, κτλπ κτλο....απ την θερμοκρασια δεν ξεκινησαμε;; Τωρα αυτο με το kh και σοδα το ειχα διαβαση και εγω και ημουν ετσι και ετσι γιατι συγουρα δεν ειναι σοδα αυτο πο μετραω στο ενυδρειο και η API( και η καθε εταιρια σκευασματων) δεν νομιζω να ριχνουν ολα τα λεφτα τους στην ερευνα μετρησεις της σοδας, κατι παραπανω θα εχουν βρει μεταξη λιμνων(οπως ειπε ο Χρηστο πιο πανω).... Νικπαπα οσα ενυδρεια σου εχω δει ειναι απιστευτα και την ψαχνης οσο δεν παει και γουσταρω, αλλα ρε 'συ νομιζα οτι στην ενυδρειαρα σου ειχες και ενα ψυκτικουλη, μοκις διαβασα ανεμιστηρες σαστισα λιγο.... Keep upbthe good work people.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimos 23 Αυγούστου 2013 #42 Share 23 Αυγούστου 2013 Γιατί τι έχουν οι ανεμιστηρες μια Χαρα ρίχνουν την θερμοκρασία και ρην κρατάνε σταθερή Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akridas66 23 Αυγούστου 2013 #43 Share 23 Αυγούστου 2013 Ναι αλλα ξεκινα το co2 να εξατμιζεται και το οξυγονο να αυξανεται(αν δεν κανω λαθος τωρα, ειμαι λιγο οτι να 'ναι αυτην την στιγμη)....οποτε ξεκιναναι οι αλγες και τα φυτα μενουν στασισα... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimos 23 Αυγούστου 2013 #44 Share 23 Αυγούστου 2013 Το μονο θέμα που αντιμετωπιζεις είναι οτι απο την εξάτμιση ανεβαίνουν οι σκληρότητες αυτό όμως αντιμετωπίζεται με την οσμωση Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 23 Αυγούστου 2013 #45 Share 23 Αυγούστου 2013 Ναι αλλα ξεκινα το co2 να εξατμιζεται και το οξυγονο να αυξανεται(αν δεν κανω λαθος τωρα, ειμαι λιγο οτι να 'ναι αυτην την στιγμη)....οποτε ξεκιναναι οι αλγες και τα φυτα μενουν στασισα... όχι μειώνεται. Όλα παίζουν ρόλο το γράψαμε ποιο πάνω και σίγουρα παίζει ρόλο η θερμοκρασία στον κορεσμό του CO2 και του οξυγόνου. Αν έχεις μπόλικα χρήματα και δεν θέλεις να μπλέξεις με ανεμηστηράκια και ότι άλλες πατέντες κυκλοφορούν, παίρνεις έναν ψύκτη και τέλος. Οι περισσότεροι όμως (τουλάχιστον στο γλυκό) δεν έχουν ψύκτη την παλεύουν 2-3 μήνες έτσι. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akridas66 23 Αυγούστου 2013 #46 Share 23 Αυγούστου 2013 Μαλιστα... Αρα σε high teck φυτεμενο, ψυκτικο ή ανεμισταρακια;;; ΟεΟ @-@* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 23 Αυγούστου 2013 #47 Share 23 Αυγούστου 2013 Άλλη λύση είναι να έρθεις Καβάλα που δεν πιάνουμε τέτοιες τρελές θερμοκρασίες και δεν χρειάστηκε ποτέ να κάνω κάτι για να ρίξω την θερμοκρασία. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicpapa 23 Αυγούστου 2013 Author #48 Share 23 Αυγούστου 2013 Η λύση ψυκτη , θα βοηθούσε , αλλα αν επαιρνα τετοιο μηχάνημα , δεν θα το επαιρνα για τα φυτά , αλλα για τις crs ... Με την αυξηση της θερμοκρασιας , εχουμε λιγότερο οξυγόνο στο νερό , απο την μερία των φυτών αυξανεται ο μεταβολισμος τους , οπως σε ολους του οργανισμους άρα περισότερο co2. Τωρα με τους ανεμιστηρες το προβλημα, ειναι οτι διωχνουν το φιλμ της επιφάνειας , με αποτέλεσμα να μην κρατιεται το co2 στο νερό , αλλο πάλι μπροβλημα ειναι το σκαμπανέβασμα αυτο , λιγότερο co2 περισσότερο co2. Τώρα δοκιμάζω αλλο κολπάκι, εχω χαμηλώσει την ροή του ανεμιστηρα ωστε να μην κάνει τόσο μεγάλο κυματισμό όπως έκανε , το επόμενο πειραματάκι ειναι να βάλω κάτι στην επιφάνεια του νερου ωστε να χτυπάει εκει μόνο και να μην αναταράζει όλο την επιφάνεια του νερου. Απο θέμα εξάτμισης , αν συμπληρώνει με Ao δεν έχεις πρόβλημα με τις σκληρότητες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicpapa 23 Αυγούστου 2013 Author #49 Share 23 Αυγούστου 2013 Άλλο πάλι πρόβλημα είναι με τον φωτισμό, οι λάμπες φθορισμού αποδίδουν το μαξιμουν στους 30 c , όταν ο χώρος ήδη έχει 30 οι λάμπες πιάνουν και του 50 -60 c , με αποτέλεσμα μείωση της φωτεινότητας έως και 25% . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akridas66 23 Αυγούστου 2013 #50 Share 23 Αυγούστου 2013 Ενας αμεμιστηρας στις λαμπες δεν θα βοηθουσε στην "ψυξη" τους;; Παρε ενα ψυκτικο, κανε το πειραμα στο φυτεμενο, πες μας τις παρατηρισεις σου και μετα το βαζεις στο γαριδαδικο :-Ρ Χρηστος εδω σε λιγο δεν θα εχουμε ουτε γυαλα με χρυσοψαρα, αν και θα βοηθουσε να γινω αγροτης σε καμια επαρχια.... Τεσπα αποριες λεω και εγω μπας και βρει κανα συμπερασμα, επισης ειχα διαβαση και εγω οτι ο πινακας kH/Ph=Co2 για να ειναι σωστος πρεπει να μετραμε με 25 βαθμους κελσιου, τωρα δεν ξερω πως το κανει καποιος που πρεπει να εχει ελαχιστη 27-28 κελσιοθ για το αλφα/βητα λογο.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος