aka68 24 Μαρτίου 2013 #1 Share 24 Μαρτίου 2013 Το βαθυσκάφος ονομαζόνταν «Trieste» (Τεργέστη) Το «Trieste» είχε δυνατότητα κίνησης μόνο σε δύο κατευθύνσεις, προς τα πάνω και προς τα κάτω. Αποτελούνταν από μια δεξαμενή καυσίμων, στο κάτω μέρος της οποίας είχε στερεωθεί μια μεταλλική καμπίνα που προφύλασσε τους επιβάτες από την πίεση του περιβάλλοντος -αντίστοιχης με βάρος 170.000 τόνων. Ο Πικάρ ωστόσο ανησυχούσε περισσότερο για κάτι άλλο: «μήπως αυτή η "πτήση στα τυφλά" προσγειωθεί επάνω σε κάποιο από τα πολυάριθμα ναυάγια πολεμικών σκαφών» Η καμπίνα, κατασκευασμένη από τα εργοστάσια «Krupp» από ένα κράμα νικελίου, χρωμίου, μολυβδενίου και χάλυβα, ζύγιζε 14 τόνους κι είχε διάμετρο δύο μέτρων, αλλά τα επιστημονικά όργανα άφηναν στους δύο επιβάτες μετά βίας έναν χώρο 90 εκ. x 90 εκ. Το πάχος των τοιχωμάτων της ήταν 12 εκ. ενώ του γυάλινου καλύμματός της 18 εκ. Το μεγαλύτερο μέρος της δεξαμενής ήταν γεμάτο με 142.000 λίτρα βενζίνης κι επειδή ο όγκος του καυσίμου μειώνεται με την αύξηση της πίεσης, κατά την κατάδυση δημιουργούνταν χώρος όπου εισέρρεε θαλασσινό νερό διευκολύνοντας την καθοδική πορεία. Οπως αναφέρει, με μια χροιά απογοήτευσης στις σημειώσεις της αποστολής ο Πικάρ, στα 731 μ. «βασίλευε απόλυτο σκοτάδι, γύρω απλωνόταν μια απέραντη έρημος, χωρίς κοπάδια ψαριών, ούτε θαλάσσια τέρατα». Στα 9.875 ακούστηκε ένας απότομος ήχος, αλλά δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί τι τον προκάλεσε, έτσι η κατάδυση συνεχίστηκε. Μία ώρα αργότερα το «Τριέστε» κάθησε απαλά στον βυθό χωρίς κανένα «κακό» συναπάντημα των επίφοβων ναυαγίων ή άλλο. «Ωστόσο δύο μεγάλα μάτια μάς κοίταζαν μέσα από τη λάσπη -και τα δύο στην ίδια πλευρά του κεφαλιού». Ηταν ένα επίπεδο ψάρι του βυθού μισοχωμένο στη λάσπη διαστάσεων 30 εκ. x 15 εκ., «που έφυγε σε λίγο με αργές κινήσεις». Ο Πικάρ αναφέρει ότι «πέρασε μπροστά στο γυαλί και μια ωραία, κοκκινωπή γαρίδα», περίτρανη απόδειξη ζωής ακόμη και σε τέτοια αβυσσαλέα βάθη. http://www.energia.gr/article.asp?art_id=34202 http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B3%CE%BA%CE%AF%CF%83%CF%84_%CE%A0%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CF%81 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aka68 24 Μαρτίου 2013 Author #2 Share 24 Μαρτίου 2013 Το βαθυσκάφος ονομαζόνταν «Trieste» (Τεργέστη) Το «Trieste» είχε δυνατότητα κίνησης μόνο σε δύο κατευθύνσεις, προς τα πάνω και προς τα κάτω. Αποτελούνταν από μια δεξαμενή καυσίμων, στο κάτω μέρος της οποίας είχε στερεωθεί μια μεταλλική καμπίνα που προφύλασσε τους επιβάτες από την πίεση του περιβάλλοντος -αντίστοιχης με βάρος 170.000 τόνων. Ο Πικάρ ωστόσο ανησυχούσε περισσότερο για κάτι άλλο: «μήπως αυτή η "πτήση στα τυφλά" προσγειωθεί επάνω σε κάποιο από τα πολυάριθμα ναυάγια πολεμικών σκαφών» Η καμπίνα, κατασκευασμένη από τα εργοστάσια «Krupp» από ένα κράμα νικελίου, χρωμίου, μολυβδενίου και χάλυβα, ζύγιζε 14 τόνους κι είχε διάμετρο δύο μέτρων, αλλά τα επιστημονικά όργανα άφηναν στους δύο επιβάτες μετά βίας έναν χώρο 90 εκ. x 90 εκ. Το πάχος των τοιχωμάτων της ήταν 12 εκ. ενώ του γυάλινου καλύμματός της 18 εκ. Το μεγαλύτερο μέρος της δεξαμενής ήταν γεμάτο με 142.000 λίτρα βενζίνης κι επειδή ο όγκος του καυσίμου μειώνεται με την αύξηση της πίεσης, κατά την κατάδυση δημιουργούνταν χώρος όπου εισέρρεε θαλασσινό νερό διευκολύνοντας την καθοδική πορεία. Οπως αναφέρει, με μια χροιά απογοήτευσης στις σημειώσεις της αποστολής ο Πικάρ, στα 731 μ. «βασίλευε απόλυτο σκοτάδι, γύρω απλωνόταν μια απέραντη έρημος, χωρίς κοπάδια ψαριών, ούτε θαλάσσια τέρατα». Στα 9.875 ακούστηκε ένας απότομος ήχος, αλλά δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί τι τον προκάλεσε, έτσι η κατάδυση συνεχίστηκε. Μία ώρα αργότερα το «Τριέστε» κάθησε απαλά στον βυθό χωρίς κανένα «κακό» συναπάντημα των επίφοβων ναυαγίων ή άλλο. «Ωστόσο δύο μεγάλα μάτια μάς κοίταζαν μέσα από τη λάσπη -και τα δύο στην ίδια πλευρά του κεφαλιού». Ηταν ένα επίπεδο ψάρι του βυθού μισοχωμένο στη λάσπη διαστάσεων 30 εκ. x 15 εκ., «που έφυγε σε λίγο με αργές κινήσεις». Ο Πικάρ αναφέρει ότι «πέρασε μπροστά στο γυαλί και μια ωραία, κοκκινωπή γαρίδα», περίτρανη απόδειξη ζωής ακόμη και σε τέτοια αβυσσαλέα βάθη. http://www.energia.gr/article.asp?art_id=34202 http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B3%CE%BA%CE%AF%CF%83%CF%84_%CE%A0%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CF%81 Στο βαθύτερο σημείο της Γης http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=447507 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostaskappa 25 Μαρτίου 2013 #3 Share 25 Μαρτίου 2013 (edited) Στο βαθύτερο σημείο της Γης http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=447507 Άντε γειά! Έγινε επεξεργασία 25 Μαρτίου 2013 - kostaskappa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oceanaut 25 Μαρτίου 2013 #4 Share 25 Μαρτίου 2013 (edited) Καλημέρα και από εμένα. Παραθέτω την φωτογραφεία του βαθυσκάφους που χρησιμοποίησαν για να κατέβουν. Η φωτογραφεία είναι λίγο πριν την τότε κατάδυση και το βαθυσκάφος χρησιμοποίησε για αίρμα σιδερένιες μπίλιες και για πλευστότητα βενζίνη. Αυτά !! Έγινε επεξεργασία 25 Μαρτίου 2013 - Oceanaut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος