Mitrizakis Nikos 1 Απριλίου 2007 #101 Share 1 Απριλίου 2007 Τα ψάρια τα κράτησες (κατάψυξη) ή τα πέταξες? Σε ρωτάω γιατί θα μπορούσα να κάνω μία εξέταση μήπως βρίσκαμε κάτι… Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 2 Απριλίου 2007 #102 Share 2 Απριλίου 2007 Δεν νομίζω ότι ήταν θέμα βιολογίας γιατί σε όλη την περίοδο της ανακατάταξης το wet-dry φίλτρο μου λειτουργούσε άψογα. Ότι καθαρισμός έγινε, έγινε στο μηχανικό-βιολογικό φίλτρο. Η μέτρηση της αμμωνίας έδειξε μηδέν. Επίσης η "κακή" βιολογία όπως και κάθε τοξική ουσία δεν θα επηρέαζε τα ασπόνδυλα? Όποτε αυτή την εκδοχή μάλλον την απορίπτω.. Κατ' αρχήν προσωρινή διαταραχή της βιολογικής ισορροπίας, έστω και για λίγες ώρες, μπορεί να επιφέρει το θάνατο των ψαριών, άμεσα. Δεν μπορείς να γνωρίζεις λοιπόν, αν κάποια στιγμή, ανέβηκαν οι τιμές τις αμμωνίας, από κακή λειτουργία του βιολογικού μηχανισμού, έστω και για λίγο. Τιμές, που πιθανά να μη γίνονταν εμφανείς, με τα συνήθη ερασιτεχνικά τεστ ανίχνευσης. Όσο αφορά στα κοράλλια, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Ο λόγος οφείλεται στον πολύ βραδύ μεταβολισμό τους. Με αποτέλεσμα οποιαδήποτε βιολογική ανισορροπία, να γίνει αντιληπτή πολύ πιο αργότερα, απ’ ότι στα ψάρια και εφόσον η διαταραχή, δεν είναι προσωρινή και συνεχίζεται. Σύμφωνα με την περιγραφή, έκανες εργασίες καθαρισμού των βιολογικών σου φίλτρων ενώ στήριζες τη βιολογική ισορροπία στο wet dry φίλτρο και στο ζωντανό βράχο και άμμο. Πιθανά το πρόβλημα οφείλεται στο σημείο αυτό. Για το wet dry σύστημα, έχουν ακουστεί και γραφεί πολλά. Πολλοί είναι αυτοί, που δεν το θεωρούν αξιόπιστο και ιδιαίτερα, όταν συνδυάζεται με φυσικά βιολογικά συστήματα. Η γνώμη μου, είναι, ότι καθαρίζοντας τα βιολογικά σου συστήματα και στηρίζοντας όλη τη βιολογία στο wet dry και κάποιο μέρος αυτής στον βράχο, που αναγκαστικά υπολειτουργεί, προκάλεσες κάποια προσωρινή διαταραχή, η οποία έγινε άμεσα εμφανής στα ψάρια και αν παρέμενε για περισσότερο, θα γινόταν εμφανείς και στα κοράλλια. Γενικά, θέλω να υπογραμμίσω, ότι όταν κάνουμε μεταβολές, για λόγους συντήρησης των βιολογικών φίλτρων, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Η βιολογική ισορροπία του θαλασσινού συστήματος, δεν πρέπει να συγκρίνεται με την αντίστοιχη του γλυκού νερού. Κατά τη γνώμη μου, κρέμεται κυριολεκτικά από μία κλωστή και δεν συγχωρεί λάθη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 2 Απριλίου 2007 Author #103 Share 2 Απριλίου 2007 Ευχαριστώ και πάλι για τις φιλότιμες προσπάθειες σας. Δυστυχώς τα ψάρια τα πέταξα κατευθείαν στον υπόνομο (πράγμα που έχω μετανοιώσει)λόγου τους σοκ της στιγμής. Όσον αφορά τον καθαρισμό των φίλτρων να διευκρινίσω ότι ουσιαστικά έχω δύο φίλτρα: Hydor Prime 20 (μηχανικό-χημικό-βιολογικό) Eheim wet-dry 2227 profesional (βιολογικό) Οι εργασίες συντήρησης που έγιναν αφορούν το Prime 20 όπου έγινε "ελαφρής" εξωτερικός καθαρισμός σε καμιά 20αρια αστεράκια που είχε μέσα το φίλτρο. Υπάρχει περίπτωση να φταίει αυτό, γιατί μου φαίνεται πολύ λίγο για να προκαλέσει τέτοια ανισσοροπία... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discos 2 Απριλίου 2007 #104 Share 2 Απριλίου 2007 Οι εργασίες συντήρησης που έγιναν αφορούν το Prime 20 όπου έγινε "ελαφρής" εξωτερικός καθαρισμός σε καμιά 20αρια αστεράκια που είχε μέσα το φίλτρο. Υπάρχει περίπτωση να φταίει αυτό, γιατί μου φαίνεται πολύ λίγο για να προκαλέσει τέτοια ανισσοροπία... Tα αστερακια εμπειρικα θα σου αναφερω πως παρολο που θεωρουνται πολυ δυνατα και σε φιλτρα trickle οντως ειναι, σε canisters ειναι σχεδον σαν να μην υπαρχουν. Δεν δουλευουν καλα εκει και η δυναμη τους εκει ειναι τραγικη. Απειρως καλυτερη δουλεια θα κανεις με ενα λιτρο siporax ή subtrat pro παρα με 20 ή και 40 αστερακια. Το εχω δοκιμασει και τελικα ετσι δουλευει... Μην τα εμπιστευεσε. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 2 Απριλίου 2007 #105 Share 2 Απριλίου 2007 Οι εργασίες συντήρησης που έγιναν αφορούν το Prime 20 όπου έγινε "ελαφρής" εξωτερικός καθαρισμός σε καμιά 20αρια αστεράκια που είχε μέσα το φίλτρο. Υπάρχει περίπτωση να φταίει αυτό, γιατί μου φαίνεται πολύ λίγο για να προκαλέσει τέτοια ανισσοροπία... Είναι πιθανόν αν δεν λειτουργεί το wet dry σωστά. Οπότε ήταν αδύνατο να πάρει πάνω του, όλη τη βιολογική επεξεργεσία, από τη στιγμή που έμεινε μόνο του. Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 4 Απριλίου 2007 Author #106 Share 4 Απριλίου 2007 Αγαπητοί συναγωνιστές Επειδή δεν είμαι άνθρωπος που κάθεται και κλαίει την μοίρα του αλλά και επειδή ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσεις μια καταστροφή είναι η δημιουργία, σας παρουσιάζω το refugium μου!!! Καταρχήν πρέπει να επισημάνω την δυσκολία του όλου εγχειρήματος μια και ο χώρος που είχα στην διάθεση μου ήταν ελάχιστος. Είναι εξολοκλήρου ιδιοκατασκευή με τα χεράκια μου. Τζαμάκια κολήθηκαν και έφτιαξα μια γυάλα Υ:40cm Μ:30cm Π:25cm η οποία χωράει ακριβώς στον χώρο που είχα. Εγκαταστήθηκε ένα undergravel φίλτρο και υπόστρωμα σπασμένου κοραλιού πάχους 5cm. To φίλτρο βοηθά καλύτερα στην κίνηση του νερού μέσα από το σπασμένο κοράλλι για να μπορώ να επωφελούμαι τις μικροποσότητες ασβεστίου που διαλύονται στο νερό. Στον μέλλον όταν εγκατασταθούν μικροοργανισμοί θα γίνεται και ένα είδος βιολογικής φίλτρανσης. Η επικοινωνία με το κεντρικό ενυδρείο γίνεται κατά την εισαγωγή με απλό σιμφονισμό. Στην παρακάτω φώτο διακρίνεται το μπλε σφουγκαράκι που βοηθά να μην εισέρχονται σκουπίδια στο σωλήνα εισαγωγής του refugium. Το νερό οδηγείται μέσω ενός φλοτέρ στο refugium. Το φλοτέρ είναι ένα απλό φλοτέρ αξίας 3,5€ από το Praktiker και ο σκοπό του είναι να βοηθά στην ισορροπία μεταξύ εισαγωγή και εξαγωγή του νερού και φυσικά να αποτρέπει την πλημμύρα. Η επιστροφή γίνεται με έναν παλιό κυκλοφορητή Hydor Pico 550 lt/h ρυθμισμένο στην ελάχιστη κίνηση. Στη φώτο που ακολουθεί διακρίνεται η χαμηλή ροή επιστροφής στο ενυδρείο. Όταν το νερό ανεβαίνει στο refugium τότε το φλοτέρ σηκώνεται λίγο και μειώνει την εισαγωγή έτσι η στάθμη παραμένει πάντα σταθερή. Ο φωτισμός γίνεται με ένα σποτάκι από το ΙΚΕΑ αξίας 3,5€ με μια λάμπα χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας 7W αξίας 5€ πάλι από το ΙΚΕΑ. Μέσα στο refugium έχουν εγκατασταθεί 3 είδη Caulerpa. Μία κόκκινη, μία πράσινη φυλλώδης και μία πράσινη που σχηματίζει σφαιρίδια. Επίσης προστέθηκε μαζί με τα παραπάνω και μπόλικη πράσινη άλγη που βρισκόταν στο ίδιο ενυδρείο με τις Caulepras στο μαγαζί από το οποίο αγοράστηκαν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitrizakis Nikos 4 Απριλίου 2007 #107 Share 4 Απριλίου 2007 Φίλε μου έχω κάποιες ενστάσεις για το ref σου… Πρώτον τα λίτρα του είναι λίγα… Δεν καταλαβαίνω γιατί έβαλες φίλτρο βυθού, από τη στιγμή που εμείς θέλουμε αναερόβια βακτήρια…. Επίσης δεν καταλαβαίνω αυτό που έλεγες με την απελευθέρωση στοιχείων από τον αραγωνίτη….. Ακόμη, ο φωτισμός σου μου φαίνεται ελλιπής… στο ref μου είμαι με δύο Τ5 και σκέπτομαι την προσθήκη ακόμη μίας… Link to comment Share on other sites More sharing options...
salTasos 4 Απριλίου 2007 #108 Share 4 Απριλίου 2007 μπράβο varvanitidis .. έχεις φαντασία σε ότι κάνεις … προσωπικά θαυμάζω τους <πατενταδόρους> αυτό που έφτιαξες θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα υβριδικό plenum .. .. θα λειτουργήσει πιστεύω σαν φίλτρο αλλά δεν θα κάνει απονιτροποίηση .. .. η άλγη όμως θα σε βοηθήσει στα ΝΟ3 .. .. μια ερώτηση τεχνικής φύσεως μόνο … αν η ροή προς το refugium για κάποιο λογο σταματήσει .. η αντλία επιστροφής θα το καταλάβει? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 5 Απριλίου 2007 #109 Share 5 Απριλίου 2007 Αγαπητέ αγωνιζόμενε συνχομπίστα, Σου εύχομαι σύντομα να ανακαλύψεις την Αμερική! Πιθανά αναφέρεσαι για σπασμένο κοράλλι, μεγέθους 5mm, γιατί αν είναι 5cm, τότε θα πρόκειται για ολόκληρο το κοράλλι, μετά από διαχωρισμό των κλαδιών του. Το undergravel φίλτρο, το οποίο αναβίωσες, από τις στάχτες της δεκαετίας του 1970, όπου οι reefάδες της εποχής, πάσχιζαν να διατηρήσουν, ζωντανή για όσο το δυνατόν περισσότερο χρονικό διάστημα, μια ανεμώνη, σε ένα ενυδρείο, αποτελεί ουσιαστικά ένα επί πλέον μηχανικό φίλτρο. Θα σου μεταβολίζει τα αμμωνιακά οργανικά παράγωγα, μέχρις ενός σημείου και κάθε φορά που θα μπουκώνει και θα πρέπει να το ξεστήνεις για να το καθαρίσεις, θα τρέμεις και θα προσεύχεσαι να μην σου τουμπάρει όλο το ενυδρείο σου. Όσον αφορά τη διάλυση του κοραλλιού, αυτή θα τήν πετύχεις, μόνο με ...ακουαφόρτε. Πιστεύω ότι δεν θα επιχειρήσεις κάτι τέτοιο, για να ελευθερώσεις ιόντα ασβεστίου στο σύστημά σου. Αν κατάλαβα καλά, η τροφοδοσία νερού γίνεται χωρίς φυσική υπερχείλιση, με τη βοήθεια εντολών που παίρνει ο κυκλοφορητής από το φλοτέρ. Λίγο παρακινδυνευμένο μου φαίνεται αυτό. Θα έλεγα να ελέγχεις τακτικά την καλή λειτουργία του φλοτέρ. Όπως ήδη επισημάνθηκε και από τους άλλου Φίλους, ο φωτισμός πιθανά να είναι πολύ χαμηλός. Αυτό θα βοηθήσει πολύ την ανάπτυξη ανεπιθύμητων και ταχείας ανάπτυξης αλγών, σε βάρος των ειδών Καουλέρπας, που ανάφερες. Στη φωτογραφία που παραθέτεις, διακρίνονται άλγες, που μοιάζουν περισσότερο με derbesia ή bryopsis, παρά με είδη Caulerpa. Είσαι σίγουρος για αυτά? Εύχομαι καλή συνέχεια Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manogr 5 Απριλίου 2007 #110 Share 5 Απριλίου 2007 Βασιλη μου αρεσει που συνεχεια προσπαθεις να προχωρησεις! Μπραβο! Οπως και οι παραπανω θα σου πω τις προτασεις μου και εσυ θα κρινεις... -Αφαιρεση σπασμενου κοραλλιου και udergravel φιλτρου και αντικατασταση με αραγωνιτη. Καλο θα ειναι το παχος του νεου υποστρωματος να ειναι πανω απο 6 εκ. - Καλυτερο φωτισμο...ο φωτισμος του Ikea ειναι σα να μην υπαρχει - Χρηση μακροαλγης chaetomorpha...πιστευω οτι ειναι η μονη αλγη που χρειαζεσαι! Βασιλη εκτος απο το θεμα της μακροαλγης οπου αρκετοι χρησιμοποιουν και αλλα ειδη τα θεματα του φωτισμου, του σπασμενου κοραλλιου και του φιλτρου βυθου ειναι μονοδρομος...πιστευω οτι αμεσα πρεπει να προχωρησεις στις αλλαγες... Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 6 Απριλίου 2007 Author #111 Share 6 Απριλίου 2007 Αγαπητοί συναγωνιστές Ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις και συμβουλές που μου στείλατε (αν και δεν μου άρεσαν ορισμένα ειρωνικά σχόλια πέρι ανακάλυψης της Αμερικής) Πρέπει να ξέρετε οτι δεν είμαι αφελής. Στόχος μου δεν είναι να φτιάξω ένα πρότυπο refugium. Απλά ήθελα να φτιάξω ένα χώρο που να μπορεώ να μεγαλώνω διάφορα είδη άλγης. Και για απομάκρυνση των NO3 αλλά και για να την ταίζω στα ψαράκια μου (όταν με το καλό ξαναέχω...σνιφ). Ας πάρουμε λοιπόν τις παρατηρήσεις από την αρχή Καταρχήν το μέγεθος δεν θα μπορούσε να γίνει μεγαλύτερο με τίποτα λόγω περιορισμένου χώρου. Το υπόστρωμα είναι στρώμα σπασμένου κοράλλιου πάχους (το στρώμα) 5cm. Πάλι λόγω περιορισμένου μεγέθους δεν θα βοηθούσε καθόλου να προσπαθήσω να έχω αναερόβιες συνθήκες. Τα αποτελέσματα θα ήταν αστείο. Αν περιμένω σς μια επιφάνεια 25x30 cm μέσω της διάχυσης να έχω κίνηση νερού τότε πρέπει να περιμένω πάααααραααα πολύ! Για να εκμεταλευτώ λοιπόν τον λίγο αυτό χώρο αποφάσισα να φτιάξω κάτι που θα προσομοιάζει με βιολογικό φίτλρο. Απο τι στιγμή που θα εγκατασταθούν μικροοργανισμοί στο πορώδες σπασμένο κοράλλι το νερό που θα περνά απο μέσα θα δέχεται οπωσδήποτε κάποια βιολογική διεργασία. Όσον αφορά το φίλτρο βυθού το οποίο μετά την δεκαετία του '70 αναφέρεται και πάλι από τον Tullock σε έκδοση του 2001 (Natural Reef Aquariums) στα συστήματα τύπου Μονακό. Στο βιβλίο αυτό λοιπόν αναφέρεται ότι, ότι και να βάλουμε στο ενυδρείο που περιέχει ασβέστιο (σκελετούς κοραλλιών) βοηθά έστω και λίγο στο να προσδίδει ασβέστιο στο σύστημα μας και μάλλιστα χωρίς την προσθήκη aquaforte!!! Το βούλωμα του φίλτρου βυθού δεν είναι δυνατόν να συμβεί λόγω του ότι η εισαγωγή του νερού γίνεται μέσω προφίλτρου με σφουγγάρι (βλ φώτο με το μπλε σφουγγαράκι).Το φλοτέρ ελέγχει μόνο την εισαγωγή που γίνεται μόνο με σιφωνισμό. Η αντλία βρίσκεται στο refugium για την επιστροφή μόνο. Τραβάει μάλλιστα νερό λίγα μόλις εκατοστά κάτω από την επιφάνεια του νερού έτσι ώστε αν κατέβει η στάθμη να μην αδειάσει το refugium. Η διάταξη έχει δοκιμαστεί σε περίπτωση διακόπής ρεύματος (οπότε το φλοτέρ κλείνη την εισαγωγή και την ξανανοίγει όταν κατέβει η στάθμη διατηρώντας τον σιφωνισμό!), σε περίπτωση βουλώματος της εισαγωγής προσθήκης νερού στο refugium καθώς και στο κυρίως ενυδρείο. Η στάθμη στο refugium παραμένει σταθερή εδώ και 1 εβδομάδα...ο χρόνος θα δείξει. Τέλος όσον αφορά τον φωτισμό δεν διευκρίνισα ότι η λάμπα είναι 7W αλλά πάραγει φως 60W, το οποίο δεν ξέρω αν είναι αρκετό αλλά για ένα refugium με 20lt νερό έχουμε 3W ανά λίτρο!!! Αυτά προς το παρόν περιμένω σχόλια και παρατηρήσεις σας Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 6 Απριλίου 2007 #112 Share 6 Απριλίου 2007 Έχεις απόλυτο δίκιο όσον αφορά το κάπως ειρωνικό ύφος μου. Ίσως παραφέρθηκα στην προσπάθειά μου να δώσω μεγαλύτερη έμφαση σε κάποια πράγματα. Να με συγχωρείς. Όσον αφορά το βιβλίο του Tullock, η έκδοση του 2001, είναι επανέκδοση της αρχικής του 1997, όπου αναφέρεται κυρίως στα διαδεδομένα τότε (πολύ πριν την έκδοση του βιβλίου) συστήματα plenum και τις υβριδικές πειραματικές μορφές του, styl Monaco . Εκείνη την εποχή οι επικρατούσες απόψεις ήταν εντελώς διαφορετικές, από τις σημερινές ισχύουσες και θεωρούνται πλέον ξεπερασμένες. Ουσιαστικά έχεις κατασκευάσει ένα μηχανικό βιολογικό φίλτρο, το οποίο δεν ολοκληρώνει τον κύκλο του αζώτου, λόγω της απουσίας αναερόβιων περιοχών. Δυστυχώς, διάλυση ασβεστίου, δεν πρόκειται να συμβεί στο συγκεκριμένο σύστημα άμμου, γιατί λόγω της απουσίας αναερόβιων και ανοξικών περιοχών, το ΡΗ δεν πρόκειται να πέσει στις τιμές, που ορίζονται για να αρχίσει η αποδόμιση του νεκρού κοραλλιού. Να σημειώσουμε επίσης, ότι το νεκρό σπασμένο κοράλλι, δεν διαλύεται εύκολα, όσο ο αραγωνίτης και δεν εμπλουτίζει το νερό και με άλλα χρήσιμα άλατα. Το βούλωμα του συστήματος, δεν είναι υποχρεωτικό να προέλθει από φερτά υλικά του κυρίως ενυδρείου, αλλά και με νεκρά οργανικά υπολείμματα, όπως φύλλα, ρίζες, αλλά και ιζήματα από το ίδιο το νερό. Αναφορικά να σου πω, ότι τα συστήματα άμμου τύπου plenum, διαθέτουν αναερόβιες και ανοξικές περιοχές. Ειδικά οι ανοξικές, ήταν και ο λόγος για τον οποίο εγκαταλείφθηκε ή τροποποιήθηκε στην πορεία μέχρι να αντικατασταθεί με τα σύγχρονα DSB, συστήματα, που και αυτά τροποποιήθηκαν αρκετά, με την πάροδο των χρόνων, για να φτάσουν στη σημερινή τους μορφή. Το σύστημα φίλτρανσης, που τοποθέτησες στο sump σου, δεν έχει να κάνει με τα προαναφερόμενα συστήματα άμμου και την εξέλιξή τους. Έχουν ξεπεραστεί σαν τρόπος φίλτρανσης, σε όλους τους τύπους ενυδρείων, αφού μακροπρόθεσμα, μόνο προβλήματα προκαλούσαν στα συστήματα, η εμφάνιση των οποίων ήταν θέμα χρόνου. Και τέλος, όσον αφορά το φωτισμό, θα πρέπει να προσέξεις, εκτός από τα Watt, και το μήκος κύματος ή τη «θερμότητα» των ακτίνων που εκπέμπει η λάμπα. Ειδικά στα συγκεκριμένα είδη άλγης που επέλεξες ο φωτισμός έχει μεγάλη σημασία. Διαφορετικά η ανάπτυξη άλλου είδους άλγης, όπως derbesia, θα ανταγωνίζεται συνέχεια την μακροάλγη σου, με αποτέλεσμα την απώλειά της. Εύχομαι καλή συνέχεια και περιμένω με ενδιαφέρον τις εξελίξεις σου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salTasos 6 Απριλίου 2007 #113 Share 6 Απριλίου 2007 μάλλον εμείς θα περιμένουμε τα δικά σχόλια ,παρατηρήσεις… και τα αποτελέσματα που θα έχει το refugium σου αν κατάλαβα καλά θεωρείς ότι η διαστάσεις του refugium δεν θα επέτρεπαν σε ένα dsb να λειτουργήσει σωστά ? καλά κατάλαβα? Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 7 Απριλίου 2007 Author #114 Share 7 Απριλίου 2007 Αγαπητοί συναγωνιστές Ευχαριστώ πολύ για τισ παρατηρήσεις σας και τι πολύτιμες συμβουλές. Θα ήθελα να ρωτήσω ορισμένα πράγματα για τον φωτισμό. Υπάρχει κανένας απλός και εύκολος τρόπος για να καταλάβω σε τι φάσμα εκπέμπει μία λάμπα? Είδα στι forum να χρησιμοποιει κάποιος μία απλή λάμπα γραφείου (από τα Plus) για το nanoreef του και κανέναs δεν σχολίασε αν το φάσμα της είναι σωστό η όχι... Αν η λάμπα που έχω δεν είναι κατάλληλη υπάρχει κάτι φτηνό στο εμπόριο σε μορφή spot (μικρός χώρος) που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω για την ανάπτυξη της άλγης μου? και τέλος είναι σςστό να έχω φωτισμό στο refugium 24 ώρες το 24ωρο? Όσον αφορά το υπόστρωμα, νομίζω ότι να στήσω DSB σε επιφάνεια 30x25cm είναι ανώφελο, έχετε διαφορετική άποψη? Τώρα που έχω σπασμένο κοράλλι είναι καλύτερα να υπάρχει ρεύμα νερού που διέρχεται απο μέσα του ναι ή όχι και γιατί? Ευχαριστώ προκαταβολικά και έυχομαι σε όλους καλή Ανάσταση Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 8 Απριλίου 2007 #115 Share 8 Απριλίου 2007 Υπάρχουν σποτ με λάμπες αλογόνου, που προορίζονται για ενυδρειακή χρήση και τις έχω δει σε ενυδρεία καταστημάτων σε λειτουργία, σε nano reef και σε φυτεμένο γλυκού νερού. Το φάσμα τους όμως δεν το γνωρίζω, ούτε και τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματά τους. Για την ανίχνευση του φωτεινού φάσματος μιας λάμπας, δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποιος τρόπος. Οι ειδικοί ηλεκτρολόγοι μηχανολόγοι του forum μας, πιστεύω να μας δώσουν υπεύθυνη απάντηση, για αυτό. Όσον αφορά το 24ωρο φωτισμό στο ref άλγης, οι γνώμες διίστανται. Είναι πολλοί αυτοί που ισχυρίζονται, πως η οποιαδήποτε άλγη, πρέπει να κάνει κανονικά τον καθημερινό κύκλο, νύχτας-μέρας, για να αναπτύσσεται φυσιολογικά και να αποδίδει. Η προσωπική μου άποψη είναι να κάνει τον ημερήσιο κύκλο, αλλά ανάστροφα σε σχέση με το κυρίως ενυδρείο. Έτσι εξασφαλίζουμε την φυσιολογική ανάπτυξη της άλγης ενώ ταυτόχρονα, έχουμε καλύτερη ισορροπία στις τιμές του οξυγόνου. Συμφωνώ με την αναφορά σου, σχετικά με το DSB. Η άποψή μου, την οποία έχω εκφράσει και πιο πριν, είναι να καταργηθεί η λειτουργία του φίλτρου άμμου, να αφαιρεθεί το πλακάκι και να παραμείνει ύψος άμμου (σπασμένου κοραλλιού), περίπου 3cm, το οποίο θα καθαρίζεις όποτε απαιτείται με ποτήρι. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salTasos 8 Απριλίου 2007 #116 Share 8 Απριλίου 2007 αξίζει νομίζω να αναφέρουμε ότι το δημοφιλέστερο refugium στο reef central έχει μέγεθος 20% του ενυδρείου και ότι η επιφάνεια που διαθέτεις είναι περίπου το ένα τρίτο της επιφάνειας του ενυδρείου σου .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 9 Απριλίου 2007 #117 Share 9 Απριλίου 2007 αξίζει νομίζω να αναφέρουμε ότι το δημοφιλέστερο refugium στο reef central έχει μέγεθος 20% του ενυδρείου και ότι η επιφάνεια που διαθέτεις είναι περίπου το ένα τρίτο της επιφάνειας του ενυδρείου σου .. Εννοείς, πως η επιφάνεια, που πρέπει να διαθέτει, πρέπει να είναι το λιγότερο, το 1/3 της επιφάνειας του πυθμένα του κυρίως ενυδρείου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salTasos 9 Απριλίου 2007 #118 Share 9 Απριλίου 2007 βλέπω ότι η διαθέσιμη επιφάνεια στο refugium είναι το ένα τρίτο της επιφάνειας του ενυδρείου .. διόλου ευκαταφρόνητη αν λάβουμε υπ’ όψη μας ότι τα δημοφιλέστερα refugium στο reef central έχουν μέγεθος ίσο με το 20% του όγκου του ενυδρείου Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 10 Απριλίου 2007 Author #119 Share 10 Απριλίου 2007 Αγαπητοί συναγωνιστές Η λάμπα στο refugium αντικαταστάθηκε με μία λάμπα Globus χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας 26W αξία 4,2€ από το Praktiker με τα παρακάτω χαρακτηριστικά ένταση παραγώμενου φωτός 140W,1560 Lumen στα 6500Κ!!! Με αρκετό ψάξιμο πιστεύω ότι υπάρχουν και φτηνές λύσεις. Το όλο σύστημα φωτισμού του refugium μου έχει κοστίσει ακριβώς 10,10€ και έχει κατανάλωση ρεύματος μόνο 26W!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 15 Απριλίου 2007 Author #120 Share 15 Απριλίου 2007 Μετά από τις αμφιβολίες που μου σπείρατε έπεσα με τα μούτρα στο διάβασμα για τα DSB. Η γνώμη μου άλλαξε και σκέφτομαι σοβαρά να εγκαταστήσω ένα στο miniRefugium μου. Έχω λοιπόν μερικές ερωτήσεις και θα ήθελα την βοήθεια σας 1. Πόσο πάχος πρέπει να έχει το στρώμα της άμμου? Η διαστάσεις του refugium μου είναι Υ:40cm Μ:30cm Π:25cm και το ύψος του νερού είναι στα 27-28cm. Νομίζω ότι 15-20cm είναι ικανοποιητικά τι λέτε? 2. Ποια είναι η κατάλληλη σύνθεση της? Λεπτόκοκη άμμος από σπασμένο κοράλλι(αραγωνιτής)? Μπορώ να βάλω μόνο "νεκρή" άμμο γιατί το κόστος της "ζωντανής" είναι υψηλό? 3.Που μπορεί να βρει κάποιος Μανγκρόβια στην Ελλάδα? 4. Απλή ανατάραξη της επιφάνειας του νερού είναι αρκετή ως κυκλοφορία στο refugium? 5. Θα βοηθήσει μία τέτοια εγκατάσταση στη μείωση των Κυανοβακτηριδίων? 6. Γενικά θα έχω αποτελέσματα σε τέτοιες μικρές διαστάσεις η τζάμπα ο κόπος και τα έξοδα? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas2000gr 15 Απριλίου 2007 #121 Share 15 Απριλίου 2007 Νομίζω σχετικά με αυτά που έχουν αναφερθεί για την λάμπα που έχεις βάλει στο ref, ότι δεν πρέπει να συγχέουμε τα watt που αναφέρονται ως αντιστοιχία με λάμπες πυρακτώσεως ως τέτοιες. Δηλαδή όταν μια λάμπα αλογόνου 10 watt αντιστοιχεί για 100watt σε λάμπα πυρακτώσεως δεν πρέπει να την λογαριάζουμε ως 100w αλλά για 10 που πραγματικά είναι. Αλλωστε οι Τ5 που χρησιμοποιούμε έχουν μεγαλύτερη αντιστοιχία σε φωτεινότητα από τις λάμπες πυρακτώσεως αλλά δε λέμε ποτέ ότι τα 54W αντιστοιχούν σε φωτεινότητα σε 300W τις χρησιμοποιούμε στους υπολογισμούς μας για τα αναγραφόμενα watt που έχουν. Οσον αφορά τα υπόλοιπα και με 10-15 cm θα κάνεις δουλειά αλλά όχι όλο με νεκρό αραγωνίτη τουλάχιστον 50-50 με το νεκρό από κάτω. Το κυανοβακτήριο δε νομίζω ότι οφείλετε στη παρουσία νιτρικών όσο στη παρουσία φωσφορικών και στην κακή κυκλοφορία εκεί που παρουσιάζεται, άρα δε θεωρώ ότι θα σε βοηθήσει το ref σε αυτό το τομέα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salTasos 15 Απριλίου 2007 #122 Share 15 Απριλίου 2007 φίλε varvanitidis 1 γνώμη μου είναι να μην ξεπεράσεις τα 10 εκ 2 μπορείς να βάλεις μόνο στεγνό λεπτόκοκκο αραγονίτη να τον μπολιάσεις με λίγη παλιά άμμο από το άλλο σου ενυδρείο , μαζί με λίγο ζωντανό βράχο θα είσαι μια χαρά 3 τα μακρόβια συνήθως τα έχουν περισσότερο για ομορφιά παρά για τις επιδόσεις τους στο καθαρισμό του νερού.. η άλγη σαν τη chaeto είναι πιο αποτελεσματική 4 να φροντίσεις και την ανατάραξη της επιφάνειας του νερού αλλά και την καλή κίνηση του νερού πάνω από το υπόστρωμα 5 οτιδήποτε απορροφά θρεπτικά συστατικά από το νερό μπορεί να βοηθήσει .. μαζί με καλή κυκλοφορία νερού και skimming 6 νομίζω ότι η απάντηση είναι στην εισαγωγή που κάνεις στο μήνυμα σου Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 16 Απριλίου 2007 #123 Share 16 Απριλίου 2007 Πολύ καλή η απόφασή σου να μελετήσεις τα μυστικά της άμμου και να εγκαταστήσεις ένα σύστημα DSB. 1. Ένα ύψος άμμου, με λεπτόκοκκο αραγωνίτη, 6cm θα είναι λειτουργικό. 2. Λέγοντας σπασμένο κοράλλι εννοούμε θρυμματισμένα κλαδιά σκληρού κοραλλιού, ενώ όταν αναφερόμαστε σε αραγωνίτη εννοούμε τη συμπαγή βάση του κοραλλιού, θρυμματισμένη και πολλές φορές επεξεργασμένη, με διάφορους τρόπους, ώστε να είναι πιο αποδοτική, ανάλογα με τη χρήση της. Η βασική διαφορά των δύο ειδών, είναι ότι ο αραγωνίτης είναι πλούσιος σε απαραίτητα στοιχεία και ιχνοστοιχεία και η διάλυσή του είναι πολύ πιο εύκολη, σε συνθήκες χαμηλού ΡΗ. Οπότε στην περίπτωσή σου θα προσέξεις στη συσκευασία να αναφέρεται η λέξη "αραγωνίτης". Κατά τη γνώμη μου, για λόγους οικονομίας, μπορείς να βάλεις νεκρό αραγωνίτη και στο πάνω επιφανειακό στρώμα, να τοποθετήσεις μία στρώση ζωντανού, που μπορείς να αγοράσεις ή να προμηθευτείς από άλλο παλιό ενυδρείο, όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε. 4. Επειδή το ref σου είναι σχετικά μικρό, η ανατάραξη της επιφάνειας, κατά τη γνώμη μου, θα εξασφαλίσει την απαιτούμενη κυκλοφορία και την καλή οξυγόνωση. 5.Σίγουρα θα βοηθήσει το σύστημα άμμου στη μείωση του κυανοβακτήριου. Τα αποτελέσματα, όμως θα τα δεις σταδιακά και θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι να εξαφανιστεί, εντελώς το κύανο. Εννοείται βέβαια ότι και όλα τα υπόλοιπα, που συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση, θα λειτουργούν σωστά. Όπως κυκλοφορία, οξυγόνωση, skimming, <νιτρικά και σωστός φωτισμός.΄ 6. Μπορεί να είναι μικρό το ref σου, αλλά αναλογικά με το ενυδρείο σου, πιστεύω ότι είναι σωστό και αποδοτικό. Καλή συνέχεια Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 20 Απριλίου 2007 Author #124 Share 20 Απριλίου 2007 Πολλές αλλαγές έγιναν από την τελευταία μου δημοσίευση. Όσον αφορά το refugium αφαιρέθηκε το σπασμένο κοράλλι και το φίλτρο βυθού. Προστέθηκαν 9Kg ζωντανός αραγωνίτης OCEAN DIRECT της Carid Sea INC τα οποία σχημάτισαν ένα στρώμα άμμου βάθους 8 cm. Πιστεύω να είναι αρκετό. Επίσης ορισμένα ζωντανά βραχάκια από το κυρίως ενυδρείο μεταφέρθηκαν στο Refugium. Ένας μικρός κυκλοφορητής εξασφαλίζει την κίνηση του νερού στην επιφάνεια και στην κυρίως μάζα στο νερό του refugium.Τέλος προστέθηκε μία βαλβίδα δύο δρόμων στην εισαγωγή του νερού στο Refugium. Η βαλβίδα χρησιμεύει στις αλλαγές νερού, στην απομάκρυνση των φυσαλίδων αέρα στο σωλήνα σιφωνισμού και στη διακοπή της ροής σε περίπτωση εργασιών στο refugium. Σας παραθέτω μία φώτο και μερικές σχηματικές παράστασεις της λειτουργίας του refugium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
varvanitidis 20 Απριλίου 2007 Author #125 Share 20 Απριλίου 2007 Κανονική λειτουργία My_Refugium.bmp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος