Alexpsycho 4 Μαρτίου 2013 #1 Share 4 Μαρτίου 2013 (edited) Όλα Όσα Θέλατε Να Μάθετε Και Δεν Ρωτήσατε Για Το Kalkwasser. Ένα βοήθημα για όλους μας που δουλεύτηκε από κοινού με τον Μιχάλη(Mad23) Πριν από πολύ καιρό, μου ζητήθηκε να γράψω κάποιο άρθρο σχετικά με διάφορα μέσα των συμπληρωμάτων ασβεστίου σε ενυδρεία υφάλου. Δεν είμαι χημικός, ούτε ειδικός αλλά έχω μια εκτενή βιβλιοθήκη και ένα ακμάζουν ενυδρείο υφάλου. Ας ελπίσουμε σε αυτό το άρθρο, ό, τι έχω μάθει για το Kalkwasser να αποδειχθεί χρήσιμο. Alexp.Η χρήση του Kalkwasser (Ασβεστόνερο ή υδροξείδιο του ασβεστίου)συχνά συζητείται μεταξύ μας. Πολλοί δηλώνουν άγνοια,άλλοι το φοβούνται...άλλοι πιστεύουν ότι είναι ο βασιλιάς των συμπληρωμάτων.Αν και εγώ δεν το χρησιμοποιώ πρέπει να ομολογήσω, ότι όταν χρησιμοποιείται σωστά,το Kalkwasser είναι ένα ασφαλές, αποτελεσματικό και οικονομικό συμπλήρωμα τόσο του ασβεστίου όσο και της αλκαλικότητας στα ενυδρεία υφάλου. Δεδομένου ότι εγώ δεν χρησιμοποιώ εντατικά Kalkwasser, έχω μαζέψει όμως αρκετές αναφορές και πληροφορίες που απαιτούνται για να μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε με ασφάλεια και αποτελεσματικά. Ας ξεκινήσουμε. Τι είναι Kalkwasser; Με απλά λόγια, είναι η γερμανική μετάφραση του Ασβεστόνερου ή της κιμωλίας.Για λόγους απλότητας, ας το ονομάσουμε Kalkwasser απλά από εδώ και στο εξής.To Kalkwasser σχηματίζεται από ένα διάλυμα φρέσκου νερού και ασβέστη. Μπορείτε να το αγοράσετε ως υδροξείδιο του ασβεστίου ή ως σκόνη Kalkwasser σε ένα τοπικό κατάστημα με ενυδρειακά είδη. Πώς λειτουργεί το Kalkwasser; Το διάλυμα είναι ένα μείγμα από φρέσκο νερό, ιόντα ασβεστίου και ιόντα Υδροξειδίου. Η προσθήκη των ιόντων ασβεστίου αυξάνει την συγκέντρωση του ασβεστίου στο ενυδρείο. Το υδροξείδιο αλληλεπιδρά με τα διαλυμένα CO2 στο ενυδρείο για να σχηματίσει διττανθρακικά. Το όξινο ανθρακικό και τα επιπλέον Ανθρακικά ιόντα συμπληρώνουν την Αλκαλικότητα. Κατά ένα μυστήριο τρόπο ρίχνει και τα επίπεδα φωσφορικών αλάτων στο νερό όπως παραδέχονται πολλοί χωρίς όμως κάποια επιστημονική εξήγηση. Τι θα συμβεί σε υπερδοσολογία Kalkwasser; Προσθέτοντας υδροξείδιο χωρίς διαθέσιμο CO2 θα προκαλέσει μια αντίδραση που μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια διττανθρακικών και την παρουσία ελεύθερων ιόντων υδροξειδίου και αύξηση στο pΗ πάνω από τα επιτρεπτά όρια. Το υδροξείδιο του πλεονάσματος θα πρέπει να εξαντληθεί και η συγκέντρωση του CO2 θα αυξηθεί όταν το Kalkwasser εξαντληθεί. Πώς παρασκευάζεται το Kalkwasser; Προετοιμάστε ένα δοχείο ανάμιξης με την κατάλληλη ποσότητα φρέσκου νερού (κατά προτίμηση RO / DI). Προσθέτουμε περίπου ½ κουταλάκι του γλυκού Kalkwasser ανά λίτρο νερού, τοποθετούμε στο δοχείο το καπάκι και αναδεύουμε έντονα για λίγα λεπτά μέχρι να διαλυθεί πλήρως.Αυτή η ποσότητα της ασβέστου είναι η μέγιστη ποσότητα που μπορεί να διαλυθεί σε νερό και αναφέρεται ως ένα κορεσμένο διάλυμα. Αυτό το κορεσμένο διάλυμα θα περιέχει περίπου 800 ppm ασβεστίου. Αφήστε το διάλυμα να ηρεμήσει για λίγες ώρες έως ότου το διάλυμα έχει καθαρίσει από την γαλακτώδη εμφάνιση και μεταγγίστε το kalkwasser σε ένα σφραγισμένο δοχείο αποθήκευσης ή δοσολογίας. Το εναπομένον ίζημα μπορεί ναχρησιμοποιηθεί εκ νέου για μια άλλη παρτίδα, αλλά στην πλειοψηφία του είναι αδιάλυτο ανθρακικό ασβέστιο χωρίς καμία χρησιμότητα. Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε το Kalkwasser; Ποτέ δεν ρίχνουμε την σκόνη κατευθείαν στο ενυδρείο.Τόσο η σκόνη όσο και το διάλυμα είναι πολύ καυστικά (πολύ υψηλό pΗ). Μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στο δέρμα σας, τα μάτια. Προστατευτικά γυαλιά και γάντια από λατέξ συνιστούνται για τον χειρισμό Kalkwasser. Χρησιμοποιήστε μεγάλες ποσότητες νερού για να ξεπλύνετε κάθε πληγείσα περιοχή. Πώς πρέπει να αποθηκεύουμε το Kalkwasser; Το Kalkwasser θα πρέπει να αποθηκεύεται σε ένα αεροστεγές δοχείο για να ελαχιστοποιήσουμε την έκθεση του στο ατμοσφαιρικό CO2 όπου το διάλυμα θα χάσει τη δραστικότητά του πολύ γρήγορα. Η δραστικότητα του διαλύματος έχει επαληθευθεί ότι διατηρείτε σχεδόν για τρεις εβδομάδες σε κλειστό πλαστικό δοχείο. Πώς μπορούμε να βρούμε την καθημερινή δοσολογία Kalkwasser ; Το Kalkwasser γενικά δοσολογείται ως μέρος της εξάτμισης του νερού στο ενυδρείο σε πολύ αργούς ρυθμούς για να αποφευχθεί η εξάντληση του διαλυμένου CO2. Υπάρχει μέθοδος για να επιτευχθεί αυτό: 1) Ένας σταγονομετρητής και ένα δοχείο αποθήκευσης. Το ποσοστό συλλογής σταγονιδίων να μην υπερβαίνει το ανώτατο όριο ½ λίτρου ανά ώρα κορεσμένου διαλύματος για κάθε 50 λίτρα νερού ή το ρυθμό εξάτμισης νερού του ενυδρείου. Ένα πολύ χαμηλότερο ποσοστό συνιστάται στην αρχή έως ότου είναι γνωστή η καθημερινή κατανάλωση ασβεστίου και αλκαλικότητας.Αν ο ρυθμός στάγδην είναι μικρότερος από ό, τι ρυθμός εξάτμισης, ο σταγονομετρητής μπορεί να συμπληρωθεί με ένα αυτόματο (ATO) σύστημα αναπλήρωσης νερού. 2)Το δοχείο της αυτόματης αναπλήρωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση διαλύματος Kalkwasser. -Η χρήση συμβατικής φυγόκεντρης αντλίας μπορεί να υπερβαίνει το συνετό ποσοστό προσθήκης Kalkwasser στο ενυδρείο. Μία περισταλτική αντλία, με χαμηλότερη ταχύτητα ροής είναι πιο κατάλληλη για αυτήν την εφαρμογή. (χρήση στο δοχείο αναπλήρωσης) (χρήση με περισταλτική αντλία) 3) Ένας Kalkreactor ή Kalkstirrer μπορεί να προστεθεί σε ένα σύστημα αυτόματης αναπλήρωσης.Το πλεόνασμα του ασβεστίου πάνω από το όριο κορεσμού διατηρείται στο Kalkreactor, το διάλυμα αναδεύεται περιστασιακά με μηχανικά μέσα και το νερό από το Kalkreactor πέφτει στο ενυδρείο, όταν εξατμιστεί νερό δηλαδή,το φρέσκο νερό θα καταλήξει σε μια υπο-κορεσμένη κατάσταση και με τη μηχανική ανάδευση θα αναμιχθεί σε επιπλέον ασβέστη για την αποκατάσταση του κεκορεσμένου διαλύματος στο Kalkreactor. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, μια περισταλτική αντλία είναi καλύτερα προσαρμοσμένη στην παρούσα μέθοδο όταν χρησιμοποιείται και αυτόματη αναπλήρωση(ΑΤΟ). Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούν να γίνουν για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος του υψηλού pΗ που σχετίζεται με δοσομέτρηση του Kalkwasser: 1. Kalkwasser τη νύχτα, όταν τα επίπεδα του CO2 είναι κατά κανόνα υψηλότερα και το pH είναι χαμηλότερο. 2. CO2 στο ενυδρείο. Δοσολογία CO2 με CO2 αντιδραστήρα ασβεστίου και να λειτουργεί σωστά,με ελεγκτή pH και ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα για να εξασφαλίσει ένα συνετό επίπεδο pH, ενώ χορηγούμε το Kalkwasser. 3. Χρησιμοποιήστε ξύδι με Kalkwasser. Αποσταγμένο λευκό ξύδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί με δύο τρόπους για να βοηθήσει στον έλεγχο του pH. Πρώτα ας συζητήσουμε για το πώς λειτουργεί: Το αποσταγμένο λευκό ξύδι είναι μία από τις ουσίες που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πηγή άνθρακα. Δεδομένου ότι είναι οικονομικό και σε κάθε σπίτι υπάρχει ξύδι. Το οξικό οξύ στο ξίδι θα καταρρεύσει σε οξικό όταν χορηγηθεί στο ενυδρείο. Αυτό χρησιμοποιείται από ορισμένα βακτήρια που υπάρχουν στο νερό ως πηγή τροφής, και CO2 σχηματίζεται ως ένα βακτηριακό προϊόν. Αυτό φέρει μια πολύ στενή ομοιότητα με προσθήκες πηγής άνθρακα για τους σκοπούς της απονιτροποίησης και έχει τη δυνατότητα να επιτύχει αυτό το σκοπό. Η προσθήκη ξιδιού στο Kalkwasser. Έως 12 ml ξύδι μπορεί να αναμιχθεί ανά λίτρο κορεσμένου διαλύματος Kalkwasser. Το οξικό οξύ έχει επίσης το πλεονέκτημα ότι επιτρέπει κοντά στο 1/3 περισσότερου ασβεστίου στο διάλυμα. Συνιστάται να αρχίσουμε με μία δόση των 3 ml ανά λίτρο διαλύματος και να παρατηρήσουμε εάν υπάρχουν οποιεσδήποτε αρνητικές παρενέργειες στο ενυδρείο. Δυστυχώς ισχύουν όλα όσα αναφέρονται σε άλλα θέματα για όλες τις παρενέργειες βακτηριακών εντατικών.Άλλοι αναφέρουν ωστόσο ότι μέχρι 45 ml ανά 3,5 λίτρα είναι μια ασφαλής δόση. Πώς θα αυξομειώσουμε την δοσολογία Kalkwasser στις ανάγκες μας... Υπάρχουν μερικοί τρόποι για να αυξομειώσουμε την δοσολογία Kalkwasser για να διατηρήσουμε τις τιμές του ασβεστίου και την αλκαλικότητα σε σταθερές τιμές: -Αύξηση της εξάτμισης του ενυδρείου με τη χρήση ενός ανεμιστήρα.Αυτό θα επιτρέψει υψηλότερα ποσοστά ημερήσιας δοσολογίας.Περισσότερη εξάτμιση περισσότερο kalkwasser. -Αύξηση επίπεδο κορεσμού του διαλύματος με ξύδι, όπως συζητήθηκε παραπάνω. -Συμπλήρωμα του Kalkwasser με άλλες μεθόδους, όπως η μέθοδος Balling μια ισορροπημένη μέθοδος που μας επιτρέπει να αυξήσουμε την αλκαλικότητα χωρίς να πειράξουμε τις άλλες τιμές.Το Χλωριούχο Ασβέστιο χρησιμοποιείται ως ένα μέσο για τη διατήρηση ασβεστίου χωρίς να επηρεάζει την αλκαλικότητα. Αλλαγές νερού με ένα καλό ποιοτικό αλάτι μπορεί να φέρουν όλες τις παραμέτρους του ενυδρείου πιο κοντά στο βέλτιστο.Όλες αυτές οι τεχνικές δεν μας απαλλάσσουν από τις αλλαγές νερού.Μάλιστα όλα αυτά τα μέσα επιβάλουν τακτικές αλλαγές νερού 5-10% την εβδομάδα. Πώς μπορώ να ξεκινήσω; -Αποκτήστε τον κατάλληλο εξοπλισμό για να χρησιμοποιήσετε υπεύθυνα Kalkwasser. -Δοκιμάστε τις παραμέτρους του νερού σας για να διορθώσετε και να καθορίσετε τα επίπεδα των δόσεων και τις τιμές που επιθυμείτε. -Δοκιμάστε καθημερινά να ελέγχετε τα ποσοστά χορήγησης. -Αφού βρήκατε την χρυσή τομή στις τιμές που επιθυμείτε συνεχίστε τις περιοδικές δοκιμές για την επαλήθευση της σωστής δόσης και αυξομειώστε την στις ανάγκες σας. -Διατηρήστε όλες τις παραμέτρους μέσα στα επιτρεπτά επίπεδα. Κalk vs Aptaisia? Στης εναλλακτικές χρήσεις του Kalkwasser αναφέρετε και επιτυχία στην καταπολέμηση των ενοχλητικών αυτών ανεμωνών. Σε αναλογία 1 κουταλιά kalkwasser-2 κουταλιές ζεστού νερού.Γίνεται ένα διάλυμα σε μορφή πάστας.Με μια σύριγγα από κάποιο δοκιμαστικό τεστ το προσροφάμε, Κλείνουμε την κυκλοφορία πλησιάζουμε την ανεμώνη προσεκτικά με αργές κινήσεις και μόλις αγκαλιάσει την μύτη της σύριγγας την ταΐζουμε με το διάλυμα.Η ανεμώνη λιώνει από τα σωθικά της. Βιβλιογραφία -What your grandmother never told you about lime. R.Holmes Farley -A simplified guide to the relationship between calcium alkalinity .R.Holmes Farley Έγινε επεξεργασία 5 Μαρτίου 2013 - Alexpsycho Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δίας 4 Μαρτίου 2013 #2 Share 4 Μαρτίου 2013 Κατατοπιστικοτατο. Μπραβο Αλεξ και Μιχαλη Link to comment Share on other sites More sharing options...
niknik 4 Μαρτίου 2013 #3 Share 4 Μαρτίου 2013 μπραβο και στου δυο υπερχη δουλεια Link to comment Share on other sites More sharing options...
toyomania8617 5 Μαρτίου 2013 #4 Share 5 Μαρτίου 2013 Οντως μπραβο και στους δυο σας....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giovanni 5 Μαρτίου 2013 #5 Share 5 Μαρτίου 2013 Εμπεριεκτικο και ευκολοκατανοητο... μπραβο σας! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vasilis4x4 5 Μαρτίου 2013 #6 Share 5 Μαρτίου 2013 :thumbup: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ebenos 5 Μαρτίου 2013 #7 Share 5 Μαρτίου 2013 Πολύ καλή δουλεία παιδιά! Μπράβο σας, θα βοηθήσει πολλούς από μας! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Παναγιώτης Κ 5 Μαρτίου 2013 #8 Share 5 Μαρτίου 2013 Μπράβο παιδιά! Πολή καλή δουλειά! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enzo1010 6 Μαρτίου 2013 #9 Share 6 Μαρτίου 2013 μπραβο και στους δυο σας,φοβερο αρθρο,,ευχαριστουμε Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ventouras 7 Μαρτίου 2013 #10 Share 7 Μαρτίου 2013 μπράβο Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregog7 7 Μαρτίου 2013 #11 Share 7 Μαρτίου 2013 πολύ ωραίο άρθρο,κατανοητό... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maik78 7 Μαρτίου 2013 #12 Share 7 Μαρτίου 2013 Ένα μπράβο και από εμένα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MfJones 7 Μαρτίου 2014 #13 Share 7 Μαρτίου 2014 Απιστευτο ''αρθρο'' . Σας ευχαριστω γιατι μολις ξεκινησα να χρησιμοποιω και ηταν κατατοπιστικοτατο!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemo_nick 8 Μαρτίου 2014 #14 Share 8 Μαρτίου 2014 Μπραβο και απο εμενα, εξαιρετικο αρθρο και κατατοπιστικοτατο! Μια μικρη συνεισφορα απο την εμπειρια μου μερικων μηνων με το kalk: αν καποιος αποφασισει να χρησιμοποιησει περισταλτικη αντλια ας προσεξει απο τι υλικο ειναι τα λαστιχα αν την χρησιμοποιησει για να ριχνει kalk γιατι υπαρχουν αναφορες οτι λογω υψηλου ph μπορει να ξεραθουν και να τρυπησουν με τον καιρο. Μια λυση ειναι να μπει η περισταλτικη αντλια πριν απο εναν kalk reactor ωστε να "σπρωχνει" σκετο νερο το οποιο θα υπερχειλιζει στο ενυδρειο αφου περασει απο τον reactor. Υποψη επισης οτι ο kalk reactor ειναι απο τα ευκολοτερα πραγματα που μπορει να φτιαξει καποιος μονος του (εγω ειχα φτιαξει τον δικο μου με ενα μπουκαλακι ερμητικα κλειστο με 2 σωληνες, εναν απο πανω που πηγαινε στο ενυδρειο και εναν που κατεβαινε μεχρι τον πατο του μπουκαλιου μεσα σε αδιαλυτο kalk και απο οπου εμπαινε νερο ωσμωσης με εναν σταγονομετρητή και αφου αναδευε το kalk υπερχειλιζε απο τον πανω σωληνα) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemeas 9 Μαρτίου 2014 #15 Share 9 Μαρτίου 2014 nemo μπορεις να μας παρουσιασεις το καλκ ριακτορ που λες? Σαν ντι αι γουαι προτζεκτ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemo_nick 9 Μαρτίου 2014 #16 Share 9 Μαρτίου 2014 Δυστυχως το εχω πεταξει αλλα εφτιαξα ενα γραφικο για να παρετε μια ιδεα Βασικα χρειαζομαστε ενα οποιοδηποτε πλαστικο δοχειο ή μπουκαλι που να κλεινει αεροστεγως. Του ανοιγουμε 2 τρυπες με τρυπανακι ή κολλητηρι (το οποιο μολις ζεσταθει λιωνει το πλαστικο) στο καπακι λιγο μικροτερες απο τη διαμετρο των σωληνων που θελουμε να χρησιμοποιησουμε. Συνιστω για το σωληνα που φερνει νερο να ειναι ακαμπτος και ο αλλος ευκαμπτος αλλα στην αναγκη λιγο λαστιχο αεραντλιας δουλευει μια χαρα. Βαζουμε σφηνωτα τα 2 λαστιχα με τροπο ωστε να μην περναει αερας απο τις τρυπες και φροντιζουμε το λαστιχο που θα φερνει νερο (το κοκκινο στο σχημα) να φτασει μεχρι τον πατο. Το αλλο λαστιχο (καφε) πρεπει ισα να ειναι μεσα αλλα σφηνωτα ωστε να μη βγαινει ευκολα. Γεμιζουμε το δοχειο σκονη καλκ σε αρκετη ποσοτητα (αν δεν ανοιγει μπορουμε να χρησιμοποιησουμε μια συριγγα και να το περασουμε απο το κοκκινο λαστιχο) και κατοπιν συνδεουμε το κοκκινο λαστιχο σε ενα δοχειο με νερο ΑΟ μεσω περισταλτικης αντλια ή εναλλακτικα το βαζουμε υψηλοτερα και παρεμβαλουμε ενα ροομετρο. ΑΝτι να το βαλουμε υψηλοτερα μπορουμε και να το συνδεσουμε με μια μικρη αντλια στραγγαλισμενη για να εχει τη ροη που θελουμε και χρονοδιακοπτη. Προσοχη απαραιτητη σε αυτη την περιπτωση οπως και στην περισταλτικη η αντεπιστροφη βαλβιδα για να μη γυρισει το καλκ πισω Απλα και πρακτικα ροομετρα Πιο εξελιγμενα νοσοκομειακα (φανταζομαι πουλανε τα φαρμακεια) Η ολη κατασκευη δουλευει ως εξης: Το νερο ΑΟ περναει απο τον κοκκινο σωληνα ειτε συνεχως (με ροομετρο και τη βαρυτητα) ειτε περιοδικα (με περισταλτικη ή στραγγαλισμενη αντλια και ροομετρο), περναει απο τη σκονη καλκ και γινεται κορεσμενο και κατοπιν απο τον πανω σωληνα (καφε στο σχημα) πεφτει στο ενυδρειο. Εαν η ροη ειναι αργη κανει αναδευση αλλα δεν "σηκωνει σκονη" ετσι στο ενυδρειο μας πεφτει καθαρο διαλυμα καλκ. Επειδη η ποσοτητα καλκ ειναι μεγαλη στο δοχειο, καταναλωνεται σιγα σιγα και ετσι δεν χρειαζεται να φτιαχνουμε καθε τρεις και λιγο ουτε να το αποθηκευουμε σε υγρη μορφη. Μολις δουμε οτι παει να τελειωσει, απλα προσθετουμε κι αλλο (εγω πεταγα οτι περισσευε καθε λιγες εβδομαδες για να ξεφορτωθω το ιζημα που θεωρητικα σχηματιζοταν στον πατο, εξαλλου το καλκ ειναι πολυ φτηνο). Το καλο με αυτη την κατασκευη ειναι οτι δεν περναει καλκ μεσα απο μηχανηματα αλλα μονο νερο ΑΟ. Ετσι δεν εχουμε φθορες και το κυριοτερο δεν χρειαζεται να καθαριζουμε τιποτα. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitrogenase 12 Μαρτίου 2014 #17 Share 12 Μαρτίου 2014 Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες . Ενα μεγάλο μπράβο και από εμένα! Θα ήθελα να ρωτήσω, παρεμπίπτοντος αν κάποιος έχει προσπαθήσει να προσθέσει εκτός από υδροξείδιο του ασβεστίου Ca(OH)2 και κάποιας μορφής Μαγνησίου μέσα στο διάλυμα Link to comment Share on other sites More sharing options...
nemeas 12 Μαρτίου 2014 #18 Share 12 Μαρτίου 2014 Thanks nemo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος