Jump to content

Hydrogen Sulphide (H2S)


Recommended Posts

Ερωτηση προς χημικους η αλλους ειδημονες:

Το φιλτρο νιτρικων αλατων υπερλειτουργει για καποιο λογο (αλλος μυστηριο -πονοκεφαλος που πρεπει να διελευκανω) και ως αποτελεσμα μου βγαζει Η2S - Hydrogen Sulphide, το οποιο ειναι και διαλυτο στο νερο, και, πανω απο ορισμενες ποσοτητες, δηλητηριωδες (υποψην οτι τα πλεκο ειναι λιγο ευαισθητα στα παραγωγα του θειου, πραγμα το οποιο με εχει κανει προσφατως να καθομαι σε αναμμενα καρβουνα). Επι πλεον, φυσικα, το sump και το σπιτι μυριζουν χαλασμενα αυγα (ονειρο!!)

Εβαλα καρβουνο στο φιλτρο, αλλα δεν δουλεψε. Οπου ρωτησα εδω, μου προτειναν να περασω μια εξοδο απο το ozonizer στην εξοδο του φιλτρου νιτρικων αλατων προκειμενου να οξειδωνει το Η2S και να καταστρεφει τη μυρωδια. Αυτο εγω το φοβαμαι (απο διαισθηση μαλλον παρα γνωση επι του θεματος). Παροτι χρησιμοποιω oζον για οξειδωση σε μικρες ποσοτητες δεν θελω να το παρακανω γιατι το οζον ειναι, οπως και το Η2S, διαλυτο στο νερο και δηλητηριωδες σε μεγαλες ποσοτητες. Το πιο σημαντικο ειναι οτι δεν ξερω τι χημικες ενωσεις θα δημιουργηθουν απο την οξειδωση του Η2S με το οζον και τι επιπτωσεις μπορει να εχουν αυτες στα ψαρια (μικρο- η μακροπροθεσμα). Διαβαζα παντως κατι αναφορες που λενε οτι αυτη η μεθοδος (οξειδωση του Η2S με οζον) χρησιμοποιειται για τον καθαρισμο ποσιμου νερου απο πηγαδια. Αλλα λεπτομερειες δεν ειχαν, εκτος του οτι το νερο μετα χρειαζεται φιλτραρισμα (ΕΔΩ και για μια πιο επιστημονικη αναλυση ΕΔΩ. ΕΔΩ αναφερεται απλα οτι το Η2S ειναι ασυμβατο με οξειδωτικα. Εν τω μεταξυ ΕΔΩ σελιδα 13 στην τελευταια παραγραφο αναφερει οτι το οζον χρησιμοποιειται στην οδοντιατρικη ακριβως για να οξειδωνει το Η2S. Αντε τωρα να βρω ακρη ....Μπορει καποιος να βοηθησει? (Αν ναι, θα παρακαλουσα να μου δωσει ακριβεις λεπτομερειες για λογους κτλ. η να με παραπεμψει καπου για περαιτερω διευκρινησεις η διαβασμα). Ευχαριστω.

Link to comment
Share on other sites

Ερωτηση προς χημικους η αλλους ειδημονες:

Το φιλτρο νιτρικων αλατων υπερλειτουργει για καποιο λογο (αλλος μυστηριο -πονοκεφαλος που πρεπει να διελευκανω) και ως αποτελεσμα μου βγαζει Η2S - Hydrogen Sulphide, το οποιο ειναι και διαλυτο στο νερο, και, πανω απο ορισμενες ποσοτητες, δηλητηριωδες (υποψην οτι τα πλεκο ειναι λιγο ευαισθητα στα παραγωγα του θειου, πραγμα το οποιο με εχει κανει προσφατως να καθομαι σε αναμμενα καρβουνα). Επι πλεον, φυσικα, το sump και το σπιτι μυριζουν χαλασμενα αυγα (ονειρο!!)

3628[/snapback]

Μαρινα, δεν εχω ασχοληθει προσωπικα με την διαδικασια της απονιτρικοποιησης με καποια συσκευη εμποριου προσωπικα. Αλλα ισως μπορεσω να σου λυσω καποιες αποροιες, αφου για να καταληξω να μην το αγορασω ή το φτιαξω για εμενα τουλαχιστον συμαινει πως υπαρχουν καποιοι σοβαροι λογοι.

Παντα πριν δοκιμασω κατι καινουργιο ή διαφορετικο, ψαχνω αρκετα για να ξερω με τι εχω να κανω, τι θα μου δωσει και τι απαιτησεις εχει. Ο Denitrator εχει το καλο οτι εαν ρυθμιστει σωστα σου μειωνει τα νιτρικα αλατα. Πραγμα παρα πολυ καλο σε οποιοδηποτε ενυδρειο. Το κακο που εχει, ειναι οτι ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΗ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!!

Εξηγουμε. Το μυστικο με τις συσκευες αυτες ειναι να βρεις το μυστικο τις "τελειας" ισοροπιας μεταξυ υδροθειου και νιτρικου οξεως. Παραδειγμα. Εαν σε μια Χ συσκευη θελουμε ροη νερου 50 σταγονες το λεπτο, εαν εχουμε 52 εχουμε ιχνη νιτρικου οξεως (ΝΟ2) στο νερο μας γιατι η μετατροπη ειναι ημιτελης για αυτο που θελουμε. Εαν ομως αντιστοιχα εχουμε 48 σταγονες, τοτε εχουμε υδροθειο. Και δυστηψχως το ευρως που μπορουμε να παιξουμε ειναι ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ!! Ενω για να δεις διαφορα στις μετρησεις απο την στιγμη που θα αλλαξεις τις ρυθμισεις, θελεις τουλαχιστον 2 με 3 ημερες επειδη τα βακτηριδια που κανουν την απονιτρικοποιηση ειναι τρομαακτικα αργα σε αναπτυξη και πολυ ευαισθητα σε τυχον λαθος ρυθμισεις!!

Για αυτο ακριβως το λογο δεν προχωρησα στην αγορα ή στην κατασκευη μιας τετοιας συσκευης και βρηκα αλλους τροπους να κρατησω τα νιτρικα μου χαμηλα. Ειναι τρομακτικα δυσκολο να κρατησεις σε σωστη λειτουργεια τις συσκευες αυτες, για τους παραπανω λογους. Σε οποιον με ρωταει ειμαι καθετος να βρει αλλο τροπο και οχι μεσω ενως τετοιου ειδους φιλτρου. Ακριβως λογο της τρομακτικης βαβουρας που θελει να ρυθμιστει...

Τωρα αφου το εχεις, θα φτασουμε καπου αλλα θελει δυστηχως αρκετη υπομονη. Καταρχην πρεπει να μην βγαζει καθολου υδροθειο γιατι ειναι καθαρα λαθος ρυθμιση. Ουτε ομως στην εξοδο του απονιτρικοποιητη δεν πρεπει να βγαζει ΝΟ2. Αυτο το κανεις μεσω ενως τεστ. Εαν λοιπον στην εξοδο του φιλτρου, δεν μυριζεις καθολου υδροθειο αλλα το νερο σου δεν εχει επισης καθολου ΝΟ2 τοτε το εχει ρυθμισει τελεια. Αλλα πρεπει σε καθε αλλαγη να περιμενεις λιγες ημερες για να δεις τη διαφορα. Τωρα ακριβως το διαστημα δεν το ξερω, γιατι παιζει απο συσκευη σε συσκευη και απο ενυδρειο (βιολογικο φορτιο) σε ενυδρειο. Αλλα αυτος ειναι ενας καλος "μπουσουλας" για να βαλεις τα πραγματα σε μια σειρα.

Ενας αλλος ποιο απλος τροπος, ειναι να τοποθετησεις εαν εχει ειδικη υποδοχη, καπου μεσα στον απονιτρικοποιητη, ενα ηλεκτροδιο για Redox. Ναι, οσο κουφο και εαν ακουγετε εαν εχεις μια αρνιτικη τιμη περιπου στο -50 ή -100 ειναι το ευρως που δουλευει τελεια!! Ψαχτο και θα δεις.

Τωρα σχετικα με την οξυδωση του υδροθειου, λενε πως οξυδωνονται σε νιτρικα μεσω χρησης οζον αλλα Θα επανελθω στο συγκεκριενο αφου κανω την σχετικη ερευνα. Πιστευω μεσα την βδομαδα να ειμαι οκ. Πιστευω αυτα να σε βοηθησαν καπως.

Μαρινακη, καλη ρυθμιση! :blush:

Link to comment
Share on other sites

Μαριε εισαι αστερι - χιλια ευχαριστω!!!! :blush::hysterical::blush: Θα περασω αυριο απο το μαγαζι για περαιτερω αλλα κατσε να βεβαιωθω οτι καταλαβα καλα. Η θεωρια σου ειναι η εξης: Εαν εχω περιεκτικοτητα νιτρικων αλατων 50ppm πρεπει, για να μην εχω υδροθειο, να εχω ροη 50+ σταγονες ανα λεπτο, σωστα καταλαβα? Νιτρικα αλατα μου δινει 0 στην εξοδο. Νιτρωδες δεν εχω μετρησει αλλα φανταζομαι ειναι επισης 0 γιατι εχω 0 στο ενυδρειο. Προσεξε ομως, αυτο το φιλτρο ειναι καθαρα για νιτρικα αλατα, δεν ανακατευεται με νιτρωδες καθολου.

Το ηλεκτροδιο Redox τι ακριβως κανει?

Επισης υποψην το εξης. Τα δικα μου τα νιτρικα ανεβαινουν πολυ γρηγορα για πολλους λογους. Αυτα με 800 λιτρα αλλαγη νερο (400 δυο φορες την εβδομαδα). ΑΝ υπηρχε αλλος τροπος να τα κατεβασω, τον σκεφτομουνα. Το φιλτρο δεν κανει πολλα πραγματα, απονιτροποιει περιπου 100 λιτρα την ημερα (καθοτι αργης ροης, κανει περιπου 5 λιτρα την ωρα. Αν ρυθμιζεται εχει καλως. Αν οχι, και εχεις αλλες προτασεις, τις σκεφτομαστε.

Στη χειριστη περιπτωση, αν βγαλω το φιλτρο τελειως, για να αντικαταστησω αυτο που κανει, πρεπει να κανω 120 λιτρα αλλαγη ημερησιως (οχι ακριβως ιδανικο αλλα ....)

Ευχαριστω και παλι και αναμενω.

Link to comment
Share on other sites

Μαριε εισαι αστερι - χιλια ευχαριστω!!!!  :blush:  :hysterical:  :blush: Θα περασω αυριο απο το μαγαζι για περαιτερω αλλα κατσε να βεβαιωθω οτι καταλαβα καλα. Η θεωρια σου ειναι η εξης: Εαν εχω περιεκτικοτητα νιτρικων αλατων 50ppm πρεπει, για να μην εχω υδροθειο, να εχω ροη 50+ σταγονες ανα λεπτο, σωστα καταλαβα? Νιτρικα αλατα μου δινει 0 στην εξοδο. Νιτρωδες δεν εχω μετρησει αλλα φανταζομαι ειναι επισης 0 γιατι εχω 0 στο ενυδρειο. Προσεξε ομως, αυτο το φιλτρο ειναι καθαρα για νιτρικα αλατα, δεν ανακατευεται με νιτρωδες καθολου.

Το ηλεκτροδιο Redox τι ακριβως κανει?

3707[/snapback]

Μαρινακι σε ευχαριστω.. :thumbup: Μαλλον ομως θελεις μεγαλυτερο Denitrator.. Ή τουλαχιστον κανα 2 ακομα σαν αυτους που εχεις. Τι μοντελο εχεις? Εχεις σκεφτει την λυση με τις ρητινες για τα NO3? Kατι οπως

http://www.seachem.com/products/filtration.html

http://www.seachem.com/products/product_pages/Purigen.html

http://www.seachem.com/support/FAQs/Purigen_faq.html

Και ο λογος που σου προτεινω και αυτη τη λυση, ειναι γιατι και σου ριχνει τα ΝΟ3, αλλα και οταν εξαντληθει μπορεις να το επαναφερεις σε δυαλυμα χλωριου ή κατι κατι τετοιο. Αναφερει τα παντα στη συσκευασια. Το προτεινω γιατι εχω δει κοσμο να το χρησιμοποιη στην Αμερικη για να ριξει τα νιτρικα στα reef, εκει οπου δεν παιζεις και εισαι περα του δεοντος προσεχτικος για τα χημικα που βαζεις. Απλα δεν το δουλευεις συνεχεια. Το βαζεις συγκεκριμενες ημερες απλα για να ριξεις τα Νιτρικα αλατα σου. Σκεψου το.

Εξηγουμε. Το μυστικο με τις συσκευες αυτες ειναι να βρεις το μυστικο τις "τελειας" ισοροπιας μεταξυ υδροθειου και νιτρικου οξεως. Παραδειγμα. Εαν σε μια Χ συσκευη θελουμε ροη νερου 50 σταγονες το λεπτο, εαν εχουμε 52 εχουμε ιχνη νιτρικου οξεως (ΝΟ2) στο νερο μας γιατι η μετατροπη ειναι ημιτελης για αυτο που θελουμε. Εαν ομως αντιστοιχα εχουμε 48 σταγονες, τοτε εχουμε υδροθειο. Και δυστηψχως το ευρως που μπορουμε να παιξουμε ειναι ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ!! Ενω για να δεις διαφορα στις μετρησεις απο την στιγμη που θα αλλαξεις τις ρυθμισεις, θελεις τουλαχιστον 2 με 3 ημερες επειδη τα βακτηριδια που κανουν την απονιτρικοποιηση ειναι τρομαακτικα αργα σε αναπτυξη και πολυ ευαισθητα σε τυχον λαθος ρυθμισεις!!

3653[/snapback]

Π.χ. Εαν το τελειο ειναι 50 σταγονες και που θα το βρουμε με πειραματισμο παντα. Πως θα ξερουμε να το ρυθμισουμε σωστα σε αυτη την τιμη? Απλα κατανοωντας την λειτουργεια του Απονιτρικοποιητη και μετρωντας τις τιμες απο την εξοδο του.

Απλα:

-Εαν εχουμε λιγοτερες σταγονες απο οτι πρεπει θα εχουμε μυρωδια υδροθειου.

-Εαν δεν εχουμε μυρωδια υδροθειου και στο νερο εχουμε ΝΟ3 0, αλλα σε μετρησεις ΝΟ2 εχουμε τιμες. Τοτε θελει λιγοτερες σταγονες.

-Εαν δεν εχουμε υδροθειο, δεν εχουμε ΝΟ3 και δεν εχουμε ΝΟ2 στο νερο μας, τοτε ειμαστε ΟΚ!!

Ξανα-εξηγουμε, εαν εχεις λιγοτερη ροη τοτε εχουμε την μυρωδια, εαν εχουμε περισοτερη ροη, τοτε δεν προλαβαινει να κανει ολη την μετατροπη, και κανει το πρωτο σταδιο, δηλαδη απο ΝΟ3 σε ΝΟ2 και απο εκει νομιζω βγαζει το αζωτο ποια σε ελευθερη μορφη. Οποτε εαν δεν προλαβει λογο ποιο αυξημενης ροης, ναι μεν δεν βλεπεις ΝΟ3 αλλα εχεις ΝΟ2.....Απλα προσεχε την ακριβη ροη σου. Γιατι εαν δεν βγαζεις ΝΟ3 αλλα βγαζεις ΝΟ2 τοτε ναι μεν δεν τα μετρας στην εξοδο του απονιτρικοποιητη, αλλα μολις το ΝΟ2 μπαινει στο ενυδρειο σου παλι, το βιολογικο το ξανακανει ΝΟ3 οποτε...μια η αλλη και τσαμπα η δουλεια.

Οσο για το redox που σου ειπα, περνει οντως και αρνητικες τιμες. Εαν λοιπον μπεις σε μια κατασταση απονιτρικοποιησης θα δεις να πηγαινεις στο -50 και παραπανω. Ετσι δουλευουν τα Aquamedic denitrators. Mε redox βλεπεις τι γινεται και τα ταιζεις με τις συγκεκριμενες τροφες με βαση την ζαχαρη για να δουλεψουν σωστα.

Διαβασε αυτο το αρθρο, ναι μεν ειναι για εμας τα θαλλασινα παιδια αλλα εχει πληροφοριες απιστευτες ακομα και για την δικη σου περιπτωση. Αφου οι αρχες ειναι ιδιες σε αυτο το τομεα και για γλυκο αλλα και για θαλλασινο.

http://reefkeeping.com/issues/2003-12/rhf/feature/index.php

Θελω γνωμη.. :blush:

Καλυτερα τωρα? :rasp:

Link to comment
Share on other sites

Μαρινακι σε ευχαριστω.. :rasp:  Μαλλον ομως θελεις μεγαλυτερο Denitrator.. Ή τουλαχιστον κανα 2 ακομα σαν αυτους που εχεις. Τι μοντελο εχεις?

Εχω τον χιλιαρη της AquaMedic. Το προβλημα με το μεγαλυτερο ειναι οτι δεν χωραει στο sump, ειναι ογκωδεστατος.

Εχεις σκεφτει την λυση με τις ρητινες για τα NO3? Kατι οπως

http://www.seachem.com/products/filtration.html

http://www.seachem.com/products/product_pages/Purigen.html

http://www.seachem.com/support/FAQs/Purigen_faq.html

Και ο λογος που σου προτεινω και αυτη τη λυση, ειναι γιατι και σου ριχνει τα ΝΟ3, αλλα και οταν εξαντληθει μπορεις να το επαναφερεις σε δυαλυμα χλωριου ή κατι κατι τετοιο. Αναφερει τα παντα στη συσκευασια. Το προτεινω γιατι εχω δει κοσμο να το χρησιμοποιη στην Αμερικη για να ριξει τα νιτρικα στα reef, εκει οπου δεν παιζεις και εισαι περα του δεοντος προσεχτικος για τα χημικα που βαζεις. Απλα δεν το δουλευεις συνεχεια. Το βαζεις συγκεκριμενες ημερες απλα για να ριξεις τα Νιτρικα αλατα σου. Σκεψου το.

Με τη Seachem εχω μιλησει Μαριε, μεσω του contact που δινουν on-line. To purigen το χρησιμοποιω εδω και χρονια, και ενω δεν το ειχα βαλει στο μεγαλο ενυδρειο το εβαλα εδω και 4 βδομαδες σαν λυση αναγκης, προσωρινα. Το θεμα ειναι οτι

1. το purigen, (το οποιο θεωρω φανταστικο προιον) δεν αφαιρει μονο τα νιτρικα αλλα επισης και αμμωνια και νιτρωδες. Αρα εμποδιζει τα βακτηριδια να αναπτυχθουν .. και μπορει καποια δεδομενη στιγμη να σου κρασαρει το συστημα (αν πχ το βγαλεις αποτομα κτλ). Επιπλεον, για τα λιτρα μου, θελω £120 τη φορα (τωρα βλεπω ποσο μου κραταει για αυτη την τιμη, παντως δεν ειναι οτι οικονομικοτερο ...).

2. Αυτοι μου προτειναν να φτειαξω φιλτρο αργης ροης με Μatrix, αλλα αποτι ειπαν πρεπει να ριξω τα νιτρικα περιπου στα 20ppm πριν το χρησιμοποιησω. Αρα δεν κανει την απονιτροποιηση που θελω.

Π.χ. Εαν το τελειο ειναι 50 σταγονες και που θα το βρουμε με πειραματισμο παντα. Πως θα ξερουμε να το ρυθμισουμε σωστα σε αυτη την τιμη? Απλα κατανοωντας την λειτουργεια του Απονιτρικοποιητη και μετρωντας τις τιμες απο την εξοδο του.

Απλα:

-Εαν εχουμε λιγοτερες σταγονες απο οτι πρεπει θα εχουμε μυρωδια υδροθειου.

-Εαν δεν εχουμε μυρωδια υδροθειου και στο νερο εχουμε ΝΟ3 0, αλλα σε μετρησεις ΝΟ2 εχουμε τιμες. Τοτε θελει λιγοτερες σταγονες.

-Εαν δεν εχουμε υδροθειο, δεν εχουμε ΝΟ3 και δεν εχουμε ΝΟ2 στο νερο μας, τοτε ειμαστε ΟΚ!!

Ξανα-εξηγουμε, εαν εχεις λιγοτερη ροη τοτε εχουμε την μυρωδια, εαν εχουμε περισοτερη ροη, τοτε δεν προλαβαινει να κανει ολη την μετατροπη, και κανει το πρωτο σταδιο, δηλαδη απο ΝΟ3 σε ΝΟ2 και απο εκει νομιζω βγαζει το αζωτο ποια σε ελευθερη μορφη. Οποτε εαν δεν προλαβει λογο ποιο αυξημενης ροης, ναι μεν δεν βλεπεις ΝΟ3 αλλα εχεις ΝΟ2.....Απλα προσεχε την ακριβη ροη σου. Γιατι εαν δεν βγαζεις ΝΟ3 αλλα βγαζεις ΝΟ2 τοτε ναι μεν δεν τα μετρας στην εξοδο του απονιτρικοποιητη, αλλα μολις το ΝΟ2 μπαινει στο ενυδρειο σου παλι, το βιολογικο το ξανακανει ΝΟ3 οποτε...μια η αλλη και τσαμπα η δουλεια.

Εγω το εχω στη μεγαλυτερη δυνατη ροη, παραπανω δεν εχει. Ρωτησα και για Redox σημερα, μου ειπαν οτι ειναι μαλλον ασταθες. Αυριο θα ρωτησουμε τον αρχιτεχνικο της Tropical Marine - να δουμε τι εχει να προτεινει αυτος.

Οσο για το redox που σου ειπα, περνει οντως και αρνητικες τιμες. Εαν λοιπον μπεις σε μια κατασταση απονιτρικοποιησης θα δεις να πηγαινεις στο -50 και παραπανω. Ετσι δουλευουν τα Aquamedic denitrators. Mε redox βλεπεις τι γινεται και τα ταιζεις με τις συγκεκριμενες τροφες με βαση την ζαχαρη για να δουλεψουν σωστα.

Λακτοζη! αυτο εχω, αυτο μου βγαζει το υδροθειο!!!

Διαβασε αυτο το αρθρο, ναι μεν ειναι για εμας τα θαλλασινα παιδια αλλα εχει πληροφοριες απιστευτες ακομα και για την δικη σου περιπτωση. Αφου οι αρχες ειναι ιδιες σε αυτο το τομεα και για γλυκο αλλα και για θαλλασινο.

http://reefkeeping.com/issues/2003-12/rhf/feature/index.php

Θελω γνωμη.. :blush:

Οκ, το ειδα τωρα αλλα ειναι μεσανυχτα και εγω μαλλον πτωμα. Θα το κυτταξω αυριο αναλυτικα και τα λεμε. Ευχαριστω για την παραπομπη.

Καλυτερα τωρα? :blush:

3736[/snapback]

:blush::hysterical: Θα το παλαιψουμε Μαριε!!! Αν μαθεις κατι σφυρα, I will keep you posted on developments. Και παλι ευχαριστω, αυτο με εχει ψιλοπελαγωσει ...

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον το κακο χτυπησε και μαλιστα ασχημα ... :blush:

Το συστημα οπως προανεφερα μπηκε το Σαββατο. Την Κυριακη βρηκα τα δυο Altum Angels νεκρα. Την Τριτη δυο γκουραμακια εγιναν αναμνησεις. Και αποφασισα να το αποσυνδεσω την Παρασκευη το βραδυ με την αλλαγη νερου, γιατι γυρισα σπιτι αργα και ημουν πτωμα. (Υποψην οτι ειμουν πλεον 99% πεπεισμενη οτι εφταιγε αυτο, γιατι θανατους στο ενυδρειο δεν εχω και ηταν η μονη προσφατη αλλαγη). ΛΑΘΟΣ μου μεγαλο και τραγικο. Γιατι την Τεταρτη το βραδυ βρηκα ενα μικρουλι LDA33 ΚΑΙ ΕΝΑ ΖΕΒΡΑΚΙ νεκρα επισης...

Το ενυδρειο το διελυσα - βγηκαν τα παντα και πλυθηκαν με καυτο νερο και αλατι. Το υποστρωμα καθαριστηκε και εκανα και μια αλλαγη 20% ... γιατι ειχα κανει αλλαγη μολις δυο μερες πριν - μεγαλυτερη δεν επαιρνε.

Συνολικα εχασα 12 ψαρια, εκ των οποιων 8 πλεκο (τα υπολοιπα 6 θυματα τα βρηκα κατω απο πετρες και ξυλα και μεσα σε φωλιες).

Οι εναπομειναντες φαινονται καλα και τρωνε καλα ... αλλα εχω κηρυξει κατασταση εκτακτου αναγκης. Στις επομενες δυο εβδομαδες θα δειξει.

Επισυναπτω ενδεικτικη φωτο απο τους αστεγους!

Link to comment
Share on other sites

ΟΧΙ ΒΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ΣΥ!!!!!!!!!!!! ΚΡΙΜΑ!!!!!!!!!!! :blush::blush:

Αλλη μια κακη γνωμη απο καποιον που ξερει καλα απο ενυδρεια οτι ο Denitrator δεν ειναι πανακεια οτι θα κανει καλο και μονο καλο... :blush: Κριμα που εγινε ετσι. Για αυτο το λογο και οχι μονο δεν προτεινω τους denitrators. Γιατι ειναι πολυ δυσκολο να καταφερεις να τον ρυθμισεις σωστα... Τουλαχιστον πιστευω να μην την πατησουν αλλα παιδια ετσι. Κριμα και παλι κριμα. :hysterical:

Link to comment
Share on other sites

ΟΧΙ ΒΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ΣΥ!!!!!!!!!!!! ΚΡΙΜΑ!!!!!!!!!!! :thumbup:  :blush:

Αλλη μια κακη γνωμη απο καποιον που ξερει καλα απο ενυδρεια οτι ο Denitrator δεν ειναι πανακεια οτι θα κανει καλο και μονο καλο... :blush:  Κριμα που εγινε ετσι. Για αυτο το λογο και οχι μονο δεν προτεινω τους denitrators. Γιατι ειναι πολυ δυσκολο να καταφερεις να τον ρυθμισεις σωστα... Τουλαχιστον πιστευω να μην την πατησουν αλλα παιδια ετσι. Κριμα και παλι κριμα. :hysterical:

4101[/snapback]

Ναι δυστυχως Μαριε ... αστα :blush: Γι' αυτο εβαλα και τα αποτελεσματα εδω, για να μην την πατησουν και αλλοι ετσι.

Τωρα, για να ειμαστε ακριβεις, τη ζημια δεν μου την εκανε ο απονιτρωτης. Τη ζημια την εκανε η οξειδωση του υδροθειου με οζον (αυτο πλεον σιγουρο). Τον απονιτρωτη τον εχω στο ενυδρειο για 3 μηνες χωρις κανενα προβλημα. Βεβαια, το υδροθειο διαλυοταν στον αερα (εξου και η μυρωδια) και προφανως ελαχιστο εμπαινε στο νερο, το οποιο και λογικα το απορροφουσε το καρβουνο. Επειδη εχω και ταχεια ροη (6 φορες την ωρα), ζημια μηδεν. Οταν ομως βαλαμε το οζον να οξειδωσει το υδροθειο προσθεσαμε ενα σωληνα που εβγαζε το νερο του απονιτρωτη κατευθειαν στο sump και στην πορεια γινοταν και η οξειδωση με εξοδο απο το ozonizer. Οποτε, το υδροθειο, το οζον, και τα παραγωγα, διαλυονταν κατευθειαν στο νερο. Απεδειχθη εγκληματικο ....

Φυσικα μαθαινουμε απο τα λαθη μας ... κριμα μονο που κοστιζουν ζωες ... :rasp: Και αντε να βρω τωρα ζεβρακι, μεταξυ των αλλων ...

Το συστημα βγηκε σημερα και ο απονιτρωτης θα μπει σε αλλο ενυδρειο (επαγγελματικο) για τεστ και ρυθμιση. Ελπιζω οταν επιστρεψει να δουλευει κανονικα, υπαρχουν 2-3 ιδεες επι του παροντος.

Αυτα και θα ενημερωσω για περεταιρω εξελιξεις.

Link to comment
Share on other sites

Καλό κουράγιο για τη συνέχεια.

Το συγκεκριμένο μοντέλο το έχω και εγώ. Ο προσωπικός μου κανόνας είναι τα νιτρικά στην έξοδο να είναι μικρότερα από τα νιτρικά στην είσοδο. Εκεί τώρα αν έχεις πάνω από 100 θα έλεγα να έχεις στόχο στην έξοδο 50 διαφορά. Αν έχεις λιγότερα από 100 βάλε στόχο 30 λιγότερα.

Προσωπικά τον έχω ρυθμίσει στην έξοδο σε πάνω από 200 σταγόνες το λεπτό και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Βέβαια έχω και skimmer κοντά στην έξοδο οπότε το sulfide εξαερώνεται σίγουρα αλλά πιστεύω ότι δεν θα έχεις πρόβλημα.

ΥΓ Συγνώμη για την αργοπορημενη απάντηση

Link to comment
Share on other sites

Καλό κουράγιο για τη συνέχεια.

Το συγκεκριμένο μοντέλο το έχω και εγώ. Ο προσωπικός μου κανόνας είναι τα νιτρικά στην έξοδο να είναι μικρότερα από τα νιτρικά στην είσοδο. Εκεί τώρα αν έχεις πάνω από 100 θα έλεγα να έχεις στόχο στην έξοδο 50 διαφορά. Αν έχεις λιγότερα από 100 βάλε στόχο 30 λιγότερα.

Προσωπικά τον έχω ρυθμίσει στην έξοδο σε πάνω από 200 σταγόνες το λεπτό και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Βέβαια έχω και skimmer κοντά στην έξοδο οπότε το sulfide εξαερώνεται σίγουρα αλλά πιστεύω ότι δεν θα έχεις πρόβλημα.

ΥΓ Συγνώμη για την αργοπορημενη απάντηση

4310[/snapback]

Ενδιαφερων οντως.. Το συγκεκριμενο denitrator τον ταίζεις οπως η Μαρινα ή εχεις βρει κάποια άλλη χρυση τομή? Εχεις μετρησει καθόλου ΝΟ2 στην έξοδο του νερου σου απο το Denitrator?

Υπαρχει μια καποια περιπτωση οτι παθαινε η Μαρινα το φαινομενο της μυρωδιάς ισως λόγο παραπανω ταίσματος απο οτι χρειαζοταν, οποτε τα βακτηριδια έχωντας πιο πολυ τροφη απο οτι αναλογικα χρειαζοταν, καταναλωναν όλο το διαθεσιμο οξυγόνο ποιο γρήγορα και έτσι υπηρχε το φαινόμενο του να έχει ροή το μαχιμουμ αλλα ακομα έντονη μυρωδιά. Δεν συμαινει πως επειδη μια εταιρια λεει πως κανει δουλεια με τη συγκεκριμενη δοσολογια παει να πει πως ισχυει, αφου καθε ενυδρειο αναλογος το φορτιο αντιδραει διαφορετικα. Αλλο να εχεις 20ππμ ΝΟ3 και αλλο 50ppm. Εκει πρεπει να εχει αλλες ρυθμισεις απο θεμα ταισματος, για παραπανω ή οχι. Αναφερει κατι σχετικο στο manual?

Εχω πετυχει κατα καιρους διαφορα sites στο ιντερνετ που παρολο που εχουν καποιο denitrator ή εχουν μειωσει το ταισμα ή το εχουν μηδενησει και ολα λενε πανε καλα. Αλλα παιδια βαζουν 2 denitrators στην σειρα και ετσι λογο αυξημενου αναερωβιου περιβαλλοντος, σταματανε τελειως το ταισμα και ολα πανε σφαιρα. Επειδη τις θεωρω ενδιαφερων αυτες τις πληροφοριες θελω να δω κατα ποσο μπορει να εφαρμοστει αυτο και σε αυτη τη περιπτωση. Παντα με ασφαλεια βεβαια.

Μαρίνα είχες δοκιμάσει ποτε να μειώσεις το τάισμα για καποιο διαστημα? Προλαβες να δεις καμοια διαφορα ή κατι άλλο?

Link to comment
Share on other sites

Παιδια να σας απαντησω εν συντομια γιατι ειμαι δουλεια.

Η περισταλτικη αντλια δουλευε στο μαξιμουμ. Φαγητο τα βακτηριδια ειχαν μονο τις μπαλες λακτοζης που ειχα βαλει αρχικα. Τωρα Νικο αν θελεις μου λες ακριβως πως τον εχεις κανει set up εσυ (ποσες μπαλες λακτοζης κτλ).

Σκιμμερ δεν υπηρχε για τους γνωστους λογους (κυτταξτε σε προηγουμενο ποστ). Οσον αφορα το φαγητο Μαριε, υπερταιζω ελαφρα εν γνωση μου λογω του οτι εχω μονιμως μωρα στο ενυδρειο (ακομα και αν δεν το ξερω επισημως). Τα κουνελια μου γεννανε συνεχεια, και αντε να ψαξω εγω να βρω που κρυβουν τα μωρα τους. Αλλα απο καιρου εις καιρον ολο και μερικα ξεπεταγονται. Επισης, λογω συνυπαρξης μικρων με μεγαλα πλεκο, για να τρωνε ολοι, πεφτει λιγο φαγακι παραπανω. Οταν καποιος φιλος αποφασισε να τους κανει διαιτα (εγω ελειπα για τρεις ημερες και υποτιθεται οτι θα τους ταιζε αυτος), εχασα 4 μωρα (2 LDA33 και 2 L47). Οποτε το φαγητο δεν αλλαζει, ειναι σταθερα.

Τα νιτρικα μου ανεβαινουν σταδιακα στα 40-60 ππμ προ αλλαγης και πεφτουν στα 20 μετα την αλλαγη. Οποτε επι του παροντως ειναι υπο ελεγχο. Απλα ηθελα να τα εχω σταθερα γυρω στα 10 ππμ. Αυτος και ο στοχος του denitrator.

Επι του παροντως δοκιμαζουμε μια πατεντα με μεγαλυτερη αντλια σε αλλο ενυδρειο (σε μαγαζι) να δουμε αν θα δουλεψει. Οτι ιδεες εχετε παιδια πειτε μου!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Εγώ θα έβαζα περισσότερο άνθρακα στην περίπτωσή σου,ή το purigen που χρησιμοποιείς....

Είναι καθαρά θέμα υπερβολικού ταίσματος κατα τη γνώμη μου........

Σε παίρνει να αυξήσεις τη κατανάλωση νιτρικών από τα φυτά μέσω φωτοσύνθεσης;έστω και με lemna minor αν δεν θέλεις πολύ φώς στο ενυδρείο....

Λυπάμαι για τα ψάρια.........ποτέ το όζον απευθείας στο νερό,έστω και στο sump !

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα έβαζα περισσότερο άνθρακα στην περίπτωσή σου,ή το purigen που χρησιμοποιείς....

Είναι καθαρά θέμα υπερβολικού ταίσματος κατα τη γνώμη μου........

Σε παίρνει να αυξήσεις τη κατανάλωση νιτρικών από τα φυτά μέσω φωτοσύνθεσης;έστω και με lemna minor αν δεν θέλεις πολύ φώς στο ενυδρείο....

Λυπάμαι για τα ψάρια.........ποτέ το όζον απευθείας στο νερό,έστω και στο sump !

6662[/snapback]

Τασο οζον εχω κατευθειαν στο νερο εδω και χρονια - και βγαινει μεσα στο ενυδρειο. Τα ψαρια ηταν παντα μια χαρα και μεγαλωνουν ωραιοτατα και γεννανε. Το θεμα δεν ηταν το οζον, ηταν η οξειδωση του υδροθειου με οζον. Φωτοσυνθεση επι του παροντος δεν γινεται, αλλα θα προσπαθησω κερατοφυλλο στο sump.

Δεν ειναι ακριβως θεμα υπερβολικου ταισματος - ειναι θεμα υπερβολικου φαγητου. Υπαρχει διαφορα. Δηλαδη: Το ενυδρειο εχει 150+ ψαρια. Αν υποθεσουμε οτι το καθε ψαρι τρωει ημερησιως 1 γραμμαριο φαγητου (το οποιο ειναι ελαχιστο μια και εχω αρκετα ψαρια στα 15-20 εκατοστα) χρειαζονται 160 περιπου γραμμαρια φαγητο την ημερα και αρα 1120 γραμμαρια (κιλο +++) την εβδομαδα. Ε! ολο αυτο δε θα βγαλει νιτρικα?

Link to comment
Share on other sites

>>>Τασο οζον εχω κατευθειαν στο νερο εδω και χρονια - και βγαινει μεσα στο ενυδρειο.

>> Έγκλημα - εκτός κι αν το όζον που προσθέτεις είναι αμελητέο σε σχέση με το συνολικό όγκο νερού. Το όζον είναι ένα από τα πιο ισχυρά οξειδωτικά αέρια και λόγω της αστάθειας που παρουσιάζει αντιδρά με τα πάντα μόλις έρθει σε επαφή μαζί τους. Γι' αυτό λίγο καρβουνάκι άλλωστε αρκεί για να το εξουδετερώσει. Μέσα στο ενυδρείο θέλουμε μόνο οξυγόνο, όχι όζον, αλλιώς... μαζικοί τάφοι.

>>>Τα ψαρια ηταν παντα μια χαρα και μεγαλωνουν ωραιοτατα και γεννανε. Το θεμα δεν ηταν το οζον, ηταν η οξειδωση του υδροθειου με οζον.

>> Αμφιβάλλω. Τα παράγωγα δεν αλλάζουν ούτε η διαλυτότητα του H2S. Αφού το περνούσες κι από sump, το πιο πολύ θείο εξατμιζόταν πριν καν μπει στο ενυδρείο (γι' αυτό μπορούμε και το μυρίζουμε). Τα παράγωγα που δίνει όμως το όζον... ήταν όλα εκεί και "απολύμαναν" το ενυδρείο για καλά.

Η υπερβολική προσθήκη Ο3 μπορεί επίσης να καταστρέψει και όλα τα βακτηρίδια του ενυδρείου (100 φορές πιο ισχυρό δηλητήριο από το υδρόθειο), ακόμη και τα χρήσιμα. Συνέπεια η απότομη αύξηση της αμμωνίας που είναι και το πιο ισχυρό δηλητήριο από όσα αναφέρθηκαν. Ίσως αυτός να είναι τελικά κι ο λόγος της ολικής καταστροφής που συνέβη.

Εγώ χρησιμοποιώ denitrator (Aqua Medic) στο reef μου με Redox και πάντα η έξοδος μυρίζει λίγο θείο, ακόμη κι όταν λειτουργεί θεωρητικώς στην εντέλεια. Ποτέ όμως δε μου δημιούργησε πρόβλημα το θείο γιατί όπως προείπα το μεγαλύτερο τμήμα του εξατμίζεται αστραπιαία.

Χρησιμοποιώ κι εγώ όζον με Redox (Red Sea) και χρωστάω πολλά στη χρήση του αλλά δε θα το "αμολούσα" ποτέ μέσα στα κοράλλια μου πριν περάσει από κάρβουνο.

Ελπίζω να βοήθησα λίγο και καλή επιτυχία στο νέο setup σου.

Link to comment
Share on other sites

>>>Τασο οζον εχω κατευθειαν στο νερο εδω και χρονια - και βγαινει μεσα στο ενυδρειο.

>> Έγκλημα - εκτός κι αν το όζον που προσθέτεις είναι αμελητέο σε σχέση με το συνολικό όγκο νερού.

Εννοειται - στα 1200 λιτρα μπαινουν 25 ppm. To oζον ειναι μονο για να βοηθαει την οξειδωση των οργανικων αποβλητων και να σκοτωνει καποια βακτηριδια.
>>>Τα ψαρια ηταν παντα μια χαρα και μεγαλωνουν ωραιοτατα και γεννανε. Το θεμα δεν ηταν το οζον, ηταν η οξειδωση του υδροθειου με οζον.

>> Αμφιβάλλω. Τα παράγωγα δεν αλλάζουν ούτε η διαλυτότητα του H2S. Αφού το περνούσες κι από sump, το πιο πολύ θείο εξατμιζόταν πριν καν μπει στο ενυδρείο (γι' αυτό μπορούμε και το μυρίζουμε). Τα παράγωγα που δίνει όμως το όζον... ήταν όλα εκεί και "απολύμαναν" το ενυδρείο για καλά.

Αυτο ηταν το θεμα - διαβασε λιγο το αρχικο ποστ! Το προβλημα ξεκινησε απο τη στιγμη που προσθεσα στην εξοδο του απονιτρωτη σωληνα για να βγαινει μεσα στο νερο του sump - και μεσα στη σωληνα εβγαινε και μια εξοδος του οζονιστη - αυτο για να μην υπαρχει μυρωδια του υδροθειου. Οποτε διαλυση στον αερα δεν γινοταν πλεον, τα παντα εμπαιναν κατευθειαν στο νερο.
>>> Η υπερβολική προσθήκη Ο3 μπορεί επίσης να καταστρέψει και όλα τα βακτηρίδια του ενυδρείου (100 φορές πιο ισχυρό δηλητήριο από το υδρόθειο), ακόμη και τα χρήσιμα. Συνέπεια η απότομη αύξηση της αμμωνίας που είναι και το πιο ισχυρό δηλητήριο από όσα αναφέρθηκαν. Ίσως αυτός να είναι τελικά κι ο λόγος της ολικής καταστροφής που συνέβη..
Αμμωνια δεν υπηρξε στο ενυδρειο ποτε.
>>> Εγώ χρησιμοποιώ denitrator (Aqua Medic) στο reef μου με Redox και πάντα η έξοδος μυρίζει λίγο θείο, ακόμη κι όταν λειτουργεί θεωρητικώς στην εντέλεια. Ποτέ όμως δε μου δημιούργησε πρόβλημα το θείο γιατί όπως προείπα το μεγαλύτερο τμήμα του εξατμίζεται αστραπιαία...
Εγω τη μυρωδια ηθελα να εξαλειψω με αυτο το "κολπο" - η οποια παρενθετικα ηταν αισχρη!
Χρησιμοποιώ κι εγώ όζον με Redox (Red Sea) και χρωστάω πολλά στη χρήση του αλλά δε θα το "αμολούσα" ποτέ μέσα στα κοράλλια μου πριν περάσει από κάρβουνο.
Καρβουνο στο ενυδρειο υπαρχει - οποτε και ρυθμιζει την περιεκτικοτητα του νερου σε οζον. Το οζον βγαινει μεν μεσα στο ενυδρειο αλλα το νερο περναει απο καρβουνο 5 φορες την ωρα. :busted_cop:
Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι ακριβως θεμα υπερβολικου ταισματος - ειναι θεμα υπερβολικου φαγητου. Υπαρχει διαφορα. Δηλαδη: Το ενυδρειο εχει 150+ ψαρια. Αν υποθεσουμε οτι το καθε ψαρι τρωει ημερησιως 1 γραμμαριο φαγητου (το οποιο ειναι ελαχιστο μια και εχω αρκετα ψαρια στα 15-20 εκατοστα) χρειαζονται 160 περιπου γραμμαρια φαγητο την ημερα και αρα 1120 γραμμαρια (κιλο +++) την εβδομαδα. Ε! ολο αυτο δε θα βγαλει νιτρικα?

6679[/snapback]

Όπως και να έχει έχεις πολλά οργανικά,αν έχεις υπερστοκάρει το ενυδρείο :busted_cop:

Τσέκαρε για νεκρές περιοχές μέσα στο ενυδρείο που σε συνδιασμό με τα οργανικά τα σου παράγουν περισσότερο υδρόθειο ,εκτός αυτού που βγαίνει από τον denitrator...... :busted_cop:

Link to comment
Share on other sites

Ένα καταπληκτικό άρθρο από τον γκουρού Randy για το Η2S.

http://reefkeeping.com/issues/2005-12/rhf/index.php

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα έβαζα περισσότερο άνθρακα στην περίπτωσή σου,ή το purigen που χρησιμοποιείς....

Είναι καθαρά θέμα υπερβολικού ταίσματος κατα τη γνώμη μου........

Σε παίρνει να αυξήσεις τη κατανάλωση νιτρικών από τα φυτά μέσω φωτοσύνθεσης;έστω και με lemna minor αν δεν θέλεις πολύ φώς στο ενυδρείο....

Λυπάμαι για τα ψάρια.........ποτέ το όζον απευθείας στο νερό,έστω και στο sump !

6662[/snapback]

Ο ανθρακας δεν μειωνει τα νιτρικα, το purigen ομως το κανει. Αν και ειναι ακριβη λυση και καλυτερα ειναι να βαλεις καποιο φυτο γρηγορης αναπτυξης. Θα βοηθησει απιστευτα.

Το οζον δεν εχει κανενα προβλημα να ερχετε σε αμεση επαφη με το νερο. Το ποσο οζον ερχετε σε επαφη πρεπει να μετραει. Οπως και το συνολικο στησιμο του θεματος με το απαραιτητο καρβουνο μετα. Ετσι και αλλιως το οζον μπαινει με 2 τροπους στο ενυδρειο. Ειτε μεσω skimmer ειτε μεσω ozone reactor. Kαι στις 2 περιπτωσεις, το νερο ερχεται σε αμεση επαφη με το νερο του ενυδρειου.

Όπως και να έχει έχεις πολλά οργανικά,αν έχεις υπερστοκάρει το ενυδρείο :busted_cop:

Τσέκαρε για νεκρές περιοχές μέσα στο ενυδρείο που σε συνδιασμό με τα οργανικά τα σου παράγουν περισσότερο υδρόθειο ,εκτός αυτού που βγαίνει από τον denitrator......  :busted_cop:

6729[/snapback]

Πριν βαλει τον denitrator αναφερει πως δεν ειχε κανενα θεμα υδροθειου. Ετσι και αλλιως το σωστο setup ενως denitrator ειναι πολυ δυσκολο. Εξου και ποια εχουμε αλλους τροπους να ριχνουμε τα νιτρικα και οχι τον απονιτρικοποιητη.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...