Jump to content

Νεο ενυδρείο 25λτ

Recommended Posts

Καλησπέρα και καλό μήνα !

Μερικές μέρες πριν μας έκαναν δώρο ένα μικρό ψαράκι oranda red cap μέσα σε ένα διάφανο κουτάκι των 2,5 λίτρων και μαζί ένα AquaSafe της Tetra, τροφή σε νιφάδες και κάποιες υποτυπώδεις οδηγίες (όλα από εξειδικευμένο pet shop με ενυδρεία της Θεσσαλονίκης).

Από την πρώτη κιόλας μέρα άρχισα να το λυπάμαι και άρχισα το διάβασμα μπας και προλάβω να το σώσω. Λόγω όμως μη επαρκούς χρόνου και μεγάλου όγκου πληροφοριών (είμαι εντελώς άσχετος με ενυδρεία) πήγα στο εξειδικευμένο pet shop να μοιραστώ τον πόνο μου και να προμηθευτώ τα απαραίτητα για τη διάσωσή του.

Το ψαράκι όχι μεγαλύτερο από 2,5 εκ., οπότε ως αρχή μου πρότεινε ο μαγαζάτορας ένα ενυδρείο προσφοράς των 25 λίτρων (Aquael Leddy 40X25X25) κομπλέ με το φίλτρο του (Aquael PAT-mini filter 400lt/h).

post-62344-0-80892300-1462209562_thumb.jpg  post-62344-0-59958600-1462209601_thumb.jpg

post-62344-0-80651500-1462209583_thumb.jpg

Στις ερωτήσεις μου για το 1ο στρώσιμο, τον κύκλο αζώτου και όλα τα λοιπά ενδιαφέροντα που διάβασα στη θεματολογία σας, μου είπε "...μη το ψάχνεις τόσο πολύ...βάλτο μια μέρα να δουλεύει και μετά ρίξε το ψάρι μέσα". Τίποτα για μπόλια, για μετρήσεις κλπ τα οποία δεν είχα προλάβει να μελετήσω όσο καλά ήθελα. Δε λέω..μου έδωσε βέβαια δώρο το χαλικάκι, μια πλαστικάντζα για φυτό και έναν αμφορέα μινιατούρα.

Όλα αυτά όμως δεν ήταν δυνατόν να ανατρέψουν την προδιαγεγραμμένη μάλλον μοίρα του μικρού ψαρή και δυστυχώς σήμερα είχαμε την απώλεια του με αρκετή στεναχώρια για τα 2 πιτσιρίκια μου.

Ξανά στο μηδέν λοιπόν με καβάντζα το άδειο πλέον απαστράπτον ενυδρείο των 25 λιτ με τον ωραίο led φωτισμό, το νοτισμένο χαλίκι, τον αμφορέα και το πλαστικό φυτό.
Το πιο θετικό της ιστορίας όμως είναι ότι μάλλον άρχισε να μπολιάζεται σε μένα το μικρόβιο αυτού του hobby και θέλω να ξεκινήσω σωστά από την αρχή.

Η ερώτησή μου είναι απλή. Αν θέλω να ξεκινήσω με αυτά που έχω ήδη αγοράσει (δηλ. το 25λιτρο της Aquael με το φίλτρο που έχει) και με fishless στρώσιμο κανά μήνα με μετρήσεις, τί είδους ψάρι μπορεί να επιβιώσει κατόπιν σωστά σε ένα τέτοιο setup ;

Έγινε διαχωρισμός του θέματος.

Έγινε επεξεργασία - SOTIRIS
Διαχωρισμός θέματος.

Kαλησπέρα φίλε χρόνια πολλά..

Στα είχαμε πει παραπάνω..

Και για το στρώσιμο και για τον αμφορέα και για το χρωματιστό χαλίκι. Βλέπω δυστυχώς πως ακόμα τα αναφέρεις μέσα στον εξοπλισμό σου.

Μπορεί να επιβιώσει ευχάριστα σε αυτά τα λίτρα ένας μονομάχος. Δεν χρειάζεται να στρώσεις το νερό σου 1 μήνα.

Θα πας στο petshop και κατά προτίμηση σε άλλον απαυτόν που σου έκανε αυτά τα δώρα :) και θα πάρεις  βακτήρια για στρώσιμο. Υπάρχουν πολλά. Θα ακολουθήσεις επακριβώς τις οδηγίες και θα βάλεις το ψάρι την ημέρα που σου λένε συνήθως την τέταρτη αλλά διαφέρει εταιρία με εταιρία. Μετά και 2-3 εβδομάδες θα ταϊζεις σχετικά λίγο για να μην επιβαρύνεις την άστρωτη βιολογία.

Τέλος , το φίλτρο που έχεις απότι βλέπω δεν παίρνει βιολογικό υλικό παρά μόνον σφουγγάρι. Δεν μπορείς να διατηρήσεις ούτε τον μονομάχο με αυτό το φίλτρο. Αν μπορείς πάρε ένα μικρό φίλτρο για τα λίτρα σου που να παίρνει βιολογική φίλτρανση. Έτσι θα κάνεις και σωστό στρώσιμο.

Καλή αρχή

Light0r σ'ευχαριστώ για την απάντηση,

εννοείται ότι το πλαστικό φυτό και ο αμφορέας έχουνε πάει απευθείας στα αζήτητα και γράφω για ξεκίνημα μόνο με το 25λιτρο και το φίλτρο, αλλά δυστυχώς απ'ότι λες και το φίλτρο που μου πάσαραν δεν θα με καλύψει. Είναι απίστευτη η κοροιδία τους ειδικά όταν πρόκειται για εξειδικευμένο μαγαζί μόνο με ενυδρεία...τί να πώ...

Το χαλίκι είναι αυτό της φωτο...

post-62344-0-46278400-1462215172_thumb.jpg

να το αλλάξω ;

Επίσης για τα 25 λίτρα με έναν μονομάχο που λες, πόσοι κύκλοι φίλτρανσης κατ' ελάχιστο είναι καλό να γίνονται την ώρα ;

Με 8 κύκλους δηλ. 200lt/h είμαι ΟΚ ; Έχεις καμιά δοκιμασμένη πρόταση εσωτερικού φίλτρου; γιατί το κόβω στο τέλος να παρεξηγιέμαι άσχημα με κανέναν από δαύτους τους πετσοπάδες...

ΥΓ Sorry δεν είδα ότι έγινε νέο thread...

Έγινε επεξεργασία - ilias_x

Το 8 μπορώ να σου πω πως είναι και υπερβολή. Ο μονομάχος όταν διαβάσεις το προφίλ του θα δεις πως δεν αγαπάει την ψηλή ροή νερού προτιμά πιο ήρεμη κυκλοφορία.

Οπότε οποιοδήποτε φιλτράκι πάρεις να κοιτάξεις να έχει ρυθμιστή κυκλοφορίας να την ρίξεις αν είναι υψηλή. 

Το φίλτρο σου πρέπει να έχει σίγουρα 2 στάδια φίλτρανσης (μηχανική και βιολογική) . Μόνο έτσι θα στρώσεις κανονικά ενυδρείο.

Τώρα δεν έχω κάτι υπόψιν μου θα ρίξω και μία ματιά. Κοίταξε και στα συνεργαζόμενα καταστήματα του φόρουμ που είναι συγκεκριμένα επιλογές και έχει πάρα πολλές και οικονομικές.

Το χαλίκι "γήινο" μου φαίνεται. Αν δεν έχει βαφτεί με κάτι δεν χρειάζεται να το αλλάξεις. Αν έχει βαμμένα χαλίκια άλλαξε το. 

Πήγαινε βηματάκι βηματάκι και θα τα βρούμε όλα για να κάνεις κάτι πάνω απόλα υγιές :)

Το χαλίκι είναι όπως λες "γήινο" και φυσικό χωρίς βαφές οπότε είναι keeper !

Αρχίζω λοιπόν το διάβασμα για τον μονομάχο...

Επίσης θα κάνω το ψάξιμο που μου είπες για τα φίλτρα και θα επανέρθω με όποιες απορίες έχω και μπορείτε να μου λύσετε πριν αρχίσω το στήσιμο :bigemo_harabe_net-64:

Τhanks again !

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή κάντε είσοδο για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να προσθέσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Δημιουργήστε ένα νέο λογαριασμό. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Είσοδος
  • Create New...