bbetta 30 Νοεμβρίου 2012 #1 Share 30 Νοεμβρίου 2012 Τα τελευταία 3 τουλάχιστον χρόνια προσπαθώ να βρω εναλλακτικούς τρόπους μείωσης του Ph επειδή στα μάτια μου δεν φαινόταν σωστή η αγορά αντίστροφης όσμωσης. Οι τρόποι που είχα προσπαθήσει μέχρι τώρα: 1) Απιονισμένο νερό ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Αρρώστησαν τα ψάρια μου.Οταν βρω το λινκ με τα σημάδια που είχαν βγάλει θα το ποσταρω. 2) Ph Minus ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Αρχικά ενθαρρυντικά αποτελέσματα αλλα στο τέλος κατάλαβα οτι δεν έκανε ουσιαστική δουλειά και προκαλούσε απότομες αυξομειώσεις . 3)Τύρφη ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Δεν έκανα πολυ μεγάλη χρήση της επειδή δεν ήθελα black water.Εκτος από τα χουομικά οξέα και τις τανίνες που πρόσφεραν τα ψάρια μου μείωναν το Ph λίγο χωρίς να φτάνει στο επιθυμητό επίπεδο .Βέβαια σε όσους αρέσει το χρωματιστό νερό μπορούν να επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα προσθέτοντας παραπάνω τυρφη Α\O ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ:Βρήκα την υγειά μου.Το Ph μειώνεται εύκολα και γρήγορα χωρίς έξοδα σε περιττά ζουμια.Ο συνδυασμός με τυρφη φέρνει ακόμα καλλίτερα αποτελέσματα. Το θέμα το ανοίγω για να πει οποίος θέλει την γνώμη του και να βγει ενα κοινό συμπέρασμα απο όλες τις απόψεις και για να αποφύγουν οι νέοι χόμπιστες περιττά έξοδα και κόπο . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ebenos 30 Νοεμβρίου 2012 #2 Share 30 Νοεμβρίου 2012 Το είχαμε συζητήσει και παλιότερα σε κάποιο θέμα σου Βασίλη! Η Α/Ο είναι μια και μοναδική σε αυτές τις περιπτώσεις! Χαίρομαι που πήρες την απόφαση και ξεμπέρδεψες! Στην ουσία όλοι αυτοί οι πειραματισμοί πριν καταλήξεις στην αγορά της σου κόστισαν παραπάνω και σε χρόνο και σε χρήμα! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbetta 30 Νοεμβρίου 2012 Author #3 Share 30 Νοεμβρίου 2012 Αυτός είναι και ο λόγος που άνοιξα το θέμα.Εγώ την πάτησα και τώρα που το διαπίστωσα το γράφω για να μην την πατήσουν και άλλοι.Κυριολεκτικά η Αντίστροφη Όσμωση είναι μονόδρομος. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ebenos 30 Νοεμβρίου 2012 #4 Share 30 Νοεμβρίου 2012 Έτσι ακριβός! Και για όποιων χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες μπορει να διαβάσει εδώ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 30 Νοεμβρίου 2012 #5 Share 30 Νοεμβρίου 2012 Βασικα, πιστευω πως εξαρτατε το τη χημεια θελουμε στο ενυδρειο μας και αν ειναι απαγορευτικο το ΡΗ του νερου δικτυου της καθε Ελληνικης Πόλης, χωριό, κλπ. Εαν μιλαμε για Θεσσαλονίκη μερια εκει πας μονο για Αφρικανικο γιατι με τυρφη κατω απο 7,5 ~ 7 δυσκολα λογω υψιλης ΚΗ και GH γενικος. Στην Αθηνα αν και το χλωριο παει συννεφο στο νερο του δικτυου εχουν ομως ποιο μαλακο νερο οποτε γινεται πολυ ποιο ευκολη δουλεια με την τυρφη αλλα και χωρις για πολλα ειδη κοντα στο ΡΗ7. Σιγουρα η οσμωση ειναι ενα πολυτιμο εργαλείο ακομα και για μας τους μποσταναδες αλλα για την ωρα αν και με σκληρο σχετικα νερο στο Βολο την παλευω αρκετα καλα με πολλα φυτα αλλα η αληθεια ειναι πως για καποια ειδη ειναι απαγορευτικο το νερο μας οπως με την Rotala Macandra που γεμισε απο ολων των ειδων αλγη και δεν λεει να παρει μπροστα ακομα και με πολλη φωτισμο και με Co2 κανονικη μπουκαλα. Μετα απο μπανιο σε χλωρινη περιμενω να δω εαν τα καταφερει. Σιγουρα στο μελλον η οσμωση ειναι στα πλανα μου αλλα για την ωρα την παλεύω οπως μπορω. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 30 Νοεμβρίου 2012 #6 Share 30 Νοεμβρίου 2012 Αν θέλουμε χαμηλό ph τότε για εμένα μια είναι η λύση, νερό από ΑΟ χαμηλό Kh και μπουκάλα CO2, τίποτε άλλο. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbetta 30 Νοεμβρίου 2012 Author #7 Share 30 Νοεμβρίου 2012 Rikαρντο ζω Θεσσαλονίκη και ειλικρινά κουράστηκα να παλεύω με τύρφες.Όπως είπες η Θεσσαλονίκη είναι για Αφρικάνους αλλά εγώ το γνωστό Αμερικανάκι δεν τα βγάζω πέρα με αυτές τις σκληρότητες... PS Χρήστο το σχέδιο γεννήστρα μπαίνει τώρα σε εφαρμογή ελπίζω να πάνε όλα καλά Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 30 Νοεμβρίου 2012 #8 Share 30 Νοεμβρίου 2012 (edited) Καταλαβαινω φιλε μου, απλα εκανα λιγο μια γενικη αναφορα των πραγματων γιατι πολυ συνχομπυστες πολλες φορες παλευουν με την τυρφη, και αλλοι λενε δεν καταφερνω να κατεβασω το ΡΗ, ή οτι η τυρφη δεν ειναι καλη ή δεν ξερω και εγω τη αλλο. Το ολο θεμα ειναι εν ολιγης η KH που λειτουργη σαν σταθεροποιητης και οσο ποιο υψηλή ειναι τοσο ποιο δυσκολα κατεβαινει το ΡΗ ( Buffers ). Οποτε απο εκει και περα η οσμωση ειναι το επομενο βημα εαν εχει ιδιαιτερο θεμα με το νερο και το ΡΗ του. Έγινε επεξεργασία 30 Νοεμβρίου 2012 - Rik Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 1 Δεκεμβρίου 2012 #9 Share 1 Δεκεμβρίου 2012 H AO δεν ειναι πανακεια για την πτωση του πεχα. Πολλοι βαζουν νερο απο ΑΟ στο ενυδρειο τους και δεν πεφτει το πεχα. Αυτο που κανει η ΑΟ (εκτος του λεπτομερους φιλτραρισματος του νερου) ειναι να βγαζει νερο με μηδενικη σχεδον, GH και KH. H KH ομως που μετραμε, ουσιαστικα δεν ειναι ειναι η λεγομενη ανθρακικη σκληροτητα, αλλα η Αλκαλικοτητα (alkalinity), η δυνατοτητα buffering του νερου. Η χαμηλη ΚΗ ειναι που δινει τη δυνατοτητα να πεσει το πεχα. Χωρις οξεα ομως, και χαμηλη ΚΗ να εχουμε, το πεχα δεν πεφτει. Αυτα τα οξεα καλο ειναι προερχονται απο ασφαλεις πηγες, πχ τυρφη, ξυλα, ξερα φυλλα, κι οχι φωσφορικα οργανικα κλπ Καλο ειναι να τσεκαρετε λοιπον απο που προερχονται τα οξεα που καταβεζουν το πεχα σας αν δεν χρησιμοποιειτε τυρφη φυλλα και ξυλα στο ενυδρειο. Th χρηση μπουκαλας διοξειδιου, ενω εχει χαμηλη ΚΗ το νερο (κατω απο 5-6), τη θεωρω επικινδυνη ακομα και με pH controller. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ebenos 1 Δεκεμβρίου 2012 #10 Share 1 Δεκεμβρίου 2012 H AO δεν ειναι πανακεια για την πτωση του πεχα. Πολλοι βαζουν νερο απο ΑΟ στο ενυδρειο τους και δεν πεφτει το πεχα. Αυτο που κανει η ΑΟ (εκτος του λεπτομερους φιλτραρισματος του νερου) ειναι να βγαζει νερο με μηδενικη σχεδον, GH και KH. H KH ομως που μετραμε, ουσιαστικα δεν ειναι ειναι η λεγομενη ανθρακικη σκληροτητα, αλλα η Αλκαλικοτητα (alkalinity), η δυνατοτητα buffering του νερου. Η χαμηλη ΚΗ ειναι που δινει τη δυνατοτητα να πεσει το πεχα. Χωρις οξεα ομως, και χαμηλη ΚΗ να εχουμε, το πεχα δεν πεφτει. Αυτα τα οξεα καλο ειναι προερχονται απο ασφαλεις πηγες, πχ τυρφη, ξυλα, ξερα φυλλα, κι οχι φωσφορικα οργανικα κλπ Καλο ειναι να τσεκαρετε λοιπον απο που προερχονται τα οξεα που καταβεζουν το πεχα σας αν δεν χρησιμοποιειτε τυρφη φυλλα και ξυλα στο ενυδρειο. Th χρηση μπουκαλας διοξειδιου, ενω εχει χαμηλη ΚΗ το νερο (κατω απο 5-6), τη θεωρω επικινδυνη ακομα και με pH controller. Εννοείς ότι μπορεί να δηλητηριάσει το νερό? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 1 Δεκεμβρίου 2012 #11 Share 1 Δεκεμβρίου 2012 Εννοεί ότι υπάρχει κίνδυνος ενός ph crash αλλά με Kh 5-6 δεν μπορείς να πάθεις ph crash η για να πάθεις πρέπει να βάλεις τόσα ζουμιά μέσα στο ενυδρείο σου που το αρχικό kh 5-6 να το ρίξουν στο 2-3 τότε έχουμε ένα ρίσκο να αποκτήσουμε ph crash. Για να ρίξεις 3 μονάδες το Kh φυσικά ζουμιά πρέπει το ενυδρείο να γίνει μαύρο. To Κh είναι ο σταθεροποιητής του Ph με απλά λόγια άσο χαμηλότερο Kh έχουμε τόσο μεγαλύτερες μπορεί να είναι η αυξομειώσεις του Ph. Προσέξτε μπορεί να έχουμε αυξομειώσεις όχι ότι θα έχουμε. Αν φροντίζουμε το ενυδρείο μας σωστά και έχουμε σταθερές συνθήκες τότε πολύ δύσκολα θα πάθουμε ph crash. Επίσης μετρώντας το Kh στην ουσία μετράμε την ανθρακική σκληρότητα και όχι την αλκαλικότητα, επιστημονικά είναι ορθό αυτό που λέει ο Σπύρος αλλά πρακτικά στα περισσότερα ενυδρεία η αλκαλικότητα διαμορφώνεται από τα ανθρακικά άλατα ιδιαίτερα τα ενυδρεία που δεν έχουν τύρφη και ξύλα. Όσα έχουν τύρφη και ξύλα ένα ποσοστό της αλκαλικότητα διαμορφώνεται και από τα οξέα που βγάζουν τα ξύλα και η τύρφη αλλά αυτό το ποσοστό είναι μικρό. Αφήνω επίτηδες το CO2 γιατί αυτό είναι άλλο θέμα. Ας περάσουμε από την θεωρία στην πράξη. Στυγνά ακούγεται το φαινόμενο του ph crash σπάνια συμβαίνει. 1 ενυδρείο Kh 3 Ph 6,6 μπουκάλα CO2 (θεωρητικά θα πρέπει να έχω 22 mg/l CO2) 2 ενυδρείο Kh 2 Ph 6,3 μπουκάλα CO2 (θεωρητικά θα πρέπει να έχω 30 mg/l CO2 άλλα μάλλον έχω λιγότερο γιατί μέσα στο ενυδρείο έχω ξύλα που βγάζουν συνέχεια χουμικά οξέα) Δεν έχω ph κοντρολερ και το CO2 λειτουργεί μέρα νύχτα. Θεωρώ ότι αν το κλείνουμε το βράδυ αποσταθεροποιεί το σύστημα μας, και φυσικά σαν φυτεμένος που είμαι δεν υπάρχει αεραντλία. Της τιμές αυτές της έφτιαξα σιγά σιγά αφού ωρίμασε το ενυδρείο μου (μετά από 4 μήνες). Δεν παρασύρω κανέναν να έχει τέτοιες τιμές για να μην θεωρηθώ υπεύθυνος αν κάτι πάει στραβά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rastafarian 1 Δεκεμβρίου 2012 #12 Share 1 Δεκεμβρίου 2012 Προσωπικα στο 100αρι που ειχα, δουλευα 1 χρονο τυρφη χωρις προβληματα,το ph μου ηταν κοντα στο 6.5,για τις υπολοιπες μετρησεις δεν θυμαμαι γιατι εχει περασει ενας χρονος απο τοτε.Σιγουρα η α/ο ειναι καλη λυση ειδικα σε περιοχες με σκληρο νερο,αλλα εγω απο την αλλη σκεφτομαι και το νερο που πεταμε με τη α/ο.Στην δικη μου περιπτωση,δεν χρειαζομαι πολυ νερο μιας που εχω μικρα ενυδρεια,αλλα καποιος που εχει μεγαλο ενυδρειο σκεφτιτε ποσο νερο θα πεταξει.Βεβαια αυτος με το μεγαλο ενυδρειο θα χαλασει και πολυ τυρφη για να φερει το νερο εκει που θελει,αν τα καταφερει,οπωτε ολα ειναι σχετικα.Παντως καποια στιγμη θα ηθελα να παρω α/ο και το εχω στο μυαλο μου. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 1 Δεκεμβρίου 2012 #13 Share 1 Δεκεμβρίου 2012 What most people don’t realise is that the aquarium KH test kits don’t actually measure KH, but Alkalinity instead. Alkalinity has nothing to do with water hardness but is the buffering capacity of the water defined as the capability to neutralize H+ ions. This Alkalinity can come from many different compounds, but carbonate alkalinity tends to make up most of the alkalinity in our tanks. Other compounds that can contribute to alkalinity are phosphate, nitrate and silicates just to name a few. http://www.theplantedtank.co.uk/water.htmv "KH" is an obsolete term, and should be eradicated from the aquarium literature. Tests for KH measure alkalinity. Other substances than carbonate/bicarbonate can contribute to the alkalinity of the tank, for example, the "random buffer du jour" as George put it. They will show up in your test for "KH" and the relationships expressed in that table will no longer hold. ...all the tests for "KH" on the market are ALKALINITY tests. Alkalinity is measured by acid titration. There is nothing about acid titration that is selective for HCO3- or CO3--, the acid titrates any sufficiently strong base present in solution. IF there was a test that specifically identified HCO3- and/or CO3--, then it would be a genuine test for "carbonate" hardness. http://www.thekrib.com/Plants/CO2/alkalinity.html Salifert KH/Alkalinity Test Kit Information http://www.marinedepot.com/Salifert_KH_Alkalinity_Test_Kit_Alkalinity_%28KH%29_Test_Kits_for_Saltwater_Aquariums-Salifert-SF1123-FITKAL-vi.html Ετσι εξηγειται και το φαινομενο που καποιοι μετρανε ΚΗ μεγαλυτερη απο τη GH τους. (Η ανθρακικη σκληροτητα ΚΗ κανονικα εμπεριεχεται μεσα στη γενικη σκληροτητα GH και δεν μπορει να ειναι μεγαλυτερη της) Εννοείς ότι μπορεί να δηλητηριάσει το νερό? Oχι, εννοω οτι μπορει να γινει πιο ευκολα ενα pH crash. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 1 Δεκεμβρίου 2012 #14 Share 1 Δεκεμβρίου 2012 (edited) Για να ολοκληρωσω τη συμμετοχη μου στο θεμα (που με το δικιο του ανοιξε ο φιλος συνχομπιστας αφου "ειδε φως"), ανακεφαλαιωνω και λεω οτι με την ΑΟ, δεν ειναι σιγουρο οτι θα ριξουμε το πεχα, κι αν το ριξουμε πρεπει να ειμαστε σιγουροι οτι γινεται απο τις σωστες αιτιες (οξεα), αποφευγοντας τα φωσφορικα στο νερο, τα πολλα οργανικα στο βυθο και στο φιλτρο και τη ελλειψη αλλαγων νερου και πτωση του ORP (redox). Έγινε επεξεργασία 1 Δεκεμβρίου 2012 - delta66 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ebenos 1 Δεκεμβρίου 2012 #15 Share 1 Δεκεμβρίου 2012 (edited) Εμένα αλλού πήγε το μυαλό μου Σπύρο όταν είπες, γιαυτο και ρωτησα. Th χρηση μπουκαλας διοξειδιου, ενω εχει χαμηλη ΚΗ το νερο (κατω απο 5-6), τη θεωρω επικινδυνη ακομα και με pH controller. Συγκεκριμένα σε αυτό που είπε ο Χρήστος για την 24ωρη χρήση του διοξειδίου μιας που σε μεγάλες συγκεντρώσεις (ειδικά την νύχτα που παράγουν και τα φυτά μας) υπάρχει κίνδυνος δηλητηρίασης του νερού. Δεν έχω ph κοντρολερ και το CO2 λειτουργεί μέρα νύχτα. Θεωρώ ότι αν το κλείνουμε το βράδυ αποσταθεροποιεί το σύστημα μας, και φυσικά σαν φυτεμένος που είμαι δεν υπάρχει αεραντλία. Μπορούμε όμως κάλλιστα με μια αεραντλία και σε φυτεμένο ενυδρείο να εξισορροπήσουμε το σύστημα μας κατά την διάρκεια της νύχτας. Αλλά γιατί την μπερδέψαμε την συζήτηση? Νομίζω ότι ο φίλος που άνοιξε το θέμα αναφέρθηκε στο τελικό ph που θα μας δώσει η ΑΟ το οποίο κυμαίνετε μεταξύ 5,8-6,2 πριν μπει στο ενυδρείο μας. Τώρα για το τι θα συμβεί μετά και πως θα παραμείνει εκεί που το θέλουμε είναι μια άλλη ιστορία. Έγινε επεξεργασία 1 Δεκεμβρίου 2012 - ebenos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 2 Δεκεμβρίου 2012 #16 Share 2 Δεκεμβρίου 2012 Για να ολοκληρωσω τη συμμετοχη μου στο θεμα (που με το δικιο του ανοιξε ο φιλος συνχομπιστας αφου "ειδε φως"), ανακεφαλαιωνω και λεω οτι με την ΑΟ, δεν ειναι σιγουρο οτι θα ριξουμε το πεχα, κι αν το ριξουμε πρεπει να ειμαστε σιγουροι οτι γινεται απο τις σωστες αιτιες (οξεα), αποφευγοντας τα φωσφορικα στο νερο, τα πολλα οργανικα στο βυθο και στο φιλτρο και τη ελλειψη αλλαγων νερου και πτωση του ORP (redox). Φιλε μου Σπυρο, οπως και να εχει, εαν εχουμε θεμα περι ΡΗ με την οσμωση τοτε με το νερο του δυκτιου τη θα επρεπε να πουμε; Απο την αλλη ειναι αναπόφευκτα σε ενα ενυδρειο καθε λογης οξεων, φωσφορικων και οργανικων μεσα σε λογικα πλαισια οποτε απο εκει και περα ειναι θεμα χημειας του νερου, ΚΗ ή alkalinity περι ορεξεως κολοκυθοπιτα, και ωριμανσης ενος ενυδρειου. Εν ολιγης ειναι παιχνιδακι το να φερουμε στα μετρα μας το νερο του ενυδρειου στις επιθυμητες παραμετρους με απλες μιξης νερου δυκτιου,οσμωσης και τυρφης παρα μονο με τυρφες και διοξειδια σε νερο δικτυου ειδικα οταν εχουμε ανεβασμενες ΚΗ, GH στην Πόλη μας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 2 Δεκεμβρίου 2012 #17 Share 2 Δεκεμβρίου 2012 (edited) Αγαπητε Ρικαρντο, ξαναλεω οτι προσθετω το σχολιο μου (βαση παρατηρησεων σε δικα μου ενυδρεια, οπως και και φιλων, και βαση μελετης), γιατι ο τιτλος λεει "Η Μεγάλη Αλήθεια Για Την Μείωση Ph" και ως λυση παρουσιαζεται η ΑΟ. Αυτο το αποτελεσμα που ειχε ο φιλος bbetta δεν ειναι σιγουρο οτι θα το εχουν ολοι οσοι χρησιμοποιησουν ΑΟ. Αν καποιος βαλει ΑΟ και δεν πεσει το πεχα του, θα ψαχνει να βρει τι εφταιξε. Εμενα χωρις τυρφη δεν επεφτε το πεχα, κι αυτο γιατι κανω συχνα αλλαγες (χαμηλα νιτρικα κλπ), δεν εχω φωσφορικα, κραταω το βυθο και το φιλτρο καθαρα απο οργανικα. Οταν χρησιμοποιουσα νερο μιξης ΑΟ και βρυσης χωρις τυρφη και ειχα στο ενυδρειο KH 1 GH 2 TDS 50, το πεχα παρεμενε ιδιο με της βρυσης, 7.2 Προσθεσα και τυρφη και επεσε το πεχα. Η σωστη (και θεωρητικα) λοιπον μεθοδος ειναι η τυρφη (και τα ξερα φυλλα), αν και πιο δυσκολη στη χρηση της απο την ΑΟ. Η ΑΟ βοηθαει στη δραση της για πτωση του πεχα, και περισσοτερο στην πτωση των σκληροτητων. (πχ οπως ανεφερες για νερο περιοχων με πολυ σκληρο νερο) Εξαλλου ξερουμε οτι το νερο της ΑΟ δεν εχει πεχα κι αυτο που μετραμε ειναι πλασματικη ενδειξη. Ο φιλος bbetta δεν ειχε αποτελεσμα με την τυρφη, αφου δεν χρησιμοποιουσε αρκετη οπως καταλαβαινω, γιατι δεν του αρεσε το σκουρο χρωμα του νερου. Εδω ερχεται κι αλλο ενα προβλημα. Τα ψαρια που ζουν σε χαμηλο πεχα, ζουν συνηθως και σε σκουρο νερο (απο τα ξυλα, την τυρφη, τα ξερα φυλλα http://i225.photobuc...biotope/008.jpg). Δεν ωφελει να τους δινουμε μονο χαμηλο πεχα και να τα αφηνουμε σε δυνατο φως (γιατι το σκουρο νερο μειωνει και το φωτισμο, που δεν επιθυμουν αυτα τα ψαρια και πολλες φορες κρυβονται οταν ειναι κατω απο δυνατο φωτισμο). Καλο ειναι να προσεχουμε κι αυτες τις "λεπτομερειες" εκτος του πεχα. Έγινε επεξεργασία 2 Δεκεμβρίου 2012 - delta66 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 2 Δεκεμβρίου 2012 #18 Share 2 Δεκεμβρίου 2012 Το νερό από ΑΟ είναι ουδέτερο και δεν μπορεί να μετρηθεί με ηλεκτρικά Phμετρα γιατί δεν έχει ούτε καν ηλεκτρολύτες. Ένα ουδέτερο νερό ανάλογα με το τη θα προσθέσουμε θα ανέβει ή θα κατέβει το Ph Το νερό του δικτύου μας έχει περίπου 1-2 mg/l CO2 εσύ με Kh 1 και ελάχιστο CO2 είναι τελείως φυσιολογικό να έχεις Ph 7,2. Σε αυτήν την φάση αν προσθέσεις ασβέστιο θα ανέβει το Ph αν προσθέσουμε οξέα θα κατέβει το Ph. Τώρα τη οξέα θα προσθέσουμε δεν παίζει ρόλο, αλλά κατεβάζουν πολύ το Ph και αλλά όχι. Και το διοξείδιο είναι ένα ‘’οξύ’’ και στο συγκεκριμένο νερό αν προσθέσουμε μόνο 6 mg/l το ph θα κατέβει αμέσως στο 6,7. Δεν είναι λάθος να κατεβάζουμε το Ph με CO2 ούτε είναι λάθος να το κατεβάζουμε με τύρφη όλα οδηγούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ό ένας μπορεί να χειριστεί καλύτερα την τύρφη, ο άλλος το CO2 και ο άλλος και τα δυο. Δεν μπορείς να χαρακτηρίζεις την μια μέθοδο ποιο σωστή από την άλλοι Ανάλογα με το νερό που έχουμε στην διάθεση μας χρησιμοποιούμε και την ανάλογη μέθοδο, Πως θα ρίξεις το ph με την τύρφη όταν το δίκτυο νερού έχει μια σκληρότητα 35, άντε και το έριξες πως θα συντηρήσεις ψάρια που αντέχουν σε πιο χαμηλές σκληρότητες; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 3 Δεκεμβρίου 2012 #19 Share 3 Δεκεμβρίου 2012 Αγαπητε Ρικαρντο, ξαναλεω οτι προσθετω το σχολιο μου (βαση παρατηρησεων σε δικα μου ενυδρεια, οπως και και φιλων, και βαση μελετης), γιατι ο τιτλος λεει "Η Μεγάλη Αλήθεια Για Την Μείωση Ph" και ως λυση παρουσιαζεται η ΑΟ. Αυτο το αποτελεσμα που ειχε ο φιλος bbetta δεν ειναι σιγουρο οτι θα το εχουν ολοι οσοι χρησιμοποιησουν ΑΟ. Αν καποιος βαλει ΑΟ και δεν πεσει το πεχα του, θα ψαχνει να βρει τι εφταιξε. Εμενα χωρις τυρφη δεν επεφτε το πεχα, κι αυτο γιατι κανω συχνα αλλαγες (χαμηλα νιτρικα κλπ), δεν εχω φωσφορικα, κραταω το βυθο και το φιλτρο καθαρα απο οργανικα. Οταν χρησιμοποιουσα νερο μιξης ΑΟ και βρυσης χωρις τυρφη και ειχα στο ενυδρειο KH 1 GH 2 TDS 50, το πεχα παρεμενε ιδιο με της βρυσης, 7.2 Προσθεσα και τυρφη και επεσε το πεχα. Η σωστη (και θεωρητικα) λοιπον μεθοδος ειναι η τυρφη (και τα ξερα φυλλα), αν και πιο δυσκολη στη χρηση της απο την ΑΟ. Η ΑΟ βοηθαει στη δραση της για πτωση του πεχα, και περισσοτερο στην πτωση των σκληροτητων. (πχ οπως ανεφερες για νερο περιοχων με πολυ σκληρο νερο) Εξαλλου ξερουμε οτι το νερο της ΑΟ δεν εχει πεχα κι αυτο που μετραμε ειναι πλασματικη ενδειξη. Ο φιλος bbetta δεν ειχε αποτελεσμα με την τυρφη, αφου δεν χρησιμοποιουσε αρκετη οπως καταλαβαινω, γιατι δεν του αρεσε το σκουρο χρωμα του νερου. Εδω ερχεται κι αλλο ενα προβλημα. Τα ψαρια που ζουν σε χαμηλο πεχα, ζουν συνηθως και σε σκουρο νερο (απο τα ξυλα, την τυρφη, τα ξερα φυλλα http://i225.photobuc...biotope/008.jpg). Δεν ωφελει να τους δινουμε μονο χαμηλο πεχα και να τα αφηνουμε σε δυνατο φως (γιατι το σκουρο νερο μειωνει και το φωτισμο, που δεν επιθυμουν αυτα τα ψαρια και πολλες φορες κρυβονται οταν ειναι κατω απο δυνατο φωτισμο). Καλο ειναι να προσεχουμε κι αυτες τις "λεπτομερειες" εκτος του πεχα. Σπυρο, εν ολιγης λεμε παρομοια πραγματα και πολυ καλα κανεις και τα αναφερεις, απλα αυτο που θελω να τονισω ειναι πως σε ενα σκληρο νερο δικτυου θα πρεπει να βαλουμε μεγαλη ποσοτητα τυρφης για να μπορεσουμε να κατεβασουμε το ΡΗ και παλι δυσκολα σε επιθυμιτα ορια μια που η ΚΗ θα μας αντιστεκεται πεισματικά ενω σε ενα νερο οσμωσης με πολυ λιγοτερη τυρφη θα κανουμε ανετα την δουλεια μας και σε οποιο επιπεδο θελουμε του ΡΗ. Για αυτο και τονιζω πως η οσμωση ειναι μονοδρομος σε ενυδρεια με σκληρο νερο δυκτιου και ιδικα σε φυτεμενα οπου θελουμε φυσιολογικες σκληροτητες με διαυγες νερο για τον καλυτερο φωτισμο του. Οσο για τα ψαρια παλι εχεις δικιο οτι πολλα απο αυτα ζουνε σε τελιως διαφορετικες συνθηκες και δηλαδη σε νερο πλουσια σε τανινες (blackwater) και οργανικα οξεα απο τα φυτα και τα δεντρα που περιβαλλουν τον χ ποταμο, οποτε μιλαμε για βιοτοπικο ενυδρειο αλλα απο την αλλη απο φυτα μεσα σε αυτο το υδατινο περιβαλλον εχουμε μηδεν και μονο στις οχθες των ποταμων εχουμε βλαστηση ή εχουμε φυτα επιφανειας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 3 Δεκεμβρίου 2012 #20 Share 3 Δεκεμβρίου 2012 Αυτο ακριβως. ΑΟ για βοηθεια στην πτωση GH και ΚΗ και τυρφη φυλλα για τα οξεα και το χρωμα. Στα ψαρια εκτροφης δεν χρειαζεται να κανουμε υπερβολες στο πεχα και στις σκληροτητες, κατα την αποψη μου. (πχ κατι 3.5 και 4 πεχα με μηδενικες σκληροτητες σε δισκους εκτροφης που βλεπω). Τα απαιτητικα φυτα οντως δεν μπορου να επιβιωσουν σε κανονικο blackwater παρα μονο επιφανειας, και κανενας εχινοδωρος με το ζορι. Ομως μπορει να γινει προσομοιωση της εποχης των βροχων οπου τα στεριανα φυτα βυθιζονται στο νερο. Αυτο το πετυχαινουμεμε ευκολα με φυλλοδεντρ ή και ποθο, τα οποια βοηθανε τρομερα στο φιλτραρισμα του νερου απο νιτρικα και προσφερουν και στο θεμα του φωτισμου κανωντας σκια (αν τοποθετηθουν στην επιφανεια του νερου τα φυλλα τους - αν και πολλοι οπως εγω δεν το ρισκαρουν να βυθιζουν τα φυλλα τους, παρα μονο τον κορμο και τις ριζες, για να μη σαπισουν, και ακουμπανε τα φυλλα στο καπακι του ενυδρειου) Οπως και να εχει παντως, βοηθανε πολυ στα βιοτοπικα ενυδρεια. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbetta 4 Δεκεμβρίου 2012 Author #21 Share 4 Δεκεμβρίου 2012 Πιστεύω οτι βγαίνει το ίδιο περίπου συμπέρασμα με μερικές μικρές διάφορες ,οι οποίες ειναι εύλογο να υπάρχουν αφού μιλάμε για διαφορετικά ενυδρεια και για διαφορετικούς χόμπιστες Προσωπικά δεν αποκλείω κανέναν απο τους τρόπους που προανέφερα και προαναφέρατε,απλά η Α/Ο σε συνδυασμό με την τυρφη με βόλεψε περισσότερο. Ευχαριστω πολυ για αυτήν την όμορφη συζήτηση και τις πληροφορίες που μου δώσατε, οποίος θέλει βέβαια μπορει να προσθέσει και άλλες γνώμες και πληροφορίες Βασιλης Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 4 Δεκεμβρίου 2012 #22 Share 4 Δεκεμβρίου 2012 Τωρα το κανεις ξεκαθαρο. "απλά η Α/Ο σε συνδυασμό με την τυρφη με βόλεψε περισσότερο" ΥΓ το δεμα σου ειναι καθ'οδον για θεσ/νικη Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbetta 4 Δεκεμβρίου 2012 Author #23 Share 4 Δεκεμβρίου 2012 Τωρα το κανεις ξεκαθαρο. "απλά η Α/Ο σε συνδυασμό με την τυρφη με βόλεψε περισσότερο" ΥΓ το δεμα σου ειναι καθ'οδον για θεσ/νικη Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rik 4 Δεκεμβρίου 2012 #24 Share 4 Δεκεμβρίου 2012 Εν ολιγης οπως και να εχει με τις διαφορες διατυπωμενες απόψεις στο τελος βγηκε μια ολωκληρωμενη εικονα περι του θεματος ετσι ωστε οι αναγνωστες να ξερουν το πως και το γιατι, και να μπορουν να κανουν τις τελικες επιλογες τους. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbetta 31 Δεκεμβρίου 2012 Author #25 Share 31 Δεκεμβρίου 2012 Το νερό από ΑΟ είναι ουδέτερο και δεν μπορεί να μετρηθεί με ηλεκτρικά Phμετρα γιατί δεν έχει ούτε καν ηλεκτρολύτες. Ένα ουδέτερο νερό ανάλογα με το τη θα προσθέσουμε θα ανέβει ή θα κατέβει το Ph Το νερό του δικτύου μας έχει περίπου 1-2 mg/l CO2 εσύ με Kh 1 και ελάχιστο CO2 είναι τελείως φυσιολογικό να έχεις Ph 7,2. Σε αυτήν την φάση αν προσθέσεις ασβέστιο θα ανέβει το Ph αν προσθέσουμε οξέα θα κατέβει το Ph. Τώρα τι οξέα θα προσθέσουμε δεν παίζει ρόλο, αλλά κατεβάζουν πολύ το Ph και αλλά όχι. Και το διοξείδιο είναι ένα ‘’οξύ’’ και στο συγκεκριμένο νερό αν προσθέσουμε μόνο 6 mg/l το ph θα κατέβει αμέσως στο 6,7. Δεν είναι λάθος να κατεβάζουμε το Ph με CO2 ούτε είναι λάθος να το κατεβάζουμε με τύρφη όλα οδηγούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ό ένας μπορεί να χειριστεί καλύτερα την τύρφη, ο άλλος το CO2 και ο άλλος και τα δυο. Δεν μπορείς να χαρακτηρίζεις την μια μέθοδο ποιο σωστή από την άλλοι Ανάλογα με το νερό που έχουμε στην διάθεση μας χρησιμοποιούμε και την ανάλογη μέθοδο, Πως θα ρίξεις το ph με την τύρφη όταν το δίκτυο νερού έχει μια σκληρότητα 35, άντε και το έριξες πως θα συντηρήσεις ψάρια που αντέχουν σε πιο χαμηλές σκληρότητες; Ενώ ξαναδιάβαζα το θέμα παρατήρησα αυτήν την πρόταση που έγραψε ο Χρήστος.Υπάρχουν οξέα που κατεβάζουν πολύ και άλλα όχι.Ποια κατεβάζουν πολύ και ποιά όχι?Ίσως αυτό θα βοηθούσε τα άτομα που έχουν σκληρά νερά και δυσκολεύονται να κατεβάσουν το ph Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος