JDP 23 Απριλίου 2007 #1 Share 23 Απριλίου 2007 Θα παρακαλούσα εδώ να γράψουμε τι μας έμεινε από τη επίσκεψη του A. Calfo είτε στο σπίτι, στο μαγαζί ή στο ξενοδοχείο όπου και έγινε η ομιλία. Αυτό πιστεύω θα βοηθήσει και όσους δεν κατάφεραν για διάφορους λόγους να παρευρεθούν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salTasos 23 Απριλίου 2007 #2 Share 23 Απριλίου 2007 δεν είναι εύκολο αυτό που ζητάς φίλε Γιάννη … αλλά είναι πολύ χρήσιμο . . θα κάνω μια προσπάθεια .. tip 1 : η δυνατή uv λάμπα μπορεί να είναι αιτία εμφάνισης ΝΟ2 στο ενυδρείο μας .. tip 2 : dsb πολλά πλεονεκτήματα , μικρό ρίσκο που μπορεί εύκολα να ελαχιστοποιηθεί με καλή κυκλοφορία νερού tip 3 : εβδομαδιαίες αλλαγές νερού πάνω από 10% tip 4 : natural συστήματα και reef σήμερα πάνε χέρι –χέρι .. τα μηχανήματα για βιολογία μόνο προβλήματα μπορούν να δημιουργήσουν .. πχ το φίλτρο άμμου μετά από μια διακοπή ρεύματος .. γίνεται βόμβα.. γιατί ? γιατί είναι <πίτα> στα βακτηρίδια που πεθαίνουν πολύ γρήγορα χωρίς οξυγόνο .. μόλις ξαναπάρει μπροστά βγάζει τα προϊόντα της σήψης τους .. τα μικρά και νέα ενυδρεία κινδυνεύουν ιδιαίτερα Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discos 23 Απριλίου 2007 #3 Share 23 Απριλίου 2007 Nα συνεχισω χοντρικα και εγω και αφου αναλοιθουν ολοι οι παραμετροι, τοτε να γινουμε και ποιο αναλυτικοι οπου χρειαζετε. tip 5 : Το καλο skimming ειναι το απολυτο ζητουμενο και δεν υπαρχει η εννοια overskimming. tip 6 : Τα τελεια νιτρικα στο ενυδρειο ειναι περιπου στο 4-5 για να εχουν τα κοραλια να φανε κατι, ενω ειναι καθετος στην σωστη & πολυ διατροφη των κοραλιων και ας κανουμε μεγαλες αλλαγες νερου. tip 7 : Οι αλλαγες νερου απαραιτητες και οσο μεγαλυτερες τοσο καλυτερες... tip 8 : ΡΗ 8,3 την νυχτα και 8,5-8,6 την ημερα, με οποια δυσκολια συνεπαγετε αυτο. Θεωρει το ΡΗ σε αυτες της τιμες σαν την τελεια τιμη για αυτη την παραμετρο. tip 9 : Ιδανικες τιμες ασβεστιου ειναι 350-400 αλλα τα ακομα ασφαλη ορια ειναι 300-425, ενω εαν πεσουμε στα κατω ορια, αλλα εχουμε καλη αλκαλικοτητα τοτε δεν εχουμε αμεσα προβλημα. tip 10 : Καλη αλκαλικοτητα ειναι μια τιμη απο 10ΚΗ και πανω. tip 11 : Οι υπερ-σταθερες συνθηκες στο ενυδρειο ειναι το κλειδι για την υγεια και την μεγαλη αναπτυξη στα κοραλια. tip 12 : μ****α κοραλια με σκληρα ειναι πολυ λαθος εννοια λογο των ουσιων που αποβαλουν τα μ****α, ειδικα το βραδυ. tip 13 : Δυνατη και σωστη ροη ειναι το απολυτο ζητουμενο στα ενυδρεια μας. Τοσο καλη οσο να κραταμε το υποστρωμα καθαρο και να εχουμε ολο το detritus να αιωρειται. tip 14 : Το μηχανικο φιλτρο καλο ειναι να μην υπαρχει σε καμοια μορφη του στο ενυδρειο και να αφησουμε τους απαραιτητους filter-feeders & detritus feeders οργανισμους να αναπτυχθουν και να αναλαβουν αυτο το εργο. Αυτα για τωρα, και θα επανελθουμε στο μελλον. Επομενος...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manogr 23 Απριλίου 2007 #4 Share 23 Απριλίου 2007 tip 15: Τα παντα πρεπει να περνανε απο καραντινα για 1 μηνα το λιγοτερο (αν εμφανισουν ασθενεια το ρολοι αρχιζει απο την αρχη...). Αυτο περιλαμβανει ψαρια, κοραλλια, ασπονδυλα, αλγες, βραχο κτλ κτλ tip 16: Αν βαζουμε ψαρια χωρις καραντινα στο ενυδρειο ειναι σαν "να κανουμε ομαδικο sex με 10 φορεις του AIDS χωρις προφυλακτικο" tip 17: Οι ασπρες και οι κιτρινες ανεμωνες ειναι υποπτες και κατασκευασμενες (συνηθως μενουν χωρις φως για καποιες μερες). Το παραδειγμα ηταν για τις ανεμωνες Sebae (Heteractis crispa) αν και απο οτι γνωριζω ισχυει για τις περισσοτερες περιπτωσεις... tip 18: Το καλυτερο σκορδο ειναι το φρεσκο! Να χρησιμοποιειτε μεσα σε 6 ωρες απο οταν το κανουμε ζουμί! Συνεχιζουμε.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDP 23 Απριλίου 2007 Author #5 Share 23 Απριλίου 2007 tip 19: OZON OZON OZON και πάλι ΟΖΟΝ tip 20: όταν κάνουμε fragging σε ένα κοράλι θα πρέπει να το βάζουμε σε σημείο με λιγότερο φωτισμό συνήθως πιο χαμηλά από ότι είχε το μητρικό καθώς στην φύση κάθε κομμάτι που σπάει πάει σε βαθυτερα νερά προς τα κάτω και ποτέ προς τα επάνω tip 21: για κομμάτια που μπορούν να στεγανοποιηθούν πλήρως πριν την κόληση καλύτερα είναι να χρησιμοποιούμε super-glue δηλαδή σκευάσματα γνωστά σε όλους μας όπως η logo. Συνεχιζουμε.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nidal 23 Απριλίου 2007 #6 Share 23 Απριλίου 2007 tip 22 :Ενας φυσικος τροπος αντιμετωπισης ick μεσα σε καραντινα (Εννοειται χωρις υποστρωμα!) ειναι επι 8 ημερες καθημερινα σκουπα βυθου για απομακρυνση των αυγων του παρασιτου οποτε και σταδιακη εξαφανηση του!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 24 Απριλίου 2007 #7 Share 24 Απριλίου 2007 tip 23: Συνύπαρξη μαλακών και σκληρών κοραλλιών, καθώς και κοραλλιομόρφων, επιβάλει την συστηματική χρήση όζοντος, επί 24ώρου βάσης, για 3 έως 5 ημέρες μηνιαίως, ανάλογα με το βιοφορτίο. tip 24: Η χρήση συστημάτων DSB, προϋποθέτει άριστη κυκλοφορία νερού, ώστε να μην εγκλωβίζονται μεγάλες ποσότητες οργανικών υπολειμμάτων στην άμμο. Αυτό επιβάλει καλή γνώση του αντικειμένου, με ταυτόχρονη εμπειρία και θέλει ιδιαίτερη προσοχή από τους αρχάριους, ώστε το όλο σύστημα άμμου, να μην επιφέρει, τελικά, τα αντίθετα αποτελέσματα. tip 25: Όλα τα αυτοτροφικά κοράλλια, είναι κατά το 70% φωτοσυνθετικά και κατά 30% ετεροτροφικά. Για το λόγο αυτό επιβάλλεται να εξασφαλίσουμε τη διατροφή των κοραλλιών, για να πετύχουμε άριστη υγεία και ανάπτυξη. Αυτό το εξασφαλίζουμε με συστηματικό τάισμα και την παρουσία πολλών (ο ανώτατος αριθμός επιτρεπομένων) ψαριών. tip 26: όταν κάνουμε fragging, το κομμένο κομμάτι δεν το τοποθετούμε κάθετα στη βάση του, σαν άγαλμα ή μπαλαρίνα σε πιρουέτα, αποκλειστικά για λόγους αισθητικής. Αλλά οριζόντια, ώστε να πετύχουμε τη μεγαλύτερη, συμμετρική και ταυτόχρονα ταχεία, ανάπτυξη. tip 27: Από το γένος fungidae, η Heliofungia, δεν επιδέχεται ασεξουαλικό πολλαπλασιασμό - franging. tip 29: Τα αποσπασθέντα τμήματα των LPS, κατά το franging, τα τοποθετούμε σε τέτοιο σημείο, ώστε να εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη ροή προς το τραυματισμένο τμήμα. Επίσης καθαρίζουμε καλά τις τραυματισμένες περιοχές, από σάρκες που κρέμονται και σκελετικές φλούδες. tip 30: Τα σκληρά κοράλλια αναπτύσσονται συνέχεια, στις ανώτατες περιοχές τους, ενώ οι κατώτερες νεκρώνονται. Για το λόγο αυτό, για να έχουμε υγιή και αισθητικά όμορφα κοράλλια, επιβάλλεται το franging. Αυτό αποτελεί προσομοίωση της φύσης, αφού τα ανώτερα τμήματα ενός κοραλλιού, συνεχώς καταστρέφονται, από τους φυσικούς τους εχθρούς, δίνοντας την ευκαιρία στα κατώτερα, τα οποία μέχρι στιγμής αναμένουν μικρά, να αναπτυχθούν. tip 31: Η υποστροφή ή και νέκρωση των κατώτερων περιοχών, ενός σκληρού κοραλλιού, στα ενυδρεία, οφείλεται στο ότι οι φωτεινές ακτίνες, έχουν πάντα την ίδια κάθετη διεύθυνση, σε αντίθεση με τις ηλιακές στη φύση, όπου αλλάζουν διεύθυνση ή γωνία πρόσπτωσης, καθ' όλη τη διάρκεια του ημερήσιου ηλιακού κύκλου. tip 32: Ένα σκληρό κοράλλι και ιδιαίτερα SPS, μπορεί να παραμείνει εκτός νερού για 6 ώρες, χωρίς να υπάρξει καμία επίδραση στην υγεία του. Τρανή απόδειξη, στη φύση, είναι το φαινόμενο της παλίρροιας, όπου τα κοράλλια παραμένουν εκτεθειμένα στον αέρα και μάλιστα κάτω από την ισχυρή επίδραση των ηλιακών ακτίνων UV, χωρίς καμία επίπτωση. Εξαίρεση αποτελούν όλα τα ήδη Montipora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yiannossavva 24 Απριλίου 2007 #8 Share 24 Απριλίου 2007 Έχετε ρωτήσει για το θέμα της γείωσης? Ευχαριστώ Γιάννος Σάββα Link to comment Share on other sites More sharing options...
antesco 24 Απριλίου 2007 #9 Share 24 Απριλίου 2007 Ναι Γιάννο, θεωρεί ότι είναι άκρως απαραίτητη σε όλα τα ενυδρεία. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yiannossavva 24 Απριλίου 2007 #10 Share 24 Απριλίου 2007 Ναι Γιάννο, θεωρεί ότι είναι άκρως απαραίτητη σε όλα τα ενυδρεία. Πως τεκμηρίωσε την απάντηση του? Ευχαριστώ Γιάννος Σάββα Link to comment Share on other sites More sharing options...
antesco 24 Απριλίου 2007 #11 Share 24 Απριλίου 2007 (edited) Μας διηγήθηκε μία ιστορία που εξαιτίας μίας διαρροής 110V μέσα στο νερό (κάποιο heater μάλλον) του πεθάνανε ξαφνικά όλα τα ζωντανά (επειδή ήταν γειωμένο) και είπε "τι κρίμα - αλλά είναι δυνατόν να μην γειώνεις τα ενυδρεία ; τότε θα χάσεις το σημαντικότερο ζωντανό - τον εαυτό σου..." ΥΓ: Αλλά να μην ξεχνάμε, αυτές είναι προσωπικές απόψεις ενός χομπίστα (άντε ΕΜΠΕΙΡΟΥ χομπίστα) Ο καθένας μας, ακούει, φιλτράρει και αποφασίζει... Έγινε επεξεργασία 24 Απριλίου 2007 - antesco Link to comment Share on other sites More sharing options...
stathis200 24 Απριλίου 2007 #12 Share 24 Απριλίου 2007 (edited) Νομίζω ότι θα συμπληρώσω το πιό σημαντικό και ανατρεπτικό στοιχείο της παρουσίασης του. Αυτό που έχει ανάγκη η φύση για την διαιώνιση του υφάλου, δεν είναι ούτε τα LPS αλλά ούτε και τα SPS. Eίναι οι ανεμώνες. Οι οποίες αναπαράγονται με αργούς ρυθμούς, αφού ζούνε για πολλά χρόνια (περίπου 100). Στα ενυδρεία γίνετε πολύ εύκολα, με λεπίδι και κόψιμο στη μέση. Μετά από 3 μήνες προσαρμογής στο ενυδρείο και να είναι σε καλή κατάσταση. Αφού τις εκνευρίσεις πρώτα και έχουν μαζέψει. Και μετά την τομή , ένα dip για 10 λεπτά. Και έτοιμη για τηγάνισμα Ακόμα δύο ΤΙPS. TIP 33 . Το τάισμα των κοραλιών είναι καλύτερα να γίνετε το βράδυ. ΤΙP-34 . H αναλογία του Sump με το Refugium πρέπει να είναι Ένα πρός Ένα . Επίσης μου εξήγησε ότι το γνωστό DSB με Chaeto είναι ένας τρόπος από 10άδες που μπορείς να έχεις, για επιτυχημένο Refugium. Ένας άλλος τρόπος που του αρέσει είναι με ιππόκαμπους. Άν τους εξασφαλίσεις καλή και σωστή διατροφή. Λές ?? Έγινε επεξεργασία 24 Απριλίου 2007 - stathis200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stathis200 24 Απριλίου 2007 #13 Share 24 Απριλίου 2007 (edited) Καλό θα ήταν στο τέλος να μαζευτούν όλα τα tips σε ένα αρχείο που θα μείνει.. Έγινε επεξεργασία 24 Απριλίου 2007 - stathis200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDP 24 Απριλίου 2007 Author #14 Share 24 Απριλίου 2007 Ίσως να γίνουν ένα άρθρο που να μας μείνει να το έχουμε. Τι λετε? Link to comment Share on other sites More sharing options...
antesco 24 Απριλίου 2007 #15 Share 24 Απριλίου 2007 Στο sump χαετόμορφα καλύτερα και από κυκλοφορία: άπειρη, γιατί λίγη ; Όση αντέχει. Και όλο το ενυδρείο να περνάει από μέσα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
In the pond 24 Απριλίου 2007 #16 Share 24 Απριλίου 2007 Θα πω με δύο λέξεις αυτό που νοιώθω τώρα: "Είστε τυχεροι" που μπορείτε να έχετε τόσες ευκαιρίες μάθησης. Δεν λέω, και τα βιβλία και το διαδίκτιο είναι σημαντικά, αλλά το σεμινάριο ρε παιδιά ανοίκει σε άλλη κατηγορία, αυτή της άμεσης επαφής με τη γνώση. Μπράβο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yiannossavva 24 Απριλίου 2007 #17 Share 24 Απριλίου 2007 Μας διηγήθηκε μία ιστορία που εξαιτίας μίας διαρροής 110V μέσα στο νερό (κάποιο heater μάλλον) του πεθάνανε ξαφνικά όλα τα ζωντανά (επειδή ήταν γειωμένο) και είπε "τι κρίμα - αλλά είναι δυνατόν να μην γειώνεις τα ενυδρεία ; τότε θα χάσεις το σημαντικότερο ζωντανό - τον εαυτό σου..." ΥΓ: Αλλά να μην ξεχνάμε, αυτές είναι προσωπικές απόψεις ενός χομπίστα (άντε ΕΜΠΕΙΡΟΥ χομπίστα) Ο καθένας μας, ακούει, φιλτράρει και αποφασίζει... Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να είχε διαρροή 110 βολτ και μα μην έκλισε ο κεντρικός διακόπτης.(μπορώ να το αποδείξω και επιστημονικά) Αυτό που συνέβηκε και το ανέφερα παλιότερα είναι ότι υπήρχε διαρροή ρεύματος στο νερό (αφού υπήρχε προσγείωση ) και πέθαναν όλα τα ψάρια για τον απλούστατο λόγο ότι η απώλεια αυτή πέρασε μέσα από τα ψάρια. Εάν δεν υπήρχε προσγείωση τα ψάρια δεν θα πέθαιναν και σε περίπτωση που βάζαμε τα χεριά μας μέσα στο νερό θα νιώθαμε τσίμπημα. Αν η απόλυα ήταν τόσο μεγάλη που θα μπορούσε να μας σκότoση τότε θα έπεφτε ο κεντρικός διακόπτης.(μετά που θα τρώγαμε μια καλή κλοτσιά). Το πρόβλημα είναι ότι μιλάμε με ανθρώπους (σοβαρούς και έμπυρους χομπήστες ) που ουσιαστικά δεν κατέχουν το αντικείμενο. Η μόνη ερώτηση που μπορούν να μας απαντήσουν είναι. Παθαίνουν ζημία στα ψάρια μας σε περίπτωση που τα διαπεράσει ηλεκτρικό ρεύμα. Ευχαριστώ. Γιάννος Σάββα Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manogr 24 Απριλίου 2007 #18 Share 24 Απριλίου 2007 Νομίζω ότι θα συμπληρώσω το πιό σημαντικό και ανατρεπτικό στοιχείο της παρουσίασης του.Αυτό που έχει ανάγκη η φύση για την διαιώνιση του υφάλου, δεν είναι ούτε τα LPS αλλά ούτε και τα SPS. Eίναι οι ανεμώνες. Οι οποίες αναπαράγονται με αργούς ρυθμούς, αφού ζούνε για πολλά χρόνια (περίπου 100). Στα ενυδρεία γίνετε πολύ εύκολα, με λεπίδι και κόψιμο στη μέση. Μετά από 3 μήνες προσαρμογής στο ενυδρείο και να είναι σε καλή κατάσταση. Αφού τις εκνευρίσεις πρώτα και έχουν μαζέψει. Και μετά την τομή , ένα dip για 10 λεπτά. Και έτοιμη για τηγάνισμα Ακόμα δύο ΤΙPS. TIP 33 . Το τάισμα των κοραλιών είναι καλύτερα να γίνετε το βράδυ. ΤΙP-34 . H αναλογία του Sump με το Refugium πρέπει να είναι Ένα πρός Ένα . Επίσης μου εξήγησε ότι το γνωστό DSB με Chaeto είναι ένας τρόπος από 10άδες που μπορείς να έχεις, για επιτυχημένο Refugium. Ένας άλλος τρόπος που του αρέσει είναι με ιππόκαμπους. Άν τους εξασφαλίσεις καλή και σωστή διατροφή. Λές ?? Σταθη 2 απαραιτητες διευκρινησεις... 1) Για να μην μπερδευτουμε το dip που λες δεν εχει να κανει με αυτο που συνηθως εννοουμε (Ιοδινη ή ειδικα σκευασματα)... Απλα οι κομενες ανεμωνες (και ολα τα κομενα κοραλλια) πρεπει να μενουν για 10 λεπτα σε ενα δοχειο με νερο του ενυδρειου ωστε να αποβαλουν τα πρωτα επικυνδινα συστατικα τα οποια πολλες φορες ειναι ιδιαιτερα τοξικα! 2) Οσο αφορα το refugium...δεν μιλησε για αναλογια sump με refugium αλλα ενυδρειο με refugium!!!!!!! Ομως δεν ειπε οτι ΠΡΕΠΕΙ αλλα μας εδωσε ενα παραδειγμα απο εκτροφεις κοραλλιων για να καταλαβουμε την αξια του μεγαλου refugium! Καθε μεγεθος το θεωρει σημαντικο αλλα οπως ειπαμε και εκει "το μεγεθος μετραει " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discos 24 Απριλίου 2007 #19 Share 24 Απριλίου 2007 tip 19: OZON OZON OZON και πάλι ΟΖΟΝ Οζον ειναι πολυ συμαντικο για τον Antony, και τονιζει πως δεν χρειαζετε να ειναι σε μεγαλες ποσοτητες, light παντα, αλλα σε διαρκεια. tip 23: Συνύπαρξη μαλακών και σκληρών κοραλλιών, καθώς και κοραλλιομόρφων, επιβάλει την συστηματική χρήση όζοντος, επί 24ώρου βάσης, για 3 έως 5 ημέρες μηνιαίως, ανάλογα με το βιοφορτίο. Κανοντας κουβεντα με το Calfo περι αυτου, μου ανεφερε πως γινεται ετσι, αλλα ανεβαζεις το level δυσκολιας αρκετα και ισως περιτα αφου ολα θα ηταν πολυ ποιο ευκολα χωρις αυτη την συνηπαρξη. Τα σκληρα δεν θα μπορεσουν να δωσουν το 100% που μπορουν. Δεν το προτεινει. tip 25: Όλα τα αυτοτροφικά κοράλλια, είναι κατά το 70% φωτοσυνθετικά και κατά 30% ετεροτροφικά. Για το λόγο αυτό επιβάλλεται να εξασφαλίσουμε τη διατροφή των κοραλλιών, για να πετύχουμε άριστη υγεία και ανάπτυξη. Αυτό το εξασφαλίζουμε με συστηματικό τάισμα και την παρουσία πολλών (ο ανώτατος αριθμός επιτρεπομένων) ψαριών. Το 70-30 ειναι γενικο. Οι ακροπορες για παραδειγμα το μαξιμουμ που μπορουν να παρουν απο το φως ειναι το 90-92% της ενεργειας τους. Αλλα κοραλια μπορουν λιγοτερο. tip 26: όταν κάνουμε fragging, το κομμένο κομμάτι δεν το τοποθετούμε κάθετα στη βάση του, σαν άγαλμα ή μπαλαρίνα σε πιρουέτα, αποκλειστικά για λόγους αισθητικής. Αλλά οριζόντια, ώστε να πετύχουμε τη μεγαλύτερη, συμμετρική και ταυτόχρονα ταχεία, ανάπτυξη. Aυτο ειναι θεμα υποκειμενικο. Ειναι σαφως καλυτερα ετσι αλλα οχι κανονας. tip 27: Από το γένος fungidae, η Heliofungia, δεν επιδέχεται ασεξουαλικό πολλαπλασιασμό - franging. Και γενικα απο ολα τα LPS ειναι το μονο που δεν δεχεται κοψιμο για ασεξουαλικη αναπαραγωγη. tip 31: Η υποστροφή ή και νέκρωση των κατώτερων περιοχών, ενός σκληρού κοραλλιού, στα ενυδρεία, οφείλεται στο ότι οι φωτεινές ακτίνες, έχουν πάντα την ίδια κάθετη διεύθυνση, σε αντίθεση με τις ηλιακές στη φύση, όπου αλλάζουν διεύθυνση ή γωνία πρόσπτωσης, καθ' όλη τη διάρκεια του ημερήσιου ηλιακού κύκλου. Για αυτο και πρεπει να εχουμε οσο περισοτερη αναταραξη στην επιφανεια γιατι το λεγομενο glitering που κανει το φως ειναι οτι καλυτερο για αυτο το λογο. Νομίζω ότι θα συμπληρώσω το πιό σημαντικό και ανατρεπτικό στοιχείο της παρουσίασης του. Αυτό που έχει ανάγκη η φύση για την διαιώνιση του υφάλου, δεν είναι ούτε τα LPS αλλά ούτε και τα SPS. Eίναι οι ανεμώνες. Οι οποίες αναπαράγονται με αργούς ρυθμούς, αφού ζούνε για πολλά χρόνια (περίπου 100). Και καποιες πολυ παραπανω. Μπορει να ζουνε πολλα χρονια αλλα αναπαραγωνται πολυ αργα TIP 33 . Το τάισμα των κοραλιών είναι καλύτερα να γίνετε το βράδυ. Να προσθεσω πως το βραδυ(1 ωρα μετα το κλεισιμο των φωτων καλα ειναι) τρωνε καλυτερα ολα τα κοραλια. Ισως η εξαιρεση να ειναι των sps που ειναι καλυτερα την ημερα απο την νυχτα και των clams που τρωνε ημερα αποκλειστηκα. ΤΙP-34 . H αναλογία του Sump με το Refugium πρέπει να είναι Ένα πρός Ένα . Επίσης μου εξήγησε ότι το γνωστό DSB με Chaeto είναι ένας τρόπος από 10άδες που μπορείς να έχεις, για επιτυχημένο Refugium. Καλο ειναι να εχεις και μικρο αλλα οπως ειπε ο Μανος Size does matter..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discos 24 Απριλίου 2007 #20 Share 24 Απριλίου 2007 tip 35: Τα σκευασματα ιοδινης-DIP σαν φαρμακο για τα κοραλια δεν ειναι η καλυτερη λυση. Για να βλαψει τους οργανισμους που κανουν ζημια στο κοραλι πρεπει πρωτα να εχουμε φερει το κοραλι στα ορια του θανατου και μετα να σκοτωσει τους παθογονους οργανισμους. Οποτε ειναι η τελικη λυση αλλα και παλι εχει ρισκο καθως ειναι αρκετα επιβλαβεις για τα κοραλια. tip 36: Μια εξαιρετικη λυση (σαφως καλυτερη απο δυαλιμα ιωδινης) ειναι τα κοραλια να δεχονται θεραπεια με κααλληλη αντιβιωση σε δοσολογια διπλη απο αυτη των ψαριων. Αλλα και να το τριπλασιασουμε δεν θα εχουμε προβλημα. Καλο ειναι να μινουμε στο Χ2 των ψαριων. Συγκεκριμενα μιλησε για δυαλιμα τετρακικλινης. Εαν θυμαται κανεις για ποση ωρα να το αναφερει παρακαλω. tip 37: Οποιοδηπωτε ειδος caulerpa ειναι λαθος για το refugium. Oι τοξικες ουσιες για τα σκληρα κοραλια που αποβαλει οταν κοπει ξεπερνανε τις 20(νομιζω πως καποια στιγμη ειπε συνολο 67?). Διοτι παρολο που ειναι μεγαλη, ειναι ενας μονοκυταρος οργανισμος και οταν κοπει, ειδικα λαθος ξερναει αυτες τις τοξικες ουσιες συμπυκνομενες. Αλλα και χωρις κοψιμο αποβαλει τετοιες ουσιες στο νερο σε μικροτερη ποσοτητα. Ενω ακομα και εαν την εχεις με 24ωρο φωτισμο για να μεινει ασεξουαλικη, σε μια ελαχιστη διακπη ρευματος η του φωτος μπορει ξαφνικα να αποβαλει οτι ειχε ρουφηξει τοσο καιρο με τραγικες συνεπειες για το ενυδρειο μας. Αλλες macroalgae-μακροαλγες ειναι σαφως καλυτερες με ειδικη αδυναμια στη chaetomorfa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discos 24 Απριλίου 2007 #21 Share 24 Απριλίου 2007 tip 38: Κατα τη μεταφορα ψαριων και κοραλιων, η ποιο κρισημη παραμετρος ειναι η θερμοκρασια και οχι εαν βαλουμε καθαρο οξυγωνο στην σακουλα. Εαν η σακουλα εχει το 1/3 νερο και τα αλλα 2/3 αερα μας καλυπτει τουλαχιστον για 18-24 ωρες (αν θυμαμαι καλα ). Θελει προσεχτικο κλεισιμο η σακουλα για να κρατησει οσο ποιο πολυ αερα μπορει. Μας εδειξε ενα τροπο να την πιανουμε απο πανω και να την κλεινουμε, ενω σε ενδεχωμενη μεταφορα ψαριων ή κοραλιων σε κουτι φελιζολ βαλουμε μονοτικη ταινια γυρω-γυρω στο κουμπωμα της, εχουμε μια ακομα ημερα για μεταφορα κρατοντας σωστη θερμοκρασια οι σακουλες. Για παραδειγμα απο 2 ημερες με ταινια στο κλεισιμο της κουτας θα εχουμε 3 ημερες μεταφορα. tip 39: Στην αγορα μας SPS καποια εχουν καλυτερο χρωμα στα ενυδρεια μας στην πορεια και καποια γινονται καφε. Εχοντας παντα σωστες συνθηκες φωτισμου-ροης κτλ για αυτα τα κοραλια. Τα συμπερασματα που βγαινουν, ειναι οτι αυτα που περνουν καλυτερο χρωμα ειναι απο τα ρηχα νερα και αυτα που βγαινουν καφε ειναι απο ποιο βαθια νερα. Βεβαια εχει να κανει και σε σχεση με το τι κελβιν φωτισμος υπαρχει στο ενυδρειο. Τα ρηχα δεν αισθανονται τοσο ανετα σε 20Κ λαμπες ενω τα βαθια δεν αισθανονται ανετα σε 6Κ. Και αυτο φαινετε και στα χρωματα-αναπτυξη τους. Αντε βρε παιδια πειτε και κατι αλλο, οσο περναει ο καιρος θα θυμομαστε μονο τα γραμενα με τα παρελκομενα τους. Ας σωσουμε οση περισοτερη γνωση μπορουμε!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΣ 24 Απριλίου 2007 #22 Share 24 Απριλίου 2007 tip 40: Η Ελληνική κουζίνα είναι υπέροχη, μόνο που μετά το φαγητό φουσκώνει η κοιλιά σου και δεν μπορείς να πάρεις τα πόδια σου. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antesco 24 Απριλίου 2007 #23 Share 24 Απριλίου 2007 Περιμένω υπομονετικά στη γωνία μου, να δω πότε θα ολοκληρώσετε , ώστε να γίνει μία σύνοψη. Κάνει κέφι κανείς να την γράψει ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Discos 24 Απριλίου 2007 #24 Share 24 Απριλίου 2007 Περιμένω υπομονετικά στη γωνία μου, να δω πότε θα ολοκληρώσετε , ώστε να γίνει μία σύνοψη. Κάνει κέφι κανείς να την γράψει ; Eχει ψωμι ακομα, οσο περναει η μερα θυμαμαι και αλλα. Πιστευω σε 2-3 ημερες για να μαζευτουν οσα περισοτερα γινεται θα μπορουμε να εχουμε ενα σεβαστο αριθμο tips. Στο τελος θα γινει μια συνολικη συνοψη. Συνεχιζουμε... tip 41: Του αρεσε πολυ το γαλακτομπουρεκο και η ρακι. tip 42: Τα νιτρικα εαν ξεφυγουν και λιγο δεν ειναι φονιαδες ενυδρειων. Τα φωσφωρικα ειναι. tip 43: Οταν θελουμε να ξεκολησουμε μια ανεμωνη απο εκει που ειναι κολημενη ισως και για χρονια, για να μην της κανουμε ζημια, ακουμπαμε ενα παγακι στο σημειο επαφης με το βραχο και σιγα σιγα τραβιεται. tip 44: Η βλενα που αποβαλετε απο τα μ****α κοραλια τη νυχτα (νομιζω ετσι το ειπε, αλλιως διωρθωστε), εαν καθησουν λογο ανεπαρκους ροης πανω σε SPS και δεν φυγει λογο ανεπαρκους ροης, ειναι ικανη να τα καψει στο σημειο επαφης μεσα σε 1-2 ωρες μαξιμουμ. Φανταστειτε το στρες. tip 45: Οταν τα κοραλια που εχουν τη δυνατοτητα να κινηθουν, αλλαζουν διαρκως θεση, ειναι γιατι η θεση που ειναι δεν τους παρεχει της σωστες συνθηκες που θελουν. Ειτε ειναι συνθηκες ροης, φωτισμου, τροφης ή ανταγωνισμου απο αλλο κοραλλι. Για παραδειγμα μας εφερε για ενα sea apple, το οποιο στη φυση ηταν στο ιδιο σημειο για 10 χρονια, και οταν εβαλαν ενα κομματι πλεξιγκλας μπροστα στο ρευμα που το εβρισκε, αυτο μετακηνηθηκε μετα μεσα σε 8 ωρες. Απο τη θεση που ηταν σταθερα και επιστημονικα παρατηρημενο για 10 χρονια! Θανο γραψε και εσυ κατι! Αισθανομαι μοναξια... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas2000gr 24 Απριλίου 2007 #25 Share 24 Απριλίου 2007 Ας πούμε και κανα φωτογραφικό tip που περιφρονείτε!! tip 46. Το φλας κρίνεται αναγκαίο σχεδόν σε κάθε φωτογράφηση ενυδρείου. (δεν πρόλαβα να ρωτήσω εαν τρομάζουνε τα ψάρια) tip 47. Για την αποφυγή της αντανάκλασης επάνω στο τζάμι του ενυδρείου είτε τραβάμε υπό γωνία είτε κολλάμε το φακό, εφόσον η εστιακή απόσταση μας το επιτρέπει, πάνω στο τζάμι. tip 48 Καλό είναι να χρησιμοποιούμε εξωτερικά φλας με προέκταση καλωδίου ώστε να φωτίζουμε από επάνω το ενυδρείο για μεγαλύτερη φυσικότητα (ο ήλιος φωτίζει από ψηλά και όχι από το πλάι) και για μεγαλύτερο βάθος πεδίου. Επίσης έτσι αποφεύγουμε επίσης την αντανάκλαση επάνω στο τζάμι. tip 49. Χρησιμοποιούμε στις ψηφιακές φωτογρ. μηχανές iso 400 και ίσως 800 (εξαρτάται από την ποιότητα της μηχανής μας) ώστε να κερδίζουμε κάποια stop σε ταχύτητα. Ιδίως εαν φωτογραφίζουμε ψάρια που κινούνται γρήγορα μας είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, επίσης σε περιπτώσεις όπου θέλουμε πιο κλειστό το διάφραγμα της μηχανής ώστε να πετύχουμε μεγαλύτερο βάθος πεδίου Μη φωτογραφικό tip tip 50 .Οι τιμές που διαβάζουμε στα τεστ νιτρικών ( ακόμα και στα καλύτερα) πρέπει ουσιαστικά να πολλαπλασιάζονται με συντελεστή 4,4 για να έχουμε την πραγματική εικόνα. Συγκεκριμένα όταν του είπα ότι έχω 5-10 μου είπε στα 5 είσαι ok στα 10 όμως έχεις πρόβλημα = 44 ppm θεωρώντας ως ανεκτό όριο τα 20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Είσοδος