Jump to content

el Natural by Rik


Rik

Recommended Posts

 

el Natural by Rik

 

 

 

Γενική κατηγορία ενυδρείου
Φυτεμένο χαμηλών απαιτήσεων (low tech planted aquarium)

Σε λειτουργία εδώ και ένα χρόνο.

Γενικές Πληροφορίες

Ενυδρείο Του Εμπορίου, κατασκευής 1992
Διαστάσεις Ενυδρείου (ΜxΠxΥ): 100x40x50
Συνολικά Λίτρα: 200
Sump (λίτρα): Εσωτερικό φιλτροκουτο μαμά

Οργανισμοί
Φυτά γενικός εύκολα: vallisneria gigantea,anubia nana,java moss, sagitaria subulata, Cabopa, Polysperma, Rotala rotundifoglia, Echinodorus 'Vesuvius', Hygrophila Difformis,
Ψάρια: ,Zebra danio και Endlers

Άλλα είδη: Amano shrimps, snails Malaysian trumbet και ramson.

Διακοσμητικά υλικά
Φόντο: Χωρίς
Πέτρες: Μερικές μακρόστενες ασπρογκρι
Ξύλα: 2 ρίζες Redmoor
Άλλα διακοσμητικά : 2 Ψευτοβραχισμους
Υπόστρωμα: Φυλλοχωμα το οποίο όμως έχει πάνω από 2 χρόνια στο βυθό, οπότε δεν αποδίδει πια.
Βυθός: Μαύρη χαλαζιακη άμμος 2mm

 

Φωτισμός
Πηγές φωτισμού (πλήθος και τύπος): 2 λάμπες οικονομίας κοντά στα 70 watt συνολικά στα 6500k

Διάρκεια φωτισμού: 8 ώρες (9πμ-13μμ) μεσημεριανή παύση (17μμ-21μμ)

Υποστήριξη οργανισμών 
Φίλτρανση: εσωτερικό φίλτροκουτο μαμά 1000l/h + ένα μικρό εσωτερικό μόνο με κεραμικά
Θέρμανση/ Ψύξη: Δωματίου χωρίς θερμαντήρα 15 με 27 C
Λίπανση: καμία φορά όταν θυμηθώ περίπου ανά 15 ημέρες κάλιο, Flourish, κιτρικό οξύ, σίδηρος seachem.
Παροχή CO2: Τίποτα

Άλλες τεχνικές ευκολίες: Ανεμηστηρακι για το καλοκαίρι
Διατροφή: flakes και βυθιζόμενη τροφή ιχθυοτροφείου

Παράμετροι
pH: 6,8-7,2
Γενική σκληρότητα (GH): 10>18 
Ανθρακική σκληρότητα (ΚΗ): 7 - 12
Αμμωνία (ΝΗ4):0
Νιτρώδη (ΝΟ2):0
Νιτρικά (ΝΟ3):15-30
Φωσφορικά (PΟ4): 1 με 2


Συντήρηση
Αλλαγές νερού: 50% κάθε 2 με 3 μήνες
Προετοιμασία νερού/πρόσθετα: Βαρέλι με νερό δικτύου χωρίς άλλα πρόσθετα.
Άλλες ρουτίνες συντήρησης: Μια φορά το χρόνο επιφανειακή σκούπα βυθού, κλάδεμα ανά 2 μήνες και βάλε ανάλογα την εποχή και την ανάπτυξη των φυτών.

 

20170909_214046.jpg

Έγινε επεξεργασία - Rik
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

20170815_194133.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

20170909_215339.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Μου αρέσει αυτό που βλέπω και μου αρέσει διπλά γιατί πρόκειται για ένα διαμαντάκι που μπορείς να έχεις στο σαλόνι σου χωρίς πολλά πολλά..

Μια ερώτηση Ριχάρδε..Η διακοπτόμενη περίοδος φωτισμού έχεις παρατηρήσει να σου δημιουργεί κάποιο πρόβλημα?

Link to comment
Share on other sites

Πολυ ομορφο  Ριχάρδε. Οταν φουντωσει κ αλλο θα ειναι εκπληκτικό κατα την ταπεινη μ γνωμη!!!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ όμορφο και φυσικό αποτέλεσμα Ριχάρδε.

Μετά από ένα χρόνο που τρέχει το ενυδρείο με το φυλλόχωμα θα ήθελα κάποια στιγμή να μας γράψεις τις εντυπώσεις σου, και τα συμπέρασμάτα σου σχετικά με τη χρήση του ως υπόστρωμα. Θεωρώ πως είναι ένα επαρκές χρονικό διάστημα για να εξάγουμε αποτελέσματα. :)

Link to comment
Share on other sites

Ομορφο αποτελεσμα χωρις πολλα πολλα. Απορείες:

Εχεις βαλει υδροχαρη φυτα στο φιλτρο?

Και η διακοπτομενη φωτοπεριοδος ειναι για την αντιμετωπιση της αλγης?

Link to comment
Share on other sites

Καλημερα σε ολους και ευχαριστω για τα σχολια σας...... Σορυ εαν δεν μπορω να απαντησω αμεσα αλλα εχω στριμωχτεί τελευταια.

Τα βιντεο και οι φωτο ειναι χαλια αλλα αυτη την στιγμη δυστηχως δεν μας παιρνει για κατι καλυτερο...

Οσο αφορα την φωτοπεριοδο και την μεσημεριανη παυση την χρησιμοποιω απο οταν αρχισα αυτη τη νεα προσπαθεια μια που χρειαζομουν μια πιο οικονομικη και λιγοτερο χρονοβορα λυση.

Σας επισυναπτω την θεωρεια και τον πειραματισμο και της Diana Walstad  επι του θεματος.

 

DIANA WALSTAD

Έχω ολοκαίνουργια στοιχεία σχετικά με το φωτισμό και το CO2. Επιλύει το επιχείρημά μου για το Siesta Regimen, δηλαδή για να δώσουμε στα φυτά έναν "Μεσημεριανο υπνάκο".

Παρακάτω είναι ένας αριθμός που δείχνει τις μετρήσεις CO2 στη δεξαμενή 50 γαλονιών κατά τη διάρκεια μιας ημέρας. Η ημέρα ξεκινά στις 7:00 π.μ. όταν ανάβουν τα φώτα, ώστε να είναι το TPt 0 (Χρονικό σημείο μηδέν). Όπως μπορείτε να δείτε, το CO2 εξαντλείται γρήγορα τις επόμενες 5 ώρες. Πέφτει από 5 mg / l σε TPt 0 έως 2 mg / l στο Tpt 5 (μεσημέρι). Αυτό μπορεί να οφείλεται μόνο στη φωτοσύνθεση των φυτών.

Εάν αφήσω τα φώτα συνεχώς όλη τη μέρα για 12 ώρες έως 14 ώρες, το CO2 συνεχίζει να μειώνεται και να φτάνει στο 1 mg / l και να παραμένει εκεί όλο το απόγευμα. Αυτό δεν είναι ιδανικό. Σημαίνει ότι τα φυτά ανταγωνίζονται όλο και το απόγευμα για το CO2. Δεδομένου ότι οι αλγες είναι καλύτερες στο να πάρουν CO2, δίνει στις αλγες ένα προβαδισμα.

Ωστόσο, το Siesta αλλάζει εντελώς τα πράγματα. Το μεσημέρι, τα φυτά λαμβάνουν ένα υπνάκο 4 ωρών (TPt 5 έως TPt 9). Τα φώτα είναι απενεργοποιημένα. Παρόλο που αυτή η δεξαμενή βρίσκεται κοντά σε ένα παράθυρο, φαίνεται ότι το φως των παραθύρων δεν είναι αρκετό για να συνεχίσει τη φωτοσύνθεση. Επομένως, βλέπετε μια ταχεία αύξηση του CO2 κατά τη διάρκεια του "ύπνου".

Όταν ο υπνάκος έχει τελειώσει και τα φώτα επανέρχονται ξανά στις 4:00 μ.μ. (TPt 9), το CO2 έχει αναπηδήσει πίσω στα 4,5 mg / l. Αυτό είναι τέλειο! Τα φυτά έχουν τώρα CO2 το απόγευμα για να χρησιμοποιήσουν για εκεί τη φωτοσύνθεση. Όπως μπορείτε να δείτε, τα φυτά παίρνουν το CO2 σχεδόν όλο το απόγευμα και το βράδυ. Το CO2 μειώθηκε από 4,5 mg / l σε περίπου 3 mg / l στις 9:00 μ.μ. (τελικό TPt 14).

Το Siesta Regimen είναι ιδανικό σε διάφορα επίπεδα:

    
Εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας. Τα φώτα είναι μόνο 10 ώρες αντί για 14 ώρες (με όλες μου τις δεξαμενές αυτό μου σώζει $ 6 / μήνα)
    
Δίνει στα φυτά την ωραία, μακρά φωτοπερίοδο που πρέπει να κάνουν καλά.
    
Συνάδει με τη φυσιολογία των φυτών και τη δυναμική του CO2
    
Πιθανώς βοηθά με τον έλεγχο των αλγεων

Επανέλαβα τις μετρήσεις του CO2 σε άλλες 3 δεξαμενές. Το ίδιο όμορφο μοτίβο που βλέπετε εδώ.


 

attachment.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Skoti οντως  ειναι μια ευκολη και οικονομικη λυση αυτους τους δυσκολους καιρους που ζουμε.... αντε να σε δω και εσενα με κανενα φυτεμενο !! :hehe

Τα Ντανιος οντως τα πανε μια χαρα bbetta και  dpap με αυτα αρχισα και περασανε ολο το χειμωνα χωρις θερμοστατη.

Το φυτοχωμα SOTIRIS ειναι μια καλη λυση αλλα θελει συζητηση φιλε μου και καποια στιγμη οταν θα εχω λιγο ηρεμια θα επανελθω.

Οσο για τα φυτα Antonis K δεν εχω υδροχαρη....... εχω ενα φυτο Ποθος στο φιλτρο εξωτερικα για να τραβαει και αυτο ετσι ωστε να βοηθαει το ολο συστημα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 5 ώρες, το μέλος Rik έγραψε:

Το φυτοχωμα SOTIRIS ειναι μια καλη λυση αλλα θελει συζητηση φιλε μου και καποια στιγμη οταν θα εχω λιγο ηρεμια θα επανελθω.

 

Θα περιμένω, θέλω πραγματικά να ακούσω την άποψη σου.:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν με ενθουσιασε ....

Θα μπορουσε να ειναι αρκετα καλυτερο με αυτα που εχεις...

Δες εδω, ενυδρειο με σκληρο νερο του δικτυου μου ...

680tds ,περιπου 24gh 22kh, χωρις co2 , χωρις λιπανση, χαλαζιακο χαλικι μονο σαν βυθο,αλλαγες νερου 2-3 εβδομαδες.

Το ενυδρειο 100-30-30 μια λαμπα 28 watt για 12 ωρες , και ενα φλουβαλ 206 .

Αν και περιεργο , τα bnpκαι οι rcs γεννανε συνεχεια σε αυτες τις παραμετρους.

 

 

37119539203_cb884a6ff7_o.jpg

37740905426_44db34d31c_o.jpg

37789582351_751fa1b9a9_o.jpg

Έγινε επεξεργασία - nicpapa
Link to comment
Share on other sites

Καλημερα Νικο.... σιγουρα υπαρχει η δυνατοτητα να βελτιωθει και αλλο η εικονα του ενυδρειου μου αλλα υπαρχει και ενας επιπλεων παραγωντας που με ζοριζει στο ολο πειραμα ο οποιος ειναι η θερμοκρασια. Αυτη την στιγμη παιζει κοντα στους 17 βαθμους και καποια φυτα μπηκαν τον τελευταιο καιρο και δεν την παλευουν ευκολα. Μπορειτε να μου προτεινεται καποια φυτα που με χαμηλες θερμοκρασιες τα πανε καλα.... παραγγειλα litorella uniflora εχθες.

Έγινε επεξεργασία - Rik
Link to comment
Share on other sites

Ρικ δεν μπορω να καταλαβω το πειραμα σου...

Ειπαμε να το κανουμε ευκολο, αλλα κοβεις απο τα φυτα  λιπασμα , co2, φωτισμο και θερμοκρασια..

Ε δεν εχει και κατι αλλο για να αναπαραχθουν... :)

Ειναι σαν να στηνεις ενυδρειο με στοχο να μην αναπαραχθουν τα φυτα.

Oι αλλαγες νερου στην περιπτωση σου βοηθανε...

 

Κραταω φυτεμενα σε 20-21 c , παρακαταω σταματανε τα φυτα.

 

Link to comment
Share on other sites

Καλημερα Νικο..... σκοπος μου ειναι να δω πως λειτουργουν τα πραγματα οπως οριζει η μαμα φυση. Βεβαια στους τροπικους δυσκολα θα κατεβει η θερμοκρασια κατω απο τους 20 βαθμους αλλα καποια φυτα τα καταφεραν απο περυσι σε αυτες τις οριακες συνθηκες δωματιου. Η μος οι βαλισνεριες και οι σατζιταριες ηταν τα πρωτα φυτα και τα καταφεραν τον χειμωνα που μας περασε. Βεβαια σε αυτες τις θερμοκρασιες δεν ειδα καποια τρελη αναπτυξη και πρωταρχικος  στοχος ειναι τα φυτα να δουλευουν ως χημικα φιλτρα για το καλο των ζωντανων και οχι κυριως η αισθητικη πλευρα. Να πω επισης πως οι πρωτοι κατοικοι ηταν μαλεσιαν τρουμπετ, αμανο και ντανιος οπου δεν ειχα προβλημα. Το καλοκαιρι μπηκαν τα υπολοιπα και βλεπουμε. Να επισημανω επισης πως η μοναδικη αλγη που εχω κατα καιρους ειναι η  κλαδοφορα....

Link to comment
Share on other sites

On 2/11/2017 at 3:21 ΜΜ, το μέλος SOTIRIS έγραψε:

Θα περιμένω, θέλω πραγματικά να ακούσω την άποψη σου.:)

Σωτήρη το υπόστρωμα έκανε θαύματα ειδικά σε όσα φυτά έχουν ανεπτυγμένο ριζικό σύστημα και όχι μόνο σε αυτα, όμως θέλει ειδική μεταχείριση το όλο θέμα μια που εάν είναι υπερβολικά  πλούσιο σε θρεπτικά και σε αρκετή ποσότητα θα παιδευτούμε αρκετο καιρό με τις αλγες μέχρι να εκτονωθεί και να επέλθει μια φυσιολογική ισορροπία. Το υπόστρωμα που έχω έχει πολλά χρόνια και δεν προσφέρει ουσιαστικά πια. Μάλιστα μπορεί και λόγο συσσώρευσης πολλών ουσιών από τα ίδια τα φυτά (αλληλοπάθειας) να λειτουργεί αποτρεπτικά για κάποια φυτά. Κάποια στιγμή θα ήθελα να το ξαναστησω αλλά για την ώρα το αφήνω όπως έχει μια που δεν έχω την ηρεμία για να κάνω τα πράγματα όπως θα ήθελα. Όποιος βέβαια θέλει να πειραματιστεί θα του έλεγα να κάνει ένα μιξ από μαύρη απλή τύρφη χωρίς πρόσθετα, απλό φυλλοχωμα κοσκινισμένο και ψιλό ζεόλιθο σε ίσες αναλογίες και όχι πάνω από 2 πόντους πάχους στον πυθμένα. Από πάνω 5 πόντους λεπτόκοκκο χαλικάκι 2 χιλ. και τον πρώτο μήνα συχνές αλλαγές νερού για να αποφύγουμε την υπερβολική συγκέντρωση θρεπτικών. Υπάρχουν βέβαια και έτοιμα υποστρώματα όπως το αμαζόνεια κ.α. αλλά και αυτό κατά τον κατασκευαστεί θέλει μια ειδική μεταχείριση αρχικά.

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ θυμάμαι σε κάτι παρόμοιο που είχα κάνει, τα φυτά πήγαιναν πάρα πολυ καλά.

Όμως ήταν εφιάλτης όταν κάποια στιγμή ήθελες να ξεφυτέψεις, ή να μετακινήσεις κάτι.:)

Link to comment
Share on other sites

πριν 10 λεπτά, το μέλος SOTIRIS έγραψε:

Και εγώ θυμάμαι σε κάτι παρόμοιο που είχα κάνει, τα φυτά πήγαιναν πάρα πολυ καλά.

Όμως ήταν εφιάλτης όταν κάποια στιγμή ήθελες να ξεφυτέψεις, ή να μετακινήσεις κάτι.:)

Αναλογη αποψη εχει και ο Χρηστος Σωτηρη αλλα προσωπικα δεν ειχα αναλογο προβλημα στο ξεφυτεμα ισως επειδη ειχα απο πανω χοντρη στρωση με χαλικακι και οχι πανω απο 2 δαχτυλα φυτοχωμα..... :mp3:

Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος Rik έγραψε:

Αναλογη αποψη εχει και ο Χρηστος Σωτηρη αλλα προσωπικα δεν ειχα αναλογο προβλημα στο ξεφυτεμα ισως επειδη ειχα απο πανω χοντρη στρωση με χαλικακι και οχι πανω απο 2 δαχτυλα φυτοχωμα..... :mp3:

Σίγουρα παίζει ρόλο το πάχος του στρώματος του χαλικιού, και το μίγμα του φυλλοχώματος.

Πιθανόν, να είχα και λάθος θεωρήσει, ότι ήθελα μια αρκετή πλούσια στρώση φυλλοχώματος ώστε να αναπτύσονται το σύνολο των ριζών μέσα σε αυτή, και δεν είχα δώσει σημασία στη ποιότητα του μίγματος. Στο άμεσο μέλλον θα ξεκινήσω ξανά κάτι ανάλογο, προς πειραματισμό (ξέρεις φαγούρα για παίδεμα), αλλά αυτή τη φορά πιο έτοιμος.:)

Link to comment
Share on other sites

πριν 29 λεπτά, το μέλος SOTIRIS έγραψε:

Σίγουρα παίζει ρόλο το πάχος του στρώματος του χαλικιού, και το μίγμα του φυλλοχώματος.

Πιθανόν, να είχα και λάθος θεωρήσει, ότι ήθελα μια αρκετή πλούσια στρώση φυλλοχώματος ώστε να αναπτύσονται το σύνολο των ριζών μέσα σε αυτή, και δεν είχα δώσει σημασία στη ποιότητα του μίγματος. Στο άμεσο μέλλον θα ξεκινήσω ξανά κάτι ανάλογο, προς πειραματισμό (ξέρεις φαγούρα για παίδεμα), αλλά αυτή τη φορά πιο έτοιμος.:)

Ετσι οπως τα λες ειναι και για μενα...... ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Γενικές οδηγίες ενυδρείων χαμηλής τεχνολογίας (LowTech)

 

 



Τα ενυδρεία χαμηλής τεχνολογίας ( LowTech ) λέμε κυρίως τα φυτεμένα  που δεν διοχετεύεται ενεργά διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και συνεπώς δεν απαιτούν ιδιαίτερο εξοπλισμό. Επίσης αυτά τα ενυδρεία χρησιμοποιούν χαμηλότερα επίπεδα φωτός από τα "Hi-tech" και η ανάπτυξη των φυτών είναι πολύ πιο αργή από αυτή που παρατηρείται στα ενυδρεία Hi-Tech με CO2. Είτε επιλέξετε να πάτε σε χαμηλής τεχνολογίας είτε σε υψηλής, η επιλογή σας εξαρτάται από ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως τον πρωταρχικό σας  στόχο καθώς και τον χρόνο και τους πόρους που μπορείτε να διαθέσετε για το ενυδρείο σας. Κάθε μέθοδος  φυσικά έχει τα υπέρ και τα κατά αλλά ας το δούμε λίγο ποιο αναλυτικά το όλο θέμα.

 

Πλεονεκτήματα
1) Δεν είναι απαραίτητες ιδιαίτερες δοκιμές ( Τεστ μετρήσεων ) και δεν απαιτούνται συχνές αλλαγές νερού. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να αφήσετε το ενυδρείο σας για μια εβδομάδα ή και δύο και να είναι ακόμα σε καλή κατάσταση.

2) Πολύ χαμηλότερη συχνότητα κλαδέματος λόγω βραδύτερης ανάπτυξης.

3) πολύ χαμηλή δοσολογία λιπάσματος, και μόνο περιστασιακά.

4) Δεν υπάρχει κίνδυνος υπερβολικής δόσης CO2 και ασφυξία των ζωντανών σας.

5) Εάν εμφανισθεί ανισορροπία στο ενυδρείο (θρεπτικά συστατικά, ξαφνική αμμωνία, κλπ), η ανάπτυξη των άλγεων είναι πολύ πιο αργή από ότι στα ενυδρεία υψηλής τεχνολογίας έχοντας πολύ περισσότερο χρόνο για να διορθωθεί το σύστημα σε αυτήν την ανισορροπία.

 

    6) Τα φυτά δεν χρησιμοποιούνται πρωταρχικά μόνο για την αισθητική τους   πλευρά αλλά κυρίως σαν ένας σημαντικός σύμμαχος χημικής   φίλτρανσης του ενυδρείου.

 

7) Ποιο οικονομική συντήρηση του όλου συστήματος ( λιγότερο φωτισμό,  ρεύμα, λιγότερος εξοπλισμός γενικός, λιγότερα ψάρια, κλπ.) Μικρότερο χρόνο συντήρησης ΄΄ρουτίνας΄΄.

 

Μειονεκτήματα
1) Η βραδύτερη ανάπτυξη των φυτών μπορεί να είναι βαρετή για ορισμένους χομπύστες. Εάν είστε το είδος του ατόμου που του αρέσει το συχνό κλάδεμα, φύτεμα ξεφύτεμα τότε ίσως να μην απολαύσετε αυτή τη μέθοδο.

2) Μπορεί να είναι πιο δύσκολο να αναπτυχθούν ορισμένα φυτά που εξαρτώνται πολύ από τα υψηλά επίπεδα CO2 και φωτισμού  για την ανάπτυξη τους. Ωστόσο, πολλά φυτά μπορούν να καλλιεργηθούν σε αυτούς τους τύπους ενυδρείων, συμπεριλαμβανομένων και πολλών από τα αποκαλούμενα φυτά "Υψηλής δυσκολίας", αλλά σίγουρα θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα με τα λεγόμενα εύκολα και γρήγορης ανάπτυξης φυτά.

 

Προσέγγιση των φυτεμένων ενυδρείων χαμηλής τεχνολογίας
 
Η έλλειψη της συνεχόμενης προσθήκης CO2 σε ενυδρεία χαμηλής τεχνολογίας σημαίνει ουσιαστικά ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των φυτών είναι χαμηλότερη από ότι σε ενυδρεία υψηλής τεχνολογίας. Για αυτό, λόγω των χαμηλότερων ρυθμών ανάπτυξης, ο ρυθμός πρόσληψης θρεπτικών συστατικών από τα φυτά επίσης μειώνεται αντίστοιχα.

Ως αποτέλεσμα, όπως και στην περίπτωση των ενυδρείων τύπου Walstad, τα φυτά μπορούν να επιβιώσουν κυρίως μόνο από τα θρεπτικά που προέρχονται από τα απόβλητα των ψαριών και την αποσύνθεση των  φυτών και των τροφών. Το μειονέκτημα όμως είναι ότι λόγο του ότι τα θρεπτικά στοιχεία προέρχονται πρωτίστως από τις  ιχθυοτροφές η αναλογία των μακρο και μικροστοιχείων μπορεί να προκαλέσουν με τον καιρό ανισορροπία θρεπτικών συστατικών στο ενυδρείο μας και μπορεί να οδηγήσει σε ακανόνιστη ανάπτυξη σε ορισμένα φυτά όπως επίσης να κάνει πολύ δύσκολο το να αναπτυχθούν ορισμένα φυτά που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε ένα ή περισσότερα από αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

Για αυτό, μπορούμε τα μακροστοιχεία και τα ιχνοστοιχεία να τα προσθέτουμε σε πολύ μικρές ποσότητες και περιστασιακά. Για να αποφευχθεί οποιαδήποτε συσσώρευση αυτών των θρεπτικών συστατικών μπορούμε να παραλείψουμε τη δοσολογία μία φορά κάθε τόσο, έτσι ώστε τα φυτά να καταναλώσουν τυχόν επιπλέον θρεπτικά συστατικά της στήλης  του νερού. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να διατηρήσουμε την ποσότητα θρεπτικών ουσιών στο ενυδρείο επιτρέποντας σε όλα τα φυτά να αναπτυχθούν χωρίς αναστολές που σχετίζονται με τα θρεπτικά συστατικά.


Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Tom Barr τα υψηλά επίπεδα N, P, K, Fe και ιχνοστοιχείων ΔΕΝ οδηγούν σε άλγεις. Ο Tom το έχει δοκιμάσει εκτεταμένα και ισχυρίζεται ότι αυτό δεν είναι αληθές. Από την άλλη πλευρά, ακόμη και μικρές ποσότητες αμμωνίας (τα αίτια θα μπορούσαν να είναι ένας μίνι κύκλος, φθορά φυτών, υπερφόρτωση ψαριών, ανεπαρκής φυτική μάζα, κλπ) καθώς και οι διακυμάνσεις των επιπέδων CO2 (τα επίπεδα των διακυμάνσεων του CO2 πιστεύεται ότι προωθούν τις αλγες) προκαλούν την ανάπτυξη άλγεων. Σε αυτά τα ενυδρεία χαμηλής τεχνολογίας τα φυτά και οι αλγες περιορίζονται από τα χαμηλά επίπεδα CO2. Σε χαμηλά επίπεδα φωτός και με περιορισμένα θρεπτικά συστατικά, τα φυτά μπορούν να προσαρμόζονται καλύτερα σε αυτές τις συνθήκες από ότι οι άλγες. Είναι σημαντικό να υπάρχει όμως υψηλή φυτική βιομάζα έτσι ώστε τα φυτά να μπορούν να μετατρέψουν γρήγορα κάθε αζωτούχα ένωση που εισάγεται στο σύστημα από τις τροφές και τα ζωντανά γενικός.

 

Πράγματα που πρέπει να προσέξουμε

Μην αυξάνετε τον φωτισμό σας!

Τα υψηλότερα επίπεδα φωτός μαζί με τα χαμηλά επίπεδα CO2 καθιστούν τις συνθήκες πολύ ευκολότερες για τις αλγεις να προσαρμοστούν. Τα φυτά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις συνθήκες χαμηλού CO2 και υψηλού φωτισμού, ενώ οι αλγεις προσαρμόζονται καλύτερα. Για αυτό τον λόγο, πολλοί είναι σε θέση να διορθώσουν τα προβλήματα των άλγεων τους στα αρχικά στάδια, μειώνοντας απλά την ένταση του φωτός τους ή την φωτοπερίοδο.

ΔΕΝ κάνετε καθόλου αλλαγές νερού!

Ο λόγος είναι ότι το νερό του δικτύου έχει διαφορετική ποσότητα διαλυμένου CO2 σε σύγκριση με αυτό που υπάρχει στη δεξαμενή μας. Εάν πραγματοποιούνται τακτικές αλλαγές νερού, προκαλείτε αποτελεσματικά διακυμάνσεις των επιπέδων του CO2 και θρεπτικών στη δεξαμενή σας, πράγμα που παρέχει ένα τέλειο περιβάλλον για να ξεκινήσουν οι άλγες. Βέβαια η υγεία των ψαριών είναι ύψιστη προτεραιότητα και η έλλειψη αξιοπρεπούς φυτικής μάζας μπορεί να προκαλέσει αύξηση των θρεπτικών που θα μπορούσαν να βλάψουν τα ψάρια σας, για αυτό εκτελέστε μεγάλες αλλαγές νερού (60-70%) μόνο  μετά από οποιαδήποτε σημαντική παρέμβαση φύτεμα ξεφυτεμα φυτών από το υπόστρωμα. Αυτό γίνεται για να αφαιρέσουμε τις τοξίνες / αμμωνία που μπορεί να έχετε απελευθερώσει από το υπόστρωμα με όλο τον ξεριζωμό. Επίσης, δεν εκτελείτε τέτοιους τύπους παρέμβασης συχνά αλλιώς δεν βοηθάμε το όλο σύστημα να ισορροπήσει.

Έγινε επεξεργασία - Rik
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστω για την αναρτηση αυτου του θεματος.

Πραγματικα μου ελυσε πολλες αποριες που ειχα για την επιλογη ευκολου φυτου στο ενυδρειο.:thumbup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μπράβο Ριχάρδε,

Πολύ ωραίο το project σου,

 

On 4/11/2017 at 8:50 ΠΜ, το μέλος Rik έγραψε:

Καλημερα Νικο.... σιγουρα υπαρχει η δυνατοτητα να βελτιωθει και αλλο η εικονα του ενυδρειου μου αλλα υπαρχει και ενας επιπλεων παραγωντας που με ζοριζει στο ολο πειραμα ο οποιος ειναι η θερμοκρασια. Αυτη την στιγμη παιζει κοντα στους 17 βαθμους και καποια φυτα μπηκαν τον τελευταιο καιρο και δεν την παλευουν ευκολα. Μπορειτε να μου προτεινεται καποια φυτα που με χαμηλες θερμοκρασιες τα πανε καλα.... παραγγειλα litorella uniflora εχθες.

 

Με μια πρόχειρη αναδρομή στο Encyclopedia of Aquarium Plants - Peter Hiscock,

παραθέτω κάποιες ιδέες για φυτά όπως τα:

 

Elodea canadensis: 10 - 20 (εύρος θερμοκρ.)

Fontinalis antipyretica (willow moss): 15 - 22

Cardamine Lyrata: 15 - 22

Ceratophylum demersum (κερατοφυλλο): 18 - 28

Potamogeton Crispus: 12 - 20

Ceratropteris cornuta:18 - 22

Nuphar Japonica: 18 - 25

Egeria densa: 18 - 26

Eleocharis acicularis: 18 - 28

Ricccia fluitans: 15 - 30

Echinodorus Uruguayensis: 18 - 28

Valisnaria Spiralis: 15 - 29

Microsorum Pteropus: 18 - 30.

 

Περιμένουμε σύντομα νέα.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
×
×
  • Create New...