Jump to content

Οδηγός Στησίματος Και Συντήρησης Θαλασσινού Ενυδρείου


jimleg

Recommended Posts

Καλημέρα σε όλους,

Είμαι νέος στο χόμπι. Μετά από μερικά μικρά ενυδρεία (60 - 100 lt) γλυκού νερού με μικρές απαιτήσεις αποφάσισα να προχωρήσω στην κατασκευή ενός νέου ενυδρείου Θαλασσινού Νερού 700 lt με sump.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

  • έχω βάλει αραγωνίτη στο ενυδρείο και στον θάλαμο του sump
  • περίπου 30kg ζωντανό βράχο
  • έναν κυκλοφορητή νερού
  • δύο θερμοστάτες που μου διατηρούν εύκολα την θερμοκρασία σταθερή το χειμώνα
  • τρεις ανεμιστήρες στο sump που δεν επαρκούν για ψύξη το καλοκαίρι (όταν λείπω για 2-3 μέρες το καλοκαίρι, η θερμοκρασία έφτασε στους 32!)
  • Τέσσερις λάμπες T5 (2x ακτινικές και 2x λευκές). Επισημαίνω ότι το ενυδρείο είναι μακρόστενο (ΥxΠxΜ = 0,5 x 0,4 x 3 μέτρα)

ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ:

  • 2x Clown
  • 1x Blue Tang
  • 1x Yellow Tang
  • 3x Blue Damselfish
  • 1x Σαλιγκάρι μεγάλο (8 εκ ύψος κελύφους)

ΣΤΟΧΟΙ:

  1. Να προσθέσω ότι επιπλέον χρειάζεται για να βελτιώσω το περιβάλλον (π.χ. άλγη στο sump, αντι-phosphate κτλ)
  2. Να βγάλουμε ένα πρόγραμμα συντήρησης (ημερήσιο, εβδομαδιαίο, μηνιαίο) έτσι ώστε να έχουμε μια check list με την βοήθεια της οποίας θα θυμόμαστε όλες τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης (π.χ. τις αλλαγές νερού, τα τεστ, έλεγχος PH και Αλατότητας κτλ)
  3. Αφού φτιάξουμε το νερό με βάση το πρόγραμμα συντήρησης, θέλω να δω τι θα χρειαστεί για να προχωρήσω στην τοποθέτηση εύκολων κοραλλιών (π.χ. θα χρειαστεί chiller για το καλοκαίρι, κάποια extra τεστ, επιπλέον αλλαγές νερού κτλ).

Ευχαριστώ πολύ,

Δημήτρης

θα επισυνάψω φωτογραφίες με την πρώτη ευκαιρία.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλως ορισες Δημητρη στους αλατισμενους....

εχω μερικες ερωτησεις για να μπορεσουμε να σε βοηθησουμε....

Καλημέρα σε όλους,

Είμαι νέος στο χόμπι. Μετά από μερικά μικρά ενυδρεία (60 - 100 lt) γλυκού νερού με μικρές απαιτήσεις αποφάσισα να προχωρήσω στην κατασκευή ενός νέου ενυδρείου Θαλασσινού Νερού 700 lt με sump.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

  • έχω βάλει αραγωνίτη στο ενυδρείο και στον θάλαμο του sump
  • περίπου 30kg ζωντανό βράχο
  • έναν κυκλοφορητή νερού. Μονο 1 κυκλοφορητη?? συντομα θα εχεις προβλημα με κυανό αν δεν βελτιωσεις την κυκλοφορια...
  • δύο θερμοστάτες που μου διατηρούν εύκολα την θερμοκρασία σταθερή το χειμώνα
  • τρεις ανεμιστήρες στο sump που δεν επαρκούν για ψύξη το καλοκαίρι (όταν λείπω για 2-3 μέρες το καλοκαίρι, η θερμοκρασία έφτασε στους 32!) Στους 32 και εζησαν τα ψαρια σου?
  • Τέσσερις λάμπες T5 (2x ακτινικές και 2x λευκές). Επισημαίνω ότι το ενυδρείο είναι μακρόστενο (ΥxΠxΜ = 0,5 x 0,4 x 3 μέτρα) Οι λαμπες σου ειναι τοσο λιγες που δεν καλυπτουν ουτε το μισο μηκος του ενυδρειου σου (πρεπει να προσθεσεις λαμπες για να εχεις εστω και μαλακά κοραλια)

ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ:

  • 2x Clown
  • 1x Blue Tang
  • 1x Yellow Tang
  • 3x Blue Damselfish
  • 1x Σαλιγκάρι μεγάλο (8 εκ ύψος κελύφους)

ΣΤΟΧΟΙ:

  1. Να προσθέσω ότι επιπλέον χρειάζεται για να βελτιώσω το περιβάλλον (π.χ. άλγη στο sump, αντι-phosphate κτλ)
  2. πες μας τι μετρησεις εχεις ... ( Kh , Ca , Mg, No3 , Po4)
  3. Να βγάλουμε ένα πρόγραμμα συντήρησης (ημερήσιο, εβδομαδιαίο, μηνιαίο) έτσι ώστε να έχουμε μια check list με την βοήθεια της οποίας θα θυμόμαστε όλες τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης (π.χ. τις αλλαγές νερού, τα τεστ, έλεγχος PH και Αλατότητας κτλ) πρεπει να απαντησεις στις παραπανω ερωτησεις
  4. Αφού φτιάξουμε το νερό με βάση το πρόγραμμα συντήρησης, θέλω να δω τι θα χρειαστεί για να προχωρήσω στην τοποθέτηση εύκολων κοραλλιών (π.χ. θα χρειαστεί chiller για το καλοκαίρι, κάποια extra τεστ, επιπλέον αλλαγές νερού κτλ). Σου εχω γραψει ηδη καποια πραγματα που θα χρειαστεις

Ευχαριστώ πολύ,

Δημήτρης

θα επισυνάψω φωτογραφίες με την πρώτη ευκαιρία.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση!

Άρα:

  1. Προσθέτω κυκλοφορητή (ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι χρειαζόταν)
  2. Στους 32οC και τα ψάρια όντως έζησαν. Ίσως επειδή δεν κράτησε πολύ γιατί μετά επέστρεψα και δούλευε το air-condition στο σπίτι (η θερμοκρασία με το A/C έπεφτε στους 29). Προφανώς χρειάζομαι και chiller για το καλοκαίρι..
  3. Οι λάμπες είναι σε δύο φωτιστικά ανα ζευγάρι. Το ενυδρείο δεν μου φαίνεται να έχει σκοτεινά σημεία, ίσως επειδή είναι πολύ ρηχό (0,5m) εκτός από ένα μικρό σημείο στην μέση που υποφωτίζεται ελεφρά. Θεωρείς ότι χρειάζομαι φως σε περισσότερο μήκος ή να διπλασιάσω τις λάμπες στα υπάρχοντα φωτιστικά?
  4. Σχετικά με τις μετρήσεις, θα απαντήσω μόλις κάνω τα τεστ. Μέχρι στιγμής πάντος έκανα μετρούσα μόνο Αμωνία, Φωσφάτα, και PH (καθ υπόδειξη του εγκαταστάτη). Θα κάνω μια αλαγή νερού και μετά θα μετρήσω και πάλι.

post-51091-0-76007300-1350457424_thumb.png

Έγινε επεξεργασία - jimleg
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση!

Άρα:

  1. Προσθέτω κυκλοφορητή (ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι χρειαζόταν) Στους 32οC και τα ψάρια όντως έζησαν. Ίσως επειδή δεν κράτησε πολύ γιατί μετά επέστρεψα και δούλευε το air-condition στο σπίτι (η θερμοκρασία με το A/C έπεφτε στους 29). Προφανώς χρειάζομαι και chiller για το καλοκαίρι..
  2. Οι λάμπες είναι σε δύο φωτιστικά ανα ζευγάρι. Το ενυδρείο δεν μου φαίνεται να έχει σκοτεινά σημεία, ίσως επειδή είναι πολύ ρηχό (0,5m) εκτός από ένα μικρό σημείο στην μέση που υποφωτίζεται ελεφρά. Θεωρείς ότι χρειάζομαι φως σε περισσότερο μήκος ή να διπλασιάσω τις λάμπες στα υπάρχοντα φωτιστικά?
  3. Σχετικά με τις μετρήσεις, θα απαντήσω μόλις κάνω τα τεστ. Μέχρι στιγμής πάντος έκανα μετρούσα μόνο Αμωνία, Φωσφάτα, και PH (καθ υπόδειξη του εγκαταστάτη). Θα κάνω μια αλαγή νερού και μετά θα μετρήσω και πάλι.

1) Χρειαζεσαι τουλαχιστον 4 κυκλοφορητες....

(πες μας ποιον εχει αυτη τι στιγμη και ποσα λιτρα αποδιδει...)

2) Τι μηκος εχουν οι λαμπες και ποσα κελβιν ειναι?

3) Συγουρα θα χρειαστεις ψυκτικο (γενικως κρατα θερμοκρασιες απο 25 εως 27 για ολο τον χρονο)

4) ''Φωσφάτα, και PH (καθ υπόδειξη του εγκαταστάτη). '' Φοσφωρικα εννοεις.... δεν καταλαβα τι γραφεις...

5) Τι αλατι χρησιμοποιεις?

6) Τι τεστακια εχεις?

Υ.Γ. το yellow tang το βλεπω πολυ στεγνο (ταιζε το αλλιως θα το χασεις συντομα)

Link to comment
Share on other sites

Το ενυδρείο σου μπορεί να γίνει ένα θαυμάσιο στολίδι, (μόνο με ψάρια ή και με κοράλλια), εφ όσον έχεις την οικονομική δυνατότητα και το μεράκι να το φτάσεις μέχρι εκεί.

Πες μας μέχρι που θες να φτάσεις γιατί ανάλογος είναι και ο εξοπλισμός που θα χρειαστείς.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

VRILO,

θα προσθέσω τις πληροφορίες που ζητάς προς το βράδυ.

Όσο για το Yellow Tang, είναι παλιά φωτογραφία. θα στείλω νεότερες με περισσότερες λεπτομέρειες.

AIOLOS,

Θέλω πολύ να γίνει όμορφο και κυρίως να διατηρηθεί έτσι (για αυτό άνοιξα αυτό το θέμα).

Από οικονομικής πλευράς, αν δεν είχα σκοπό να επενδύσω κάποια χρήματα δεν θα το έφτιαχνα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ετοιμάσου λοιπόν να βάλεις βαθια το χέρι στη τσέπη για ένα ενυδρείο τέτοιου μεγέθους αν θέλεις να γίνει όμορφο αλλά και σωστό χωρις να σου δημιουργεί προβλήματα (ή όσον το δυνατόν λιγότερα) στην πορεία του.

Σκοπός είναι όταν θέλουμε να κάνουμε κάτι, να το κάνουμε έτσι ώστε να μας χαλαρώνει και όχι να μας αγχώνει.

Και μια συμβουλή..... πάρε από την αρχή τον σωστό εξοπλισμό για τις ανάγκες του ενυδρείου.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το ενυδρείο που έχεις αποτελεί όνειρο για πολλούς.Είναι υποχρέωση σου να του δώσεις απλά το καλύτερο δυνατό.

Τόσα λίτρα δεν γεμίζουν εύκολα και άρχισες κάπως ανάποδα το όλο project.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ένα πράγμα που σε "σώζει" (εν μέρη), είναι το ύψος του ενυδρείου... που μπορείς να το βολέψεις πιο εύκολα από θέμα φωτισμού, προσθέτοντας απλά περισσότερες λάμπες Τ5 ώστε να καλύψει τις ανάγκες του τόσο σε watt όσο και φάσμα.

Δεν είδα πουθενά να κάνεις αναφορά για skimmer.. πιθανών δεν έχεις!!!

Link to comment
Share on other sites

Alexpsycho,

με την βοήθειά σας πιστεύω θα γίνει πραγματικότητα και το δικό μου όνειρο..

Aiolos,

Έχω skimmer. το βράδυ θα γράψω περισσότερες λεπτομέρειες για τον εξοπλισμό που έχω ήδη εγκαταστήσει.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δώσε όσο περισσότερα στοιχεία μπορείς με τις τεχνικές προδιαγραφές του εξοπλισμού που έχεις για να γνωρίζουμε αν είναι κατάλληλος για αυτά τα λίτρα και όλοι μαζί να σου κάνουμε προτάσεις για αλλαγές ή αντικαταστάσεις εάν χρειαστεί

Link to comment
Share on other sites

ΛΟΙΠΟΝ, έχουμε και λέμε:

ΤΕΣΤ (όλα της Tropic Marin):

  • ΝΗ3-ΝΗ4+, Ammonia-Ammonium
  • PO4, Phosphate
  • NO2-NO3, Nitrite-Nitrate
  • PH test

Αντλία παροχής νερού από το Sump στο ενυδρείο:

  • EHEIM Compact+ 5000. Υπολογιζόμενη Παροχή = 2700 lit/h

Skimmer

  • korallen-zucht REVOLUTION S skimmer (λέει ότι είναι για ενυδρεία έως 1500lit)
  • Αντλία aqua bee UP3000. 3000 lit/h

Κυκλοφορητής

  • TUNZE Turbelle® nanostream® 6045

Φωτισμός

  • 2x ATI T5 blue plus - μία 39W και μία 54W
  • 2x ATI T5 aquablue special (15000K) - μία 39W και μία 54W

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα 2 κυκλοφορητές ακόμα θα τους χρειαστείς.

Ο φωτισμός σου είναι ελλιπέστατος.Στο χέρι σου είναι να τον ενισχύσεις.Θέλεις περίπου 4-5 watt για κάθε γαλόνι νερού.

Το σκίμμερ δεν το έχω δεί αλλά η Korallenzucht έχει χτίσει παράδοση τα τελευταία χρόνια με το ZEOVIT έχει μυήσει αρκετούς χομπίστες στις εντατικές βακτηριακές μεθόδους και στην διατήρηση απαιτητικών SPS κοραλλιών.

Aν κατευθύνεσαι για κάτι τέτοιο μπορείς να μας το πείς ώστε να σου δώσουμε περισσότερες πληροφορίες.Φυσικά σε τέτοια απαιτητικά συστήματα το κόστος εξοπλισμού ανεβαίνει σημαντικά.

Link to comment
Share on other sites

Kh,Ca, Mg δεν έχω μετρήσει ποτέ.

Το αλάτι που βάζω είναι το Tropic Marin PRO-REEF

Link to comment
Share on other sites

Αυτά τα τέστ είναι τα πλέον απαραίτητα για ένα reef ενυδρείο.

Το αλάτι που χρησιμοποιείς είναι για πολλούς εδώ στο ΑΖ το καλύτερο που υπάρχει στην αγορά.Σε ψηφοφορία μάλιστα είχε βγει πρώτο και με διαφορά.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kh,Ca, Mg ......

Θα πρέπει να προμηθευτείς και αυτά τα τεστ γιατί είναι από τα βασικά στοιχεία στο θαλασσινό ενυδρείο.

Θα σου πρότεινα μάλιστα της Salifert που θεωρούνται πολύ αξιόπιστα...

http://www.aquazone.gr/forums/index.php?showtopic=40045

Link to comment
Share on other sites

Άρα απ'ότι κατάλαβα ξεκινάω ως εξής:

  1. αγοράζω τα απαραίτητα test
  2. Αγοράζω 2 επιπλέον κυκλοφορητές
  3. προσθέτω ακόμα τέσσερις ίδιες λάμπες

Σχετικά με το skimmer, δείτε το παρακάτω σκαρίφημα. Έχω ονομάσει τους χώρους του από Α' έως Ε' για να μπορούμε να επικοινωνούμε καλύτερα.

- Τι χρειάζεται κάθε χώρος? Που πρέπει να μπει Άλγη, φως, και ότι άλλο χρειάζεται?

post-51091-0-81647600-1350542672_thumb.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Στο χώρο Γ μπορείς να φορτώσεις κάποια μακροάλγη.Αλλά πλέον πολύ λίγα συστήματα τρέχουν με φύκια για μείωση ΝΟ3/ΡΟ4. Εφόσον είσαι αρχάριος στο χόμπι όμως θα προτιμούσα να πάρεις αυτό το δρόμο χρησιμοποιώντας μακροάλγες σε αντίθετη φωτοπερίοδο με τον φωτισμό του ενυδρείου σου γιατί είναι η πιο συντηρητική και ακίνδυνη μέθοδος και αργότερα όσο αυξάνεται η εμπειρία σου μπορείς να ψάξεις πιο βαθιά άλλες μεθόδους.Απλά ψάξε για Chaetomorpha algae γνωστή και ώς Chaeto(ίσως βρείς και στις αγγελίες απο κάποιον χομπίστα.

Στο χώρο Δ μπορείς να βάλεις ενεργό άνθρακα και αντιφώσφορο για χημική φίλτρανση αλλά με πολύ προσοχή γιατι αυτά τα υλικά μπουκώνουν την κυκλοφορία περισσότερο.Στην θέση σου θα έβαζα 2 ριάκτορες για άνθρακα/αντιφώσφορο στον χώρο Β γιατί με αυτή τη δομή θα είχε καλύτερα αποτελέσματα.

Πλέων τα συστήματα σάμπ με πολλά χωρίσματα θεωρούνται ξεπερασμένα.Πολλοί χομπίστες στην Αμερική δεν φτιάχνουν καθόλου χωρίσματα ή το πολύ ένα για να ρυθμίζουν το επίπεδο νερού στο σκίμμερ...

Επίσης θεωρώ οτι θα μπορούσες να γλιτώσεις χώρο ώστε να φτιάξεις ένα κλειστό χώρισμα για την αναπλήρωση νερού σου.Είναι αρκετά πρακτικό αλλά τώρα κάπως δύσκολο μιας και το ενυδρείο σου τρέχει.

Link to comment
Share on other sites

Στο χώρο Γ μπορείς να φορτώσεις κάποια μακροάλγη.Αλλά πλέον πολύ λίγα συστήματα τρέχουν με φύκια για μείωση ΝΟ3/ΡΟ4. Εφόσον είσαι αρχάριος στο χόμπι όμως θα προτιμούσα να πάρεις αυτό το δρόμο χρησιμοποιώντας μακροάλγες σε αντίθετη φωτοπερίοδο με τον φωτισμό του ενυδρείου σου γιατί είναι η πιο συντηρητική και ακίνδυνη μέθοδος και αργότερα όσο αυξάνεται η εμπειρία σου μπορείς να ψάξεις πιο βαθιά άλλες μεθόδους.Απλά ψάξε για Chaetomorpha algae γνωστή και ώς Chaeto(ίσως βρείς και στις αγγελίες απο κάποιον χομπίστα.

Στο χώρο Δ μπορείς να βάλεις ενεργό άνθρακα και αντιφώσφορο για χημική φίλτρανση αλλά με πολύ προσοχή γιατι αυτά τα υλικά μπουκώνουν την κυκλοφορία περισσότερο.Στην θέση σου θα έβαζα 2 ριάκτορες για άνθρακα/αντιφώσφορο στον χώρο Β γιατί με αυτή τη δομή θα είχε καλύτερα αποτελέσματα.

Πλέων τα συστήματα σάμπ με πολλά χωρίσματα θεωρούνται ξεπερασμένα.Πολλοί χομπίστες στην Αμερική δεν φτιάχνουν καθόλου χωρίσματα ή το πολύ ένα για να ρυθμίζουν το επίπεδο νερού στο σκίμμερ...

Επίσης θεωρώ οτι θα μπορούσες να γλιτώσεις χώρο ώστε να φτιάξεις ένα κλειστό χώρισμα για την αναπλήρωση νερού σου.Είναι αρκετά πρακτικό αλλά τώρα κάπως δύσκολο μιας και το ενυδρείο σου τρέχει.

+1000

Να προσθεσω οτι δεν θα εβαζα κοθολου αραγωνιτη

Απλα θα προσθετα μονο βραχο

Link to comment
Share on other sites

Άρα για να προχωρήσω κάνω τα παρακάτω:

  • αγοράζω τα απαραίτητα test
  • Αγοράζω 2 επιπλέον κυκλοφορητές
  • προσθέτω ακόμα τέσσερις ίδιες λάμπες
  • Προσθέτω βράχο στο Sump
  • Προσθέτω άλγη στο Sump
  • Βάζω 2 ριάκτορες για άνθρακα / αντιφώσφορο (μέχρι πρότινος έβαζα διχτάκια. οι ριάκτορες τι είναι?)

Αρχίζω με αυτά και μετά υποθέτω βλέπω το νερό πως πάει και προχωράω?

Να κάνω πρώτα την αλλαγή νερού και να προχωρήσω μετά στα τεστακια?

Με ποια σειρά θα βάζατε τα παραπάνω??

Link to comment
Share on other sites

Πλέων τα συστήματα σάμπ με πολλά χωρίσματα θεωρούνται ξεπερασμένα.Πολλοί χομπίστες στην Αμερική δεν φτιάχνουν καθόλου χωρίσματα ή το πολύ ένα για να ρυθμίζουν το επίπεδο νερού στο σκίμμερ...

Επίσης θεωρώ οτι θα μπορούσες να γλιτώσεις χώρο ώστε να φτιάξεις ένα κλειστό χώρισμα για την αναπλήρωση νερού σου.Είναι αρκετά πρακτικό αλλά τώρα κάπως δύσκολο μιας και το ενυδρείο σου τρέχει.

Ενα link η' ενα σχεδιο θα βοηθουσε οχι μονο τον φιλο αλλα ολους εμας που ενδιαφερομαστε...

Φιλικα

Μιχαλης

Link to comment
Share on other sites

Το σημειο με το μαυρο πλεξι για ποιο λογο το κανεις?Εγω στην θεση σου θα μεγαλωνα το Γ διαμερισμα σικωνοντας την αριστερη πλευρα Α ποιο ψηλα και αμεσως μετα ενα χαμηλο χωρισμα για να αποφυγεις τις φισαλιδες στο ενυδρειο.Μεσα στο μεγαλο χωρισμα, μονο βραχο και αλγες,οτι σου ειπαν τα παιδια ποιο πανω δηλαδη :bigemo_harabe_net-145:

Υ.Γ Το ενυδρειο σου εχω την αισθηση πως θα συζητηθει πολυ στο αμεσο μελλον :bigemo_harabe_net-113:

Link to comment
Share on other sites

παρολο καινουργιος στα αλατια και γω απο οτι εχω διαβασει και μου χουν πει στο κομματι συντηρηση υπαρχουν δυο πραγματα που ειναι θεμελιο οσο ποιο συχνες αλλαγες μπορεις και σταθεροτητα τιμων.γενικα μια συμβουλη απο εναν αρχαριο :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Άρα για να προχωρήσω κάνω τα παρακάτω:

  • αγοράζω τα απαραίτητα test Σου προτείνω αυτά της salifert,(dKH,Ca,Mg,NO3,PO4) είναι αυτά που έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές άρρωστων ριφάδων.
  • Αγοράζω 2 επιπλέον κυκλοφορητές Στα λίτρα σου χρειάζεσαι κάτι πολύ δυνατό...Σου προτείνω αν αντέχει η τσέπη σου wavemaker.
  • προσθέτω ακόμα τέσσερις ίδιες λάμπες Τουλάχιστον 4..
  • Προσθέτω βράχο στο Sump +
  • Προσθέτω άλγη στο Sump +
  • Βάζω 2 ριάκτορες για άνθρακα / αντιφώσφορο (μέχρι πρότινος έβαζα διχτάκια. οι ριάκτορες τι είναι?) Κάνε μια αναζήτηση για TLF550 στο google και σίγουρα θα τους βρείς.

Αρχίζω με αυτά και μετά υποθέτω βλέπω το νερό πως πάει και προχωράω? +

Να κάνω πρώτα την αλλαγή νερού και να προχωρήσω μετά στα τεστακια?Μια μέρα μετά την αλλαγή νερού για να έχουν κάποια ουσία τα τέστ γιατί με τις αλλαγές όλα αλλάζουν.

Με ποια σειρά θα βάζατε τα παραπάνω?? Όλα είναι σημαντικά οπότε μένω στην λίστα σου όπως είναι.

Ενα link η' ενα σχεδιο θα βοηθουσε οχι μονο τον φιλο αλλα ολους εμας που ενδιαφερομαστε...

Φιλικα

Μιχαλης

Μιχάλη όλα αυτα που αναφέρω τα έχω συζητήσει με πολλούς χομπίστες και τα προβλήματα που έχει ένα σάμπ είναι πολλά.

-Bubble traps....Όλα τα μοντέρνα σκίμμερ δεν βγάζουν καθόλου μπουρμπουλίθρες...

-Ο θάλαμος για τον ζωντανό βράχο γεμίζει σταδιακά με υπολείμματα και καταντά ρυπογόνος

-η ύπαρξη άλγης προϋποθέτει φώς και αυτό απλώνει στον χώρο δίνοντας μια υπέροχη βλάστηση στον υπόλοιπο εξοπλισμό...επίσης κάθε μακροάλγη μπορεί να απορροφήσει συγκεκριμένο φορτίο.Αν σε κάποια στιγμή η φόρτωση ξεφύγει δεν κάνει δουλειά παρά μόνο αν την τοποθετήσουμε σε σάμπ μέγεθος δεξαμενής...

-Όλοι αυτοί οι θάλαμοι μπλοκάρουν τον εξοπλισμό και κάνουν πιο δύσκολη την συντήρηση του.Βγάλε σκίμμερ-βάλε σκίμμερ....

-Τα υλικά που πιο παλιά κρεμούσαν διχτυωτά με μανταλάκια κάνουν δουλειά αλλά η χρήση εν.άνθρακα-αντιφώσφορου σε ριάκτορα είναι κλάσεις ανώτερη τόσο σε απόδοση όσο και σε οικονομία του υλικού.

-Ας πούμε οτι εφαρμόζουμε την μέθοδο Balling και τα σωληνάκια μας είναι κρεμασμένα πιο πρίν το σκίμμερ...Φυσικά τα χημικά πέφτουν στο νερό και μεγάλο μέρος τους αποβάλλεται απο το σκίμμερ...οπότε ο χομπίστας κολυμπάει σε πελάγη ευτυχίας γιατί ανεβαίνουν οι καταναλώσεις ή διαμαρτύρεται γιατί η μέθοδος δεν του δουλεύει...

-Πολλοί χομπίστες που τα θέλουν μαζεμένα όλα μαζί,θυσιάζουν ένα μεγάλο μέρος του σάμπ φτιάχνουν ένα κομμάτι 20-30-50 λίτρα για την αυτόματη αναπλήρωση.

Κάθε σάμπ όπως καταλαβαίνεις Μιχάλη χτίζεται με βάση τις ανάγκες του χομπίστα.

Πιθανώς απο 10 χομπίστες που θα ρωτήσεις για το ιδανικό σάμπ θα ακούσεις 10 διαφορετικά σχέδια...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...