fouskos 14 Φεβρουαρίου 2012 Author #26 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 εχω διαβάσει τα πάντα από το φόρουμ! ξέρω πωσ δεν θα εχω πρόβλημα με ασβεστίο 370..για τα lps έχεισ δίκιο αλλά τι μπορώ να κάνω?? εκτοσ από το πρόβλημα με το ότι θα σπάνε τα κοραλία υπάρχει κάποιο άλλο?? παντωσ ο σκελετός των κοραλίων είναι πολύ δυνατόσ μιασ και εχω κόψει κάποια! το ενδεχόμενο να φταίει το 10 kh για το ασπρίσμα στον πάτο του κοραλίου παίζει? παντωσ εχω παρατηρήσει μια έξαρση αλγησ μετά από 60 λίτρα αλλαγήσ από θάλασσα Link to comment Share on other sites More sharing options...
frakto 14 Φεβρουαρίου 2012 #27 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 (edited) Λοιπον. Οταν σχεδιάζεις να φτιάξεις ενα ενυδρείο αποφασίζεις πρώτα απο όλα πια μέθοδο αποβολής των θρεπτικών , απο την στήλη του νερου , θα ακολουθήσεις , και ανάλογα την μέθοδο που θα ακολουθήσεις αγοράζεις εξοπλισμό και σχεδιάζεις sump και πώς ολά αυτα θα δουλέψουν μαζί . Υπάρχουν πάρα πολλοί μέθοδοι με τα καλά τους και τα κακά τους , κάποιοι γνωστοί απο παλιά κάποιοι με τους οποίους τώρα γνωριζόμαστε . Για να μην μακρηγορώ θα σου πώ για δύο . Για το κλασσικό berlin και για το zeovit (λέγοντάς zeovit εννοώ ,οποιαδήποτε προβοιοτική μέθοδο δηλαδή προσθήκη βακτηριδίων ) με το οποίο τώρα γνωριζόμαστε . Το κλασσικό berlin στηρίζετε στην μεγάλη ποσότητα ζωντανού βράχου , ώστε να μπορέσει να αποικίσει όσο (αναλογα την ποσότητά του βράχου) το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός βακτηριδίων ,τα οποία σύμφωνα με το κύκλο του αζώτου θα διασπάσουν την τοξικότατη αμμωνία/αμμώνιο σε νιτρικά . Το πρόβλημα τώρα είναι ότι για να στηριχθεί εκεί μόνο , θα έπρεπε να υπάρχει τεράστια ποσότητα ζωντανού βράχου , πράγμα μη εφικτό , πανάκριβο και ριψοκίνδυνο . Οπότε προσθέτης και ενα DSB (deep Sand bed ) , το οποίο δεν ειναι τίποτα παραπάνω απο το γνωστό απο τα παλία φίλτρο άμμου , στο οποίο δημιουργείτε μια αναερόβια περιοχή για την ανάπτυξή ωφέλιμων βακτηριδίων . Όλα αυτά διότι δεν έιναι δυνατόν να στηριχθεί ενα hobby με ενα ενυδρείο 200 λίτρων και 5 ψαράκια . Και ετσι αυξανόταν η ιχθιοφωρτιση στα ενυδρεία , και παρέα αυξανόταν και άλλο η ανάγκη αποβολής των θρεπτικών μαζί τώρα και με τα φωσφορικά . Και έρχονται και τα refugium τα οποία συνδυάστηκαν με τα DSB . Δηλαδή στο sump είχες ενα ,οσο το δυνατών περισσότερο , φυτεμένο ενυδρείο , ώστε να σου απορροφά οργανικά και φωσφορικά προς όφελος των φυτών . Το οτι συνδυάστηκαν τα DSB με τα refugium είναι λάθος διότι το DSB κανονικά δεν πρέπει να φωτίζετε . Ο νόμος της εξέλιξης δεν άφησέ τα refiugium στην ισχία τους και έγιναν Chaeto- refugium , δηλαδή ενας χώρος τινκγα στην άλγη chaeto ,που όσο και να την βιάζεις με 24 ώρες φωτισμό την ημέρα , αυτη δεν θα έλεγε όχι στην μεγάλη εξαγωγή θρεπτικών και φωσφορικών ,και θα μεγάλωνε... Και τώρα ή Ιστορική και μεγάλη αλήθειά γιατί υπάρχουν ενυδρεία …... διότι κάποιος, κάπου , κάποτε είδε αυτές τις πανέμορφες acropores και ως ματαιόδοξος άνθρωπος θέλησε να της πάρει σπίτι του . Και περνάνε τα χρόνια …. και ακούγονται η προβιοτικοι μέθοδοι . Πρώτα απο την μαμά zeovit και μετα απο άλλες . Η σκέψη πρέπει να ήταν ,” αντι να αυξάνουμε τον όγκο του υλικού που θα αποικίσουν τα βακτηρίδια (κλασσικό berlin ) ,γιατί να μην αυξήσουμε τον αριθμό αυτών και την δυνατότητά τους στο να καταναλώνουν τα οργανικά ? “ . Και όντος έτσι έγινε . Υπήρχαν εταιρίες που παράγουν βακτηρίδια για διάφορους σκοπούς , δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ενυδρεία . Οπότε προσθέτουμε βακτηρίδια και στην συνέχεια προσπαθούμε να συντηρήσουμε τον πληθυσμό τους . Τα βακτηρίδια για να συντηρηθούν θέλουν πηγή οργανικού άνθρακα . Δηλαδή : έχουμε προσθέσει όση ποσότητα βακτηριδίων είναι αρκετή , ώστε στην αρχή να μπορέσουν να μειωθούν οι μεγάλες ποσότητες θρεπτικών . Ωραία . Όταν οντος μειωθούν τα θρεπτικά , κάπως θα πρέπει να συντηρηθεί όλος αυτός ο αριθμός τον βακτηριδίων. Το πρόβλημα είναι οτι δεν ειναι κουκιά να τα μετρήσω και να δώ τις ανάγκες τους . Η μέθοδος αυτη έγινε πολύ γνωστή διότι η τεράστια (αλλά και απρόβλεπτη) αποβολή θρεπτικών απο το νερο έδινε στις acropores απίστευτα χρώματα . Αυτο που έχω καταλάβει εγώ είναι οτι στην φύση το έντονο , το φανταχτερό , σημαίνει ή επιφυλακή ή SEX (π.χ τα χταπόδια) . Δηλαδή κατα την γνώμη μου, αυτα τα χρώματα σημαίνουν πεθαίνω απο την πείνα . Οτι θρεπτικό υπάρχει το καταναλώνουν πλέων τα βακτηρίδια σε βάρος τον κοραλλίων . Γενικά στο σύστημα βακτηριδίων το οποίο ειναι ultra low nutrient (με πολύ λίγα θρεπτικά) εμπειρικά έχουν κάνει μια παραδοχή και έχουν πει ,οτι το kH θα πρέπει να είναι χαμηλά και το πολύ πολύ 8 , με βέλτιστο το 7 . Αυτη η παραδοχή έγινε διότι σε αυτα τα συστήματα , οταν υπήρχε αυξημένο kH παρατηρούνταν κάψιμο στα κοράλλια . Αυτη η παραδοχή ειναι σωστή και για έναν αλλά λόγο όμως . Το kH 7 ειναι το kH που έχουν η κοραλλιογενής ύφαλοι . Αυτα(οι υφαλοι) τα όντος ultra low nutrient συστήματα τα οποία όμως έχουν και την δυνατότητά να κάνουν buffering . Πράγμα που δεν πρόκειται πότε να το κάνει ο άνθρωπος σε κλειστό σύστημα . Το buffering σημαίνει οτι αυτό το ultra low nutrient συστημα , έχει τεράστιες ποσότητες θρεπτική όμως η οποίες είτε ειναι αποθηκευμένες στον πυθμένα ως ιζήματα ( τα οποία περιμένουν τους μουσώνες για να ενεργοποιηθούν ) ή μέσο τον ρευμάτων το οποία μπορούν να φέρουν (αλλά και να διώξουν) θρεπτικά . Και τώρα έγω ο οποίος τρέχω σε ενα ενυδρείο 200 λίτρων κλασσικό berlin με 100λίτρα sump απο τα οποία τα 60 λίτρα είναι Chaeto- refugium με 18cm DSB γεμάτο (μετα απο καιρο) με chaeto συν σκιμμεραρα (γιατι ειναι φετίχ) βάλω BIO-ACTIVE αλατι το οποίο οπως λέει και ο nervas “αυτό το αλάτι έχει ποσότητα πολυμερές που διασπάται και προσδίδει πηγή οργανικού άνθρακα, το κακό είναι ότι οι περισσότεροι χομπίστες την πατάνε με αυτό, αυτό γίνεται γιατί το αλάτι είναι φοβερό όσο έχεις τιμές θρεπτικών αυξημένες και με αυτό αυξάνονται τα βακτήρια και καταναλώνονται τα θρεπτικά, όταν φτάνεις στο σημείο μηδέν θρεπτικών που έφτασες εσύ όμως αρχίζουν τα προβλήματα '' φτάνεις χωρίς να το ξέρεις σε σύστημα zeovit με ολα τα κακά του . Δηλαδή ελάχιστα θρεπτικά και τεράστιο κΗ(λόγο berlin που το κΗ μπορει να ειναι και 12) . το αποτέλεσμα ειναι οτι αρχίζουν βακτιριδιακες μολύνσεις και πολύ απλά τα πέρνεις στο χέρι ΟΛΑ . Αυτα που έγραψα ειναι ότι μου έμεινε …..επειδή τα έπαθα ολα και απο αυτο http://www.aquazone....ic=34943&st=120 δεν έμεινε σχεδόν τίποτα Δεν έμεινε ούτε μια acropora …...αλλα τουλάχιστον κατάλαβα …. Έγινε επεξεργασία 14 Φεβρουαρίου 2012 - frakto Link to comment Share on other sites More sharing options...
VRILO 14 Φεβρουαρίου 2012 #28 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 Λοιπον. Οταν σχεδιάζεις να φτιάξεις ενα ενυδρείο αποφασίζεις πρώτα απο όλα πια μέθοδο αποβολής των θρεπτικών , απο την στήλη του νερου , θα ακολουθήσεις , και ανάλογα την μέθοδο που θα ακολουθήσεις αγοράζεις εξοπλισμό και σχεδιάζεις sump και πώς ολά αυτα θα δουλέψουν μαζί . Υπάρχουν πάρα πολλοί μέθοδοι με τα καλά τους και τα κακά τους , κάποιοι γνωστοί απο παλιά κάποιοι με τους οποίους τώρα γνωριζόμαστε . Για να μην μακρηγορώ θα σου πώ για δύο . Για το κλασσικό berlin και για το zeovit (λέγοντάς zeovit εννοώ ,οποιαδήποτε προβοιοτική μέθοδο δηλαδή προσθήκη βακτηριδίων ) με το οποίο τώρα γνωριζόμαστε . Το κλασσικό berlin στηρίζετε στην μεγάλη ποσότητα ζωντανού βράχου , ώστε να μπορέσει να αποικίσει όσο (αναλογα την ποσότητά του βράχου) το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός βακτηριδίων ,τα οποία σύμφωνα με το κύκλο του αζώτου θα διασπάσουν την τοξικότατη αμμωνία/αμμώνιο σε νιτρικά . Το πρόβλημα τώρα είναι ότι για να στηριχθεί εκεί μόνο , θα έπρεπε να υπάρχει τεράστια ποσότητα ζωντανού βράχου , πράγμα μη εφικτό , πανάκριβο και ριψοκίνδυνο . Οπότε προσθέτης και ενα DSB (deep Sand bed ) , το οποίο δεν ειναι τίποτα παραπάνω απο το γνωστό απο τα παλία φίλτρο άμμου , στο οποίο δημιουργείτε μια αναερόβια περιοχή για την ανάπτυξή ωφέλιμων βακτηριδίων . Όλα αυτά διότι δεν έιναι δυνατόν να στηριχθεί ενα hobby με ενα ενυδρείο 200 λίτρων και 5 ψαράκια . Και ετσι αυξανόταν η ιχθιοφωρτιση στα ενυδρεία , και παρέα αυξανόταν και άλλο η ανάγκη αποβολής των θρεπτικών μαζί τώρα και με τα φωσφορικά . Και έρχονται και τα refugium τα οποία συνδυάστηκαν με τα DSB . Δηλαδή στο sump είχες ενα ,οσο το δυνατών περισσότερο , φυτεμένο ενυδρείο , ώστε να σου απορροφά οργανικά και φωσφορικά προς όφελος των φυτών . Το οτι συνδυάστηκαν τα DSB με τα refugium είναι λάθος διότι το DSB κανονικά δεν πρέπει να φωτίζετε . Ο νόμος της εξέλιξης δεν άφησέ τα refiugium στην ισχία τους και έγιναν Chaeto- refugium , δηλαδή ενας χώρος τινκγα στην άλγη chaeto ,που όσο και να την βιάζεις με 24 ώρες φωτισμό την ημέρα , αυτη δεν θα έλεγε όχι στην μεγάλη εξαγωγή θρεπτικών και φωσφορικών ,και θα μεγάλωνε... Και τώρα ή Ιστορική και μεγάλη αλήθειά γιατί υπάρχουν ενυδρεία …... διότι κάποιος, κάπου , κάποτε είδε αυτές τις πανέμορφες acropores και ως ματαιόδοξος άνθρωπος θέλησε να της πάρει σπίτι του . Και περνάνε τα χρόνια …. και ακούγονται η προβιοτικοι μέθοδοι . Πρώτα απο την μαμά zeovit και μετα απο άλλες . Η σκέψη πρέπει να ήταν ,” αντι να αυξάνουμε τον όγκο του υλικού που θα αποικίσουν τα βακτηρίδια (κλασσικό berlin ) ,γιατί να μην αυξήσουμε τον αριθμό αυτών και την δυνατότητά τους στο να καταναλώνουν τα οργανικά ? “ . Και όντος έτσι έγινε . Υπήρχαν εταιρίες που παράγουν βακτηρίδια για διάφορους σκοπούς , δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ενυδρεία . Οπότε προσθέτουμε βακτηρίδια και στην συνέχεια προσπαθούμε να συντηρήσουμε τον πληθυσμό τους . Τα βακτηρίδια για να συντηρηθούν θέλουν πηγή οργανικού άνθρακα . Δηλαδή : έχουμε προσθέσει όση ποσότητα βακτηριδίων είναι αρκετή , ώστε στην αρχή να μπορέσουν να μειωθούν οι μεγάλες ποσότητες θρεπτικών . Ωραία . Όταν οντος μειωθούν τα θρεπτικά , κάπως θα πρέπει να συντηρηθεί όλος αυτός ο αριθμός τον βακτηριδίων. Το πρόβλημα είναι οτι δεν ειναι κουκιά να τα μετρήσω και να δώ τις ανάγκες τους . Η μέθοδος αυτη έγινε πολύ γνωστή διότι η τεράστια (αλλά και απρόβλεπτη) αποβολή θρεπτικών απο το νερο έδινε στις acropores απίστευτα χρώματα . Αυτο που έχω καταλάβει εγώ είναι οτι στην φύση το έντονο , το φανταχτερό , σημαίνει ή επιφυλακή ή SEX (π.χ τα χταπόδια) . Δηλαδή κατα την γνώμη μου, αυτα τα χρώματα σημαίνουν πεθαίνω απο την πείνα . Οτι θρεπτικό υπάρχει το καταναλώνουν πλέων τα βακτηρίδια σε βάρος τον κοραλλίων . Γενικά στο σύστημα βακτηριδίων το οποίο ειναι ultra low nutrient (με πολύ λίγα θρεπτικά) εμπειρικά έχουν κάνει μια παραδοχή και έχουν πει ,οτι το kH θα πρέπει να είναι χαμηλά και το πολύ πολύ 8 , με βέλτιστο το 7 . Αυτη η παραδοχή έγινε διότι σε αυτα τα συστήματα , οταν υπήρχε αυξημένο kH παρατηρούνταν κάψιμο στα κοράλλια . Αυτη η παραδοχή ειναι σωστή και για έναν αλλά λόγο όμως . Το kH 7 ειναι το kH που έχουν η κοραλλιογενής ύφαλοι . Αυτα(οι υφαλοι) τα όντος ultra low nutrient συστήματα τα οποία όμως έχουν και την δυνατότητά να κάνουν buffering . Πράγμα που δεν πρόκειται πότε να το κάνει ο άνθρωπος σε κλειστό σύστημα . Το buffering σημαίνει οτι αυτό το ultra low nutrient συστημα , έχει τεράστιες ποσότητες θρεπτική όμως η οποίες είτε ειναι αποθηκευμένες στον πυθμένα ως ιζήματα ( τα οποία περιμένουν τους μουσώνες για να ενεργοποιηθούν ) ή μέσο τον ρευμάτων το οποία μπορούν να φέρουν (αλλά και να διώξουν) θρεπτικά . Και τώρα έγω ο οποίος τρέχω σε ενα ενυδρείο 200 λίτρων κλασσικό berlin με 100λίτρα sump απο τα οποία τα 60 λίτρα είναι Chaeto- refugium με 18cm DSB γεμάτο (μετα απο καιρο) με chaeto συν σκιμμεραρα (γιατι ειναι φετίχ) βάλω BIO-ACTIVE αλατι το οποίο οπως λέει και ο nervas “αυτό το αλάτι έχει ποσότητα πολυμερές που διασπάται και προσδίδει πηγή οργανικού άνθρακα, το κακό είναι ότι οι περισσότεροι χομπίστες την πατάνε με αυτό, αυτό γίνεται γιατί το αλάτι είναι φοβερό όσο έχεις τιμές θρεπτικών αυξημένες και με αυτό αυξάνονται τα βακτήρια και καταναλώνονται τα θρεπτικά, όταν φτάνεις στο σημείο μηδέν θρεπτικών που έφτασες εσύ όμως αρχίζουν τα προβλήματα '' φτάνεις χωρίς να το ξέρεις σε σύστημα zeovit με ολα τα κακά του . Δηλαδή ελάχιστα θρεπτικά και τεράστιο κΗ(λόγο berlin που το κΗ μπορει να ειναι και 12) . το αποτέλεσμα ειναι οτι αρχίζουν βακτιριδιακες μολύνσεις και πολύ απλά τα πέρνεις στο χέρι ΟΛΑ . Αυτα που έγραψα ειναι ότι μου έμεινε …..επειδή τα έπαθα ολα και απο αυτο http://www.aquazone....ic=34943&st=120 δεν έμεινε σχεδόν τίποτα Δεν έμεινε ούτε μια acropora …...αλλα τουλάχιστον κατάλαβα …. Αριστα διαβασμενος ο frakto fousko οταν περνεις νερο απο θαλασσα κανεις καποια ιδιαιτερη επεξεργασια πριν το ριξεις στο ενυδρειο σου?? περνεις μετρησεις του νερου ??? ελπιζω οτι το περνεις μακρια απο λιμανια , κλπ.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 14 Φεβρουαρίου 2012 Author #29 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 Λοιπον. Οταν σχεδιάζεις να φτιάξεις ενα ενυδρείο αποφασίζεις πρώτα απο όλα πια μέθοδο αποβολής των θρεπτικών , απο την στήλη του νερου , θα ακολουθήσεις , και ανάλογα την μέθοδο που θα ακολουθήσεις αγοράζεις εξοπλισμό και σχεδιάζεις sump και πώς ολά αυτα θα δουλέψουν μαζί . Υπάρχουν πάρα πολλοί μέθοδοι με τα καλά τους και τα κακά τους , κάποιοι γνωστοί απο παλιά κάποιοι με τους οποίους τώρα γνωριζόμαστε . Για να μην μακρηγορώ θα σου πώ για δύο . Για το κλασσικό berlin και για το zeovit (λέγοντάς zeovit εννοώ ,οποιαδήποτε προβοιοτική μέθοδο δηλαδή προσθήκη βακτηριδίων ) με το οποίο τώρα γνωριζόμαστε . Το κλασσικό berlin στηρίζετε στην μεγάλη ποσότητα ζωντανού βράχου , ώστε να μπορέσει να αποικίσει όσο (αναλογα την ποσότητά του βράχου) το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός βακτηριδίων ,τα οποία σύμφωνα με το κύκλο του αζώτου θα διασπάσουν την τοξικότατη αμμωνία/αμμώνιο σε νιτρικά . Το πρόβλημα τώρα είναι ότι για να στηριχθεί εκεί μόνο , θα έπρεπε να υπάρχει τεράστια ποσότητα ζωντανού βράχου , πράγμα μη εφικτό , πανάκριβο και ριψοκίνδυνο . Οπότε προσθέτης και ενα DSB (deep Sand bed ) , το οποίο δεν ειναι τίποτα παραπάνω απο το γνωστό απο τα παλία φίλτρο άμμου , στο οποίο δημιουργείτε μια αναερόβια περιοχή για την ανάπτυξή ωφέλιμων βακτηριδίων . Όλα αυτά διότι δεν έιναι δυνατόν να στηριχθεί ενα hobby με ενα ενυδρείο 200 λίτρων και 5 ψαράκια . Και ετσι αυξανόταν η ιχθιοφωρτιση στα ενυδρεία , και παρέα αυξανόταν και άλλο η ανάγκη αποβολής των θρεπτικών μαζί τώρα και με τα φωσφορικά . Και έρχονται και τα refugium τα οποία συνδυάστηκαν με τα DSB . Δηλαδή στο sump είχες ενα ,οσο το δυνατών περισσότερο , φυτεμένο ενυδρείο , ώστε να σου απορροφά οργανικά και φωσφορικά προς όφελος των φυτών . Το οτι συνδυάστηκαν τα DSB με τα refugium είναι λάθος διότι το DSB κανονικά δεν πρέπει να φωτίζετε . Ο νόμος της εξέλιξης δεν άφησέ τα refiugium στην ισχία τους και έγιναν Chaeto- refugium , δηλαδή ενας χώρος τινκγα στην άλγη chaeto ,που όσο και να την βιάζεις με 24 ώρες φωτισμό την ημέρα , αυτη δεν θα έλεγε όχι στην μεγάλη εξαγωγή θρεπτικών και φωσφορικών ,και θα μεγάλωνε... Και τώρα ή Ιστορική και μεγάλη αλήθειά γιατί υπάρχουν ενυδρεία …... διότι κάποιος, κάπου , κάποτε είδε αυτές τις πανέμορφες acropores και ως ματαιόδοξος άνθρωπος θέλησε να της πάρει σπίτι του . Και περνάνε τα χρόνια …. και ακούγονται η προβιοτικοι μέθοδοι . Πρώτα απο την μαμά zeovit και μετα απο άλλες . Η σκέψη πρέπει να ήταν ,” αντι να αυξάνουμε τον όγκο του υλικού που θα αποικίσουν τα βακτηρίδια (κλασσικό berlin ) ,γιατί να μην αυξήσουμε τον αριθμό αυτών και την δυνατότητά τους στο να καταναλώνουν τα οργανικά ? “ . Και όντος έτσι έγινε . Υπήρχαν εταιρίες που παράγουν βακτηρίδια για διάφορους σκοπούς , δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ενυδρεία . Οπότε προσθέτουμε βακτηρίδια και στην συνέχεια προσπαθούμε να συντηρήσουμε τον πληθυσμό τους . Τα βακτηρίδια για να συντηρηθούν θέλουν πηγή οργανικού άνθρακα . Δηλαδή : έχουμε προσθέσει όση ποσότητα βακτηριδίων είναι αρκετή , ώστε στην αρχή να μπορέσουν να μειωθούν οι μεγάλες ποσότητες θρεπτικών . Ωραία . Όταν οντος μειωθούν τα θρεπτικά , κάπως θα πρέπει να συντηρηθεί όλος αυτός ο αριθμός τον βακτηριδίων. Το πρόβλημα είναι οτι δεν ειναι κουκιά να τα μετρήσω και να δώ τις ανάγκες τους . Η μέθοδος αυτη έγινε πολύ γνωστή διότι η τεράστια (αλλά και απρόβλεπτη) αποβολή θρεπτικών απο το νερο έδινε στις acropores απίστευτα χρώματα . Αυτο που έχω καταλάβει εγώ είναι οτι στην φύση το έντονο , το φανταχτερό , σημαίνει ή επιφυλακή ή SEX (π.χ τα χταπόδια) . Δηλαδή κατα την γνώμη μου, αυτα τα χρώματα σημαίνουν πεθαίνω απο την πείνα . Οτι θρεπτικό υπάρχει το καταναλώνουν πλέων τα βακτηρίδια σε βάρος τον κοραλλίων . Γενικά στο σύστημα βακτηριδίων το οποίο ειναι ultra low nutrient (με πολύ λίγα θρεπτικά) εμπειρικά έχουν κάνει μια παραδοχή και έχουν πει ,οτι το kH θα πρέπει να είναι χαμηλά και το πολύ πολύ 8 , με βέλτιστο το 7 . Αυτη η παραδοχή έγινε διότι σε αυτα τα συστήματα , οταν υπήρχε αυξημένο kH παρατηρούνταν κάψιμο στα κοράλλια . Αυτη η παραδοχή ειναι σωστή και για έναν αλλά λόγο όμως . Το kH 7 ειναι το kH που έχουν η κοραλλιογενής ύφαλοι . Αυτα(οι υφαλοι) τα όντος ultra low nutrient συστήματα τα οποία όμως έχουν και την δυνατότητά να κάνουν buffering . Πράγμα που δεν πρόκειται πότε να το κάνει ο άνθρωπος σε κλειστό σύστημα . Το buffering σημαίνει οτι αυτό το ultra low nutrient συστημα , έχει τεράστιες ποσότητες θρεπτική όμως η οποίες είτε ειναι αποθηκευμένες στον πυθμένα ως ιζήματα ( τα οποία περιμένουν τους μουσώνες για να ενεργοποιηθούν ) ή μέσο τον ρευμάτων το οποία μπορούν να φέρουν (αλλά και να διώξουν) θρεπτικά . Και τώρα έγω ο οποίος τρέχω σε ενα ενυδρείο 200 λίτρων κλασσικό berlin με 100λίτρα sump απο τα οποία τα 60 λίτρα είναι Chaeto- refugium με 18cm DSB γεμάτο (μετα απο καιρο) με chaeto συν σκιμμεραρα (γιατι ειναι φετίχ) βάλω BIO-ACTIVE αλατι το οποίο οπως λέει και ο nervas “αυτό το αλάτι έχει ποσότητα πολυμερές που διασπάται και προσδίδει πηγή οργανικού άνθρακα, το κακό είναι ότι οι περισσότεροι χομπίστες την πατάνε με αυτό, αυτό γίνεται γιατί το αλάτι είναι φοβερό όσο έχεις τιμές θρεπτικών αυξημένες και με αυτό αυξάνονται τα βακτήρια και καταναλώνονται τα θρεπτικά, όταν φτάνεις στο σημείο μηδέν θρεπτικών που έφτασες εσύ όμως αρχίζουν τα προβλήματα '' φτάνεις χωρίς να το ξέρεις σε σύστημα zeovit με ολα τα κακά του . Δηλαδή ελάχιστα θρεπτικά και τεράστιο κΗ(λόγο berlin που το κΗ μπορει να ειναι και 12) . το αποτέλεσμα ειναι οτι αρχίζουν βακτιριδιακες μολύνσεις και πολύ απλά τα πέρνεις στο χέρι ΟΛΑ . Αυτα που έγραψα ειναι ότι μου έμεινε …..επειδή τα έπαθα ολα και απο αυτο http://www.aquazone....ic=34943&st=120 δεν έμεινε σχεδόν τίποτα Δεν έμεινε ούτε μια acropora …...αλλα τουλάχιστον κατάλαβα …. σημφωνω με τον vrilo είσαι άριστα διαβασμένος.. λοιπών έχουμε και λέμε στο σαμπ έχω ένα θάλαμο γεμάτο από άλγες για την απορόφηση νιτρικών ,φωσφορικών αλλά έxω και DSB αλλά φωτίζετε λόγο του ότι είναι στον θάλαμο με της άλγες ακόμα έχω άλλων ένα θάλαμο γεμάτο βράχο! όπως μου είπες και εσύ είναι σαν να δουλεύω με μέθοδο zeovit χωρίς να το έχω καταλάβει. ένα παραδιγμα είναι πως εχθές ταισα (target feading ) το κοραλι που είχε πρόβλημα, το αποτέλεσμα ήταν σήμερα να είναι όπως ήταν όταν το αγορά δηλαδή φέναιται φουσκωμένο και χορτάτο.. κάποια καινούρια frag λοιπών που είχα χάσει λoγο ασπρισμοτος του σκελετού τους και στην σηνεχεια νέκρωση ευθυνόταν βακτηριδιακές μολινσεις που προέρχονταν από το σημπερασμα που μου είπες.. τώρα για την αντιμετώπιση των λιγοστών θρεπτικών σκευτομο να αρχίσω να χρησημοποιω κάποια προϊόντα της Korallen-Ζυχτ όπως το ZEObak , zeofood 7, και το Pohl`s Coral Vitalizer εσείς τη άλλο μου προτίνεται να κάνω και σημφωνείτε με την μέθοδο αυτή? σ'ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώνεις.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 14 Φεβρουαρίου 2012 Author #30 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 Αριστα διαβασμενος ο frakto fousko οταν περνεις νερο απο θαλασσα κανεις καποια ιδιαιτερη επεξεργασια πριν το ριξεις στο ενυδρειο σου?? περνεις μετρησεις του νερου ??? ελπιζω οτι το περνεις μακρια απο λιμανια , κλπ.... το νερό πριν το βάλω φτιάχνω θερμοκρασία αλλατοτητα και το βάζω.. μόνο την πρώτη φωρα είχα μετρήσει παραμέτρους και ήταν ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
frakto 14 Φεβρουαρίου 2012 #31 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 Κάνε όσο μπορείς standar πράγματα : 1) Το πιο σημαντικό είναι να πας σταδιακά το kH sto 8 για τον λόγο που σου έγραψα παραπάνω . Αυτο μπορείς να το κάνεις με διάφορους τρόπους . Λογικά τον CR θα τον λειτουργείς κάποιες ώρες την ημέρα . Απλά μείωσε αυτες τις ώρες . Εαν τον λειτουργούσες 6 ώρες βάλτον 4 ώρες . Θεωρώ απίθανο όταν το κΗ πάει 8 το Ca να σου πάει πολύ κάτω απο 400. Πολύ καλες τιμές δηλαδή . 2)Εγώ δεν θα ασχολούμουν καθόλου με τις μεθόδους της Korallen . Εαν θές μόνο λίγο αμινοξέα που σε μένα δεν κάναν δουλεία . Θα έβγαζα τις άλγες απο το refiugium για λίγο καιρό , θα ανακάτευα το DSB για να απελευθερωθούν οργανικά θαμένα στην άμμο και γενικά θα ταίζα περισσότερο . Δεν είναι τυφλοσούρτης ...εγώ στο δικό μου δεν μπόρεσα να τα σώσω . Μόνο το clam (διότι είταn μεγαλό) και δύο LPS . Το μόνο σίγουρο είναι οτι με kH 8 μονο καλό μπορείς να τους κάνεις . Ταίζε περισσότερο να δείς πώς θα πάνε .Παρακολούθα και το σκιμμερ να δείς εαν σου βγάζει περισσότερο ή λιγότερο μαυρίλα . Μην μπλέξεις (ιδικά σε αυτην τη στιγμη) με τα ματζούνια των βακτηριδίων διότι για να πάει καλα αυτη η μέθοδος (το εως πότε ειναι άλλο θέμα) θέλει τεράστια εμπειρία σε αυτην την μεθοδο και τα κοράλλια σου ειναι είδη στρεσάρισμα . Εαν βλέπεις ότι οι αλλαγές νερού (απο θάλασσά ή οχι ) σου κάνουν καλό συνέχισε τες πιο εντατικά ... Μην αρχίσεις και κάνεις όλες τις αλλαγές μαζί διότι μετα δεν θα μπορείς να καταλάβεις τη κάνει καλό και τη όχι στο ενυδρείο σου Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 14 Φεβρουαρίου 2012 Author #32 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 Κάνε όσο μπορείς standar πράγματα : 1) Το πιο σημαντικό είναι να πας σταδιακά το kH sto 8 για τον λόγο που σου έγραψα παραπάνω . Αυτο μπορείς να το κάνεις με διάφορους τρόπους . Λογικά τον CR θα τον λειτουργείς κάποιες ώρες την ημέρα . Απλά μείωσε αυτες τις ώρες . Εαν τον λειτουργούσες 6 ώρες βάλτον 4 ώρες . Θεωρώ απίθανο όταν το κΗ πάει 8 το Ca να σου πάει πολύ κάτω απο 400. Πολύ καλες τιμές δηλαδή . 2)Εγώ δεν θα ασχολούμουν καθόλου με τις μεθόδους της Korallen . Εαν θές μόνο λίγο αμινοξέα που σε μένα δεν κάναν δουλεία . Θα έβγαζα τις άλγες απο το refiugium για λίγο καιρό , θα ανακάτευα το DSB για να απελευθερωθούν οργανικά θαμένα στην άμμο και γενικά θα ταίζα περισσότερο . Δεν είναι τυφλοσούρτης ...εγώ στο δικό μου δεν μπόρεσα να τα σώσω . Μόνο το clam (διότι είταn μεγαλό) και δύο LPS . Το μόνο σίγουρο είναι οτι με kH 8 μονο καλό μπορείς να τους κάνεις . Ταίζε περισσότερο να δείς πώς θα πάνε .Παρακολούθα και το σκιμμερ να δείς εαν σου βγάζει περισσότερο ή λιγότερο μαυρίλα . Μην μπλέξεις (ιδικά σε αυτην τη στιγμη) με τα ματζούνια των βακτηριδίων διότι για να πάει καλα αυτη η μέθοδος (το εως πότε ειναι άλλο θέμα) θέλει τεράστια εμπειρία σε αυτην την μεθοδο και τα κοράλλια σου ειναι είδη στρεσάρισμα . Εαν βλέπεις ότι οι αλλαγές νερού (απο θάλασσά ή οχι ) σου κάνουν καλό συνέχισε τες πιο εντατικά ... Μην αρχίσεις και κάνεις όλες τις αλλαγές μαζί διότι μετα δεν θα μπορείς να καταλάβεις τη κάνει καλό και τη όχι στο ενυδρείο σου φίλε μου ο ριακτορας δεν κλεινιε ποτέ! απλά θα μειώσω τις σταγόνες και ανάλογα και τις φυσαλίδες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frakto 14 Φεβρουαρίου 2012 #33 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 +1 !!! Αλλά δεν ειναι σωστό που δεν κλείνει ο CR . Μπορεί να σε δυσκολέψει στο να τον χαμηλώσεις τωρα . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 14 Φεβρουαρίου 2012 Author #34 Share 14 Φεβρουαρίου 2012 τον εχω χαμηλώσει ηδη σιγα σιγα ελπιζω να βρω ακρη... έχω ήδη αρχήσει να ταίζω πιο πολύ και κοραλία και ψάρια! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostasbaf 15 Φεβρουαρίου 2012 #35 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 @fracto: 1. Αναφερεις οτι το dsb δεν πρεπει να φωτιζεται. Παλαιοτερα ειχα ακουσει οτι καλυτερα ειναι να το εχουμε στο main tank για να φωτιζεται. Στο άρθρο του shimek για το dsb δεν αναφερει τιποτα για φωτισμο. τι παιζει τελικα? 2. Χρησιμοποιω το αλατι bio-active με χρηση votka και καλο skimming. ειχε εμφανιστει brown jelly σε lps caulastea το οποιο αντιμετωπισα με dip ιωδιου. Πιστευεις οτι bio-active & votka ειναι συνδυασμος επικυνδυνος για προκληση βακτηριακων μολυνσεων οπως brown jelly? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostas82 15 Φεβρουαρίου 2012 #36 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 φίλε μου ο ριακτορας δεν κλεινιε ποτέ! απλά θα μειώσω τις σταγόνες και ανάλογα και τις φυσαλίδες. δοκίμασε να τον δουλέψεις με arm , εγώ τον δουλεύω χωρίς κοντρόλερ και με μια φυσαλίδα/δευτερολεπτο και δίνει kh 8 και πάνω από 400 ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
frakto 15 Φεβρουαρίου 2012 #37 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 1) Απο BOOK OF CORAL PROPAGATION by Anthony Calfo σελ 29 """All substrates under bright reef ilumination will require some sort of detrivore activity or manual sand-stirring(weekly minimum) .This is required to maintain aesthetic appel(preventinng the accumulation of diatoms,algae,and other nuisance growths ), if not for health of sand bed.""" Βασικά το DSB είναι (κατα τη γνώμη μου πλέων λάθος) προσέγγιση τον φίλτρον άμμου .Με τα οποία έχουν στηριχθεί τεράστια (σε μέγεθος ) δημόσια ενυδρεία (εαν δεν κάνω λάθος ειναι και του Μονακό ) τα οποία όμως λειτουργούν πολύ διαφορετικά απο το DSB . Είναι τεράστια βαρέλια τα οποία είναι γεμάτα με άμμο , το νερό το οποίο εισέρχεται έχει φιλτραριστεί (μηχανικά , χημικά) και διέρχεται με συγκεκριμένη χαμηλή ροή .Δηλαδή μπαίνει καθαρό νερο , η άμμος δεν συσσωρεύει οργανικά . Και φυσικά δεν φωτίζετε . Χωρίς να έχω χρησιμοποιήσει ποτέ μέθοδο βακτηριδίων (στο καινούριο προσθέτω λίγο επικουρικά) , ωστε να γνωρίζω και πολλά πράγματα (αυτά που έχω γράψει εδώ είναι συμπεράσματα ,του για τη στέγνωσε το ενυδρείο μου ,που όμως είναι και το κύριο πρόβλημα της προ βιοτικής μεθόδου ) , και η vodka και το bio active είναι πηγή οργανικού άνθρακα . Μου φαίνεται υπερβολικό . Εγω δεν θα έβαζα ούτε το ένα , ούτε το άλλο . Το πολύ πολύ ,εαν έχεις πρόβλημα νιτρικών ,πρόσθεσε to special blend (επικουρικά) και θα σε βοηθήσει . Τίποτα απο όλα αυτά δεν είναι όμως το "άγιο δισκοπότηρο" που θα σου λύσει όλα σου τα προβλήματα . Link to comment Share on other sites More sharing options...
VRILO 15 Φεβρουαρίου 2012 #38 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 @fracto: 1. Αναφερεις οτι το dsb δεν πρεπει να φωτιζεται. Παλαιοτερα ειχα ακουσει οτι καλυτερα ειναι να το εχουμε στο main tank για να φωτιζεται. Στο άρθρο του shimek για το dsb δεν αναφερει τιποτα για φωτισμο. τι παιζει τελικα? 2. Χρησιμοποιω το αλατι bio-active με χρηση votka και καλο skimming. ειχε εμφανιστει brown jelly σε lps caulastea το οποιο αντιμετωπισα με dip ιωδιου. Πιστευεις οτι bio-active & votka ειναι συνδυασμος επικυνδυνος για προκληση βακτηριακων μολυνσεων οπως brown jelly? Κωστα σε εμενα που το χρηδιμοποιουσα ειδες να συμβαινουν βακτηριακες μολυνσεις??αρκει να ταιζεις αρκετα τα ζωντανα.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frakto 15 Φεβρουαρίου 2012 #39 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 Η βακηριδιακές μολύνσεις ειναι σαν την θερμοπληξία - αφυδάτωση (στον αθλητισμό) ....έρχονται όταν το ζορίσεις .... και όταν τα καταλάβεις είναι Ίδη αργά ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #40 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 (edited) δοκίμασε να τον δουλέψεις με arm , εγώ τον δουλεύω χωρίς κοντρόλερ και με μια φυσαλίδα/δευτερολεπτο και δίνει kh 8 και πάνω από 400 ca από που θα το προμηθευτο το arm?? τώρα χρησημοποιω της tropicmarin και λίγο της suram Έγινε επεξεργασία 15 Φεβρουαρίου 2012 - fouskos Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #41 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 τώρα μέτρησα και ρέιχνει 30 φυσαλίδες το λεπτό και στην έξοδο 140 σταγόνες με ph 6.46 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #42 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 (edited) ήδη το kh μου είναι στο 9.. δεν μπορούσα να βλέπω τις ακροπορες να ασπρίζουν και εκλιεσα τον ριάκτορα μέχρι να παισειστο 7,5 και μετά θα το ξανάβάλω σε λειτουργία.. ακόμα έβαλα σε προγραμα τάισμα με πλακτών 3 φορές την εβδομάδα και 2 με αμινοξέα. Έγινε επεξεργασία 15 Φεβρουαρίου 2012 - fouskos Link to comment Share on other sites More sharing options...
VRILO 15 Φεβρουαρίου 2012 #43 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 προσεχε μην αλλαξουν οι τιμες αποτομα.... θα παρεις τα sps στο χερι .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #44 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 απλά έκλεισα τον ριάκτορα αλλιώς δεν θα πέσει το kh σηντωμα.. θα τον ανοίξω σε μερικές ώρες και θα είναι χαμηλωμένος... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VRILO 15 Φεβρουαρίου 2012 #45 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 δεν πρεπει να κλεισεις το ριακτορα.... αλλα να ρυθμησεις τις φυσαλιδες (λιγοτερες) για να αργει λιγο να λειωσει το υλικο ωστε να ριξει τις μετρησεις εκει που θες.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #46 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 τον κατέβασα αλλά δεν έλεγε να κατέβει 36 ώρες Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #47 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 (edited) τον κατέβασα αλλά δεν έλεγε να κατέβει 36 ώρες στην μια φωτο φενεται στον πατώ που χαλάνε οι ακροπορες και στην άλλη είναι η μόνη μεριά που έχει μείνει ανέπαφη Έγινε επεξεργασία 15 Φεβρουαρίου 2012 - fouskos Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #48 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fouskos 15 Φεβρουαρίου 2012 Author #49 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 ήμουν περίεργοσ να δω αν υπήρχε ένα σκουλήκη που μου είχε πει ενασ γνωστοσ μου ότι αν έχεις τέτοια και ακούμπησουν το κοραλί το νεκρώνουν.. μετά λοιπόν από 2 ωρεσ με τον φακό είδα ότι πράγματι υπήρχε ένα κόκκινο σκουλήκια με λευκές τρίχες σαν σαρανταπόδαρουσα ήταν έκανε βόλτες στο κάτω μερόσ τησ άκροπορασ που είχε αρχίσει να ασπρίζει.. πηγα να επιτεθω αλλά έφυγε πολύ γρήγορα. και ρωτώ τώρα εγώ μηπωσ φταίει αυτό και μου χαλάνε οι άκροπορεσ? γιατί οσεσ έχουν χαλάσει είναι κοντά που ήταν το σκουλήκια!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maik78 15 Φεβρουαρίου 2012 #50 Share 15 Φεβρουαρίου 2012 Πολύ πιθανό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος