MrGe07 15 Φεβρουαρίου 2012 #1 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 Καλησπέρα. Εχω στη κατοχή μου το juwel rio 240. Προοριζόταν για θαλασσινό αλλα τελευταία έχω μπεί στο πειράσμο να το κάνω φυτεμένο.. Οπότε έχω μερικές ερωτήσεις που θα ήθελα να μου απαντήσουν τα έμπειρα άτομα του τομέα: Το ενυδρείο είναι 240 λίτρα με ύψος 55 cm. Οι λάμπες που έχει είναι 1 Τ8 Arcadia FreshWater 38W και 1 Τ8 Arcadia Original Tropical 38W. Δηλαδή 76W, και ανα λίτρο 0,2 W/Lt. Αρα για να φτάσουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα 0,6W/Lt περίπου, θέλουμε τουλάχιστον άλλες 2 λάμπες Τ5. Τι λαμπες προτείνεταιι ? Τα φυτά που θα ήθελα να φυτέψω είναι διαφόρων κατηγοριών, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχω CO2 ? Αν ναι θα πρέπει να συνδιαστεί με ph controller ή το Ph μπορώ να το ελέγξω και με υγρά του εμπορίου ? Εχω προσέξει οτι τα φυτά δεν ειναι φτηνά. Αν υποθέσουμε πως θέλω 40 γλαστράκια για αυτα τα λίτρα πάει περίπου 5 Ε το γλαστράκι, αρα 200 Ε. Η ερώτηση μου εδω ειναι αν μπορείς να βρείς μαζικά, για παραδειγμα 50 τεμάχια απο το ιντερνετ σε φτηνές τιμές ? (αν ναι και ξέρετε κάποιο site ή παραγωγό-πωλητή στο ebay έμπιστο βάλτε και το λινκ) Απο εξοπλισμο (εκτός απο λάμπες και CO2) χρειάζομαι τίποτα άλλο ? Εξωτερικό φίλτρο με βιολογικό ? Αν ναι πόσα λίτρα βιολογικού ? (Απο ψάρια σκέφτομαι κανα κοπάδι neon ή ροδοστομους) Σίγουρα θα χρειαστώ υπόστρωμα και χαλίκι ή άμμο. Πόσα κιλά περίπου ? Απο τεστ θα χρειαστώ ph no2 no3 και po4 μόνο ? Για συντήρηση τι χρειάζομαι ? λίπανση κλπ Link to comment Share on other sites More sharing options...
stelios_ 16 Φεβρουαρίου 2012 #2 Share 16 Φεβρουαρίου 2012 καλησπέρα,με ποιόν τύπο βγάζεις πως έχεις 0,2watt/lt?Εγώ τα βγάζω 0,31 watt/lt. Βέβαια και πάλι λίγα είναι.Αν υπολογίσεις όμως τα καθαρά λίτρα θα είναι σίγουρα λιγότερα.Υπόστρωμα,διακοσμητικά,ξύλα.Μπορείς να τις αλλάξεις για αρχή τοποθετώντας 2 τ5 54 watt που σημαίνει πως θα έχεις 108 watt.Θα χρειαστεί να επέμβεις βέβαια στο φωτιστικό και να αλλάξεις τα ντουί και το ballast με ηλεκτρονικό.Τοποθετώντας και ανακλαστήρες σίγουρα θα φτάσεις τα 0,6 watt/lt για αρχή.Καλό θα είναι να αρχίσεις με κάποια εύκολα φυτά για να μην απογοητευτείς και μετά προχωράς και στα πιο δύσκολα.Αλήθεια το ενυδρειο σου είναι στρωμένο?Υπόστρωμα υπάρχει; και πόσο καιρό λειτουργεί; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandar 19 Φεβρουαρίου 2012 #3 Share 19 Φεβρουαρίου 2012 1) Αν δεν κάνω λάθος το ριο240 μπορεί να χωρέσει άλλη μία μονάδα 2x36 στις θέσεις των ήδη υπαρχόντων καπακιών, αφήνοντας βέβαια και κάποιο μικρό κενό που θα πρέπει να καλύψεις με κάποια πατέντα ενδεχομένως. Οι μονάδες αυτές πωλούνται ξεχωριστά από την juwel ξεχωριστά στα ενυδρειακά καταστήματα. Κατ'αυτόν τον τρόπο θα έχεις +72watt, επομένως πολύ καλό φωτισμό. Μία εναλλακτική είναι να πάρεις μία μονάδα με ballasts με μία 45άρα πχ λάμπτα και να την στερεώσεις στα πλαστικά που έχει κάθετα το ενυδρείο σου πάνω πάνω, κάτω από τα καπάκια τους / ίσως με αλουμινόχαρτο ενδιάμεσα ώστε να μην λιώσουν από την αυξανόμενη θερμοκρασια το χειμώνα. Αν δεν κάνω λάθος η GLO και η Arcadia διαθέτουν τέτοιες μονάδες στην αγορά που η λάμπα τους μπαίνει μέσα στο ενυδρείο και ο μετασχηματιστής τους θα είναι μέσα σε κάποιο ντουλάπι σου. Αν τελικά αφήσεις τον ήδη υπάρχον φωτισμό σου θα πρέπει να βάλεις φυτά εύκολα , σχετικά εύκολα και πειραματικά κάποια μετριας δυσκολίας. 2 ) Σε κάθε περίπτωση το CO2 βοηθάει ολα τα είδη των φυτών , αλλά όσο ασχολείσαι μέχρι μέτριας δυσκολίας φυτά δεν είναι απαιτούμενο 100%. Αν όμως αυξήσεις τον φωτισμό σου και δοκιμάσεις από μέτρια δυσκολία και πάνω, είναι σχεδόν απαραίτητο, καθώς ο επιπλέον φωτισμός συντελεί στην φωτοσύνθεση αλλά δίχως διοξείδιο του άνθρακα τα πιο απαιτητικά φυτά δεν θα μπορούν να δημιουργήσουν όσα κύτταρα θα ήθελαν (που σαν δομικό υλικό έχουν τον άνθρακα) εκμεταλλευόμενα τον αυξημένο φωτισμό. Επομένως η παροχή CO2 εξαρτάται από το τι φυτά θα ήθελες να έχεις. Το PH κατεβαίνει με την παροχή CO2, και με ένα PH Controller έχεις την δυνατότητα να ελέγξεις το πόσο CO2 θα δίνει η μπουκάλα σου, αν συνδυαστεί με μία ηλεκτροβάνα, αλλά όλα αυτά ανεβάζουν αρκετά το κόστος. Μπορείς να έχεις μόνο μπουκάλα CO2 με μία ηλεκτροβάνα ώστε να διακόπτεται η λειτουργία το βράδυ που τα φυτά δεν φωτοσυνθέτουν και να παρακολουθείς λίγο τις τιμές του ph σου. Η εξωτερική φίλτρανση είναι κάτι που βοηθάει στην καλύτερη ισορροπία της βιολογίας ενός ενυδρείου αλλά δεν είναι κάτι που απαιτείται. Εξαρτάται και από το πόσα χρήματα θέλεις να διαθέσεις. Αν πάντως θέλεις μία μικρή βοήθεια στην καλύτερη ροή του νερού, μπορείς να προσθέσεις έναν μικρό εσωτερικό κκυκλοφορητή απέναντι από το εσωτερικό ήδη υπάρχον φίλτρο σου πάντως, με πολύ μικρή οικονομική επιβάρυνση. 3) Τα φυτά είναι όντως κάπως ακριβά και για αυτό θα πρότεινα να μην πάρεις υπερβολικά μεγάλο αριθμό φυτών πρωτού στρώσει το ενυδρείο σου, μιας και με σχεδόν μαθηματική ακρίβεια, ένα νέο ενυδρείο θα δεχθεί στο πρώτο τρίμηνο κάποια επίθεση άλγης ή κυανοβακτηρίου κτλ. Οπότε καλύτερα να προσθέσεις και αργότερα όταν θα έχει ωριμάσει το ενυδρείο σου κάποια φυτά. Προσπάθησε να παίρνεις φυτά των οποίων οι απαιτήσεις μάλλον θα ικανοποιούνται και ρίσκαρε σε λίγα μόνο είδη. (πχ στα 10 πάρε μόνο 2 κάπως πιο δύσκολα είδη). Τώρα εναλλακτικοί τρόποι απόκτησης φυτών σε καλύτερες τιμές είναι : α) οι παραγγελίες στο εξωτερικό , με μεγάλο ρίσκο όμως κατά την μεταφορά που διαρκεί πολλές μέρες και με αυξημένα έξοδα αποστολής που μπορεί να ισοδυναμούν με 15-20 ευρώ σε πολλές περιπτώσεις. Τα σκληρά φυτά όπως anubias και φυτά αργού μεταβολισμού όπως κάποια είδη moss ίσως αντέξουν παρόλα αυτά. β) Η αγορά φυτών από συνχομπίστες στις αγγελίες, όπου θα πρέπει να πέσεις σε καλό συνχομπίστα που να διαθέτει φυτά σε καλή κατάσταση. Αυτό θα πρέπει να το δεις είτε μέσω φωτογραφιών στις αγγελίες είτε μαθαίνοντας από τρίτο συνχομπίστα που είχε προμηθευτεί φυτά από τον εκάστοτε πωλητή. Αυτό σαφώς ισχύει και για σχεδόν οτιδήποτε χρειαστεί κανείς, από CO2 μέχρι φίλτρα , καθώς μπορείς να πετύχεις πολύ καλύτερες τιμές από τις συνηθισμένες των καταστημάτων ή ακόμα και των e-shop. 4) Δες την απάντηση στο (2) 5) Το χαλίκι εξαρτάται από το πόσο παχύ έδαφος θέλεις να έχεις στο ενυδρείο σου. Πιστεύω πως θα χρειαστείς 6 x 5 κg τουλάχιστον, με τα 7-8 να σου παρέχουν ένα αρκετά πλούσιο στρώμα. Η κοκομετρία είναι κάτι που χρήζει προσοχής, καθώς αν θα ασχοληθείς με φυτεμένο και έχεις και μικρότερα φυτά, θα πρέπει να προτιμήσεις μικρότερης κοκκομετρίας χαλίκι ώστε να διευκολυονται και τα μικρότερα φυτά. Το υπόστρωμα είναι πολύ σημαντικό κεφάλαιο. Προτείνω να τοποθετήσεις υπόστρωμα με θρεπτικά συστατικά κάτω από το χαλίκι σου ώστε να μην χρειάζεσαι ποτέ ταμπλέτες φυτευτές στο έδαφος , και να βοηθήσεις τα φυτά που εξαρτώνται από το ριζικό τους σύστημα σε μεγάλο βαθμό, όπως εχινόδοροι , κρυπτοκορίνιες και πολλά είδη 'γρασιδιού'. 6 και 7) Από μετρήσεις δεν χρειάζεται να είσαι υπερβολικός. Αν δεν ρίχνεις μεγάλες ποσότητες λιπασμάτων , τροφών και DIY σκευασμάτων και κάνεις κάποιες λογικές αλλαγές νερού , δεν θα χρειάζεται να κάνεις μετρήσεις τόσο συχνά. Τα λιπάσματα αν και ισχυρίζονται πως δεν έχουν φωσφορικά κτλ , αν πέσουν σε ακατάλληλη ποσότητα για τον αριθμό των φυτών που διαθέτουμε, θα συντελέσουν στην εμφάνιση άλγης. Επομένως για συντήρηση θα χρειαστείς μόνο ένα υγρό λίπασμα από το οποίο θα ρίχνεις σχεδόν την μισή από την αναγραφόμενη δοσολογία αν το ενυδρείο σου έχει μέτριο αριθμό φυτών και μόνο αφού τα φυτά έχουν δείξει σημάδια ανάπτυξης. Αφού το ενυδρείο έχει πάρει μπρος δηλαδή. Σημειωτέον πως υπάρχουν και λιπάσματα που απελευθερώνουν και CO2 στο νερό, κάτι που ίσως σου φανεί χρήσιμο σαν προσωρινή λύση για CO2 , αν και θα πρότεινα μπουκάλα CO2! Ελπίζω να βοηθησα, οτιδήποτε χρειαστείς μην διστάσεις να ρωτήσεις! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrGe07 20 Φεβρουαρίου 2012 Author #4 Share 20 Φεβρουαρίου 2012 καλησπέρα,με ποιόν τύπο βγάζεις πως έχεις 0,2watt/lt?Εγώ τα βγάζω 0,31 watt/lt. Βέβαια και πάλι λίγα είναι.Αν υπολογίσεις όμως τα καθαρά λίτρα θα είναι σίγουρα λιγότερα.Υπόστρωμα,διακοσμητικά,ξύλα.Μπορείς να τις αλλάξεις για αρχή τοποθετώντας 2 τ5 54 watt που σημαίνει πως θα έχεις 108 watt.Θα χρειαστεί να επέμβεις βέβαια στο φωτιστικό και να αλλάξεις τα ντουί και το ballast με ηλεκτρονικό.Τοποθετώντας και ανακλαστήρες σίγουρα θα φτάσεις τα 0,6 watt/lt για αρχή.Καλό θα είναι να αρχίσεις με κάποια εύκολα φυτά για να μην απογοητευτείς και μετά προχωράς και στα πιο δύσκολα.Αλήθεια το ενυδρειο σου είναι στρωμένο?Υπόστρωμα υπάρχει; και πόσο καιρό λειτουργεί; Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Έχεις απόλυτο δίκιο, είναι 0,31 Watt/Lt ! Το σκέφτηκα αυτο που προτείνεις για το φωτισμό αλλά πιστεύω πως είναι μεγάλη ταλαιπωρία και κατά πάσα πιθανότητα τα ίδια λεφτά με το να αγοράσω ένα ακόμα μπαλαστ εξωτερικό και απλά να προσθέσω 2 λάμπες τ5. Το ενυδρείο δεν τρέχει επειδή ακόμα δεν υπάρχει ο εξοπλισμός. Μέσα στον επόμενο μήνα θα αγοραστεί εξωτερικό φίλτρο μπαλαστ λάμπες χαλίκι υπόστρωμα και λίγο αργότερα το σύστημα co2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrGe07 20 Φεβρουαρίου 2012 Author #5 Share 20 Φεβρουαρίου 2012 1) Αν δεν κάνω λάθος το ριο240 μπορεί να χωρέσει άλλη μία μονάδα 2x36 στις θέσεις των ήδη υπαρχόντων καπακιών, αφήνοντας βέβαια και κάποιο μικρό κενό που θα πρέπει να καλύψεις με κάποια πατέντα ενδεχομένως. Οι μονάδες αυτές πωλούνται ξεχωριστά από την juwel ξεχωριστά στα ενυδρειακά καταστήματα. Κατ'αυτόν τον τρόπο θα έχεις +72watt, επομένως πολύ καλό φωτισμό. Μία εναλλακτική είναι να πάρεις μία μονάδα με ballasts με μία 45άρα πχ λάμπτα και να την στερεώσεις στα πλαστικά που έχει κάθετα το ενυδρείο σου πάνω πάνω, κάτω από τα καπάκια τους / ίσως με αλουμινόχαρτο ενδιάμεσα ώστε να μην λιώσουν από την αυξανόμενη θερμοκρασια το χειμώνα. Αν δεν κάνω λάθος η GLO και η Arcadia διαθέτουν τέτοιες μονάδες στην αγορά που η λάμπα τους μπαίνει μέσα στο ενυδρείο και ο μετασχηματιστής τους θα είναι μέσα σε κάποιο ντουλάπι σου. Αν τελικά αφήσεις τον ήδη υπάρχον φωτισμό σου θα πρέπει να βάλεις φυτά εύκολα , σχετικά εύκολα και πειραματικά κάποια μετριας δυσκολίας. 2 ) Σε κάθε περίπτωση το CO2 βοηθάει ολα τα είδη των φυτών , αλλά όσο ασχολείσαι μέχρι μέτριας δυσκολίας φυτά δεν είναι απαιτούμενο 100%. Αν όμως αυξήσεις τον φωτισμό σου και δοκιμάσεις από μέτρια δυσκολία και πάνω, είναι σχεδόν απαραίτητο, καθώς ο επιπλέον φωτισμός συντελεί στην φωτοσύνθεση αλλά δίχως διοξείδιο του άνθρακα τα πιο απαιτητικά φυτά δεν θα μπορούν να δημιουργήσουν όσα κύτταρα θα ήθελαν (που σαν δομικό υλικό έχουν τον άνθρακα) εκμεταλλευόμενα τον αυξημένο φωτισμό. Επομένως η παροχή CO2 εξαρτάται από το τι φυτά θα ήθελες να έχεις. Το PH κατεβαίνει με την παροχή CO2, και με ένα PH Controller έχεις την δυνατότητα να ελέγξεις το πόσο CO2 θα δίνει η μπουκάλα σου, αν συνδυαστεί με μία ηλεκτροβάνα, αλλά όλα αυτά ανεβάζουν αρκετά το κόστος. Μπορείς να έχεις μόνο μπουκάλα CO2 με μία ηλεκτροβάνα ώστε να διακόπτεται η λειτουργία το βράδυ που τα φυτά δεν φωτοσυνθέτουν και να παρακολουθείς λίγο τις τιμές του ph σου. Η εξωτερική φίλτρανση είναι κάτι που βοηθάει στην καλύτερη ισορροπία της βιολογίας ενός ενυδρείου αλλά δεν είναι κάτι που απαιτείται. Εξαρτάται και από το πόσα χρήματα θέλεις να διαθέσεις. Αν πάντως θέλεις μία μικρή βοήθεια στην καλύτερη ροή του νερού, μπορείς να προσθέσεις έναν μικρό εσωτερικό κκυκλοφορητή απέναντι από το εσωτερικό ήδη υπάρχον φίλτρο σου πάντως, με πολύ μικρή οικονομική επιβάρυνση. 3) Τα φυτά είναι όντως κάπως ακριβά και για αυτό θα πρότεινα να μην πάρεις υπερβολικά μεγάλο αριθμό φυτών πρωτού στρώσει το ενυδρείο σου, μιας και με σχεδόν μαθηματική ακρίβεια, ένα νέο ενυδρείο θα δεχθεί στο πρώτο τρίμηνο κάποια επίθεση άλγης ή κυανοβακτηρίου κτλ. Οπότε καλύτερα να προσθέσεις και αργότερα όταν θα έχει ωριμάσει το ενυδρείο σου κάποια φυτά. Προσπάθησε να παίρνεις φυτά των οποίων οι απαιτήσεις μάλλον θα ικανοποιούνται και ρίσκαρε σε λίγα μόνο είδη. (πχ στα 10 πάρε μόνο 2 κάπως πιο δύσκολα είδη). Τώρα εναλλακτικοί τρόποι απόκτησης φυτών σε καλύτερες τιμές είναι : α) οι παραγγελίες στο εξωτερικό , με μεγάλο ρίσκο όμως κατά την μεταφορά που διαρκεί πολλές μέρες και με αυξημένα έξοδα αποστολής που μπορεί να ισοδυναμούν με 15-20 ευρώ σε πολλές περιπτώσεις. Τα σκληρά φυτά όπως anubias και φυτά αργού μεταβολισμού όπως κάποια είδη moss ίσως αντέξουν παρόλα αυτά. β) Η αγορά φυτών από συνχομπίστες στις αγγελίες, όπου θα πρέπει να πέσεις σε καλό συνχομπίστα που να διαθέτει φυτά σε καλή κατάσταση. Αυτό θα πρέπει να το δεις είτε μέσω φωτογραφιών στις αγγελίες είτε μαθαίνοντας από τρίτο συνχομπίστα που είχε προμηθευτεί φυτά από τον εκάστοτε πωλητή. Αυτό σαφώς ισχύει και για σχεδόν οτιδήποτε χρειαστεί κανείς, από CO2 μέχρι φίλτρα , καθώς μπορείς να πετύχεις πολύ καλύτερες τιμές από τις συνηθισμένες των καταστημάτων ή ακόμα και των e-shop. 4) Δες την απάντηση στο (2) 5) Το χαλίκι εξαρτάται από το πόσο παχύ έδαφος θέλεις να έχεις στο ενυδρείο σου. Πιστεύω πως θα χρειαστείς 6 x 5 κg τουλάχιστον, με τα 7-8 να σου παρέχουν ένα αρκετά πλούσιο στρώμα. Η κοκομετρία είναι κάτι που χρήζει προσοχής, καθώς αν θα ασχοληθείς με φυτεμένο και έχεις και μικρότερα φυτά, θα πρέπει να προτιμήσεις μικρότερης κοκκομετρίας χαλίκι ώστε να διευκολυονται και τα μικρότερα φυτά. Το υπόστρωμα είναι πολύ σημαντικό κεφάλαιο. Προτείνω να τοποθετήσεις υπόστρωμα με θρεπτικά συστατικά κάτω από το χαλίκι σου ώστε να μην χρειάζεσαι ποτέ ταμπλέτες φυτευτές στο έδαφος , και να βοηθήσεις τα φυτά που εξαρτώνται από το ριζικό τους σύστημα σε μεγάλο βαθμό, όπως εχινόδοροι , κρυπτοκορίνιες και πολλά είδη 'γρασιδιού'. 6 και 7) Από μετρήσεις δεν χρειάζεται να είσαι υπερβολικός. Αν δεν ρίχνεις μεγάλες ποσότητες λιπασμάτων , τροφών και DIY σκευασμάτων και κάνεις κάποιες λογικές αλλαγές νερού , δεν θα χρειάζεται να κάνεις μετρήσεις τόσο συχνά. Τα λιπάσματα αν και ισχυρίζονται πως δεν έχουν φωσφορικά κτλ , αν πέσουν σε ακατάλληλη ποσότητα για τον αριθμό των φυτών που διαθέτουμε, θα συντελέσουν στην εμφάνιση άλγης. Επομένως για συντήρηση θα χρειαστείς μόνο ένα υγρό λίπασμα από το οποίο θα ρίχνεις σχεδόν την μισή από την αναγραφόμενη δοσολογία αν το ενυδρείο σου έχει μέτριο αριθμό φυτών και μόνο αφού τα φυτά έχουν δείξει σημάδια ανάπτυξης. Αφού το ενυδρείο έχει πάρει μπρος δηλαδή. Σημειωτέον πως υπάρχουν και λιπάσματα που απελευθερώνουν και CO2 στο νερό, κάτι που ίσως σου φανεί χρήσιμο σαν προσωρινή λύση για CO2 , αν και θα πρότεινα μπουκάλα CO2! Ελπίζω να βοηθησα, οτιδήποτε χρειαστείς μην διστάσεις να ρωτήσεις! Καταρχάς σε ευχαριστώ πααααρα πολύ για την απάντηση και το ενδιαφέρον σου! 1) Η μονάδα που λες κοστίζει κοντά στα 90 Ε. Οπότε σκέφτηκα να αγοράσω μπαλαστ για 2 λάμπες Τ5 54 W και να το βάλω μέσα στο έπιπλο. ( Αυτό θα κοστίσει κοντά στα 30 Ε. Όχι κάποιας εταιρίας που απευθύνετε σε ενεργειακά αλλά από μαγαζί με ηλεκτρολογικά. μετά απλά θα χρειαστώ στεγανά ακροφισια. Συνολικό κόστος 50 Ε.). Και απλά θα δέσω τις καινούργιες λάμπες με tire up πάνω στις άλλες. Το έχω ξανακάνει και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα με τη θερμοκρασία. Αυτό που έχω ψάξει και δεν καταλαβαίνω είναι στην επιλογή της λάμπας με βάση τα Lumen. Εδω χρειάζομαι σημαντική βοήθεια! 2) Σίγουρα θέλω να βάλω φυτά μέτριας δυσκολίας και πάνω, όπως και γρασίδι. Σίγουρα όχι από την αρχή αλλά ο στόχος είναι εκεί. Όποτε είναι απαραίτητο το co2. Για το Ph λέω να κάνω το δεύτερο που προτείνεις, δηλαδή να κόβω τη παροχή του co2, η τουλάχιστον μέχρι να περάσει λίγο ο καιρός και να μαζέψω λεφτά για Ph controller γιατί όλα μαζί δεν θα τα αντέξει η τσέπη μου. 3) Εννοείται πως τα φυτά θα μπουν λίγα λίγα ξεκινώντας από τα πιο εύκολα. Όσο για τους συνχομπιστες και τα κλαδέματα τους, θα τους έχω υπόψη μου (: 4) Όσον αφορά το φίλτρο πόσα λίτρα βιολογικού θα πρέπει να έχει ? Μιλάμε για ένα ενυδρείο Full φυτεμένο με ένα κοπάδι neon 5) Το χαλίκι από τι υλικό πρέπει να είναι ? Όσο για τι κοκομετρια δεν το ήξερα και επειδή πάμε και για γρασίδι, θα επιλέξω κάποιο αρκετά μικρής κοκομετριας. Έχεις να μου προτείνεις κάποιο συγκεκριμένο ? Όπως και για το υπόστρωμα, κάποιας συγκεκριμένης εταιρίας που πιστεύεις πως είναι καλή ? Από υπόστρωμα πόσα κιλά περίπου ? 6) Ποια τεστ θα πρέπει να έχω σίγουρα μες στο ντουλάπι μου ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandar 20 Φεβρουαρίου 2012 #6 Share 20 Φεβρουαρίου 2012 1) Για τις λάμπες του ενυδρείου, λαμβάνουμε κυρίως δύο πράγματα υπόψη : Την αποδοτικότητά τους , την δύναμη δηλαδή του φωτισμού τους (βλέπουμε τα lumens) και την καταλληλότητά τους για τον σκοπό που θα τις χρησιμοποιήσουμε (βλέπουμε τους kelvin). Στην περίπτωση του φυτεμένου, οι λάμπες που οι εταιρείες προτείνουν για φωτοσύνθεση έχουν συνήθως 3500-5000 kelvin και είναι από τις δυνατότερες σε lumens, όπως οι Juwel Nature, Dennerle Special Plant κτλ. Προσωπικά προτιμώ να βάζω σχεδόν αποκλειστικά τέτοιες λάμπες γιατί μου αρέσει και το χρωματικό αποτέλεσμά τους , μιας και προσφέρουν έναν κιτρινοπορτοκαλί θερμό φωτισμό. Υπάρχουν σαφώς και οι ουδέτερες λευκού φωτός στα 6500 kelvin περίπου που είναι επίσης πολύ ισχυρές συνήθως καθώς και οι Colour στα 7500++ kelvin που τονίζουν πολύ τα χρώματα αλλά έχουν πολύ λιγότερα lumens. Το πως θα διαμορφωθεί ο φωτισμός έχει να κάνει και με τις προσωπικές μας προτιμήσεις στο χρώμα του , αλλά αν πηγαίνεις για φυτεμένο, θα σου πρότεινα σχεδόν αποκλειστικά την πρώτη κατηγορία. Πολλοί συνχομπίστες χρησιμοποιούν και τις Grolux της Sylvannia σαν μια φθηνή εναλλακτική λύση που είναι σχετικά αποδεκτών kelvin και αρκετά φθηνότερη από τις συνηθισμένες ενυδρειακές. Η Dennerle από την άλλη ισχυρίζεται πως οι δικές της διαρκούν τον διπλάσιο χρόνο από των άλλων εταιρειών ενώ οι Juwel είναι σχετικά οικονομικές. Ό,τι και αν κάνεις με τις λάμπες, θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου και το θέμα ανακλαστήρων. Αφού θα τοποθετήσεις με αυτήν την πατέντα που λες ανά δύο τις λάμπες, καλό θα ήταν να βρεις έναν κοινό ανακλαστήρα ανά ζεύγος , με καλό πλάτος, ή αν θέλειςμια οικονομική λύση, θα μπορούσες να δημιουργήσεις εσύ έναν με αλουμινόχαρτο που δεν θα κάνει την δουλειά ενός του εμπορίου, αλλά οπωσδήποτε θα είναι μακράν προτιμότερος από το τίποτα και θα εξοικονομίσεις σχεδόν 40 ευρώ. 2) Με μία μπουκάλα CO2 (πχ 2kg) , έναν ρυθμιστή / μειωτήρα πίεσης και μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα που θα κλείνει μαζί με τον φωτισμό σου, πιστεύω πως θα καλυφθείς μια χαρά από διοξείδιο του άνθρακα και δεν θα χαλάσεις πολλά χρήματα ειδικά αν ψάξεις να τα πάρεις από κάποιον συνχομπίστα στις αγγελίες. 3) Σίγουρα μπορείς και εδώ κατ'αυτόν τον τρόπο να κάνεις οικονομία , και δεν χρειάζεται να διαφοροποιείς τα φυτά με τον όρο 'κλαδέματα' που ποτέ δεν καταννόησα τι εξυπηρετεί. Στα ενυδρεία υπάρχουν τρία είδη φυτών : α) Εκείνα που αναπτύσσονται σαν 'ανάποδη πυραμίδα' όπου από έναν απαραίτητο για αυτά 'κόμπο' ξεκινά το φύλλωμά τους και το ριζικό τους σύστημα, όπως πχ echinodorus, cryptocorines , valisnerias κτλ . Σε αυτά τα φυτά , δεν μπορείς με ένα κλαδί τους πχ να έχεις ένα νέο μικρότερο φυτό. Πρέπει να έχεις και το υπόλοιπο μέρος. β) Τα βρυόφυτα πχ είδη moss , riccia κτλ που δεν έχουν ριζικό σύστημα και γ) Τα υπόλοιπα φυτά που εντός του ενυδρείου ζουν ακόμα και αν κοπεί ένα τμήμα τους και αφεθεί στο νερό μιας και πολύ σύντομα θα ξαναβγάλει ρίζα. Επομένως τι θα πεί ΄κλάδεμα΄ ;; Δεν νομίζω ποτέ κάποιος συνχομπίστας να κλάδεψε την Valisneria του και τον Echinodorus και να έδωσε σε κάποιον ένα από τα φύλλα τους γιατί θα ήταν εντελώς άχρηστο. Έδωσε κάποια αυτοτελή echinodorus ή valisnerias πχ. Επίσης στην κατηγορία (β) μία ποσότητα βρυόφυτου είναι αυτοτελές φυτό ενώ και στην κατηγορία (γ) ένα κλαδί και πάλι θεωρείται αυτοτελές φυτό και η πλειοψηφία των e-shop ένα ματσάκι από τέτοια κλαδάκια σου δίνουν όταν αγοράζεις φυτά της κατηγορίας (γ) πχ Ludwigias , Ammania Gracilis , Nesaea , Hygrophila κτλ Η ύπαρξη ρίζας σε αυτά τα φυτά ή όχι, καμία διαφορά δεν έχει στην περεταίρω εξέλιξη του φυτού μιας και πιο σημαντικό είναι το να ήταν το φυτό εντός νερού και όχι εκτός (submersed και όχι emersed) αφού κατ΄αυτόν τον τρόπο το φυτό δεν σοκάρεται κατά την μεταφύτευση: Τα φυτά που είναι μεγαλωμένα εκτός νερού σε συνθήκες υγρασίας , βγάζουν άλλον τύπο φυλλώματος τις περισσότερες φορές και μπορεί να ρίξουν ακόμα και όλα τους τα φύλλα όταν μείνουν σε ενυδρειακές συνθήκες για μέρες. Είναι λογικό πολλές φορές ένα νεοεισερχόμενο σε ενυδρείο emersed φυτό να μην αντέξει τελικά αυτήν την δοκιμασία ή να κάνει αρκετό καιρό να 'πάρει μπροστά'. Πολλοί χομπίστες προσπαθούν να εγκλιματίσουν το φυτό σιγά σιγά με κάποιες τεχνικές αλλά η συντριπτική πλειοψηφία κατόχων ενυδρείων αγνοεί την διαφορά emersed / submersed στα φυτά και σίγουρα αν κάποιος μπορεί να βρει το ίδιο φυτό στην 2η μορφή είναι μακράν προτιμότερο. 4) Η ποσότητα που σου δίνει η juwel μπορεί να είναι ένα μικρό κουτάκι αλλά είναι από τα πολύ καλά βιολογικά υλικά πιστεύω (αν το έχεις καινούριο το ενυδρείο. Ειδάλλως, μπορείς να βάλεις ποσότητα σχεδόν ίδια με ενάμιση σφουγγάρι από εκείνα που δίνει η εταιρεία , από κάποιο καλό βιολογικό υλικό και θα είσαι εντάξει. Τα neon παρεπιπτόντως πολύ καλή επιλογή για φυτεμένο! 5) Το χαλίκι καλό θα είναι να είναι φυσικό σε κάποιο γκρι ή μαύρο ή παστέλ χρώμα για να δίνει ένα ωραίο φυσικό αποτέλεσμα. Θα πρότεινα να αποφύγεις τα παρδαλά και χρωματισμένα σε 'φάνσυ' χρώματα χαλίκια χεχε! Συνήθως υπάρχουν σε 5κιλα . Νομίζω θα χρειαστείς 7 5κιλα περίπου για ένα καλό έδαφος ίσως και 8 αν το θέλεις πιο πλούσιο. Με την κοκκομετρία μην το παρακάνεις και πάρεις και σχεδόν άμμου. Να είναι ένα σκαλάκι μεγαλύτερη. Από υπόστρωμα έχω δοκιμάσει πολλών εταιρειών, Θεωρώ εξαιρετική την Dennerle αλλά και την Sera με την σειρά των 4.7kg που έχει βγάλει στην αγορά. Νομίζω πως θα χρειαστείς 2 με 3 τέτοια. 6) Τα βασικά τεστ είναι το ph , της αμμωνίας , των NO2 / NO3 και της γενικής σκληρότητας. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά ακόμα τεστ όπως φωσφορικών , διοξειδίου, ανθρακικής , σιδήρου κτλ που μπορεί να πάρει κανείς. Ελπίζω να βοήθησα Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος