Salvator_v 5 Οκτωβρίου 2008 #1 Share 5 Οκτωβρίου 2008 (edited) Σαν δηλωμένος οπαδός της JBL στα θέματα φωτισμού και όχι μόνο. Αναφέρω για όποιον ενδιαφέρεται ότι διαθέτει (επιβεβαιωμένα πλέον) πλήρη σειρά από λάμπες Τ8 και Τ5 πλήρους φάσματος σε όλα τα μεγέθη και για φωτιστικά Juwel. Επίσης διαθέτει ανακλαστήρες για Τ8 και εξειδικευμένους για Τ5 (και σε διαστάσεις Juwel) με νέο πρωτοποριακό σχήμα Μ που είχε συζητηθεί εκτενέστατα παλιότερα και στο Aquazone, οι οποίοι ανακλούν ιδανικά το φως χωρίς να το επιστρέφουν στην ίδια την λάμπα μειώνοντας έτσι και την θερμοκρασία της. Περισσότερα στο site της JBL στην υποκατηγορία Our products / Aquarium / Technic / Lighting / Solar Light Tubes T5 ή Solar Light Tubes Τ8 ή Reflectors. (Δεν πάει αυτόματα πρέπει να ακολουθήσετε το Menu). Δυστυχώς ο Έλληνας εκπρόσωπος μετά από επικοινωνία σε κάποια κεντρικά καταστήματά του, δεν έχει, ούτε είναι γνωστό πότε θα μπεί επόμενη παραγγελία κι αν θα φέρει. Αλλά το γνωστό AquaristikShop έχει πλέον απ' όλα και Λάμπες ΕΔΩ και Ανακλαστήρες ΕΔΩ. (Δεν έχει λίστα για Juwel αλλά πιστεύω αν του ζητηθεί με email θα βρεί). Οι τιμές για τις λάμπες είναι λίγο πάνω από τις άλλες λάμπες αλλά αξίζουν κάθε ευρώ κατά την γνώμη μου. Έγινε επεξεργασία 5 Οκτωβρίου 2008 - Salvator_v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheяish™ 5 Οκτωβρίου 2008 #2 Share 5 Οκτωβρίου 2008 απο οτι βλεπω η μικροτερη που διαθετει ειναι 24w η κανω λαθος? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 5 Οκτωβρίου 2008 Author #3 Share 5 Οκτωβρίου 2008 Σωστά Τ5 24W 438mm κατάλληλη για Juwel LIDO 120 και Trigon 350 (πίσω φωτιστικό) και όπου αλλού θέλει κάποιος μια μικρή λάμπα Τ5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 5 Οκτωβρίου 2008 #4 Share 5 Οκτωβρίου 2008 (edited) Μπραβο Σωτηρη Ωρα ηταν Οι ανακλαστηρες κοντοι δεν ειναι 80cm? (για το rio180 πχ, που ειναι 1 μετρο) Ποιο συνδυασμο προτεινεις για εμπρος και πισω λαμπα σε φυτεμενο? Έγινε επεξεργασία 5 Οκτωβρίου 2008 - delta66 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 6 Οκτωβρίου 2008 Author #5 Share 6 Οκτωβρίου 2008 (edited) Μπραβο Σωτηρη Ωρα ηταν Οι ανακλαστηρες κοντοι δεν ειναι 80cm? (για το rio180 πχ, που ειναι 1 μετρο) Ποιο συνδυασμο προτεινεις για εμπρος και πισω λαμπα σε φυτεμενο? Ευχαριστώ Σπύρο, Αν παρατηρήσεις στο site της JBL έχει ανακλαστήρες ακριβώς για την λάμπα του Juwel: κωδικός 6173300 JBL SOLAR REFLECT 85 (895mm, 45W T5, 30W T8) 30 W 850 mm είναι λίγο συγκαλυμένο 850mm είναι ακριβώς η καθαρή διάσταση της λάμπας Τ5 εσωτερικά από ντουί σε ντουί. Δεν ξέρω αν έχει μέσα Clips και για Τ5 και για Τ8 όπως έχουν οι Juwel. Το Aquaristikshop δεν τους έχει ακόμα χαρακτηρίσει (όπως είπα και παραπάνω) σαν Τ5 αλλά και πριν μια εβδμάδα δεν είχε και τις λάμπες. Προσωπικά χρησιμοποιώ τον συνδυασμό SOLAR Natur Μπροστά και Solar Tropic πίσω (Τ8), σε παλιότερο Rio 180 δυστυχώς ανάβουν μαζί (μέχρι να βρώ χρόνο να παίξω με το φωτιστικό) σε άλλα ενυδρεία με διαφορετική χρονοπερίοδο με διαφορά από 1 έως 2 ώρες ανάλογα την εποχή. Για αναπαράσταση της έντασης και φάσματος του φωτός κατά την διάρκεια της ημέρας. Χρωματικά δεν διαφέρουν πολύ από τις λάμπες Nature και Day της Juwel (4000K και 9000Κ αντίστοιχα) μη σε μπερδεύει το Nature. Η Juwel Nature αντιστοιχη με την Solar Tropic και η Juwel Day με την Solar Natur. Η διαφορά είναι στην ομαλότητα του εκπεμπόμενου φάσματος και ότι η Juwel βάζει μπροστά την πιο κοκκινοπή και πίσω την λευκή. Για Δίσκους - Σκαλάρια και γενικά περιβάλοντα με μαύρα νερά και 2 Solar Tropic θα δώσουν καλή ανάπτυξη στα φυτά χωρίς το έντονότερο λευκό της Solar Natur. Σε νεότερο 180 με Τ5 θα έχω γνώμη μόλις έχω λάμπες και μπορέσω να "παίξω" λίγο και θα τα πούμε. Έγινε επεξεργασία 6 Οκτωβρίου 2008 - Salvator_v Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 6 Οκτωβρίου 2008 #6 Share 6 Οκτωβρίου 2008 ...Η διαφορά είναι στην ομαλότητα του εκπεμπόμενου φάσματος και ότι η Juwel βάζει μπροστά την πιο κοκκινοπή και πίσω την λευκή.... Η πλακα ειναι οτι εγω οταν εστησα το ενυδρειο περσυ εβαλα πισω τη narure και μπροστα την day. Δεν θυμαμαι αν εγινε καταλαθος δηλαδη ετσι εκατσε* το I-Βar απο πανω ή αλλαξα τις λαμπες χωρις να το θελω. Παντως δεν νομιζω να τις αφηνα με τη διαταξη που αναφερεις οτι το προτεινει η juwel και για να πω την αληθεια πρωτη φορα το ακουω αυτο. * Νομιζω το I-Βar μπορει να κατσει και απο τις δυο πλευρες, δλδ το καλωδιο να φευγει και απο αριστερα και απο δεξια. Οποτε εγω το τοποθετησα απο αριστερα και ηρθε το μπρος πισω. Λες? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 6 Οκτωβρίου 2008 Author #7 Share 6 Οκτωβρίου 2008 Η πλακα ειναι οτι εγω οταν εστησα το ενυδρειο περσυ εβαλα πισω τη narure και μπροστα την day. Δεν θυμαμαι αν εγινε καταλαθος δηλαδη ετσι εκατσε* το I-Βar απο πανω ή αλλαξα τις λαμπες χωρις να το θελω. Παντως δεν νομιζω να τις αφηνα με τη διαταξη που αναφερεις οτι το προτεινει η juwel και για να πω την αληθεια πρωτη φορα το ακουω αυτο. * Νομιζω το I-Βar μπορει να κατσει και απο τις δυο πλευρες, δλδ το καλωδιο να φευγει και απο αριστερα και απο δεξια. Οποτε εγω το τοποθετησα απο αριστερα και ηρθε το μπρος πισω. Λες? Η διάταξη που προτείνει η Juwel αναφέρεται ΕΔΩ (μιας και σ' αρέσουν τα Links) Πιθανώς σου έχει διαφύγει γιατί αναφέρεται μόνο στις σελίδες των Τ8. Θεωρητικά το I-Bar μπαίνει έτσι ώστε το καλώδιο να βγαίνει ευθεία πίσω από την αριστερή μεριά όπως κοιτάμε το ενυδρείο από μπροστά - δηλ την αντίθετη πλευρά του εσωτερικού φίλτρου αλλιώς θα έμπλεκε με το φίλτρο. Φαίνεται καθαρά πάνω δεξιά στην σελ. 7 του manual. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Genirous 6 Οκτωβρίου 2008 #8 Share 6 Οκτωβρίου 2008 Σωτήρη όπως πάντα ενήμερος και κατατοπιστικός! ...Προσωπικά χρησιμοποιώ τον συνδυασμό SOLAR Natur Μπροστά και Solar Tropic πίσω (Τ8), σε παλιότερο Rio 180 δυστυχώς ανάβουν μαζί (μέχρι να βρώ χρόνο να παίξω με το φωτιστικό) σε άλλα ενυδρεία με διαφορετική χρονοπερίοδο με διαφορά από 1 έως 2 ώρες ανάλογα την εποχή. Για αναπαράσταση της έντασης και φάσματος του φωτός κατά την διάρκεια της ημέρας. Από προσωπικό ενδιαφέρον και μόνο, ποιό χρονικό σημείο της ημέρας αναπαριστάς με τις συγκεκριμένες λάμπες...? ...Για Δίσκους - Σκαλάρια και γενικά περιβάλοντα με μαύρα νερά και 2 Solar Tropic θα δώσουν καλή ανάπτυξη στα φυτά χωρίς το έντονότερο λευκό της Solar Natur.Σε φυσικά/βιοτοπικά περιβάλλοντα με μαύρα νερά πολύ δύσκολα ευδοκιμεί υποβρύχια βλάστηση, παρόλα αυτά θα διαφωνήσω μαζί σου καθώς θεωρώ ιδανικό φωτιστικό ''περιβάλλον'' τα 2700k...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 6 Οκτωβρίου 2008 Author #9 Share 6 Οκτωβρίου 2008 Σωτήρη όπως πάντα ενήμερος και κατατοπιστικός! Από προσωπικό ενδιαφέρον και μόνο, ποιό χρονικό σημείο της ημέρας αναπαριστάς με τις συγκεκριμένες λάμπες...? Σε φυσικά/βιοτοπικά περιβάλλοντα με μαύρα νερά πολύ δύσκολα ευδοκιμεί υποβρύχια βλάστηση, παρόλα αυτά θα διαφωνήσω μαζί σου καθώς θεωρώ ιδανικό φωτιστικό ''περιβάλλον'' τα 2700k...! Η θερμοκρασία φωτός κατά την ανατόλή και δύση είναι στους 2500 οΚ και φτάνει σταδιακά στους 8000 οΚ το μεσημέρι. Στις 10 πμ η θερμοκρασία του φωτός είναι μεταξύ 3500 και 4000 οΚ. Επειδή δεν έχω χώρο για τόσες πολλές λάμπες το ρόλο της ανατολής και δύσης παίζει ένα φωτιστικό στο χώρο με μια λάμπα ~2700 οΚ και κατά τις 10:30 το πρωί ανάβει η Solar Tropic (4000K) αργότερα ανάβει η Solar Nature (9000) και σβήνουν ανάποδα το βράδυ. Αυτό ήταν το πιο κοντινό που μπορούσα να κάνω με λίγα έξοδα. Όταν θα κατασταλάξω σε κάτι μεγάλο θα μπορέσω να βάλω κι άλλες λάμπες και dimmer... Επί τέλους άντε να διαφωνήσουμε λίγο, χαθήκαμε Επειδή μιλάμε για πλήρους φάσματος JBL δεν έχει στα 2700Κ εκεί θα κοίταγα για Osram ή Philips 927 αλλά χρωματικά δεν είναι τόσο αισθητή η διαφορά μην νομίζεις. Να διαφωνήσω λίγο (πολύ λίγο ?) λέγοντας ότι και στον βιότοπο η θερμοκρασία φωτός δεν μπορεί να είναι σταθερή σε όλη την διάρκεια της ημέρας. Παρ όλη την βρώμα και την σκιά από τα φυτά επιφάνειας κάποιες ακτίνες θα περνάνε. Γιαυτό και ο κ. Bleher άρχισε πρόσφατα να μιλάει για γωνίες φωτός κλπ. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 7 Οκτωβρίου 2008 #10 Share 7 Οκτωβρίου 2008 (edited) Η διάταξη που προτείνει η Juwel αναφέρεται ΕΔΩ (μιας και σ' αρέσουν τα Links) Πιθανώς σου έχει διαφύγει γιατί αναφέρεται μόνο στις σελίδες των Τ8. Θεωρητικά το I-Bar μπαίνει έτσι ώστε το καλώδιο να βγαίνει ευθεία πίσω από την αριστερή μεριά όπως κοιτάμε το ενυδρείο από μπροστά - δηλ την αντίθετη πλευρά του εσωτερικού φίλτρου αλλιώς θα έμπλεκε με το φίλτρο. Φαίνεται καθαρά πάνω δεξιά στην σελ. 7 του manual. Τις αλλαξα εγω τοτε και εβαλα τη warm πισω. Και εβαλα αργοτερα και ανακλαστηρα πισω για να βοηθησω τα φυτα, αφου ειναι σκουρο το νερο και πυκνη η βλαστηση με αποτελεσμα τη ακομα πιο πολυ μειωση της φωτεινοτητας. Βλακεια εκανα λες? Παντως χωρις CO2 καλα δεν πανε? θα πηγαιναν καλυτερα? Gen μπηκες σφηνα (κα καλα εκανες) αλλα για να καταλαβουν και οι αλλοι, εσυ μιλας για "ξερακιανο" δισκοενυδρειο με ριζες, ελαχιστα εως καθολου φυτα και μαυρο νερο (οπως πρεπει δλδ). ΥΓ οι λαμπες μου (μιαμισιες Τ5 juwel) λειτουργουν 7-8 ωρες την ημερα 10 μηνες τωρα, ποτε λετε θα ειναι η ωρα για αλλαγη? Έγινε επεξεργασία 7 Οκτωβρίου 2008 - delta66 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Genirous 7 Οκτωβρίου 2008 #11 Share 7 Οκτωβρίου 2008 ...Επί τέλους άντε να διαφωνήσουμε λίγο, χαθήκαμε Επειδή μιλάμε για πλήρους φάσματος JBL δεν έχει στα 2700Κ εκεί θα κοίταγα για Osram ή Philips 927 αλλά χρωματικά δεν είναι τόσο αισθητή η διαφορά μην νομίζεις. Να διαφωνήσω λίγο (πολύ λίγο ?) λέγοντας ότι και στον βιότοπο η θερμοκρασία φωτός δεν μπορεί να είναι σταθερή σε όλη την διάρκεια της ημέρας. Παρ όλη την βρώμα και την σκιά από τα φυτά επιφάνειας κάποιες ακτίνες θα περνάνε. Γιαυτό και ο κ. Bleher άρχισε πρόσφατα να μιλάει για γωνίες φωτός κλπ. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Μου έλειψες Σωτήρη, με τις διαφωνίες μας!!! Η χρωματική διαφορά είναι σημαντική όταν πέφτουμε κάτω από τα 3000kelvin και το περιβάλλον αλλάζει αισθητά. Οι εταιρείες κατασκευής λαμπτήρων πάνω από τα 3000kelvin ονομάζουν το φως ''warm white'', ενώ κάτω από τα 3000kelvin το ονομάζουν ''incadescent light'' ή ''home light'' καθώς παίρνει ένα περισσότερο κοκκινωπό χρώμα. Ο δικός μου στόχος είναι η προσομοίωση του υποβρύχιου περιβάλλοντος σε ένα βιότοπο μαύρου νερού και όχι η προσομοίωση του ηλιακού φωτός. Η παρατήρηση του delta είναι εύστοχη, αλλά πιστέψτε με τα εύκολα φυτά που έχω δοκιμάσει δεν είχαν πρόβλημα επιβίωσης (όσον αφορά το φως τουλάχιστον) στα 2700kelvin και αν είχα επιλογή θα έβαζα και λιγότερα kelvin στο ενυδρείο μου! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 7 Οκτωβρίου 2008 #12 Share 7 Οκτωβρίου 2008 Δεν μηλάω περιμένω να δω που θα καταλήξετε Πάντως ένα μονο θα πώ γιατί θα σκάσω…, υπάρχουν πολύ παράμετροι και αν δεν αναφερθούν άκρη δεν θα βγει. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Genirous 7 Οκτωβρίου 2008 #13 Share 7 Οκτωβρίου 2008 (edited) Χρήστο, αν αρχίσουμε πάλι τις αναλύσεις επί αναλύσεων και παραμέτρους επί παραμέτρων ούτε θα καταλήξουμε, ούτε τα μέλη που θα διαβάζουν το θέμα θα καταλαβαίνουν τι λέμε... Είναι προφανές ότι ο καθένας ασχολείται με διαφορετικού τύπου ενυδρεία και με διαφορετικό επιθυμητό φωτιστικό αποτέλεσμα!!! Έγινε επεξεργασία 7 Οκτωβρίου 2008 - Genirous Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 7 Οκτωβρίου 2008 #14 Share 7 Οκτωβρίου 2008 Είναι προφανές ότι ο καθένας ασχολείται με διαφορετικού τύπου ενυδρεία και με διαφορετικό επιθυμητό φωτιστικό αποτέλεσμα!!! Ε… αυτή είναι η ουσία πες μου τη ενυδρείο θέλεις, τη φυτά θέλεις, τη ψάρια τη ύψο, κτλ. Για να σου που τη φωτισμό θα βάλεις. Αλλιώς δεν έχει νόημα η περαιτέρω ανάλυση. Στα ενυδρεία δεν υπάρχει στάνταρ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Genirous 7 Οκτωβρίου 2008 #15 Share 7 Οκτωβρίου 2008 Ε… αυτή είναι η ουσία πες μου τη ενυδρείο θέλεις, τη φυτά θέλεις, τη ψάρια τη ύψο, κτλ. Για να σου που τη φωτισμό θα βάλεις. Αλλιώς δεν έχει νόημα η περαιτέρω ανάλυση. Στα ενυδρεία δεν υπάρχει στάνταρ Αυτό που θέλω το έχω βρε!!! Εκτός εαν ξέρεις καμία λάμπα φθορίου κάτω από 2700k... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χρήστος 8 Οκτωβρίου 2008 #16 Share 8 Οκτωβρίου 2008 Δηλαδή 2700 kelvin δεν σου κάνει πρέπει να είναι 2699 kelvin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 8 Οκτωβρίου 2008 Author #17 Share 8 Οκτωβρίου 2008 Αμάν δεν πρόλαβα να λείψω μια μέρα και πάει η αντιρρησο-συζήτηση... την κάνατε Kelvin Λοιπόν για να ξεκαθαρίσω τα πράγματα, τουλάχιστον από την δική μου πλευρά. α. Το Post ήταν απλά ενημερωτικό... β. Με το Σπύρο έτυχε να έχουμε ίδια ενυδρεία και παραπλήσια περιβάλοντα, οπότε δεν ήταν και τόσο άστοχη η συζήτηση... γ. Ο Γιώργος πολύ καλά λέει για τους δίσκους, αν και χωράει πολύ εξέληξη στην κουβέντα... βέβαια περί ορέξεως και γούστου δεν υπάρχει αντίρρηση. δ. Δεν πρέπει με τίποτα να αφήσουμε τον Χρήστο να σκάσει... έχει απόλυτο δίκιο και στο ότι για να δώσουμε συμβουλή πρέπει να γνωρίζουμε πολλά στοιχεία από το συγκεκριμένου συνδιασμού ενυδρείο/περιβάλον, και στο ότι στο επίπεδό του αν δεν σκαλίσει την λεπτομέρεια δεν έχει νόημα η συζήτηση. Όμως θα θέσω το θέμα λίγο διαφορετικά. Το ηλιακό φως είναι δεδομένο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Αυτό που αλλάζει ανά βιότοπο είναι η διάρκεια της ημέρας ανά περιοχή, η σύνθεση σε στοιχεία του νερού, το βάθος, η ύπαρξη μεγάλων φυτών επιφάνειας που σκιάζουν, κι η γεωγραφική θέση σε σχέση με τους παραλλήλους (αφορά την γωνία πρόσπτωσης των ακτίνων του φωτός μέσα από την ατμόσφαιρα), τα οποία δίνουν διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα. (Βέβαια η πλείονότητα των ψαριών και των φυτών που διατηρούνται σε ενυδρεία είναι από τις τροπικές ζώνες). Έτσι έχω φτάσει σε ένα γενικότερο συμπέρασμα. Αν παρέχουμε φως όσο το δυνατόν κοντύτερα στην ποιότητα του ηλιακού φωτός, μετά αρκεί να προσομοιώσουμε τις υπόλοιπες συνθήκες, νερό, ένταση, σκιά, ακόμα και γωνία πρόσπτωσης, για να πετύχουμε το επιθυμητό οπτικό αποτέλεσμα. Π.χ. (Αντιρρησούλα για τον φίλο Γιώργο), εγώ αν έφτειαχνα βιότοπο με δίσκους και είχα την δυνατότητα από χώρο κλπ, θα χρησιμοποιούσα λάμπες πυρακτώσεως (Incadecent Bulbs) με Dimmer και ανακλαστήρες, οι οποίες σημειωτέον έχουν RA index 100 για την χρωματική απόδοση και θα τις τοποθετούσα σε διαφορετικά σημεία πάνω από το ενυδρείο και σε συνδιασμό με μερικά φυτά στην επιφάνεια θα άφηνα τις ακτίνες να περνάνε με τον πιο φυσικό τρόπο. Αλλού πιο φωτεινό αλλού λιγότερο. Γνωρίζοντας βέβαια τα προβλήματα θερμοκρασίας και κατανάλωσης, θα μπορούσε να γίνει με μικρότερες λάμπες φθορισμού "πλήρους φάσματος" σε διαφορετικά σημεία πάνω από το ενυδρείο και όχι ενιαίο φωτιστικό σε όλο το μήκος του ενυδρείου. Το χρώμα θα έπρεπε (για μένα) να προέρχεται από τα χουμικά στοιχεία στο νερό και όχι από την λάμπα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 8 Οκτωβρίου 2008 Author #18 Share 8 Οκτωβρίου 2008 Τις αλλαξα εγω τοτε και εβαλα τη warm πισω. Και εβαλα αργοτερα και ανακλαστηρα πισω για να βοηθησω τα φυτα, αφου ειναι σκουρο το νερο και πυκνη η βλαστηση με αποτελεσμα τη ακομα πιο πολυ μειωση της φωτεινοτητας. Βλακεια εκανα λες? Παντως χωρις CO2 καλα δεν πανε? θα πηγαιναν καλυτερα? Gen μπηκες σφηνα (κα καλα εκανες) αλλα για να καταλαβουν και οι αλλοι, εσυ μιλας για "ξερακιανο" δισκοενυδρειο με ριζες, ελαχιστα εως καθολου φυτα και μαυρο νερο (οπως πρεπει δλδ). ΥΓ οι λαμπες μου (μιαμισιες Τ5 juwel) λειτουργουν 7-8 ωρες την ημερα 10 μηνες τωρα, ποτε λετε θα ειναι η ωρα για αλλαγη? Εγώ θα έλεγα να βάλεις και ανακλαστήρα μπροστά για να μην σε τυφλωνει η λάμπα όταν ανοίγεις το καπάκι. Το αν πάνε καλά ή όχι ή αν θα πήγαιναν καλύτερα δεν μπορώ να το ξέρω από κάποιες στιγμιαίες φωτό που έχω δεί. Αν δεν ξέρουμε για ποιά φυτά μιλάμε τις ανάγκες τους και τι λιπάσματα ρίχνεις και την φωτοπερίοδο (που είπες παραπάνω), δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιά θα ήταν η βέλτιστη κατάσταση. Αλλιώς θα βγεί ο Χρήστος και θα μου ρίξει κίτρινη κάρτα. Προσωπικά σε ενυδρεία με μεγάλη φυτομάζα και σταθερές για καιρό τις παραμέτρους τους, έχω ένδειξη την πτώση της ΚΗ για την ανάγκη των φυτών σε άνθρακα. Θεωρητικά οι Τ5 έχουν μεγαλύτερη διάρκεια οφέλιμου χρόνου ζωής από τις Τ8 και θα μπορούσαν να αλλάζουν στον ενάμισο με δύο χρόνια. Αλλά... επειδή έχεις ανεμιστηράκια, εξάτμιση νερού, ανάπτυξη μεγαλύτερης θερμοκρασίας μέσα στο καπάκι κλπ κλπ στον ένα με ενάμισο χρόνο καλά είναι για αλλαγή. Για τον σωστό υπολογισμό πρέπει να φωτομετρούμε / φασματομετρούμε όταν τις πρωτοβάζουμε και να κάνουμε μια φωτομέτρηση / φασματομέτρηση κάθε 2-3 μήνες για να βλέπουμε αν υπάρχει φθορά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 8 Οκτωβρίου 2008 Author #19 Share 8 Οκτωβρίου 2008 Αυτό που θέλω το έχω βρε!!! Εκτός εαν ξέρεις καμία λάμπα φθορίου κάτω από 2700k... Αφού έχεις αυτό που θέλεις γιατί τρώγεσαι για λιγότερο? Η απάντηση είναι συστοιχία με LEDs τριών βασικών χρωμάτων και παίξε με Dimmer-άκια ανά χρώμα να βγάλεις και 2578 Κ Link to comment Share on other sites More sharing options...
delta66 8 Οκτωβρίου 2008 #20 Share 8 Οκτωβρίου 2008 Εγώ θα έλεγα να βάλεις και ανακλαστήρα μπροστά για να μην σε τυφλωνει η λάμπα όταν ανοίγεις το καπάκι. .... Για τον σωστό υπολογισμό πρέπει να φωτομετρούμε / φασματομετρούμε όταν τις πρωτοβάζουμε και να κάνουμε μια φωτομέτρηση / φασματομέτρηση κάθε 2-3 μήνες για να βλέπουμε αν υπάρχει φθορά. Μπροστα (ξεχασα να πω) εχω βαλει αλουμινοταινια για λιγοτερη αντανακλαση απο τον ανακλαστηρα (που θα ηταν too match κατα τη γνωμη μου) και εχω τοποθετησει και moonlight με τετοιο τροπο που θα με δυσκολευε η τοποθετηση ανακλαστηρα. - Για τη φωτομέτρηση / φασματομέτρηση...... πως γινεται? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salvator_v 8 Οκτωβρίου 2008 Author #21 Share 8 Οκτωβρίου 2008 Μπροστα (ξεχασα να πω) εχω βαλει αλουμινοταινια για λιγοτερη αντανακλαση απο τον ανακλαστηρα (που θα ηταν too match κατα τη γνωμη μου) και εχω τοποθετησει και moonlight με τετοιο τροπο που θα με δυσκολευε η τοποθετηση ανακλαστηρα. - Για τη φωτομέτρηση / φασματομέτρηση...... πως γινεται? Αν έχεις όρεξη για διάβασμα ρίξε μια ματιά σ' αυτό το Topic για την μέτρηση, και σ' όλο το θέμα για εγκυκλοπαιδική μόρφωση... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enduraske-30 9 Οκτωβρίου 2008 #22 Share 9 Οκτωβρίου 2008 Φιλε Salvator, εγω στα δισκακια μου τι να βαλω? 2 Solar Tropic θα με καλυψουν? Οι Τ5 σε τι διαφερουν απο τις Τ8? Dimmer σε λαμπτηρες φθοριου μπαινει? Μεχρι τωρα πιστευα πως οχι. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Genirous 9 Οκτωβρίου 2008 #23 Share 9 Οκτωβρίου 2008 ...γ. Ο Γιώργος πολύ καλά λέει για τους δίσκους, αν και χωράει πολύ εξέληξη στην κουβέντα... βέβαια περί ορέξεως και γούστου δεν υπάρχει αντίρρηση. ... Όμως θα θέσω το θέμα λίγο διαφορετικά. Το ηλιακό φως είναι δεδομένο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Αυτό που αλλάζει ανά βιότοπο είναι η διάρκεια της ημέρας ανά περιοχή, η σύνθεση σε στοιχεία του νερού, το βάθος, η ύπαρξη μεγάλων φυτών επιφάνειας που σκιάζουν, κι η γεωγραφική θέση σε σχέση με τους παραλλήλους (αφορά την γωνία πρόσπτωσης των ακτίνων του φωτός μέσα από την ατμόσφαιρα), τα οποία δίνουν διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα. (Βέβαια η πλείονότητα των ψαριών και των φυτών που διατηρούνται σε ενυδρεία είναι από τις τροπικές ζώνες). Έτσι έχω φτάσει σε ένα γενικότερο συμπέρασμα. Αν παρέχουμε φως όσο το δυνατόν κοντύτερα στην ποιότητα του ηλιακού φωτός, μετά αρκεί να προσομοιώσουμε τις υπόλοιπες συνθήκες, νερό, ένταση, σκιά, ακόμα και γωνία πρόσπτωσης, για να πετύχουμε το επιθυμητό οπτικό αποτέλεσμα. Εαν στο ''γ.'' η εξέλιξη είναι η επόμενη παράγραφός σου, όντως σηκώνει πολύ συζήτιση και αντιρρήσεις... Στο γενικότερο συμπέρασμά σου υπάρχουν κάποια κενά, τουλάχιστον αν μιλήσουμε για δίσκους... Π.χ. (Αντιρρησούλα για τον φίλο Γιώργο), εγώ αν έφτειαχνα βιότοπο με δίσκους και είχα την δυνατότητα από χώρο κλπ, θα χρησιμοποιούσα λάμπες πυρακτώσεως (Incadecent Bulbs) με Dimmer και ανακλαστήρες, οι οποίες σημειωτέον έχουν RA index 100 για την χρωματική απόδοση και θα τις τοποθετούσα σε διαφορετικά σημεία πάνω από το ενυδρείο και σε συνδιασμό με μερικά φυτά στην επιφάνεια θα άφηνα τις ακτίνες να περνάνε με τον πιο φυσικό τρόπο. Αλλού πιο φωτεινό αλλού λιγότερο.Γνωρίζοντας βέβαια τα προβλήματα θερμοκρασίας και κατανάλωσης, θα μπορούσε να γίνει με μικρότερες λάμπες φθορισμού "πλήρους φάσματος" σε διαφορετικά σημεία πάνω από το ενυδρείο και όχι ενιαίο φωτιστικό σε όλο το μήκος του ενυδρείου. Το χρώμα θα έπρεπε (για μένα) να προέρχεται από τα χουμικά στοιχεία στο νερό και όχι από την λάμπα. Δεκτή η αντιρρησούλα αν και απορριπτέα... Εαν μιλήσουμε για βιότοπο δίσκων τα πράγμάτα διαφέρουν αρκετά από όσα ανέφερες! ...Θεωρητικά οι Τ5 έχουν μεγαλύτερη διάρκεια οφέλιμου χρόνου ζωής από τις Τ8 και θα μπορούσαν να αλλάζουν στον ενάμισο με δύο χρόνια. Αλλά... επειδή έχεις ανεμιστηράκια, εξάτμιση νερού, ανάπτυξη μεγαλύτερης θερμοκρασίας μέσα στο καπάκι κλπ κλπ στον ένα με ενάμισο χρόνο καλά είναι για αλλαγή. ... Θεωρητικά...? Θεωρητικά και με ηλεκτρονικό ballast οι Τ8 ''πιάνουν'' τον οφέλιμο χρόνο ζωής των Τ5! Αφού έχεις αυτό που θέλεις γιατί τρώγεσαι για λιγότερο? Η απάντηση είναι συστοιχία με LEDs τριών βασικών χρωμάτων και παίξε με Dimmer-άκια ανά χρώμα να βγάλεις και 2578 Κ Σε ευχαριστώ Σωτήρη, αλλά δεν αξίξει τον κόπο τέτοια φασαρία! Μόνο εαν υπήρχε κάποια λάμπα φθορίου του εμπορίου! Link to comment Share on other sites More sharing options...
diskus fan 9 Οκτωβρίου 2008 #24 Share 9 Οκτωβρίου 2008 Φιλε Salvator, εγω στα δισκακια μου τι να βαλω? 2 Solar Tropic θα με καλυψουν? Οι Τ5 σε τι διαφερουν απο τις Τ8? Dimmer σε λαμπτηρες φθοριου μπαινει? Μεχρι τωρα πιστευα πως οχι. Μπαινει.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
enduraske-30 10 Οκτωβρίου 2008 #25 Share 10 Οκτωβρίου 2008 Νικο επειδη το εχω δοκιμασει το ευρος της ρυθμισης ειναι παρα πολυ μικρο γιατι μετα η λαμπα φθοριου σε αντιθεση με τις πυρακτωσεως σβηνει χρειαζεται και τα 220V τα οποια ανορθωνει σε μερικες χιλιαδες για να ιονισει το αεριο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος