Jump to content

Επισκευή STC1000. DIY


Antonis K

Recommended Posts

Πριν δυο μέρες είχαμε μια μικρή διακοπή ρεύματος. Δυστυχώς μετά την επιστροφή της τάσης ο controller δεν επανήλθε, με αποτέλεσμα στην οθόνη να αναβοσβήνει συνέχεια η παρακάτω ένδειξη και τίποτα άλλο.

20180725_125401-1651x1238.thumb.jpg.cba5f1c2d30ada20282346b0909f2b8d.jpg

Μπήκε στη θέση του ένας εφεδρικός που είχα και αποφάσισα να μπω στη διαδικασία να τον φτιάξω, μιας και το αναβοσβημα αυτό υποδείκνυε οτι μάλλον κάποιος πυκνωτής είχε "χτυπήσει".

Για την επισκευή δεν χρειάζονται ιδιαίτερα εργαλεία (Ένα κατσαβιδακι, ένα κοφτακι, ένα κολλητήρι και -προαιρετικά- τρόμπα αναρρόφησης της κόλλησης), ουτε ιδιαιτερες γνωσεις. 

 

Αρχικά πρέπει να εμφανίσουμε την πλακέτα. 

20180725_125533-1651x1238.thumb.jpg.d83cc8c7c74f68b778c335548f9e4b26.jpg

Ξεκολλάμε το αυτοκόλλητο μέχρι την ένωση (κόκκινο βέλος), με ένα ψιλό ίσιο κατσαβιδακι ανοίγουμε τα κλιπσακια ( πράσινο βέλος) και στις 2 πλευρές και τραβάμε προς τα έξω.  Η πλακέτα ελευθερωνεται μαζί με την οθόνη.

20180725_125612-1651x1238.thumb.jpg.41d0a18c4fae154a0f2a312a66919fc7.jpg

Στο κύκλωμα υπάρχουν 4 πυκνωτές. C1-C2-C3-C4. Οι κύριοι ύποπτοι ήταν οι C1 και C2 που είναι στην είσοδο του κυκλώματος.  Έτσι για αρχή θα αλλάζονταν αυτοί. 

(C1-10μF/400V   C2-47μF/50V)

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πριν ξεκολλήσουμε κοιτάμε που είναι συνδεδεμένα το + και - του πυκνωτή. Οι συγκεκριμενοι (ηλεκτρολυτικοί) πυκνωτές έχουν πολικότητα και οι καινούριοι θα πρέπει να μπουν ομοίως. Η πολικότητα φαίνεται πάνω στους πυκνωτές με ένα - στο ένα άκρο.

20180725_130009-1651x1238.thumb.jpg.006d63dc19d12d24281a268007d2102c.jpg

Προσεχτικά με το κολλητήρι ζεσταίνουμε μια μια τις επαφές και τραβάμε το εξάρτημα μέχρι να φύγει. Εδω θα βοηθούσε η τρόμπα αναρρόφησης άλλα δεν είναι 100% απαραίτητη.

 

20180725_130940-1651x1238.thumb.jpg.f1141f6b03e3581da63a56ff08b491a0.jpg

Βάζουμε τον καινούριο πυκνωτή (αφού έχουμε διπλοτσεκαρει την πολικότητα) και κολλάμε. Στη συνέχεια κόβουμε τα ποδαράκια που περισσεύουν.

 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση έγινε δοκιμή αλλαζοντας τον C1 , χωρίς επιτυχία οπότε αλλάχτηκε και ο C2.    Και...........

20180725_140646-1651x1238.thumb.jpg.c143d5c5db01c8a60e7175a0489d2864.jpg

 

 

Μία άλλη κλασική βλάβη στους συγκεκριμενους controllers, είναι να μην δίνουν εντολή σε θερμαντήρα η οτι άλλο είναι συνδεμενο πάνω τους ενώ δείχνουν να δουλεύουν καλά. Σε αυτή την περίπτωση το πιθανότερο είναι να φταίει κάποιο  ρελε (μπλε εξαρτήματα που φαίνονται σαν Κ1 και Κ2)

Αλλάζοντας αυτό που έχει χαλάσει με ενα αντίστοιχο με τον ίδιο τρόπο, πιθανότατα το πρόβλημα να διορθωθεί. 

 

Τελος, η πιο συνηθισμένη βλάβη είναι να βλέπουμε τρέλες ενδείξεις στην οθόνη, με την θερμοκρασία να ανεβοκατεβαινει συνέχεια. Σε αυτή την περίπτωση αλλάζουμε το αισθητήριο. Για τους συγκεκριμενους controllers ζητάμε : Thermistor NTC 10KΩ PVC (και οχι INOX)

 

 

 

  • Like 7
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Μπράβο ρε Αντώνη μάστορα.

 

Ωραία και πλήρης ανάλυση!

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικό άρθρο και πολύ χρήσιμο.

Θα το δοκιμάσω γιατί έπαθα το ίδιο σε έναν κοντρόλερ πριν κανα δυο μήνες και τον έχω κρατήσει.

 

Link to comment
Share on other sites

Να'στε καλά παίδες!

 

Ξέχασα να γράψω κάτι σημαντικό. Κόστος επισκευής (2 πυκνωτάκια) 70 λεπτά!:D

 

@isidor Αν χρειαστείς  βοήθεια, σφύρα.

Link to comment
Share on other sites

Φοβερή η δουλειά που έχεις κάνει εδώ. Χρήσιμες όλες οι πληροφορίες που παρεθεσες. Με τις ανάλογες φωτογραφίες. Μπράβο και από μένα :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...