akisazi 26 Ιουλίου 2011 #1 Share 26 Ιουλίου 2011 (edited) Ξέρει κανείς κάποιο σκεύασμα κατά των νιτρικών και κατά πόσο είναι αποτελεσματικό ??? Και περί βότκας που έχει λεχθεί ότι καταπολεμά τα νιτρικά κάπου έχω ακούσει ότι μετά το τέλος της διαδικασίας εμφανίζονται και πάλι και σε πιο μεγάλα ποσοστά, είναι αλήθεια ???? γιατί με καταστήματα που έχω συζητήσει για την βότκα, όλοι με αποτρέπουν λέγοντας να μην μπλέξω Τελικά που βρίσκεται η αλήθεια ??????????? Έγινε επεξεργασία 26 Ιουλίου 2011 - akisazi Link to comment Share on other sites More sharing options...
klaz 26 Ιουλίου 2011 #2 Share 26 Ιουλίου 2011 υπαρχουν πολλοι τροποι καταπολεμησης των νιτρικων στο θαλασσινο και ενας απο αυτους ειναι και η χρηση βοτκας.. εγω δεν θα σου πω αν δουλευει η οχι(αν και στο παρελθον εχω ασχοληθει με καλα αποτελεσματα). σου παραθετω παρακατω ενα απο τα αρθρα μας σχετικα με τα νιτρικα.... Πρεπει να τα κραταμε σε οσο πιο χαμηλα επιπεδα μπορουμε. Οι τροποι για αυτο ειναι το επιθετικο skimming, για να βγαλουμε τα οποια οργανικα (οργανικες ενωσεις), ουρια και αλλες ουσιες πριν μπουν στον κυκλο του αζωτου. Εξαλλου για αυτο το λογο πια τα tricle filters δεν εχουν θεση στα reef ενυδρεια. Τα ειχαν ονομασει ¨Εργοστασια παραγωγης νιτρικων¨. Ειναι τοσο αποτελεσματικη η λειτουργια τους που δεν προλαβαινουν οι ουσιες να αποβληθουν απο το συστημα μεσω του skimmer, γιατι μπαινουν αμεσα στον κυκλο του αζωτου και ετσι σιγα σιγα συσσωρευωνται εκει, αυξανοντας στην πορεια τα νιτρικα μας. Αλλος τροπος ειναι η χρηση αρκετου ζωντανου βραχου με σωστη ροη ομως αναμεσα του, για να μας κανει την απονιτρικοποιηση. Η χρηση του πολυ ευρεως διαδεδομενου DSB, και φυσικα οι τακτικες αλλαγες νερου. Ενας αλλος μυθος που υπαρχει για το θαλασσινο ειναι πως δεν θελει αλλαγες νερου. Κατι τετοιο ειναι μυθος. Οι τακτικες αλλαγες νερου, αναπληρωνουν πολυτιμα ιχνοστοιχεια, κατεβαζουμε τις τιμες των νιτρικων, των φωσφορικων και γενικα μονο καλο εχουν να κανουν στο ενυδρειο μας και στα ζωντανα μας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimitrig 26 Ιουλίου 2011 #3 Share 26 Ιουλίου 2011 Προσωπικά θεωρώ ότι ένα στρώμα λεπτής άμμου 8-13 εκατοστά βοηθάει πολύ στο να έχουμε μειωμένα νιτρικά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #4 Share 26 Ιουλίου 2011 (edited) Ολα καλά αυτά που γράφεις και φουλ βράχο έχω και πολύ live sand αλλά απο την πρώτη στιγμή που το έχω στήσει ακόμα και χωρίς ψάρια μέσα στην αρχή δεν απαλλάχτηκα ποτέ απο τα νιτρικά. Απελπίστηκα και λέω να βάλω σε εφαρμογή την βότκα μπας και σουρώσει και συνέρθει, το θέμα είναι όταν πιά τα κατεβάσω και σταματήσω να ρίχνω βότκα μήπως θα έχει εθιστεί στην σούρα και ανεβάσει κατακόρυφα και μπλέξω.Και κατά πόσο είναι σωστό αν συμβεί κάτι τέτοιο δηλαδη να ανεβάσει και πάλι σύντομα να ξαναρίξω και για πόσο μπορώ να το κάνω αυτό, το θέμα είναι να μην σκύβεις απο πάνω και μυρίζει στο τέλος σαν κάβα ποτών Ωραία ρίξαμε την βοτκούλα μας κατεβάσαμε τα αναθεματισμένα τα νιτρικά και μετά πως κρατάμε επίπεδα χαμηλά, αρκεί μία φορά και μετά καλή συντήρηση ????? Οσο για φωσφορικά ειμαι στο 0 !!!!!! Έγινε επεξεργασία 26 Ιουλίου 2011 - akisazi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimitrig 26 Ιουλίου 2011 #5 Share 26 Ιουλίου 2011 Πόσο είναι τα νιτρικά σου και τι νερό χρησιμοποιείς για τις αλλαγές. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #6 Share 26 Ιουλίου 2011 Αν και μπερδεύομαι με το τεστ της salifert και το γιατι είναι ότι εντάξει το κοιτάς από πάνω, το ακουμπας όμως σε επιφάνεια γιατί αν ακουμπά δείχνει πιο σκούρο και παραπέμπει σε άλλες τιμές, πιστεύω ότι καλά κάνω και δεν το ακουμπώ αλλά το κοιτάω από μία απόσταση του μπουκαλιού απο την επιφάνεια γύρω στους 5 πόντους και μου δείνει γύρω στο 50mg/l και μπορω να πω και λίγο παραπάνω, κάτι ανάμεσα 50 και 100 μιας και η καρτέλα δεν έχει ενδιάμεσες τιμές Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #7 Share 26 Ιουλίου 2011 Για αλλαγή χρησιμοποιώ γύρω στα 20 λιτρα το μήνα σε red sea max 130, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimitrig 26 Ιουλίου 2011 #8 Share 26 Ιουλίου 2011 (edited) Νερό βρύσης ή όσμωση. Τι ιχθυοφόρτηση έχεις Έγινε επεξεργασία 26 Ιουλίου 2011 - dimitrig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanus 26 Ιουλίου 2011 #9 Share 26 Ιουλίου 2011 AN έχεις 0 φωσφορικά και 50 νιτρικά δεν θα δεις και τίποτα με τη βότκα... Καλύτερα αλλαγές Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #10 Share 26 Ιουλίου 2011 Νερό βρύσης ή όσμωση. Τι ιχθυοφόρτηση έχεις Οσμωση και απο ψαρια ενα blue tang yellow tank 1-clown kai 2 πολύ μικρά Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #11 Share 26 Ιουλίου 2011 AN έχεις 0 φωσφορικά και 50 νιτρικά δεν θα δεις και τίποτα με τη βότκα... Καλύτερα αλλαγές Γιατί ????????????????? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiggBilly 26 Ιουλίου 2011 #12 Share 26 Ιουλίου 2011 Φίλε akisazi, δεν γνωρίζω μοντέλα ενυδρείων αλλά το Red Sea Max 130 φαντάζομαι παραμπέμπει σε 130lt. Έχοντας αυτό υπόψειν θα πω το παρακάτω. Τα 20lt το μήνα είναι τίποτα την στιγμή που φιλοξενείς ένα Blue Tang & Yellow Tang σε 130lt (το οποίο καθαρός όγκος θα είναι λιγότερος). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanus 26 Ιουλίου 2011 #13 Share 26 Ιουλίου 2011 Γιατί ????????????????? H προσθήκη βότκας, ουσιαστικά είναι προσθήκη άνθρακα (αιθανόλη), για τα βακτήρια τα οποία παράλληλα χρειάζονται φώσφορο (PO4-P) και άζωτο(NO3-N). Η ίδανική αναλογία πρέπει να είναι κοντά στο 50:10:1 (C:N:P), άρα με νιτρικά 50, ψάχνεις για φώσφορο 5.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #14 Share 26 Ιουλίου 2011 H προσθήκη βότκας, ουσιαστικά είναι προσθήκη άνθρακα (αιθανόλη), για τα βακτήρια τα οποία παράλληλα χρειάζονται φώσφορο (PO4-P) και άζωτο(NO3-N). Η ίδανική αναλογία πρέπει να είναι κοντά στο 50:10:1 (C:N:P), άρα με νιτρικά 50, ψάχνεις για φώσφορο 5.... δηλαδη πρέπει να εχω φωσφορικά κάπου στα 5mg/l ????? και που να τα βρω, δηλαδή μου λες ότι χωρίς φωσφορικά δεν μπορώ να το αντιμετωπίσω με βότκα ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #15 Share 26 Ιουλίου 2011 Φίλε akisazi, δεν γνωρίζω μοντέλα ενυδρείων αλλά το Red Sea Max 130 φαντάζομαι παραμπέμπει σε 130lt. Έχοντας αυτό υπόψειν θα πω το παρακάτω. Τα 20lt το μήνα είναι τίποτα την στιγμή που φιλοξενείς ένα Blue Tang & Yellow Tang σε 130lt (το οποίο καθαρός όγκος θα είναι λιγότερος). ναι ειναι 130 λιτρα και σιγουρα αν υπολογίσω τον βράχο και την άμμο σίγουρα το νερό δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 100 λιτρα, τα ψάρια στο συγκεκριμένο ενυδρείο τα έχω σχεδόν 3 χρόνια και ποτέ δεν μου παρουσίασαν το παραμικρό. αρα τα 20 λιτρα αλλαγης τον μήνα δεν θεωρούνται μια καλή αλλαγή ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiggBilly 26 Ιουλίου 2011 #16 Share 26 Ιουλίου 2011 ναι ειναι 130 λιτρα και σιγουρα αν υπολογίσω τον βράχο και την άμμο σίγουρα το νερό δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 100 λιτρα, τα ψάρια στο συγκεκριμένο ενυδρείο τα έχω σχεδόν 3 χρόνια και ποτέ δεν μου παρουσίασαν το παραμικρό. αρα τα 20 λιτρα αλλαγης τον μήνα δεν θεωρούνται μια καλή αλλαγή ??? Κοίτα, για να έφτασες 50ppm σημαίνει ότι οι αλλαγές δεν ήταν αρκετά για το σύστημα σου. Για τα ψάρια δεν είπα κάτι, απλά έγραψα πως δυο tang σε 100λίτρα επιβαρύνουν αρκετά το ενυδρείο με οργανικά. Για να μη βγαίνουμε εκτός θέματος, και για να έχει κάποια αξία η δημοσίευση μου θα πω ότι στην θέση σου θα απέφευγα διάφορους μεθόδους ή ζουμιά και απλά θα έκανα μερικές αλλαγές νερού να "φρεσκαριστει" το ενυδρείο. Αν θες να πας κοντά στα 10ppm θα έκανα δύο αλλαγές νερού του 50% όγκου νερού. Ακούγεται πολύ αλλά μισώ τα νιτρικά, βλέπω 10ppm και είναι σαν να παθαίνω έμφραγμα Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 26 Ιουλίου 2011 Author #17 Share 26 Ιουλίου 2011 Κοίτα, για να έφτασες 50ppm σημαίνει ότι οι αλλαγές δεν ήταν αρκετά για το σύστημα σου. Για τα ψάρια δεν είπα κάτι, απλά έγραψα πως δυο tang σε 100λίτρα επιβαρύνουν αρκετά το ενυδρείο με οργανικά. Για να μη βγαίνουμε εκτός θέματος, και για να έχει κάποια αξία η δημοσίευση μου θα πω ότι στην θέση σου θα απέφευγα διάφορους μεθόδους ή ζουμιά και απλά θα έκανα μερικές αλλαγές νερού να "φρεσκαριστει" το ενυδρείο. Αν θες να πας κοντά στα 10ppm θα έκανα δύο αλλαγές νερού του 50% όγκου νερού. Ακούγεται πολύ αλλά μισώ τα νιτρικά, βλέπω 10ppm και είναι σαν να παθαίνω έμφραγμα Αν δεις το ειπα και στην αρχη οτι τα νιτρικα δεν εφτασαν αυτες τις τιμες σιγα σιγα αλλά απο την πρώτη στιγμη που έστησα το ενυδρείο και χωρίς κανένα ψάρι, πάντα είχα αυτές τις τιμές, και το θέμα είναι ότι το έχω μετρήσει όχι μόνο με ένα τέστ αλλά με 3-4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostas82 27 Ιουλίου 2011 #18 Share 27 Ιουλίου 2011 Ολα καλά αυτά που γράφεις και φουλ βράχο έχω και πολύ live sand αλλά απο την πρώτη στιγμή που το έχω στήσει ακόμα και χωρίς ψάρια μέσα στην αρχή δεν απαλλάχτηκα ποτέ απο τα νιτρικά. Απελπίστηκα και λέω να βάλω σε εφαρμογή την βότκα μπας και σουρώσει και συνέρθει, το θέμα είναι όταν πιά τα κατεβάσω και σταματήσω να ρίχνω βότκα μήπως θα έχει εθιστεί στην σούρα και ανεβάσει κατακόρυφα και μπλέξω.Και κατά πόσο είναι σωστό αν συμβεί κάτι τέτοιο δηλαδη να ανεβάσει και πάλι σύντομα να ξαναρίξω και για πόσο μπορώ να το κάνω αυτό, το θέμα είναι να μην σκύβεις απο πάνω και μυρίζει στο τέλος σαν κάβα ποτών Ωραία ρίξαμε την βοτκούλα μας κατεβάσαμε τα αναθεματισμένα τα νιτρικά και μετά πως κρατάμε επίπεδα χαμηλά, αρκεί μία φορά και μετά καλή συντήρηση ????? Οσο για φωσφορικά ειμαι στο 0 !!!!!! Δυσκολο να εχεις τελειος μηδεν φωσφορικα .. απλα δεν τα μετρανε τα τεστ ,αν μπεις στην διαδικασια να ξεκινησεις βοτκα θα πρεπει να αφαιρεσεις τον αντιφωσφορο , η βοτκα σαν μεθοδος δεν ειναι κακη αλλα πρεπει να την συνδιασεις με την προσθηκη βακτηριων ,εγω την σταματησα πριν ενα μηνα και ξεκινησα αντι για βοτκα το biofuell της bridewell .Για να πεσουν τα νιτρικα σου προτεινω 10-20% αλλαγη την εβδομαδα, δες εδω το πως δουλευει ακριβως και δοσολογια http://www.google.gr/url?sa=t&source=w...6VA&cad=rja και πριν ξεκινησεις καποια μεθοδο να ξερεις πως το θεμα σηκωνει πολυ κουβεντα και υπαρχουν πολλα φρεσκα ας πουμε πανω στην προσθηκη πηγης ανθρακα Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanus 27 Ιουλίου 2011 #19 Share 27 Ιουλίου 2011 δηλαδη πρέπει να εχω φωσφορικά κάπου στα 5mg/l ????? και που να τα βρω, δηλαδή μου λες ότι χωρίς φωσφορικά δεν μπορώ να το αντιμετωπίσω με βότκα ????? Όχι προς θεού... εμμέσως σου είπα ότι πρέπει να ρίξεις τα νιτρικά σου χαμηλά (1-2mg/L) τα φωσφορικά καλό θα ήταν να τα μετρήσεις φωτομετρικά. Αν είχες Νιτρικά από την αρχή κάτι τα προσέφερε στο σύστημα (βράχος-άμμος), ότι και να είναι μπορεί να ξεβράζει ακόμα. Αυ.ό που θέλω να πω είναι ότι μπορεί στην αρχή να κάνεις αλλαγές και να μην πέφτουν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clooyn 27 Ιουλίου 2011 #20 Share 27 Ιουλίου 2011 Οχι βοτκα! Γιατι μακροπροθεσμα θα παρουσιασει προβληματα το συστημα σου. Αν θελεις να κατεβασεις τα νιτρικα σου δοκίμασε την μέθοδο με προσθήκη βακτηρίων και συχνές αλλαγές νερού. Επειδή παλαιότερα είχα και εγώ το ίδιο πρόβλημα με τα νιτρικά επέλεξα αυτή τη μέθοδο και σε σχετικά σύντομο χρόνο έφτασαν στα επιθυμητά επίπεδα. Το να προσθέτουμε βακτήρια και μόνο όμως δεν κάνουμε δουλειά πρέπει και να τα ταίζουμε. Δεν ξέρω ποιας εταιρίας τα προιόντα θα επιλέξεις εγώ όμως χρησιμοποιώ τις brightwell (mb7 για προσθήκη βακτηρίων και το reef biofuel οργανικός άνθρακας) για να διατηρώ τα καλά βακτήρια ταίζοντάς τα. Τα βακτήρια χρειάζονται και λίγα φωσφορικά, γι' αυτά χρησιμοποιώ τα αμινοξέα της brightwell και όποτε χρειάζεται και βιταμίνη c. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 27 Ιουλίου 2011 Author #21 Share 27 Ιουλίου 2011 (edited) AZ-NO3 Κάπου εχω δει και το συγκεκριμένο, ξέρει κανείς τίποτα ??? Γιατί από ότι έχω διαβάσει οι γνώμες είναι μοιρασμένες, πάντως κλείνουν πρός πολύ θετικά σχόλια !!!! Έγινε επεξεργασία 27 Ιουλίου 2011 - akisazi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy996 27 Ιουλίου 2011 #22 Share 27 Ιουλίου 2011 Γενικα τα No3 και τα PO4 απασχολει ολους τους χομπιστες απο την στιγμη που το ενυδρειο παλιωσει και το θεμα ειναι ''θωλο''... εγω θα αναφερω για το δικο μου 1000λτ το συνολο, τα πρωτα 2χρονια δουλευε σφαιρα μετα αρχισαν τα προβληματα,προβληματα που ενω στα τεστ δεν εβλεπα τιποτα τρομερο τα πραγματα δεν πηγαιναν καλα ,ετσι αρχισα να ψαχνομαι στην αρχη με αναβαθμιση στον φωτισμο,μετα στην κυκλοφορια,μετα διαπιστωσα No3 ,Po4 αυτος ηταν ο λογος που δεν πηγαινε καλα αλλα ενω εκανα μετρησεις μου δειχνε φυσιολογικες τιμες για αρκετο καιρο γιατι? εκανε κατακρατησει ο βραχος και ο αραγωνητης, τα τεστ μου το δειξαν μετα απο 3,4 μηνες,.... μετα ξεκινησα την βοτκα , με καλα σχετικα αποτελεσματα αλλα δυσκολο και παιζεις στην κοψη με οριακες τιμες.....παρολα αυτα διαπιστωσα οτι οταν εβαζα καινουργιο κοραλι δεν πηγαινε καλα ,(βοτκα) ο ιστος του λεπταινε και μπλιτσαριζε... ετσι και αυτον τον τροπο τον αφησα , τωρα εχω αλλαξει σκιμμερ με πραγματικα θηριο (για 5000λτ) και προς το παρων το βοηθαω και με συχνες αλλαγες . παρολο που εχω No3 20 Po4 0,10 το ενυδρειο δειχνει να προχωραει καλυτερα....(ιδωμεν) ενα αλλο πραγμα που διαπιστωσα ηταν το εξεις: επειδη αλλαξα σαμπ με DSB διαπιστωσα τι απιστευτη βρωμια που ειχε μαζεψει ο αραγωνητης μεσα του , μιλαμε για πολυ πραμα και αρχιζω να πιστευω πως τελικα ενω τον πρωτο καιρο δουλευει σαν φιλτρο μετα μπουκωνει και νομιζω πως ειναι μια συνεχομενη μοναδα παραγωγης νιτρικων....(θεμα που σηκωνει πολυ κουβεντα) πιστευω πως για να δουλεψει θα χρειαζωμασταν 2 σαμπ, δλδ στο πρωτο ολα τα μηχανικα και μετα στο επομενο DSB αφου θα εχει και σακουλα για να κραταει παλη οτιδηποτε με συχνο καθαρισμα....... Καπια στιγμη σκεφτομαι να δοκιμασω την χρηση neozeo χρηση βακτηριων ,ανθρακα ,αμινοξεα γιατι σιγουρα ειναι πιο ολοκληρωμενη απο την χρηση βοτκας(το λεω για το δικο μου συστημα γιατι εχω 1000λτ) οποτε αυτο θα σου προτεινα αντι για βοτκα γιατι ειναι και πιο safe........ αλλα εγω στο δικο σου συστημα θα αναβαθμιζα το σκιμμερ (δεν γνωριζω τι εχεις) και θα εκανα μεγαλες και συχνες αλλαγες καθε βδομαδα .... οπως επισης και το να εχουμε δυο τανγκ μεσα σε 120λτ ενω θελουν κατα την αποψη μου 200 λτ εκαστο δεν κανει καλο ουτε για την τσεπη σου (μεγαλες κ συχνες αλλαγες) αλλα ουτε για τα τανγκακια(λιγο φαγητο για να εχεις τα επιθυμητα No3Po4) Αυτα σε γενικες γραμμες ειναι οι δικες μου σκεψεις και οποια αποψη ειναι ευπροσδεκτη μια και ο διαλογος και οι αποψεις του καθενος κανουνε το χομπι μας να παει ενα βημα παραπανω..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
akisazi 28 Ιουλίου 2011 Author #23 Share 28 Ιουλίου 2011 jimmy κάπου σε όλα αυτά που λες με βρίσκεις σύμφωνο και υποψιασμένο τα περί της χρόνιας λειτουργίας. Αυτή τη στιγμή τρέχω ενα red sea max 130 l, ενώ ο βράχος τουλάχιστον κάποια κομμάτια που μου άρεσαν πείπου 10 κιλά προέρχεται από το προηγούμενο ενυδρείο μου που ήταν 350 λιτρα και έτρεχε τουλάχιστον 7 χρόνια Τώρα θα μου πεις πως κατέληξα απο τα 350 στα 130, θα το εξηγήσω λέγοντας ότι τα χρόνια περνάνε και κάπου θέλεις μια πιο ξεκούραστη κατάσταση από θέμα αλλαγών νερού και των υπολοίπων, έτσι κατέληξα στο red sea plug and play γιατί δεν μου έκανε καρδιά να τα παρατήσω. Οπως έγραψα και πιό πάνω από την πρώτη στιγμή που το είχα στήσει και χωρίς κανένα ψάρι είχα να κάνω με νιτρικά τουλάχιστο 20mg/l, αλλά έλεγα ότι μιας και ήταν καινούργιο δεν είχε σταθεροποιηθεί και θα στρώσει, να επισημάνω βέβαια ότι το παλιό μιάς και το έδωσα σε φίλο το live sand ήταν ολόφρεσκο και όχι το ήδη υπάρχον που συνόδεψε το ενυδρείο. Αυτά για την ιστορία, το θέμα τώρα είναι πως αντιμετωπίζεται μια τέτοια κατάσταση, κάπου λέω να το ξεστήσω και να αλλάξω βράχο και υπόστρωμα αλλά δεν είναι και το πιό εύκολο πράγμα μιάς και το έχω δει το έργο με ένα σπίτι βομπαρδισμένο από ενυδρεία μηχανήματα καλώδια και μπρίζες Ετσι λοιπόν η πρόκληση είναι η αντιμετώπιση της ήδη υπάρχουσας κατάστασης αν και στο πίσω μέρος του μυαλού είναι το επαναστήσιμο. Ηδη το ενυδρείο τρέχει τώρα για 3 χρόνια ακριβώς. Πάντως η αλήθεια είναι για μένα να μπορείς να τρέχεις ένα ενυδρείο για αρκετά χρόνια και να το αφήνεις να αναπτύσσεται και αυτό χωρίς πολλές παρεμβάσεις, αλλά από την άλλη τι να το κάνεις όταν δεν σου κάθεται ούτε ενα lps και συνέχεια χώνεις και το αποτέλεσμα να γίνεται αέρας. Κάπου πιο πάνω αναφέρω γιά ένα υλικό, το έχεις υπόψιν σου ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy996 28 Ιουλίου 2011 #24 Share 28 Ιουλίου 2011 Δεν το γνωριζω το συγκεκριμενο προιον ετσι δεν εχω αποψη.... αλλα εφοσων σκοπευεις να προχωρησεις με αυτον τον τροπο θα σου λεγα την πιο δοκιμασμενη λυση απο αρκετους χομπιστες με πολυ καλα αποτελεσματα, με το [brightwell (mb7 για προσθήκη βακτηρίων και το reef biofuel οργανικός άνθρακας) για να διατηρώ τα καλά βακτήρια ταίζοντάς τα. Τα βακτήρια επειδη χρειάζονται και λίγα φωσφορικά, γι' αυτά χρησιμοποιώ κ τα αμινοξέα της brightwell όποτε χρειάζεται και βιταμίνη c)] το βασικο ομως σ αυτην την διαδικασια ειναι να μαθεις να διαβαζεις το ενυδρειο σου για να βρεις μια ρουτινα (χρυση τομη) και να μην παιζεις με οριακες τιμες 0 Νο3 , 0 Po4 .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiggBilly 28 Ιουλίου 2011 #25 Share 28 Ιουλίου 2011 Φίλε akisazi, ακόμα έχω την απορία γιατί δεν κάνεις μια αλλαγή νερού. Πριν καταφύγεις στα ζουμιά δοκίμασε 2-3 μεγάλες αλλαγές. Αν συνεχίζεις να βλέπεις Νιτρικά μάλλον το τεστ δεν διαβάζει σωστά. Για να αποφύγουμε αυτά τα μακροχρόνια προβλήματα, το να συσσωρεύονται Νιτρικά στο σύστημα μας, πρέπει οι αλλαγές μας να είναι αρκετές σε σχέση με την ιχθυοφόρτωση και το τάισμα μας. Γιαυτό στην αρχή όταν ακόμα ψαχνόμαστε με το καινούργειο ενυδρείο μας τα τεστ των νιτρικών γίνονται πριν και μετά κάθε αλλαγή νερού. Αναλόγος τι διαβάζουμε αυξάνουμε/μειώνουμε το νερό της αλλαγής. Έτσι βγάζουμε ένα πρόγραμμα ρουτίνας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος